HEFOP 2005 Pályázatok / projektfejlesztési és támogatási rendszer Ríz Ádám osztályvezető HEFOP és EQUAL Program Irányító Hatóság Projekt Fejlesztési Osztály.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
Advertisements

A időszak végrehajtási intézményrendszere
TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Az OFA támogatási tevékenysége Programok ben.
A Nemzeti Fejlesztési Terv Logisztika a gyakorlatban Nemzetközi Szakkiállítás Szeptember 12. Jobbágy Valér Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások.
Európai Uniós pályázatok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok December 8. Barák Anita.
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
EU-információs és pályázati szolgáltatások civil szervezeteknek (Soros Alapítvány) Dr. Benedek László CELODIN Kht.
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
Projektkezdeményezés és pályázatírás
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
BEVEZETÉS. Magyarország között 15 operatív program megvalósításáért felelős Összesen mintegy 22,4 milliárd euró fejlesztési forrást tudunk felhasználni.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? Az EU intézmény rendszere,
Lorem ipsum Széchenyi Programirodák bemutatása ELTE Innovációs Nap február 23.
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) = Európa Terv Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) 4.4 intézkedés: Egészségügyi információ- technológiai.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
OFA Hálózat évi tevékenységei
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Programról.
Pályáztatás, projektmenedzselés az EU operatív programjaiban, gyakorlati tapasztalatok, problémák és megoldások -HEFOP ESZA Kht -
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
Az Esélyegyenlőség és az ESZA alapelveinek érvényesítése Európai Unió Magyarország -Budapest Európai jogfejlődés Luxemburgi és Lisszaboni folyamat.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
TERÜLETI PAKTUM. A PAKTUM BEMUTATÁSA szeptember 25-én aláírták a Területi Foglalkoztatási és a Társadalmi Integráció a Központi Régióban Paktumot.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A projekt általános szakmai célkitűzései
Mire jutottunk? HEFOP Albert Fruzsina, vezető monitor.
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
A Kistérségi Koordinációs Hálózat szerepe a roma integráció elősegítésében Székely Andrea főosztályvezető NFÜ Központi Fejlesztési Programiroda.
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
Piac & Profit Konferenciasorozat Start Garancia Zrt. Egy gonddal kevesebb! Pályázati garancia fedezet nélkül a Start Zrt-től Az értékteremtő befektetés.
TAMOP /1 „CÉHÁLÓZAT KAPACITÁSFEJLESZTÉSE” Kézenfogva Alapítvány Projektnyitó Szakmai Nap
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Salgótarján, május 19.. Pályázók köre: kisvállalkozások Támogatható tevékenységek és a támogatás mértéke: -Projektötlet minősítése – max. 3 millió.
AZ EFOP ÉS RSZTOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 22-I ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT.
A helyi identitás és kohézió erősítése TOP TOP
TÁMOP pályázati lehetőségek a szak-és a felnőttképzés területén - 2
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
A kiváltást megvalósító intézmények (pályázók) támogatásának közvetlen módjai a projekttervezés időszakában EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Lorem ipsum.
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

HEFOP 2005 Pályázatok / projektfejlesztési és támogatási rendszer Ríz Ádám osztályvezető HEFOP és EQUAL Program Irányító Hatóság Projekt Fejlesztési Osztály május 5.

Források között Strukturális Alap forrás: 562,6 millió euró (~75%) Nemzeti forrás: 187,5 millió euró (~25%) A HEFOP teljes költségvetése: 750 millió euró (192 Md Ft)

április eredményei - HEFOP Eddig 18+3 pályázati felhívás, 25+1 aláírt központi program (3 pályázati felhívás megjelentetése és 1 program aláírása 2005-ben történt meg) 1585 projekt beérkezése április 30-ig 512 nyertes (47,7%), 128,1 milliárd Ft támogatási összeg jóváhagyása 139 szerződés aláírása 79,4 Md Ft értékben 8,1 milliárd Ft kifizetés eddig

HEFOP pályázatok 2005-ben I. félévében 13 új pályázati felhívás jelenik meg ebből 3 teljesen új tartalommal A többi kisebb-nagyobb változtatásokkal ismételt felhívás Ezen kívül egy tender felhívás is megjelenik az 1.3. intézkedésben pályázók támogatására

