AZ „AUTÓK SZOCIOLÓGIÁJA” Rémai Dániel 2007 Minden jog fenntartva!
Lehet egy autónak szociológiája? Mi is a szociológia? Az ember társas életével, csoportokkal és a társadalmakkal foglalkozik –Vizsgálati tárgya: az ember, mint társadalmi lény
Az autók szerepe a XX-XXI. században Történelmi áttekintés A modern társadalmak természetes velejárója: –közlekedési eszköz –státuszszimbólum
Az autók szerepe a szociológiában Az autó megmutatja a : társadalmi gazdasági etnikai sőt ritkábban vallási hovatartozást is.
Fontosabb kutatási területek Fogyasztási szociológia Társadalmi osztályok közötti különbségek Gazdasági statisztikák Szociálpszichológia
Fogyasztási szociológia –mi áll a fogyasztói szokások változása mögött –a változásokat a társadalmi folyamatok magyarázzák –motivációk, befolyásoló tényezők Maslow piramis
Autóvásárlási szokások vizsgálata, tendenciák Mi alapján választunk és ez mire utal? ár technikai adatok design
Az ár Azaz vásárlási szokások és befolyásoló tényezők vásárlások számának alakulása használt és új autók aránya az összérték és a darabszám viszonya
Design és szociológia SZÍNEK szín és a márka kapcsolata
A szín szerepe Mi befolyásolja a színválasztást? egyéni kívánságok társadalmi szokások, tendenciák A szín feladata: tiszta, mechanikus image közvetítése
Mi várható a jövőben? kiemelkedőben lévő színek jóslatok Autók és a globalizáció „A világ túl kicsi.” A. Webb
Gender problem - Nők a volán mögött? Sport Határterületek