Tegyünk Egészségünk Színvonaláért Alapítvány Civil vélemény Dr. Kovács Gabriella Igazgató, TESZ Alapítvány február
TESZ működési környezet Civil szervezetek Szakmai szervezetek TESZ Alapítvány Jogalkotók/szabályozók Média Eü-i hatóságok Alapítók/TE tagok Önkormányzatok Népegészségügyi Program Egészségügyi Minisztérium NFH NFT
Civil lehetőségek Civilek Szakmai szervezetek Betegszervezetek „Prevenciós” civil szervezetek Kommunikáció Szakmai kérdések, érdekképviselet Adott betegség rehabilitációs és prevenciós kommunikációja Figyelemfelhívó akciók, 1% kampány Edukációs és figyelemfelhívó akciók, direkt kommunikáció a célcsoportokkal (eü. megőrzés, betegség megelőzés) Téma nehézsége (ez nem termék és/vagy programkommunikáció)
A TESZ Alapítvány Alapítás: februárjában innovatív gyógyszergyártók egy csoportja Miért? Mo-on alacsony a várható élettartam A lakosság egészségügyi helyzetének okai: megelőzés és felvilágosítás hiánya Kiknek? Lakosság/helyi közösségek: figyelemfelkeltés egyéni felelősségvállalás megelőzés és felvilágosítás Szakmai szereplők: fórum megteremtése Programok Szakmai fórumok megteremtése Percepció-kutatás egészségügyi célcsoportok, és lakossági körben Pályázatok Lakossági felvilágosítás és mozgósítás Szakértői felvilágosító kampány (Almakommandó) Szakmai regionális továbbképzések Együttműködések/civil összefogás Az egészségügy és a gazdasági szféra dialógusának elősegítése
TESZ kommunikációs célok és eszközök I. K e z d e t e k Célkitűzések: Az alapítvány ismertségének megteremtése Probléma felvetés – egészség felelősség kérdése – Két alappillér: mozgás, táplálkozás Üzenetek: Paradigmaváltás: egyéni felelősségvállalás Figyelemfelkeltés, mozgósítás, felvilágosítás Eszközök: Integrált kommunikáció Kommunikációs szakmai háttér (specializált ügynökségek) PR kommunikáció: téma és hírgyár, esemény kommunikáció, szakértői megszólalások, konferencia-részvétel Online alkalmazások (interaktív website) BTL: célcsoport-specifikus rendezvények, direkt mail ATL: nyomtatott és online hirdetések célcsoport-orientált médiákban TPE (Third Party Endorsement) és együttműködések szakmai szervezetekkel Kormányzati kapcsolatok építése
TESZ kommunikációs célok és eszközök II. A k t u á l i s Célkitűzések: Az alapítvány ismertségének növelése Meghatározó szakértői civil szervezetté válni az egészségügyi szakma számára is Civil szerepvállalás, kapcsolatok erősítése Üzenetek: Az egészség befektetés Paradigmaváltás: egyéni- közösségi – kormányzati felelősségvállalás arányai Eszközök: Szakmai és állami intézményekkel való együttműködéseknek köszönhetően TCR besorolás PR kommunikáció: téma és hírgyár, esemény kommunikáció, szakértői megszólalások, konferencia-részvétel, közéleti megszólalások BTL: célcsoport-specifikus rendezvények, direkt mail TPE (Third Party Endorsement) és együttműködések szakmai szervezetekkel Kormányzati kapcsolatok fenntartása és kiszélesítése (pl.: önkormányzatok, parlament)
A jövő folyamatos monitorig szükségessége alkalmazkodás a távlati célok megtartásával Klasszikus kommunikáció PA kapcsolatok hangsúlyeltolódás lakossági kommunikáció háttérbe szorulása eszköztár változása Köv. eü-szektor jelen kihívásai változó népeü. program változó eü. rendszer
Tevékenységek és kommunikáció 1.Figyelemfelkeltő akciók - egyszeri média-boom 2.Célcsoportspecifikus kommunikáció – folyamatos kapcsolattartás és kommunikáció 3.„Alapzaj” fenntartása – médiatőke megalapozása 4.Együttműködések – civil jelenlét biztosítása, civil szerep felvállalása
Reklám helyett: Almakommandó
Az almakommandó Az esemény: Alma szétosztása általános iskolákban, mint figyelemfelkeltő akció az egészséges táplálkozás népszerűsítése érdekében Egyszerű célcsoport-specifikus iskolai rendezvény Budapesten és több vidéki településen Összesen több mint 8000 gyermeket ért el Kommunikációja: Kreatív kivitelezésű oktató anyag a gyerekeknek Sajtóesemény Budapesten Regionális sajtókommunikáció Több, mint 30 megjelenés: - Kereskedelmi és regionális televíziók - Kereskedelmi és regionális rádiók - Országos napilapok és bulvárlapok - Regionális és megyei napi lapok - Heti lapok és szakmai lapok - Országos és regionális online megjelenések
Célcsoport kommunikáció Egyenletes elosztás településnagyság és földrajzi elhelyezkedés szerint lakos megszólítása több ezer programmal Kevesebb mint felében projekt-menedzsment!
Média alapzaj TESZ-témagyár működtetése 30 fős médiakabinet 16 proaktív megjelenés / hó Reaktív megjelenések „Ugyanazért küzdünk” 4 oldalas összeállítás a Hét témája -rovatban Nők Lapja,
Együttműködések MOTESZ – Szív és Érrendszeri Nemzeti Program Programtanácsának civil alelnöke NFT2 társadalmi vitája – TIOP ÉS TÁMOP egészségügyi részében szakértő EÜM, OEFI – Közös szakmai rendezvények, képzések MJVSZ – Közös pályázati anyagok (előkészítésben) ÉLOSZ – Közös szakmai konferencia az egészség befektetés jegyében Helyi civilek – Kapcsolatmenedzsment (pl. pályázatokról) Civil hálózati együttműködések (pl. EPE, ETA, Civil Iroda)
Köszönöm a figyelmet! Tegyünk Egészségünk Színvonaláért Alapítvány 1135 Budapest, Borbély u. 5-7.,