A HEFOP évi pályázatai 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a munka és családi élet összeegyeztetése (1 pályázat, 1 közbeszerzési tender) 2.1 A hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének biztosítása az oktatásban (4-5 önálló pályázati komponens) 2.2 A társadalmi beilleszkedés elősegítése a szociális területen dolgozó szakemberek képzésével (1 pályázat, 1 központi program) 2.3 Hátrányos helyzetű emberek, köztük a romák foglalkoztathatóságának javítása (2 önálló pályázati komponens) 3.1. Az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges készségek és kompetenciák fejlesztésének támogatása (2 önálló pályázati komponens) 3.3. A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése (1 pályázat) 3.4. Munkahelyteremtéshez kapcsolódó és vállalakozói készségek fejlesztését elősegítő képzések támogatása (2 önálló pályázati komponens, ebből 1 megjelent) 3.5 A felnőttképzés rendszerének fejlesztése (1 pályázat – megjelent) 4.3. Egészségügyi infrastruktúra fejlesztése az elmaradott régiókban (1 pályázat – megjelent)

Néhány magától értetődőnek tűnő jó tanács a pályázóknak Olvassa el, használja a pályázati dokumentáció mellékleteit Ismerje saját pályázatát, projektjét Vonjon be minél több partnert Ne a kínálkozó forráshoz keressen projektötletet hanem a meglévő kapacitás alapján elképzelt ötlethez keressen forrást Kérdezzen, kérjen segítséget, használja és „tornáztassa” az intézményrendszert Reálisan tervezzen, indokolja meg részletesen a költségvetési tételeket (képes legyen felhasználni a pénzt szabályosan)

IH teendők HEFOP HEFOP pályázati rendszer működtetése, a programcélok megvalósítása Értékelések – egyszerűsítés, egységesítés, felgyorsítás Szerződéskötések – felgyorsítás A programok mérésére szolgáló pénzügyi és szakmai mutatók figyelemmel kísérése – megbízható adatokat szolgáltató monitoring rendszer kiépítése Pályázóbarát szemlélet érvényesítése HEFOP projekttámogatási rendszer kialakítása

Problémák és támogatás A rendszer felállításakor szigorú, hatóság-szerű intézményrendszer és program lebonyolítás Nehézkes, lassú pályáztatási, szerződéskötési folyamat Szolgáltató jelleg háttérbe szorulása (kicsit magukra hagyott projektek) – lassan de jó irányba változik HEFOP a leginkább érintett a civil/non profit szervezetek pályáztatásában Első lépés: segítség a pályázat ill. projektkidolgozásban (PEA) Második lépés: a projektciklus másik nagy szakasza, a projektvégrehajtásban való támogatás

Érintett szervezetek HEFOP intézményrendszer –Irányító Hatóság –ESZA Kht. –OMAI –EüM SAP –Foglalkoztatási Hivatal –OFA* Állami szakmai szervezetek Regionális és helyi szereplők Civil szféra Tanácsadói szféra

Projektfejlesztés és projekt támogatás egy-egy példája 1. A PEA szakértői segítségnyújtás keretei

„Európa Pályázat Előkészítő Alap” egy PHARE program, amely az EU Strukturális Alapjaiból támogatható pályázatok előkészítését segíti Cél: közötti időszakra megfelelő mennyiségű és minőségű pályázat előkészítése Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) és Európai Szociális Alap (ESZA) típusú pályázati ötletek Támogatás: nem pénzbeli támogatást nyújt, hanem a pályázatok kidolgozásához ad szakértői segítséget Mi a Pályázat Előkészítő Alap? (PEA)

A PEA folyamat szereplői Nemzeti Fejlesztési Hivatal (projekt gazdája) HEFOP IH (FMM, OM, EÜM, ICSSZEM) HEFOP intézkedések gazdája Minőségellenőrző Konzorcium (BBJ, ÖIR) Pályázatkidolgozó Konzorcium (Ramboll, HRD) Pályázók

Szakértői segítség Minőségellenőrző konzorcium szerepe: pályázati ötlet összehasonlítása a pályázati kiírással  feladat- meghatározás kész pályázat minőségellenőrzése  minőségi tanúsítvány Pályázat kidolgozó konzorcium szerepe: feladat-meghatározás alapján ajánlatot ad egy pályázat/klaszter kidolgozásáról szakértői segítségnyújtás

