AZ „AUTÓK SZOCIOLÓGIÁJA” Rémai Dániel 2007 Minden jog fenntartva!

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mire lehet/ne jó az iskola?
Advertisements

I. előadás.
SPORT ÉS MIGRÁCIÓ.
Egészségérték-gazdálkodás: Mitől függ az egészségünk?
Történeti episztemológia
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
ISKOLATÁSKÁBÓL RIDIKÜL, AVAGY OKTATÁS ÉS MUNKA KELETEN ÉS NYUGATON
GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Egy online kutatássorozat tapasztalatai.
Modern technológiák az energiagazdálkodásban - Okos hálózatok, okos mérés Haddad Richárd Energetikai Szakkollégium Budapest március 24.
Társadalmi rétegződés, életmód, szabadidő
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
Életvitel és gyakorlati ismeretek. Célok  Tanításának fő célja hogy olyan ismereteket adjon, mely megalapozza a tanulókban a technikának.
A turizmus rendszer környezete
Agrárgazdaságtan II. Előadás
Fogyasztás- szociológia 2008 ősz 1-2. előadás Janky Béla.
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
A gazdasági fejlettség mutatói
KLASSZIKUS SZOCIOLÓGIA ELMÉLETEK BBTE Szociológia és Szociális Munkásképző Kar Szociológia Tanszék Szociológia szak Péter László.
„Férfinak és nőnek teremtette”
A fogyasztói magatartás
A KONVERGENCIA-FOLYAMATOK FONTOSABB KIHÍVÁSAI 2007-BEN SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR Szeged, február-május (Belyó Pál) „G A Z D A.
Vallásantropológia rítus, totem, tabu, mágia, mítosz
Bevezetés a közgazdaságtanba I.2006/2007. tanév, 1. félév 10. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Sportoló csoportok a Debreceni Egyetemen.
NÉPESEDÉSI ÉS URBANIZÁCIÓS VÁLSÁG
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
Dr. Csapó János Egyetemi tanársegéd PTE-TTK-FI Turizmus Tanszék
II. Demográfia Népesség összetételének vizsgálata
Pártok és választások Politológia előadás április 14.
Világunk egyik globális környezeti problémája a levegőszennyezésből adódó üvegházhatás és felmelegedés. A személygépkocsikból áradó gázok is felelősek.
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
Művelődés és szórakozás
GAZDASÁGI ETNOCENTRIZMUS ÉS ETNIKAI FOGYASZTÁS ERDÉLYBEN Deák Attila-Róbert Kolozsvári Babes-Bolyai Tudományegyetem Szociológia és Szociális Munkás Képző.
Társadalomtudományi Tanszék
Bauer-Berács: Marketing, 5. fejezet 1 Piacok megismerése l Kultúrális trendek begubódzkodás, kis-luxus l A kereslet hosszú távú alakulása fogyasztási szerkezet.
1. A fogyasztói társadalmak átalakulása az utóbbi fél évszázadban.
SZOCIÁLPSZICHOLÓGIA: Történeti vázlat
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Globális problémák.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Tapasztalatok az orvosi szociológia oktatásával a Semmelweis Egyetemen
A létezés válasz arra a kérdésre, hogy „Hogyan van?”, a lényeg térbeli és időbeli megnyilvánulásait foglalja magába, és megnevezi az ember sajátos létmódját:
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
II. Demográfia Népesség összetételének vizsgálata
Szociológia Közgazdászoknak BEVEZETÉS A SZOCIOLÓGIÁBA
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
DEMOGRÁFIA Alapfogalmak, mutatók
I. előadás.
A Föld lakosságszámát meghatározó tényezők I. A természetes szaporodás
Alapszeminárium II. Tréning Jövő. Ezzel fogunk ma foglalkozni !
Hol használjuk? küldő jel csatorna fogadó Partner háttérismeretei Partnerrel való viszonyunk Partner motivációja Kiegészítő mechanizmusa Hely Idő.
A munkahelyi diszkrimináció
SZUDÁN A DARFÚRI KONFLIKTUS OKAI ÉS NEMZETKÖZI VONATKOZÁSAI Rémai Dániel 2007 Minden jog fenntartva!
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
A legfontosabb szempont, mely hozzásegíthet egy termék "nemének" megállapításához az az antropometriai jellemzők, azaz nőies alkatra utaló jellemzői vannak-e.
A tudatos fogyasztói magatartás kultúrájának terjesztése, a civil kezdeményezések fontossága Boczné Lakatos Vanda Pécsi Zöld Kör Egyesület – egyesületi.
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.
Regionális termékek az élelmiszer-kiskereskedelemben Szente Viktória és Szűcs Andrea Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Kereskedelem.
A Föld lakosságszámát meghatározó tényezők I. A természetes szaporodás
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A vallások genderelizálása
LEADER, Identitás, Sport
Ifjúsági helyzetkép a világban, nemzetközi kitekintés
Langerné dr. Buchwald Judit Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézet
KALANDVÁGYÓKNaK… Szociológia alapszak és Szociológia mesterképzési szak a Miskolci Egyetemen!
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
3. osztályban.
A Chicagoi Iskola városökológiai modelljei
Előadás másolata:

AZ „AUTÓK SZOCIOLÓGIÁJA” Rémai Dániel 2007 Minden jog fenntartva!

Lehet egy autónak szociológiája? Mi is a szociológia? Az ember társas életével, csoportokkal és a társadalmakkal foglalkozik –Vizsgálati tárgya: az ember, mint társadalmi lény

Az autók szerepe a XX-XXI. században Történelmi áttekintés A modern társadalmak természetes velejárója: –közlekedési eszköz –státuszszimbólum

Az autók szerepe a szociológiában Az autó megmutatja a : társadalmi gazdasági etnikai sőt ritkábban vallási hovatartozást is.

Fontosabb kutatási területek Fogyasztási szociológia Társadalmi osztályok közötti különbségek Gazdasági statisztikák Szociálpszichológia

Fogyasztási szociológia –mi áll a fogyasztói szokások változása mögött –a változásokat a társadalmi folyamatok magyarázzák –motivációk, befolyásoló tényezők Maslow piramis

Autóvásárlási szokások vizsgálata, tendenciák Mi alapján választunk és ez mire utal? ár technikai adatok design

Az ár Azaz vásárlási szokások és befolyásoló tényezők vásárlások számának alakulása használt és új autók aránya az összérték és a darabszám viszonya

Design és szociológia SZÍNEK szín és a márka kapcsolata

A szín szerepe Mi befolyásolja a színválasztást? egyéni kívánságok társadalmi szokások, tendenciák A szín feladata: tiszta, mechanikus image közvetítése

Mi várható a jövőben? kiemelkedőben lévő színek jóslatok Autók és a globalizáció „A világ túl kicsi.” A. Webb

Gender problem - Nők a volán mögött? Sport Határterületek