Szakszervezeti demonstrációk szervezése és kommunikálása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szóviv ő Bál – nem csak szóviv ő knek! A rendezvényr ő l… A Magyarországi Szóvivők Országos Egyesületének szervezésében immár VIII. alkalommal rendezzük.
Advertisements

REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Balatonlelle, Gyártott volumen változása Megrendelések számának változása Miért döntöttünk ERP rendszer bevezetése mellett ? Jelentősen.
T Á J É K O Z T A T Ó Marik Péter produkciós vezető Merlin Communications.
A PR eszközei. Az elmúlt évtizedben a csúcstechnológia három fontos területén, a számítástechnikában, a távközlésben és tömegkommunikációban végbement.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
A nők érdekvédelme a BDSZ-ben - a fúzió előtt és után - Varga Éva BDSZ alelnök, Ruhaipari tagozatvezető.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
SzponzorációSzponzoráció. MIÉRT ÉRDEMES A BSI-T VÁLASZTANI A BSI Magyarország piacvezető sportrendezvény szervező cége. Évente eseményt szervezünk,
1 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Az EVDSZ kommunikációs stratégiája és gyakorlata.
1. Konzorciumi Partnerek •Magyar Szakszervezetek Országos Szövetsége (MSZOSZ) •Magyar Iparszövetség (OKISZ) •Ipartestületek Országos Szövetsége (IPOSZ)
KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN
DPR kommunikáció alapelvei
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
A évi EMH kampány csatlakozási feltételei Hogyan szervezzünk sikeres és mégis költséghatékony városi kampányt? Szerencsi Éva Nemzeti Fejlesztési.
Közönségkapcsolatok (PR)
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Etikai vétségek elemzése
KÉPVISELŐJELÖLTEK FÓRUMA szervezési segédlet. CÉLOK A képviselő-jelöltek megismertetése a választókkal Egyenlő esély biztosítása minden jelöltnek A felelős.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
ÜZEMBENTARTÓI BALESETVIZSGÁLAT első tapasztalatok
SZEMÉLYZETI MARKETING
Public relations/ learning community relations tevékenység az iskolai könyvtárban.
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
DPR kommunikáció lehetőségei
Az eseményszervezés formái, eszközei
Lakosságriasztás a médiaszolgáltatók közreműködésével
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
Ajánlás a felkészítések (gyakorlás, munkaműhely) tartalmára és módszerére A gyakorlat bemutatása A gyakorlat célja az etilén termékvezetékek sérülése következtében.
Foglakoztatás pályázati projektekben Általános áttekintés Tóth István, tanár.
Munkajogi alapismeretek
A Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány „1%-os” kampányának bemutatása Budapest, január 30.
Balatonszemes Június A villamos energia közszolgáltatási helyzete és szerepe Magyarországon Fő kérdések, aktualitások 2.
Budapest, szeptember A villamos energia közszolgáltatás helyzete és szerepe Magyarországon Fő kérdések, aktualitások 2.
EEM. 10. A munkaügyi kapcsolatok és az érdekegyeztetés
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
A blog hatása az üzleti életre Berényi Konrád Onlinemarketing.hu Kft május 29. Web 2.0 Symposium.
Tagszervezeti munka erősítése
TÁMOP /A
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
„A madárbarát Magyarországért!” Ki/mi az Önkéntes? aki valamilyen közös cél elérésének érdekében, szabad akaratából hajlandó időt és energiát.
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
Mozgósítás – tapasztalatok, elemzések a villamosenergia-ipar ágaztban dr. Szilágyi József EVDSZ Elnök Siófok, június TÁMOP A-13/
TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban 1.
1 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban.
Csanádi József. Munkavállaló lehetőségei  egyéni érdekérvényesítés (csak kvalifikált munkát végzők)  kollektív érdekérvényesítés  tárgyalás  szociális.
A sajtókommunikáció lehetőségei, főbb eszközök
Sajtótájékoztató szervezése, lebonyolítása
RWE Power AG Lorsee/TR BudapestSEITE 1 „Szociális párbeszéd“ RWE Power AG Wolfgang Lorsee A Központi Üzemi Tanács elnökhelyettese.
Meggyőzés, kommunikációs eszközök, elégedettségmérés Tóth Gyula Energia Klub PR, kommunikáció
Üzemi Tanács Általános ismertető
Név: Születési név: A megpályázott munkakör: Boltvezető Fejlődésének érdekében, és a cég igényeit is szem előtt tartva, az ország különböző részein történik.
Társadalom bevonás stratégia és módszertan Ereifej Laurice vizes élőhelyek programvezető Siófok, november for a living planet© ÖKO ZRt. vezette.
TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Az EVDSZ projekttel kapcsolatos kommunikációja,
Juventus Rádió Juventus Regionális: budapesti régió 89
KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ DOBSON TIBOR tű. dandártábornok.
ROAD SHOW SZERVEZÉSE Kőváriné Vida Ildikó PR vezető, kamarai tanácsos
M UNKAÜGYI KAPCSOLATOK Dr. Fodor T. Gábor ügyvéd Székesfehérvár, május 17.
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
Hatalom és szervezeti politika
Mit változtass meg a Facebook marketingedben?
Kik vagyunk A Babagenetika mozgalom egy személyes történeten alapuló
Tagszervezeti munka erősítése
Előadás másolata:

Szakszervezeti demonstrációk szervezése és kommunikálása Fiedler Péter, LIGA Szakszervezetek kommunikációs vezető

A kommunikáció fontossága Gonosz cápa Kedves víziló

A kommunikáció fontossága 10 ember évente 500 ember évente

A kommunikáció fontossága Bármit tehetsz, ha az emberek nem tudnak róla: mintha nem is léteznél. (pusztába kiáltott szó) Lehetsz olyan, mintha nem is léteznél, ha az emberek beszélnek rólad: mintha mindig is aktív lettél volna. (cégek image érzékenysége) Ami nincs az interneten, az nem is létezik. (a lusta újságíró doktrína)

Demonstráció szervezési alapok Időpont kiválasztása (július 12.; július 13.) Rendőrségi bejelentés (2 ok az elutasításra) Tagok értesítése (személyes meggyőzés) Nyilvánosság értesítése

Tipikus tiltakozási formák „klasszikus” demonstráció (fel)vonulás forgalomlassítás (autós felvonulás, útlezárás) sztrájk

Atipikus tiltakozási formák Demonstráció / akció szervezése a Facebook-on Tömeges levélküldés Flashmob, performansz (kiforratlan; technikai háttere, emberi erőforrás igénye Magyarországon nem biztosított (digitális írástudás); rizikós)

Demonstráció szervezési alapok Forgatókönyv Üzenet! (sajtónak valamint zászlókra, molinókra, pólókra) Színpad? Hangosítás/hangulat Rendezők Váratlan helyzetek (eső, rendbontás, eltévedt tömeg)

Demonstráció szervezési alapok Gyülekezési idő Felvezetés Akció Levezetés „A rendezvény véget ért, kérjük mindenki békésen hagyja el a helyszínt!” Sajtó tájékoztatása

Interjú a helyszínen (Tömör, egyértelmű, zsargonmentes, 15 mp hírnév) A sajtó tájékoztatása Interjú a helyszínen (Tömör, egyértelmű, zsargonmentes, 15 mp hírnév) Nyomtatott sajtóanyag (adatok, nevek) Elektronikus sajtóanyag (txt) (baráti szervezeteknek is!) Saját honlap (előre megírt anyag, időzítve)

A legfontosabb sajtó az MTI (CTRL+C / CTRL+V hatás) A sajtó tájékoztatása A legfontosabb sajtó az MTI (CTRL+C / CTRL+V hatás) A sajtóhír sajátja: Izgalmas, rendkívüli, híres emberrel történik, tömegeket érint azonnal, pikáns, cuki, látványos…

A sajtó tájékoztatása A Magyar Villamos Művek Tiszántúli Ágazati Szakszervezeteinek Szövetségi Tanácsa (MVM-TÁSzSz) bizottsági meghallgatást kezdeményezett a társasági munkavállalók béren kívüli juttatásainak feltételeinek mielőbbi újratárgyalása ügyében. Ezen eredmények elérése érdekében – a bizottsági és szövetségi tagok teljes támogatása mellett – minden tőlük telhetőt készek megtenni. Elsötétülhetnek a TV képernyők a foci VB döntője alatt A Villamosművek dolgozói akár sztrájkolni is hajlandóak a bérek rendezéséért

A nyilvánosság tájékoztatása Mi az üzenet a nyilvánosság felé? (helyi, ágazati, országos szervezet/akció) (és ez miért érdekli/érinti őket?) BKV sztrájk (veszteségesség, utasbiztonság) Pontos ok, azonosulás lehetősége, kerülési útvonal, kinek „fájjon”

A nyilvánosság tájékoztatása Ki Mit Mikor Kinek Hogyan Miért

A LIGA Szakszervezetek akcióban

Pontosan találjuk ki előre: Összefoglalás Pontosan találjuk ki előre: Mit akarunk elérni, milyen eszköz erre a legmegfelelőbb, mikor, milyen üzenettel lehet eladni, jelöljünk ki egy megfelelő embert a feladatra, vigyük végig. Mindig legyen „B” terv.

Köszönöm a figyelmet!