A szakértői segítségnyújtás formái Egyéni konzultáció  helyszíni konzultáció a projektfelelős tanácsadóval és a szakértői munkacsoport más tagjaival  kapcsolattartás en, telefonon keresztül, személyes találkozás Klaszter/csoportos tevékenységek  klaszter szeminárium  szakmai útmutatók és háttéranyagok  szakértői munkacsoport együttműködése/ pályázat- kidolgozás

Miért hasznos kezdeményezés a PEA? Az EU támogatási összegek lehívásra kerülnek (Magyarország nem lesz nettó befizető tagállam) A pályázó szervezetek elsajátítják az EU pályázati módszereit és pályázatírási gyakorlatra tesznek szert Az Irányító Hatóságok közvetlen visszacsatolásokat kapnak a pályázati kiírások formai és tartalmi elemeire vonatkozóan A szakértők munkája során (főként hazai szakemberek) kialakul egy olyan tudásbázis, mely a Strukturális Alapok pályázataihoz hosszú távon felhasználható lesz

A PEA eddigi eredményei A PEA a évben számos HEFOP pályázati kiíráshoz nyújtott szakértői segítségnyújtást, melyek a következők: 1.3., 2.1.2, , , 2.2., 2.3.1, 2.3.2, , 3.3., , 4.2., 4.3. kiírásokhoz, valamint az 1.1, 3.2., 4.3 intézkedések központi programjainál segítette a kidolgozást. A PEA segítségével kidolgozott pályázatok száma: - 12 pályázati kiírásnál összesen 229 PEA szakértői segítséggel kidolgozott HEFOP pályázatnál, valamint - 3 központi program kidolgozásában nyújtott segítséget 2004-ben, a PEA segítséggel benyújtásra került pályázatoknak már jelentős része, közel 60%-a sikeresen szerepelt a HEFOP pályázati kiírásain

A benyújtott és nyertes PEA pályázatok számának alakulása

A PEA pályázatok százalékos arányának alakulása

A PEA évi tervezett tevékenységei A még be nem nyújtott, nyertes PEA projektek (közel 110) kidolgozásának koordinálása, az ún. „early start” tevékenység. Az ERFA típusú nyertes pályázatok esetén nyújtott PEA segítségnyújtás, az ún fázis (engedélyek, költségvetés módosítása, tenderdokumentáció, kiviteli tervek) A 2004-ben meghirdetett kiírásokon nem nyert, de az új meghirdetésekre benyújtható és csekély mértékű változtatást igénylő pályázatok PEA támogatása. A év kiírásain nyertes ESZA projektek közbeszerzési eljárásaiban történő segítségnyújtás. PEA segítségnyújtás a szerződéskötést követően az első időszaki értékelési jelentés elkészítésében.

Projektfejlesztés és támogatás modellje Szabályosság biztosítása Eredményes- ség és haté- konyság javítása Szervezeti tanulás Szervezet- fejlesztés Projekt- tervezés Pályázati segítség- nyújtás ProjektfejlesztésProjekttámogatás

2. A HEFOP projekttámogatási rendszer tervezett elemei Szervezetfejlesztés Projekttervezés Pályázati segítségnyújtás Szabályosság biztosítása Eredményesség & hatékonyság Szervezeti tanulás

Kedvezményezettek igényeinek felmérése alapján Szabályosság biztosítása Eredményes- ség és haté- konyság javítása Szervezeti tanulás Szervezet- fejlesztés Projekt- tervezés Pályázati segítség- nyújtás ProjektfejlesztésProjekttámogatás Rövidtávú fókusz Középtávú kiterjesztés „profi” és „profizálódó” szervezetek számára jó gyakorlat találkozók szakmai monitoring praktikus segédletek konkrét, érdemi tanácsadás esettanulmányok projekt-adatbázisok civil klubok 0. lépés: elvárások tisztázása, szükséges minimumig történő egyszerűsítésük

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!

HUMÁNERŐFORRÁS-FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM Irányító Hatóság Cím:1054 Budapest, Báthory u. 20. (Levélcím: 1054 Budapest Alkotmány u. 3.) Telefon: Fax: Honlap: