Tervezett témák Hazai együttműködés Nemzetközi együttműködések támogatás A HACS Feladatai Közösség és vidékfejlesztés KSZ feladatok Finanszírozás Decentralizáció.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai
Advertisements

A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
Mecsek-Völgység-Hegyhát Egyesület ÚMVP IV. tengely LEADER, kifizetési kérelmek.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
TISZATÉR LEADER EGYESÜLET célterületei és eljárásrend 2011.
TARKA-BARKA Szászvár Főtér
LEADER PROGRAM ÁTALAKÍTÁSA TÁRSADALMI VITA ORSZÁGOS ZÁRÓ RENDEZVÉNY LAJOSMIZSE, DECEMBER 2. Nyugat-Dunántúli Régió „Tiszta szívet teremts bennem,
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Budapest, március 5. Az MNVH és a NAKVI szerepe az IKSZT program lebonyolításában Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató.
Az ÚMVP 3-as, 4-es tengelyének végrehajtása a Bakony és Balaton Keleti Kapuja Egyesület területén Kontics Monika munkaszervezet vezető.
A Nemzeti Fejlesztési Terv Logisztika a gyakorlatban Nemzetközi Szakkiállítás Szeptember 12. Jobbágy Valér Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások.
FSZK Nonprofit Kft. ügyvezető
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
Megújuló energia előállítás marginális területeken Az M2RES projekt Kéri Zsuzsanna REC for CEE március 21.
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
ENSZ - ECOSOC EU EU Bizottság - AGIS Európa Tanács Szervezett, határokon átlépő bűnözés elleni harc Társadalmi-közösségi bűnmegelőzés az újszerű és a tradicionális.
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program (ÚMVP)
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
NEMZETKÖZI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK ÚTRAVALÓ A NEMZETI VIDÉKI HÁLÓZAT LEADER SZAKOSZTÁLYÁTÓL.. Budapest, szeptember 26. TNC Start Up Fórum Páliné Keller Csilla,
orszagtanulmanyok/spanyolorsz ag-leader-megvalositasa/
MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Ügyfélbarát ügyintézés, partneri kapcsolat a pályázatkezelésben – Az Új Széchenyi Terv pályázatok tanulságai Biró.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Tájékoztatás az ÚMVP TS keret felhasználásáról Szarvas, december 11.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Tájékoztató a Vidékfejlesztési Albizottság i üléséről Finta István Ph.D.
Az ÚMVP intézményrendszere
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
MTA Regionális Kutatások Központja A magyar Leader program végrehajtásának fontosabb tanulságai és a nemzetközi együttműködés lehetőségei Dr. Finta István.
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
ÚMVP III-IV.tengely Budapest, Dr. Horváth Zita Agrár-vidékfejlesztési Főosztály.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Pályáztatás, projektmenedzselés az EU operatív programjaiban, gyakorlati tapasztalatok, problémák és megoldások -HEFOP ESZA Kht -
Strukturális és Kohéziós Alapok
Mezőföldi Híd Térségfejlesztő Egyesület. Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengely intézkedései 1. Mikrovállalkozások létrehozásának.
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengelyes nem horizontális intézkedéseinek és a IV. tengelyes intézkedéseinek végrehajtási folyamata.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
Az állami szervezetek feladatai és lehetőségei a fejlesztési programok hatékonyságának javítása érdekében Dr. Novák Csaba Budapest, április 16.
Mátrai Balázs vidékfejlesztési szakértő Magyarországi LEADER Központ
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
A strukturális alapok (ROP) menedzsmentjének tapasztalatai ( ) Molnár Beáta PhD hallgató, PTE-KTK BGF KKFK
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
LEADER pályázatok rendelettervezetével kapcsolatos véleményezés legfontosabb pontjai.
Projekt címe, azonosító száma Projektvezető/Előadó Beszámolási időszak Dátum.
Indulnak az új, kkv-k versenyképességét segítő EU-pályázatok
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
KAP reform, az agrártámogatások új rendszere. Vidékfejlesztési Támogatások.
Modellprogram a szociális szövetkezetek hálózatosodása érdekében TÁMOP /1.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
INDULNAK AZ ÚJ, KKV-K VERSENYKÉPESSÉGÉT SEGÍTŐ EU- PÁLYÁZATOK MÁTHÉ PÉTER VEZETŐ TERVEZŐ, DDRFÜ.
A AS PROGRAMOZÁSI CIKLUS FEJLESZTÉSPOLITIKAI INTÉZMÉNY- RENDSZERE.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
A helyi identitás és kohézió erősítése TOP TOP
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
Proj_men_nazs_1 Nagy Zsolt
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
A széchenyi Programiroda szerepe a régióban
PROGRAMZÁRÁS EMVA –III. – IV. tengely 1.
Napirendek Megnyitó Együttműködési megállapodás megvitatása, elfogadása Irányító Csoport megválasztása, Irányító Csoport elnökének megválasztása Egyebek.
Előadás másolata:

Tervezett témák Hazai együttműködés Nemzetközi együttműködések támogatás A HACS Feladatai Közösség és vidékfejlesztés KSZ feladatok Finanszírozás Decentralizáció és autonómia Konkrét kérdések

