Szakképzés és vezető utánpótlás a kereskedelemben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Előadó: dr. Lengyel László Magyar Nemzeti Tanács Felsőoktatási ügyekkel megbízott Tanácsos.
Advertisements

Terézvárosi Kereskedelmi és Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központ 1074 Budapest Dohány utca 65.
„Érdekérvényesítő képességek, kompetenciák fejlesztése, munkajogi és munkaügyi ismeretek gyarapítása, a szociális párbeszéd erősítése a víziközmű - és.
Közoktatási koncepció „Budapest– modell”. Fővárosi Közoktatási koncepció Széll Kálmán Terv Magyar Munka Terv Új Széchenyi Terv Köznevelési törvény Fehér.
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Szakmatanulás érettségi után a Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központban (BeTISZK) 1073 Budapest Dohány utca 65.
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
Pácsonyi Imre tankerületi igazgató
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Munkavállalás OKJ szakképesítéssel? Előadó: Eperjesi Zsuzsanna képzési igazgató Változások a szakképzésben konferencia PBKIK november 29.
Ahol a nők nincsenek hátrányos helyzetben Patai Ágnes humánpolitikai igazgató november 15.
A Keszthelyi Kistérség Szakközépiskoláinak a megújuló energiával foglalkozó szakemberképzésre irányuló igényfelmérése május.
Hallgatók foglalkoztatásának tapasztalatai a Hotel E Stella gyakorlatában
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
1 AZ ÚJ POSTAI SZAKKÉPZÉS JELENLEGI HELYZETE Sum István Magyar Posta Zrt. Oktatási Központ vezető április 05.
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.
Electricity network in Europe Berlin, március 21.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Bemutatkozik a MIOK Gimnázium és Szakképző Iskola
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
A szakképzés helyzete Magyarországon
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. üzleteiben
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
Felnőttoktatási tájékoztatója
A TDK-rendszerének minőségbiztosítása
Tájékoztató a gyakorlati képzést folytató szervezetek számára
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Az egészségvédelmi program megvalósításának értékelése A program ideje: – A Béres József TIT Kisvárdai Egyesületének Egészségvédelmi.
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola Tokaj2007. január 31.
Tájékoztató a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése i ülésére a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kereskedelmi és Iparkamara tevékenységéről.
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
EGYÜTTMŰKÖDÉSBEN AZ ÜZLET Vállalkozói hálózat kialakítása Hajdú-Bihar és Bihor megyékben Két ország, egy cél, közös siker! Szőllősi Nóra Adrienn projektmenedzser.
Pályaválasztási tájékoztató szeptember. Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság képviselete Kapcsolattartás a kis- és középvállalkozások.
Az ápoló tanulók/ hallgatók gyakorlati oktatásának tapasztalatai
Foglalkoztatáspolitika a gazdaságfejlesztés szolgálatában
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
MÉCS konferencia március 21. Mezőtúr
Kompetencia alapú szakoktatás
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Kamarai gyakorlati oktatói képzés és vizsga
Előadás másolata:

Szakképzés és vezető utánpótlás a kereskedelemben COOP Szolnok Zrt. Sugárné Takács Ágnes Marketingvezető Szolnok 2014.Szeptember 03.

Címszavakban - amiről szó lesz! Coop gazdasági csoport bemutatása CO-OP Hungary Zrt. TISZA-COOP Zrt. COOP Szolnok Zrt. Coop képzési rendszere, országosan (régi ház felújítás vagy új ház?) Nappali tagozatos tanulók- szakmunkásképzés, középiskola Felnőtt képzés, átképzés Szolnoki főiskolások gyakorlati képzés Coop vezető utánpótlás – a folyamatos megújulás titka Coop saját képzési rendszer – kulcs a fejlődéshez Javaslatok

Coop gazdasági csoport bemutatása

CO-OP Hungary Zrt

COOP csoport I. A Csoportnak közel 700 kis-és középvállalkozás a tagja Tevékenységi kör: - élelmiszer kis-és nagykereskedelem - ipari tevékenység - egyéb tevékenység Teljesen magyar tulajdonú

COOP csoport II. A foglalkoztatottak száma 32.000 fő A boltok száma meghaladja az 5000 –et A magyar piacon a legnagyobb forgalmú kereskedelmi franchise rendszer Az egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztató A COOP csoport 2015-ben üzletlánccá alakulásának 20.évfordulójához érkezik. Saját rendszerben történő oktatás szervezéssel közel 25 éve foglalkozik.

TISZA-COOP Zrt. A régió élenjáró logisztikai központjává vált A Coop Csoporton belül a legnagyobb tagvállalat A fejlesztésekben, újításokban úttörő szerepet vállal. Innovációs központ  Integrált országos információs rendszer, akciózási rendszer,stb… Feladata: a vevői igényeinek magas színvonalon történő kiszolgálása a COOP boltokat kimagasló szakmai színvonalon irányító, hatékonyan működő vevőközpontok működésének segítése Oktatások szervezése régiós szinten

TISZA-COOP Zrt. működési területe

COOP Szolnok Zrt.

