MUTASS UTAT! Budapest, 2013. november 28. A TERMELŐISKOLAI MODELL mint a hátrányos helyzetű munkanélküli fiatalok munkaerő – piaci reintegrációjának KOMPLEX.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
Advertisements

Dél-Dunántúli Regionális Forrásközpont Szolgáltató Nonprofit Kft.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
KIÚT A HÁTRÁNYOS HELYZETBŐL Modell értékű program a Zalaegerszegi kistérségben Molnár Máté programigazgató Foglalkozta Társ – Társ a foglalkoztatásban.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Palánczné Németh Zsuzsanna igazgató Újbudai Speciális Szakiskola
A munkanélküliség káros hatásának csökkentése foglalkoztatási projektek generálásával egy kistérségben Zentai Gábor Szigetvári Kultúr- és Zöld Zóna Egyesület.
„A MUNKA NEMESÍT II.” "A programot az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja."
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Szakmai előkészítő képzési modul a Jugendaufbauwerk Szakképző Intézményben a 2004/2005 évben.
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Látássérültek közösségi mentorainak képzése és foglalkoztatása TÁMOP /
M OBILITÁSI HAJLANDÓSÁG VIZSGÁLATA FŐVÁROSI ÁLLÁSKERESŐK KÖRÉBEN Molnár Nikolett PhD-hallgató XI. MRTT vándorgyűlés Kaposvár, 2013.
Az állást kereső kerületi lakosoknak nyújtott szolgáltatások a Baross utcai munkaügyi kirendeltségen és a Kesztyűgyári állásbörzéken Szakmai gyakorlat.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
A szakképzetlen, szociálisan hátrányos helyzetű, munkanélküli emberek (fiatalok) munkaerő-piaci és társadalmi (re)integrációjának elősegítése integrált.
Második esély: működőképes átmenet a munka világába
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
A távmunka fejlesztésének lehetőségei és eredményei Simon Gábor Távmunka Tanács elnöke Szociális és Munkaügyi Minisztérium államtitkára Szociális és Munkaügyi.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA KIEMELT PROJEKT TÁMOP Elítéltek több szakaszos, társadalmi.
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
Iskolánk: a Bencs László Szakiskola és Általános Iskola
Munkaerő-piaci szereplők kapcsolata év a munkaerő-piacon.
A TRANZITFOGLALKOZTATÁS JELENTŐSÉGE, TÁRSADALMI HATÁSA FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Dunaújváros, április 24.
A TRANZITFOGLALKOZTATÁSI MODELL Debrecen, június 17.
Külső instruktorok felkészítése Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások.
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
Támogatott Foglalkoztatás célcsoport specifikus ismeretek a foglalkoztatáshoz kapcsolódóan – értelmi sérültek TÁMOP Országos Hálózati Találkozó.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Az Esélyegyenlőség és az ESZA alapelveinek érvényesítése Európai Unió Magyarország -Budapest Európai jogfejlődés Luxemburgi és Lisszaboni folyamat.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Hajdú Éva Budapest Esély Nonprofit Kft Munkaerő-piaci szolgáltatások nyújtása November 27.
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
TÁMOP Záró konferencia, Zalaegerszeg, február 25.
„Kiút a hátrányos helyzetből” c. projekt innovatív elemei.
Helyi Esélyegyenlőségi Program Nők munkaerő piaci helyzetfelmérése Bükön 2014.augusztus 27.
Pedagógusképzést segítő hálózatok fejlesztése a Dél-Dunántúlon Pécsi Tudományegyetem TAMOP 4.1.2B.2-13/ projektje Pécs, november 25. Janovics.
Érdekképviselet, képzés, távmunka Bihall Tamás alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Budapest, december 7.
INNOLEARN KONFERENCIA Gödöllő, szeptember 26.
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
Első Magyar-Dán Termelő Iskola Alapítvány Zalaszentgrót, december 18. Az Első Magyar-Dán Termelő Iskola Alapítvány bemutatkozik Képzési Információs.
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Munkaerő- piaci helyzetkép a Nyugat- dunántúli régióban Kleizerné Tamás Györgyi szakreferens Nyugat- dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
Civil Partnerség V. Regionális Konferencia Felnőttképzés és esélyegyenlőség – civil lehetőségek Aranyi Magdolna „Lépj egyet előre!” projektmenedzser 2007.
HÁTRÁNYOS HELYZETŰ EMBEREK ALTERNATÍV MUNKAERŐPIACI KÉPZÉSE ÉS FOGLALKOZTATÁSA Előadó: Barcsik Éva Balassa Imre SAVARIA REHAB-TEAM Kht.
ZALAI INNOVATÍV FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MEGVALÓSÍTÁSA TOP-5.1.1
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
A GINOP „Út a munkaerőpiacra” kiemelt projekt lehetőségei
Szakiskolai fejlesztési program
Foglalkoztatási együttműködések szabolcs-Szatmár-bereg megyében
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
A TÁMOP szerepe a büntetés-végrehajtási szervezet életében
Zalaegerszeg Megyei Jogú Város munkaerőpiaci helyzete
A megyei paktum keretében megvalósuló munkaerő-piaci program
Munkaerő- piaci helyzetkép a Nyugat- dunántúli régióban
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PAKTUM KONFERENCIA
Előadás másolata:

MUTASS UTAT! Budapest, november 28. A TERMELŐISKOLAI MODELL mint a hátrányos helyzetű munkanélküli fiatalok munkaerő – piaci reintegrációjának KOMPLEX PROGRAMJA