Eddig akadályoztatva volt Konzorciumi pályázatra nem volt lehetőség, de megoldottuk máshogy Bizalom egymás között, kölcsönös segítség (NATURAMA) Módszertan (kiszélesíteni a többi intézménnyel – MVH, MNVH, VKSZI, IH) Megoldás Szakmai találkozók az VM-mel, MVH-val, többi intézménnyel Valós párbeszéd, folyamatos kommunikáció Végrehajtási munkacsoport – LEADER Egyeztető Fórum Nemzeti együttműködés

Nemzetközi szinten az országban csak nagyon kevés együttműködés indult Több kisebbről tudunk, többségében nem a LEADER forrásból kerül megvalósításra (pedig követelmény) 1 nagy EU projekt ezer Euro Védjegy projekt - spanyol koordináló szervezet 2 millió Euro Konzorciumban meg kell adni a lehetőséget a gesztor szervezeti költségek finanszírozására (Munkabér természetesen legyen elszámolható) Kooperációs csekk – svéd, finn 5 ezer Euro (2 hét múlva ott a forrás a számlán) Nem vagyunk versenyképesek ezen a területen, más ország csoportjainak sokkal jobb finanszírozási lehetőségei vannak Nemzetközi együttműködési alap létrehozása szükséges Nemzetközi együttműködés

Fejlesztés, tervezés, helyi társadalom mozgósítása Elvileg fő feladat lenne, de jelenleg nem kap elég hangsúlyt Max 5-10%-ban tudjuk csinálni a jelenlegi feladatellátás mellett – ez lenne a fő feladatunk a vidékfejlesztésben Közreműködő szervezeti feladat (pályázatkezelés) Támogatási kérelem, kifizetési kérelem, +ezekhez kapcsolódó helyszíni szemlézés 3 fő lehetőség a könnyítésre – (országos szinten nincs nincs közös álláspont) Leadni a feladatokból Könnyebbé tenni a pályázati rendszert Plusz erőforrások bevonása Önadminisztráció HACS-ként való megfeleléshez szükséges adminisztráció Szakmai beszámoló, kifizetési kérelem, ezek alátámasztó dokumentumai, stb. HACS feladatok

Cél: Fejlesztés, tervezés, helyi társadalom mozgósítása tevékenységi terület erősítése Rendszer alapvető fejlesztése Gyorsítás Pályázatkezelői felület, minősége, készültségi foka Központi szakmai csoport – jogszabályok figyelése, folyamatos nagyon jó minőségű képzés Önértékelés Nemzeti szintű értékelés HACS feladatok

Helyi Vidékfejlesztési Stratégia megvalósítása A vidék fejlesztését célzó kiegészítő programok szervezése, források megpályázása, hasznosítása a HACS területén A lefedett térség közösségeinek, belső piacának, társadalmi, gazdasági kohéziójának erősítése, együttműködő hálózatok kialakítása, helyi identitástudat erősítése, életminőség javítása Nemzetközi kapcsolatok építése, tapasztalatok hasznosítása, közvetítése a közösség tagjai felé Olyan programok közösségi célú elindítása, amelyek a teljes lefedett vidéki terület közösségi aktivitását, versenyképességét erősítik Non-formális, a vidék értékeire, innovatívitásra koncentráló non-formális szemléletformáló programok, képzések szervezése Közösségi megjelenés szervezése, térség- és településmarketing erősítése Közösségi együttműködésen alapuló programok, projektek generálása, folyamatos tanácsadás, az ügyfelek projektjei megvalósulásának segítése Fejlesztés, tervezés, helyi társadalom mozgósítása

KET alól való kivétel nagyon fontos Elektronikus pályázat és kifizetési kérelem beadás Folyamatos pályáztatás, időszakos bírálás IIER – képzés, kész, működő rendszer, ügyintézői hatáskörök, Ügyfélbarát pályázati rendszer Jogszabályalkotás: véleményezési rendszer kialakítása, visszajelzéssel ÉNGY alapúság megszüntetése VTSZ, SZJ alapúság megszüntetése Az ügyfelek részére a monitoring jelentések elkészítése túlságosan bonyolult, semmit nem mond, túlságosan soklépcsős, egyszerűsíteni szükséges Fellebbezési rendszer gyorsítása Kifizetési kérelemkezelés gyorsítása Közreműködő szervezeti feladatok

40%-os előleg az UMFT esetében is Elszámolható költségeknél negatív lista legyen SZJ, VTSZ alapúság megszüntetése Kifizetési kérelmek ügyintézésének gyorsítása Elszámolási időszak félévente, elektronikusan (HACS) Féléves szakmai beszámoló készítése (HACS) A finanszírozás ne legyen teljesítményigazoláshoz kötött, ha valamely csoport nem felel meg, akkor kapjon figyelmeztetést, + többszöri figyelmeztetésre vegyék vissza tőle a címet (HACS) Legyen az EU-s elvárásoknak megfelelő időszakos szakmai monitoring (HACS) Finanszírozás (pályázók, HACS)