COOP Szolnok Zrt. tevékenységi területe Sárga terület – 1989 óta, Szolnok, és környéke települések,- tradicionális településeink Zöld terület - ma, 9 megyében, 81 településen, 153 üzlet (ebből „padlón az árak” 37)

A COOP Szolnok Zrt. A COOP cégcsoport egyik legnagyobb tagja A TISZA-COOP Zrt ellátási területéhez tartozik 9 megyében coop mini,abc,szuper üzletek ,saját pékség, cukrász üzem Zagyvarékason és Győrben 2014. évi várható árbevétel 30 milliárd Ft közel 1650 fő dolgozó 125.000 fő törzsvásárló

A gyökerek- Szövetkezeti múlt A gyökerek- Szövetkezeti múlt! Egy életen át tartó tanulás, a fejlődés titka. 1898 óta szövetkezetek(Hangya) gróf Károlyi Sándor 1946. június 2. Szolnok (Szandaszőlős) földműves- szövetkezet megalakulása Oktatások – saját szervezésben - iskolarendszerben - szállítói szervezésben (Fornetti, Coop Patika, Sütőipari vállalatok, stb…) 1954 óta ÁFEOSZ Ker. szakközépiskola Kecskeméten

Coop képzési rendszeréről (régi ház/bolt felújítás vagy új ház/bolt?) 1990-tól, folyamatos saját képzés – a coop üzletpolitikájával összhangban (5/1997. (III. 5.) IKIM rendelet – kötelező szakképesítések) Bolti eladói oktatás Zöldség-gyümölcs eladói- egészséges életmód fókuszában, új termékek és jogszabályok ismerete Csemege –hús eladói oktatás Pénztárosi oktatás, - a pénztáros kulcspozícióban! Boltvezető és helyetti oktatás több területen: - bolti informatika,- általános vezetői ismeretek, szakmai kompetenciák fejlesztése.

Coop Ok-tatás -2013-2014. Pályázat keretén belül 650 fő oktatása – AIR program frissítő, word, excel, levelező program Online oktatás vezetőknek,pénztárosoknak Boltvezetői oktatás – aktív részvétel- értékelés No? - Igen!

Oktatás képekben

„Padlón az árak..”- oktatás képekben!”

COOP Szolnoknál foglalkozatott tanulók létszáma 2011-2014.

Nappali tagozatos tanulókról- szakmunkásképzés, középiskola, főiskola Tanulókkal kapcsolatos felmérés tapasztalata Szolnok és környéke Győr és környéke Debrecen és környéke 26 boltvezetőtől kapott információk alapján

Tanulókkal kapcsolatos felmérés tapasztalata . A boltok szívesen fogadnak tanulókat. A tanulók boltban eltöltött gyakorlati napjai nagyon változóak, nem egységesek (heti 2nap - 3nap, 4nap v.5nap, ill. ezek kombinációi) Fontos a jó alapképzés Az elmélet-gyakorlat összehangoltsága Haladási napló szerepe. Ha van jó, ellenőrzés, számonkérés gyengepont. A Ker.Kamara látogatja a boltokban a tanulókat. Az iskolákkal nincs kapcsolata a boltok 40%-nak – igény lenne rá!  A tanulók 60 %-a fegyelmezetlen. Sok az igazolt és még több az igazolatlan hiányzó. Iskola-szülő- bolt kapcsolat, gyenge

Felnőtt képzés Szükséges és jó a cél  Amit jobban figyelembe kellene venni: jelentkezők szakmai rátermettségét az elméleti és gyakorlati felkészülés időtartama kevés egy szakma elsajátításához! nem szakképzett, hanem betanított dolgozókat kapunk.

COOP Szolnok-Szolnoki Főiskola együttműködés Több évtizedre vezethető vissza (1993-tól) A képzéseknek megfelelően, a képzőhelyi gyakorlati időtartam rugalmasan változott. (az évközi 1 hét, két hétre stb…) Felsőfokú szakmenedzseri és főiskolai gyakornokok (több szakirány, értékesítés, marketing, pénzügy, informatika )részére gyakorló munkahely biztosítása Évközi együttműködés –rendezvények, kutatások, TDK , stb…területeken is.

Főiskolások ,Coop rendezvényen!

Szolnoki Főiskolások, akik nálunk voltak gyakorlaton, közülük többen ma már munkatársaink.

A Coop vezető utánpótlás – a folyamatos megújulás titka. Meglévő szakember bázis Karrier lehetőség adott Folyamatos munkaköri alkalmasság mérés Eredmény orientált vezetés kialakítása A vezetői siker kulcsa: a bolti kollektíva összehangolt munkája Csapatépítő vezetői tréning évente(Bboglár) Saját kitüntetési rendszer- 1995 óta Országos szakmai elismerések Boltmegújítási program 2010. oktatással

Coop saját képzési rendszer - kulcs a fejlődéshez Példa: Bolti eladó → boltvezető helyettes → boltvezető bolti eladó→ boltvezető → központi igazgatás, menedzser → középvezető Főiskolai gyakornok→ boltvezető helyettes → pénzügyi osztály → ker.osztály, kontrolling, marketing feladatkör

Javaslatok Gyakorlatra épülő, duális, egységes, következetes tanulóképzésre lenne szükség. A szakmunkástanulók egy hetet iskolába, egy hetet bolti gyakorlaton vegyenek részt. (minden évfolyamban) Legyenek szakmai kereskedelmi versenynek, felnőtt dolgozók számára is, különböző kategóriákban. (Példa:Progresszív verseny) Iskola –képzőhelyek kölcsönös tájékoztatás, aktív együttműködés.

Köszönöm a figyelmet!