 Alapítás: 1993  Cél: A Zala megyében élő, szakmával nem rendelkező, alulképzett, 16 – 35 év közötti, társadalmi beilleszkedési zavarokkal küzdő fiatal felnőttek képzése és foglalkoztatása dán pedagógiai elvek alapján.  Közhasznú szervezet  A célcsoport kibővült: ◦ 50 év felettiekkel ◦ GYED-ről visszatérőkkel ◦ Tartós munkanélküliekkel

 1.) Szakiskolai képzés (szünetel)  tetőfedő  dísznövénykertész  élelmiszer- és vegyi áru eladó  2.) Felzárkóztató képzés: 8. osztály befejezése  nincs forráslehetőség  3.) Betanító szakmai képzés  korlátozott lehetőség  4.) OKJ szakmai képzés  kőműves, tetőfedő, épületburkoló, vasszerelő, szárazépítő, épületszigetelő, festő – mázoló – tapétázó  szakács, pincér, élelmiszer- és vegyi áru eladó  szerkezetlakatos, épületbádogos  5.) Hálózati munka szervezés, tanácsadás

 1.) Az iskola önmagát építi – termelve tanít  2.) A termelőiskola vállalkozó és foglalkoztató intézmény  3.) A termelőiskolai program rugalmas és egyénre szabott  4.) Családias jelleg  5.) Hagyományoktól eltérő pedagógiai légkör - pedagógiai kiindulópont: „Senkinek nem lehet megtanítani semmit, ha ő nem akarja” - nagymama törvénye: „Aki dolgozik az tanul is valamit” - újszerű tanár - diák kapcsolat

Képzés típusaÖsszes Induló Befejezte tanulmányait % Bizonyítványt szerzett % Felzárkóztató képzés - nem volt 8 általános iskolai végzettsége ,76 94, Betanító képzés , ,1 OKJ képzés , ,17 Mindösszesen , ,71

1.) Kiválasztás (1-3 hónap):  Felkutatás: - lakóhelyen - nem regisztráltak  Pályaorientáció: - valóságos - kipróbálás a gyakorlatban  Kiválasztás: - képezhetőség felmérése - egyéni szükségletek feltárása - nem a tudáshiány a fő szempont

2.) Foglalkoztatás, képzés (8-13 hónap):  Közismereti felzárkóztatás: szakmatanuláshoz szükséges alapok  Foglalkoztatás, termelés: partnervállalatok, iskolai műhelyek  Szakmai képzés: elméleti-, tanműhelyi oktatás  Külső munkahelyi gyakorlat: eltérő technológia, potenciális munkahely  Pszicho szociális gondozás: magatartási zavarok csökkentése, egyéni szociális gondok megoldása  Lemorzsolódás megelőzése: hiányzás maximálása, többlethiányzások ledolgozása, hiányzók felkutatása, anyagi ösztönzés  Munkaerő-piaci tréning: álláskeresési technikák  Kulcsképességek fejlesztése  Elhelyezkedés előkészítése

3.) Utógondozás ( 2-6 hónap):  Munkába helyezés: - elkísérni a munkahelyre  Résztvevők munkában tartása: - rendszeres munkahelyi látogatás, havi munkáltatói igazolások  Utógondozás: - problémás egyénekkel kiemelt foglalkozás - közreműködés a munkahelyi problémák rendezésében - új munkahely keresése

 1.) munkakedv: akarjon dolgozni, tanúsítson érdeklődést a munkahelye iránt, legyen kezdeményező  2.) megbízhatóság:pontos megjelenés, indokolatlanul nem hiányzik, a munkát az elvárt módon és minőségben elvégzi, lojalitás a munkaadóval és kollégákkal szemben  3.) együttműködési készség: tudjon kollektívában dolgozni.  4.) alkalmazkodási és kitartási képesség: tudja végigdolgozni a munkaidőt  5.) gyors reagáló képesség: az egyén tudjon gyorsan dolgozni gondolkodni, a váratlan újszerű dolgokra reagálni

 6.) szakmai felkészültség, ügyesség: rendelkezzen az egyén a szakmával kapcsolatos legfontosabb jártasságokkal és képességekkel, amelyek birtokában rövid idő alatt képes a szakmai elvárásoknak megfelelni  7.) tanulási alkalmasság: legyen képes elsajátítani a munkával összefüggő újabb ismereteket,  8.) reális értékítélet: reálisan tudja értékelni a munkaerő-piaci helyzetet, benne saját maga lehetőségeit, legyen hajlandó szakmaváltásra, átképzésre és átmenetileg alacsonyabb végzettséget igénylő munkák elvégzésére  9.) nagyobb szakmai mozgékonyság és földrajzi mobilitás igénye: az egyén alkalmazkodjon a munkaerő-piac igényeihez, ha kell váltson munkakört és lakóhelyt

ObjektívSzubjektív - életkörülmények- nincs eladható szaktudás - szociális helyzet, család- munka motiváció hiánya - várostól való távolság- kulcsképességek hiánya - anyagi helyzet- negatív életvitel - Előítélet- magatartási problémák, a többségi társadalomtól eltérő értékrend: - társadalmi szabályok nem ismerete - konfliktuskezelés hiánya - alacsony ingerküszöb - önbíráskodás, bosszú - rövid távon való gondolkodás - kritika elutasítása - kitartás hiánya

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Molnár Máté programigazgató