Szakemberek együttműködésének javítását célzó programok bemutatása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Támogató Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében „Képzés, foglalkoztatás szakembereknek” tárgyú felhívás.
A rehabilitációs járadékban részesülő személyek (re)integrációs esélyeinek növelése a munkaügyi központok segítségével Vincze Györgyné Pécs, április.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ Családsegítő Szolgálatának bemutatása Készítette: Varga TündeHeves,
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
ÁLDOZATOK NAPJA „EGYÜTT AZ ÁLDOZATOKÉRT”
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
MAT Kongresszus Siófok, nov Mozgó elterelés három városban a Kék Kockánál.
Az önkéntesség helyi népszerűsítése és önkéntes pont létrehozása Mezőkovácsházán külföldi modellek hazai alkalmazhatóságának lehetőségei Előadó: Tóth Zoltánné.
A személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Humánszolgáltató Központ, Nagykőrös
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
HEVES MEGYEI GYERMEKJÓLÉTI SZOLGÁLTATÁSOK FELMÉRÉS CÉLJA, MÓDJA  Átfogó kép-működésről, problémákról  Igényekre reagáló, célirányos módszertani.
TÁMOP C-09/ „Kitárt karok” szeptember február 29. „Első lépés” – alacsony foglalkoztatási eséllyel rendelkezők képessé.
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása-kiemelt projekt (TÁMOP 5.6.2/10-1),
A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása-kiemelt projekt (TÁMOP 5.6.2/10-1),
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens december 9.
Megváltozott munkaképességűek tranzitfoglalkoztatással megvalósuló szakképzése Előadó: Szőke Attiláné a MIOK a hátrányos helyzetű emberekért Alapítvány.
MÁS-KÉPp 60 Esély a tanulásra – csatlakozás a jövőhöz Hatvanban Hatvan Város Önkormányzata Hatvan Városi Művelődési Központ és Könyvtár Grassalkovich Oktatási.
Korai képességgondozás és egészségügy Programok 2011.január1-től 2011 augusztus 31-ig.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
TÁMOP-5.5.5/08/1 A diszkrimináció elleni küzdelem – a társadalmi szemléletformálás és hatósági munka erősítése Az egyenlő bánásmód érvényesítése és a társadalmi.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Személyes gondoskodást végző személyek körében végzett igényfelmérő kutatás bemutatása Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
II. Kerületi Védőnői Szolgálat gyermekvédelmi tevékenysége
Modell program a szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására Dunaújvárosban TÁMOP / Kedvezményezett:
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ 2010.
Lakossági elégedettségmérő kérdőív Hány éve lakosa a településnek? A válaszadók közül a Nyékládházán születettek aránya 30%
Tájékoztató rendezvény Szombathely.
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Helyi Esélyegyenlőségi Program Nők munkaerő piaci helyzetfelmérése Bükön 2014.augusztus 27.
A projekt általános szakmai célkitűzései
SZÜLŐI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS ÓVODAI FEJLESZTÉS 2011/2012
TÁMOP /1. Marcali Kistérségi Többcélú Társulás
TÁMOP /1 Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért Hartal Katalin Marcali Kistérségi Többcélú Társulás.
A HONLAP FEJLESZTÉS BEMUTATÁSA TÁMOP /1. Marcali Kistérségi Többcélú Társulás Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért Készítette: Deák Lilla.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban
Az egészségvédelmi program megvalósításának értékelése A program ideje: – A Béres József TIT Kisvárdai Egyesületének Egészségvédelmi.
KISÚJSZÁLLÁS VÁROS ÖNKORMÁNYZAT SZERVEZETFEJLESZTÉSI REFORMJA ÁROP-1.A LAKOSSÁGI ELÉGEDETTSÉGMÉRÉS.
Egészségvédelem hónapról-hónapra
Bentlakásos intézményi ellátás elkerülését célzó szolgáltatások TÁMOP /1. Marcali Kistérségi Többcélú Társulás Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért.
Szükségletfelmérés TÁMOP /1.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
Magyarország demográfiai jellemzőinek és szociális ellátórendszerének bemutatása különös tekintettel az időskorú népességre.
TÁMOP /1 Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért Hartal Katalin
Létérdek TÁMOP /2 „Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért”
Családtámogató ellátások
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP projektek megvalósításának „nyeresége” Kemecsei Judit – Hajléktalanokért Közalapítvány TÁMOP / december 13. Miskolc.
A projekt megvalósítását támogatja a Belügyminisztérium Nemzeti Bűnmegelőzési Tanácsa „A legkisebb ellenállás” – bűnmegelőzés a szépkorúak körében BM –
„Gondoljunk a jövőre” Szakmai nap előadó: Magyar Mariann projektmenedzser Regionális Szociális Forrásközpont Kht. Szombathely június 22.
Koncepció a demenciával élő idősek gondozásáról Demens betegek ellátásának kihívásai az egészségügyi és szociális ellátórendszerben szakmai tanácskozás,
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
A helyettes szülői ellátás működése
Előadás másolata:

Szakemberek együttműködésének javítását célzó programok bemutatása TÁMOP 5.4.9-11/1 Marcali Kistérségi Többcélú Társulás „Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért” Saját lakókörnyezetben való életvitelt támogató programok hatékonyságának értékelése Szakemberek együttműködésének javítását célzó programok bemutatása Hámos Zsuzsanna 2014. 11. 27.

Gyermeket nevelő családoknak tartott lakossági fórumok Szolgáltatások eredményességének monitorozása Ügyfél- és partneri elégedettségmérés eredményeinek bemutatása Információs füzet (szórólap) bemutatása Képzés, szervezetfejlesztés, szupervízió

Gyermeket nevelő családoknak tartott lakossági fórumok 2 szakember (pszichológus, családgondozó) részvételével 10 településen A lakossági előadások témaköre, előadó szakemberek: Pszichológus: anya-gyermek kapcsolatról, család szerepéről gyermeknevelés egyes kérdéseiről (szülői kérdésekhez kapcsolódva) Szociális munkás: gyermeknevelést segítő szolgáltatások helyben, illetve a lakókörnyezetben igénybe vehető formáiról, ezek igénybevételével kapcsolatos tájékoztatás, a gyermekek után igénybe vehető ellátásokról, támogatásokról, azok igénybevételével kapcsolatos ügyintézésről, helyben igénybe vehető szolgáltatásokról

Gyermeket nevelő családoknak tartott lakossági fórumok Szalay Miklós pszichológus (minden településen) Pápai Éva családgondozó 2014. 03. 04. Kelevíz A rendezvényen a meghirdetés (plakát, szórólap, személyes meghívás) ellenére csekély volt a részvételi arány, kérdések nem hangzottak el. Horváth Béla családgondozó 2014. 03. 18. Sávoly 2014. 04. 01. Nagyszakácsi A rendezvényeken csekély volt a részvételi arány annak ellenére, hogy a családgondozó, házi gondozó és a falugondnok személyesen és szórólap formájában is meghívta a helyi lakosságot.

Gyermeket nevelő családoknak tartott lakossági fórumok 2014. 03. 18. Somogysámson A rendezvényen magas (kb. 15 fő) volt a részvételi arány, a résztvevők kérdéseket tettek fel a gyermekneveléssel, a gyermekek után járó ellátásokkal kapcsolatban. Igény merült fel egy újabb előadás. megtartásával kapcsolatban. 2014. 04. 01. Somogyzsitfa A településen megjelölt időpontban egyetlen résztvevő sem volt annak ellenére, hogy a családgondozó, a házi gondozó és a falugondnok személyesen és szórólap formájában is meghívta a helyi lakosságot. A két előadó megjelent megtartani az előadását, azonban az érdeklődés hiányában elmaradt.

Gyermeket nevelő családoknak tartott lakossági fórumok Hámos Zsuzsanna családgondozó 2014. 03. 04. Marcali 2014. 04. 15. Balatonújlak 2014. 04. 29. Somogyfajsz 2014. 04. 29. Pusztakovácsi A rendezvényeken a meghirdetés (plakát, szórólap, személyes meghívás) ellenére alacsony volt a részvételi arány, kérdések nem hangzottak el. 2014. 04. 15. Táska A rendezvényen magas (kb. 20 fő) volt a részvételi arány, a résztvevők kérdéseket tettek fel a gyermekneveléssel, a gyermekek után járó ellátásokkal kapcsolatban. Ezen a településen volt a legmagasabb a részvételi arány, ami köszönhető a területen dolgozó együttműködő partnereknek (családgondozó, védőnő).

Gyermeket nevelő családoknak tartott lakossági fórumok A lakossági fórumokon résztvevők száma nem a várakozásainknak megfelelően alakult, nagyon kevés volt az érdeklődő. Az előadások anyagai a www.szocialiskozpont.hu oldalon, a bal oldali menüpontok közül kiválasztott a „Lakossági tájékoztatók” menüpont kiválasztásával letölthetők.

Szolgáltatások eredményességének monitorozása (igénybevevők számának alakulása) Mérésünk kiindulópontja: 2012. 01. 31-én a szociális alapszolgáltatásokat 1935-en vették igénybe. A projekt célkitűzése: az igénybevevők száma 2035 főre növekedjen. A mérés magában foglalja a projektidőszak I félévét (2013. 07. 01 – 12. 31.) és II. félévét (2014. 01. 01 – 06. 30.). A projektidőszak III. félévi időszaka (2014. 07. 01 – 10. 31.) 4 hónap adatait tartalmazza.

Szolgáltatások eredményességének monitorozása Az igénybevevők száma a projektidőszak I-II. félévében nőtt: Csákányban 62%-kal Főnyeden 60%-kal, Somogyfajszon 23%-kal, Somogysámsonban 40%-kal, Somogyzsitfán 17%-kal, Szőkedencsen 13%-kal, Marcali városban 10%-kal. A szolgáltatásokat igénybevevők száma a pályázati időszak félévében (2013. 07. 01 – 12. 31.) 5%-kal, II. félévében (2014. 01. 01 – 06. 30.) 9%-kal nőtt.

Szegregátumban élők számának változása Szegregáció: egy-egy településen belül a különböző társadalmi rétegek, etnikai csoportok lakóhelye erősen elkülönül egymástól, amely együtt jár a jövedelmi viszonyok és a települési infrastruktúraegyenlőtlenségeivel. Az alacsony státuszú népesség arány meghaladja a 40%-ot. Mérésünk kiindulópontja: 2012. 01. 31-én a szociális alapszolgáltatásokat 71 szegregátumban élő személy vette igénybe. A projekt célkitűzése ennek minimum szinten tartása (81 fő) volt.

Ügyfél elégedettségmérés Mérésünk kiindulópontja: 2012. 01. 31-én mért adat alapján a nyújtott szolgáltatásokkal 140 fő volt elégedett. Az elégedettségmérés során 15 településen összesen 180 fő 18 év feletti személyt önkitöltős kérdőív formájában mértünk fel a szolgáltatásokkal való elégedettségről. Minimálisan elvárt célérték: 175 fő elégedettsége. Kérdőívek felvételének időtartama: 2014. 04. 01 – 2014. 06. 30. A kérdőíveket többnyire alacsony iskolai végzettségű, egyedülálló 18-64 év közötti gyermektelen nők töltötték ki. Oka: a családsegítő és gyermekjóléti szolgálat ügyfelei többnyire ezekből a társadalmi csoportokból kerülnek ki.

Ha igen, melyikkel elégedett? Miért? A 152 fő (84%) válaszadó az alábbi szolgáltatásokkal volt elégedett: 45% a családsegítő szolgálattal, 27% gyermekjóléti szolgálattal, 24% a szociális étkeztetéssel, 16% a házi segítségnyújtással, 11% az idősek nappali ellátásával, 3% a jelzőrendszeres házi segítségnyújtással, 1% a bölcsődével, 2 % mindegyik szolgáltatással elégedett volt. Az elégedettség okaként a következő válaszokat kaptuk: segítőkészség, udvariasság, türelmesség, mindig elérhető szolgáltatások, kielégítő információnyújtás, közvetlenség, gyorsaság, lelki, anyagi és természetbeni támogatás, rugalmasság, megbízhatóság.

Ha igen, melyikkel elégedett? Miért? A 137 fő válaszadó az alábbi szolgáltatásokat említette: 52% a háziorvossal, 12% a védőnőkkel, 36% mindegyikkel elégedett volt. Az elégedettség okaként a következő válaszokat kaptuk: jól képzett, megfelelő tájékoztatást ad, mindig elérhető, segítőkész, figyelmes, kedves, lelkiismeretes, szakszerű, gondos ellátás.

Ha nem, melyikkel nem elégedett? Miért? A megkérdezettek 9%-a válaszolt (16 fő). Az elégedetlenek 87%-ban a háziorvost nevesítették, 13%-ban a védőnőt. Előbbivel kapcsolatos vélemények: ritkán megy ki házhoz,nem megfelelő hangnemet használ, sok a várakozási idő, nem szól, ha elmarad a rendelés. A védőnővel kapcsolatban említett problémák: ritkán megy a településre, nem megfelelő a kommunikációja.

Ügyfél elégedettségmérés eredménye Az ügyfelek elégedettek a szociális, gyermekjóléti és egészségügyi alapellátások elérhetőségével, megkapják a szükséges tájékoztatást és segítséget az önálló életvitelük fenntartásához. A megkérdezettek jelentős része elégedett a segítségnyújtás/ügyintézés gyorsaságával és megoldódott problémája, amivel felkereste a különböző szolgálatokat. A megkérdezettek csupán néhány százaléka nem volt elégedett a fentiekkel. 2014. évben a megkérdezett 180 fő 97%-a (175 fő) volt elégedett a szociális, gyermekjóléti és egészségügyi alapellátások által nyújtott szolgáltatásokkal, vagyis az elvárt célérték teljesült.

Ügyfél elégedettségmérés eredménye A vizsgálat eredményei alapján a szolgáltatók által javítandó területek: változatosabb étkezés igényének jelzése a főzőhelyek felé háziorvos és védőnő a vidéki településeken való gyakoribb megjelenési igényének jelzése az érintett szakemberek felé Vannak olyan területek, ahol nem áll módunkban változtatást javasolni: ki, milyen feltételekkel jogosult bizonyos ellátásokra, támogatásokra túl hosszúak az ügyintézési határidők melyik település melyik közös önkormányzati hivatalhoz tartozik

Partneri elégedettségmérés Az elégedettségmérés során 15 településen 34 együttműködő partnert önkitöltős kérdőív formájában kérdeztünk meg: mennyire elégedettek a TÁMOP 5.4.9-11/1 pályázat eddigi megvalósulásával. Kérdőívek felvételének időtartama: 2014. 07. 01 – 2014. 09. 30. Értékelhető kérdőívek száma: 30 db. 4 fő (3 háziorvos, 1 védőnő) nem küldte vissza.

Partneri elégedettségmérés eredménye Az együttműködő partnerek 90%-a, (27 fő) volt elégedett a TÁMOP 5.4.9-11/1 projekt eddigi megvalósulásával. A vizsgálat eredményei alapján javítandó területek: - honlap használatáról tájékoztató készítése és eljuttatása a lakosság és a szakemberek számára - információs füzet (szórólap) mielőbbi eljuttatása a lakosság számára  

Információs füzet (szórólap) kidolgozása Célja: lakosság széles körű információval rendelkezzen a helyben igénybe vehető szociális és egészségügyi alapszolgáltatásokról segít a szociális biztonság és az önálló életvitel minél hosszabb ideig történő fenntartásában a lakosság és a szakemberek számára egyaránt fontos információkat tartalmaz

Szakemberek együttműködésének javítását célzó programok A projektben 3 szociális központ vett részt: 1. Szociális és Egészségügyi Szolgáltató Központ, Marcali 2. Kéthelyi Szociális Szolgáltató Központ, Kéthely 3. Alapszolgáltatási Központ, Balatonkeresztúr A projekt keretében a szakemberek oldaláról alapvető szükségletként fogalmazódott meg az információáramlás javítása iránti igény, az együttműködés és a kommunikáció javítása.

Képzés, szervezetfejlesztés, szupervízió 1. Szolgáltatást nyújtók egyéni képzése - külső szolgáltatótól (Főnix-Füred Bt.) igénybe vett felnőttképzés 15 fő számára - „Az emberi tényezők szerepe a családokkal és a gyermekekkel való munkában” című 30 kreditpontot érő akkreditált képzés - nyilvántartási száma: T-19-064/2010. 2013.09.16-09.19. között 4 alkalommal, alkalmanként 8 óra időtartamban 2. Szervezetfejlesztés - külső szolgáltatótól (Tanít - Oktat Oktatási Bt.) igénybe vett tréning 2X15 fő, összesen 30 fő számára - nyilvántartási száma: 14-0048-04 - 2014.02.20–02.28. és 2014.10.27-10.31. között 10 alkalommal, alkalmanként 6 óra időtartamban

Képzés, szervezetfejlesztés, szupervízió - külső szolgáltató (Szalay Miklós pszichológus) igénybe vétele mellett 2X15 fő, összesen 30 fő számára - 2013.10.17-12.19. és 2014.09.12-10.21. között 14 alkalommal, alkalmanként 4 óra időtartamban A projektelem nem érte el teljes mértékben a célját. A szakemberek egy része (vidéki védőnők) időhiányra hivatkozva nem vett részt a szervezetfejlesztési tréningen, továbbá a háziorvosokkal való együttműködés is nehezített volt (fórum regisztráció, fórum használat, partneri elégedettségmérő kérdőív).

Köszönöm a figyelmet! TÁMOP 5.4.9-11/1 Marcali Kistérségi Többcélú Társulás „Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért” Köszönöm a figyelmet!