Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – 2011. május 14.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hogyan jutunk információkhoz az interneten
Advertisements

Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
A helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása Bodor Ákos – Grünhut Zoltán MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP
A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
A kölcsönös befolyásolás
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot
 A Web, kezdeti időszakában csak a szöveges file-okat kezelte.  Ma teljes körű multimédia szolgáltatásokat nyújt  Filmet,  Zenét,  Képeket nézhet.
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
A dohányzás visszaszorítása érdekében megvalósuló program Segítség - a dohányfüst - mentes életért május 31.
Játék és reklám TNS Hoffmann.
Keresők & Brandek A keresőoptimalizálás fontossága.
A kontrollok szerepének felértékelődése a közszférában Domokos László Az Állami Számvevőszék elnökének előadása Belső Ellenőrök Magyarországi Közhasznú.
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
A tételek eljuttatása az iskolákba
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATOK.
1 Hogyan juthatunk be a keresők első oldalára – kereső optimalizálás.
Kereső programok használata
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
EGYEKÉRT EGYESÜLET FÓRUMA
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Aki keres, az talál? Igen, talál. Ki ezt, ki azt, de egy szót beütve a google keresőbe (pl.) mindig ugyanazt, hacsak nem kerültek fel új honlapok az adott.
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Közösségi oldalak használata
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
MAGYAR NYELV ÉS IRODALOM EGY KÉRDŐÍVES VIZSGÁLAT EREDMÉNYEI  TANULSÁGOK, DÖNTÉSI PONTOK Horváth Zsuzsanna április 9.
dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém
Tiltják? Tűrik? Támogatják? Hogyan viszonyulnak a szülők gyermekük internethasználatához?
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
szakmérnök hallgatók számára
A bio- és funkcionális élelmiszerek fogyasztói megítélése
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
TE AKARSZ ROMA MUNKATÁRSAT?. A nem romák elsősorban a munkához való viszonyuk alapján ítélik meg a romákat. Előzmények * ! Szociológiai és szociálpszichológiai.
Szemantikus keresők.
4. Feladat (1) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Szülői értekezlet Kurucz Imre NRC Piackutató Online közösségek a gyermeknevelés szolgálatában.
Készítette: Gocsál Ákos, Gocsál Klára, Fehér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Internet az oktatásban – taneszközök.
Szabados Tímea és Wéber Andrea (EBH) október 26. Intézményekbe vetett bizalom és jogtudatosság a mai magyar társadalomban (Kutatási eredményeink.
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Gondolkodjunk el ! Zene A változások már léteznek!
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
Az internetes keresési módszerek
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Google Scholar Wolfram Alpha Scirus Készítette: Varga Ádám.
Ügyfélpreferenciák a bankszámlakivonatok esetében Dr. Tomcsányi Péter Prime Rate ügyvezető.
17 ISMERTESSE AZ INTERNETES KERESÉSI MÓDSZEREKET! KONKRÉT GYAKORLATI PÉLDA KERESÉSRE.(KERESÉS, TALÁLATI LISTA ÉRTELMEZÉSE, TALÁLT OLDAL MENTÉSE.) Készítette:
Előadás másolata:

Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.

22 Mi az első dolog, amely az eszébe jut Önnek a lap.hu oldalakról? – spontán vélemények [Top10] Bázis: összes válaszadó, N = 782

33 A lap.hu oldalak értékelése (átlagok) 5 – teljes mértékben egyetért; 1 – egyáltalán nem ért egyet 4,4 4,2 4,1 3,9 Hasznos információkat nyújtanak az egyes lap.hu oldalak Széleskörű az egyes lap.hu oldalakon megjelenő információ Jól csoportosítottak az egyes lap.hu oldalakon belül a linkek Részletes, alapos az egyes lap.hu oldalakon megjelenő információ Friss, naprakész az egyes lap.hu oldalakon megjelenő információ 5 – nagyon jó; 1 – egyáltalán nem jó Jónak (ami a magyar értékelési szokásokat figyelembe véve átlagosnak tekinthető) tartják a válaszadók a lap.hu oldalakat átláthatóság, elrendezés és design szempontjából – semmi komoly bajuk nincs vele, de nincs is kiemelkedően megragadó eleme. A hasznos és széleskörű információk a lap.hu oldalak legfőbb erőssége Bázis: összes válaszadó, N = 782

4 Kritikák – oldalakon megjelenő információk 4 Spontán említések Bázis: Az oldalon megjelenő információkat közepesre vagy rosszabbnak értékelők körében, N = 250

55 A lap.hu oldalak és más információforrások összehasonlítása Amikor a lap.hu oldalak mellett más információforrást is használt, melyik forrás volt a hatékonyabb? Lap.hu oldalak Más információforrások (Google) 76%24% Miben voltak jobbak a lap.hu oldalak? Bázis: akik szerint más források a hatékonyabbak, n=55 fő Miben volt jobb a többi forrás?

66 Lap.hu oldalak látogatási gyakorisága A válaszadók kétharmada [64%] legalább hetente látogatja a lap.hu oldalakat Közel minden második válaszadó [47%] pedig intenzíven, hetente többször is használja valamelyik lap.hu oldalt Az 50 év felettiek 28% (majdnem) minden nap, míg a 30 év alattiak 32%-a hetente többször látogat lap.hu oldalt Bázis: összes válaszadó, N = 782

7 7 Hogyan jutott el a jelenlegi lap.hu oldalra… Bázis: összes válaszadó, N = 782 Arányaiban többen vannak azok, akik célirányosan a lap.hu oldalakat keresték elsődlegesen valamilyen úton (lapkatalógus, kedvencek, direkt beírás), mint, akik másodlagosan kerültek a lap.hu oldalra (65% vs 24%)

8 Min változtatnának a felhasználók? - javaslatok 8 Linkek az oldalra (támogatott)- javaslataink sokuknak tetszettek: A témához kapcsolódó YouTube videók (45%) A témához kapcsolódó Facebook oldalak linkjei (37%) Kapcsolódó fórum hozzászólások linkjei (29%) A Facebook Like gombja, adott lap.hu oldal like-olása (28%) A témához kapcsolódó iwiw oldalak linkjei (19%) A témához kapcsolódó Twitter linkek (5%) Egyéb spontán javaslataik a lap.hu oldalakkal kapcsolatban: Látni, hogy mások mit tartanak hasznosnak Több információt megjeleníteni a belinkelt oldalakról A megjelenés modernizálása A doboz aloldalakat átláthatóbbá kellene tenni

9 9 9 A lap.hu oldalakról elsőként az jut eszükbe, hogy átfogó, széleskörű információforrással állnak szemben Az oldalak formai és tartalmi megítélése átlagos, nagy problémák nem azonosíthatók, de ahhoz, hogy ‚mélyebb nyomot’ hagyjunk a felhasználóban, fejlesztésre szorul: Előnye: a hasznos információk Fejlesztendő: információk frissessége (hibás linkek számának minimalizálása); aktualitásai; színvilága, amennyiben karakteresebb hatás a cél A párhuzamos keresés inkább jellemző a gyakori felhasználók esetében, 10-ből 5 vagy annál több alkalommal használtak egyidejűleg más információforrást is: többségében a Google-t. Sőt a mechanizmus fordított: Tipikus használat: keresőbe beírja a keresett információt (jellemzően Google) a találatok közt van lap.hu többségében megnyitják és hatékonynak találják, mert megtalálják a keresett információt rajta Főbb tanulságok

10 Előttünk álló kihívások Továbbra is megtalálja a Google az oldalainkat Hasznos tartalmak, hozzáadott érték a keresési találati listákhoz képest Friss, naprakész tartalmak az oldalakon (><régi, beragadt linkek) Karakteresebb megjelenés, valami „több” mint a linkek – vigyük közelebb a tartalmat a felhasználókhoz! Egyedi tartalmak a lap.hu dobozaloldalakon Felhasználók bevonása a szerkesztésbe – mondják meg, szerintük mi hasznos!

11 Megjelenés dinamizálása – innen a linkeken Karakteresebb megjelenés!

12 Megjelenés dinamizálása – túl a linkeken Várjuk és díjazzuk az ötleteket!

13 Megjelenés dinamizálása, dobozaloldalak Több, egyedi tartalom a keresőnek, plusz információ a felhasználónak

14 Felhasználók dinamizálása Mit akar a felhasználó? Gyorsan, számára hasznos tartalmat találni Látni, hogy mások mit tartanak hasznosnak Bővebb információt látni a belinkelt oldalakról Mivel segíthetjük? Felhasználói értékelés minden linknél  melyek a hasznos linkek »Szerkesztőknek visszajelzés! »Többi felhasználó látja, ez döntést segítő információ Dobozban lévő linkek sorrendjének a meghatározása

15 Szerkesztők dinamizálása Új szerkesztői eszközök (widgetek, dobozaloldal) Központi linkajánló Dinamizáld az oldalad! - Szerkesztői motivációs verseny Hosszú távú programot szeretnénk indítani, mely több hónapon keresztül fut és motiválja a lap.hu szerkesztőket továbbá segít az oldalak tartalmának „dinamizálásában” is. »Növeld az oldalad látogatottságát! »Gyűjtsd a friss híreket és a linkeket a lap.hu oldaladhoz! »Gyűjtsd a like-okat! »Kerülj a kedvencek közé »Legyen minél több RSS olvasód! »Gondozz egy gazdátlan lap.hu oldalt »Pályázz widgetekre! Ezek a feladatok nem havi etapokban futnának egymás után, hanem egyedileg, a program ideje alatt bármikor teljesíthetőek. Várjuk és díjazzuk az ötleteket!

Köszönöm a figyelmet!