Jó szülő vagyok? Foglalkozások fogyatékkal élőket gondozó szülőkkel

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Kapcsolattartás a szülői házzal
KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
Elfogadlak Alapítvány
Gyermekvédelmi munka áttekintése
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Mentorszülők – mentőszülők autizmusban
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Kölyökkuckó Napközi Mekényes
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
VI. Interaktív Tábla Konferencia
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az integrált nevelés-oktatás fajtái és szintjei
A mozgáskorlátozott emberek szükségletei a kitagolási programban
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
A bentlakásos intézmény, mint „Otthon”
Beszámoló a Tanoda- Játszóház működéséről
A Z IKCS TEVÉKENYSÉGE TÁMOP integrÁLOM Kovácsné Borbély Zsuzsa.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Mentorszolgáltatás kialakításának lépései a Debreceni Egyetemen Juhász Béla Szilárd- DEMEK.
A cserkészetben rejlő lehetőségek az evangélikus nevelés számára Buday Barnabás cserkésztiszt (16.) országos elnök.
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
Fogd A Kezem Alapítvány
"Legyen az esély egyenlő ..."
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
A csoportmunka törvényi háttere- Alapellátások (1/2000 SZCSM rendelet) ÖNSEGÍTŐ CSOPORTOK 30§(2)f)Családsegítésben:  CSSK segíti önsegítő csoportok szervezését,
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Caritas Alba Iulia Gyulafehérvári Caritas Az „önműködő” önkéntességtől a Civil Kalákáig ÖNKÉNTESSÉG.
Resztoratív módszerek az iskolában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Merre tovább? Előre gondolkodás © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl 6. Nevelőszülői módszertan.
VINCÉS TÁBOR Piliscsaba, augusztus Jézus és az Ő tanítása egész életünk alapja. Aki Jézus szavai szerint cselekszik, házát sziklára építi…
EAAD Szolnokon Dr. Bagi Mária.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Hozzátartozói csoport
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Fogyatékosok gondozása
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
A befogadó kisgyerekkori fejlesztés szakpolitikai kihívásai és megoldásai A Biztos Kezdettől a gyermekvédelmi gondoskodásig 25 éves az ENSZ Gyermekjogi.
SZÜLŐI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS ÓVODAI FEJLESZTÉS 2011/2012
Biztos Kezdet Gyerekházak
Iskolai közösségi szolgálat
Motiváció Tanoda- Tiszasziget Balázs Ákos Tanodavezető Motiváció Tanoda-Tiszasziget.
Találkozásaim a szülőkkel Együttműködések, párbeszédek a fogyatékkal élők családjaival Szász Emese, Gyulafehérvári Caritas – Szociális gondozás fogyatékkal.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Úton az inklúzió felé Szombathely, Bercsényi u tel./fax: 94/
A többcélú közösségi terek fejlesztése program régiós szakmai műhelye Bemutatja: KANDIKÓ Rita Becsehely, TÁMOP A – 12/ Mi.
ABIGÉL KÖZHASZNÚ EGYESÜLET. Megalakulásunk  érintett család hozta létre az egyesületet, kicsit később néhány pedagógus is csatlakozott  Elnök:
SZOCIÁLIS HELYZET ÉRMIHÁLYFALVA TELEPÜLÉSEN. MUNKANÉLÜLISÉGI RÁTA -10% SZOCIÁLIS TÉMOGATÁSBAN RÉSZESÜL: -99 CSALÁD, 214- SZEMÉLY FOGYATÉKKAL ÉLŐ SZEMÉLYEK.
„ADJ TERET, NYISS UTAT!” – SZOCIÁLIS KOMPETENCIÁKKAL A HÁTRÁNYOK ELLEN avagy Ágota és Ambrus testvérek lettek.
REGULA Viselkedésjavító, tanulást segítő foglalkozás „A fegyelmezett ember körül rend van, s ahol rend van, ott működnek a dolgok.” 1.
TÁMOP / „GYÖNGYÖSSOLYMOS ÖSSZEFOG A CSALÁDOKÉRT, A MUNKÁÉRT!”
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
A segítő szakmák kihívásai – tréning tematikája prezentáció
Személyes életvitel.
Szécsényi Gyerekesély Program gyerekeket érintő szolgáltatásai
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
„Mert mi Kolping művén dolgozunk…”
Szociális terület képzési rendszerének tervezett módosításai
Óvodai és iskolai szociális segítés
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
Kisgyermekes Anyukáknak, Apukáknak
Esély a szülőknek, lehetőség
Önkéntes tevékenységek
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Jó szülő vagyok? Foglalkozások fogyatékkal élőket gondozó szülőkkel Demeter Zsuzsa, Gyulafehérvári Caritas – Szociális gondozás fogyatékkal élőknek

Gyerek születik – Szülő születik Minden gyereknél újraszületünk... És amikor sérült gyerek születik?

Hogyan tovább? Élni, túlélni, megélni.

Jó szülő vagyok? – Jó. Szubjektív fogalom. Mitől jó egy szülő? Ha a gyereke boldog? Ha következetes és betartja a napirendet? Ha helyesen állít határokat és korlátokat? Ha a fegyelem, önfegyelem mögött látható a szeretete? Ha hiteles? Ha ismeri a gyerek kedvenc ételét, rejtett titkait? Ha látja az apró füllentések mögött az önmagát kereső lelket? – Szülő. Sérült gyereknél kibővül a szerep. Ápoló, gondozó, barát, tanító, gyógypedagógus, gyógytornász, lelkivezető.... – Vagyok. És mindezt egyedül? Kiket tudok bevenni a csapatba?

A csoportmunkában segítjük egymást – megosztás, megbeszélés, támogatás, kézműveskedés Ott lenni a szülőkkel, amikor sérült gyerekükkel közösen részt vesznek a közösségi programokon. Segíteni átlépni az újszerű élethelyzeteket, nehézségeket. Találkozások havi rendszerességgel, nyári táborokban, közösségi ünnepeken. Ott van kézügyben a telefonszámunk. A csoport tagjai sms-lánccal hatékonyan értesítik egymást. Facebook – látjuk egymást, tudunk egymásról, nem vagyunk egyedül.

Segítünk, hogy segíthessék egymást.

• Jó szülő helyett elég jó szülővé válni • Jó szülő helyett elég jó szülővé válni. Elkötelezett, hiteles, önmagát és gyerekét elfogadó szülővé. Olyan szülővé válni, aki segít gyerekének a tehetségéhez mért álmait elérni.

Tevékenységeink Korai fejlesztő programok 0-7 év közötti gyerekeknek és szüleiknek Manó Tanoda – speciális óvoda és iskola Szent Ágoston Nappali Foglalkoztató felnőttkorú fogyatékkal élőknek Őrangyal program – rehabilitációs és közösségépítő program fogyatékkal élőknek 12 településen Esély program – gyógytorna és kinetoterápia halmozottan sérülteknek Érzékenyítő, szenzibilizáló program iskolásoknak – betekintés a fogyatékkal élők világába Segítő és önsegítő csoportok fogyatékkal élőket gondozóknak Konferencia segítő szakmában dolgozó pedagógusoknak, szülőknek

Számokban... 10 éve indult szolgáltatásunk két munkatárssal 16 klienssel Csíkszeredában 2012-ben 9 munkatárs két megyében, 14 településen évente 400 klienst lát el Évente 3 nagy közösségi program – Figyelemfelkeltő nap, Down-szindróma világnapja, Fogyatékkal élők Világnapi vására Évente 1700-1800 diák részesül érzékenyítő, szenzibilizáló osztályfőnöki órában 2012-ben 130 személy vett részt VI. Szakmai konferenciánkon