A KÉPZÉSI ÉS KIMENETI KÖVETELMÉNYEK MEGÚJÍTÁSA VÁMOS ÁGNES
roforr_scorm/1_2_hr_helye_szerepe_a_szervezet_mukodeseben_0I9oUKcbSEwffWq R.html
KÉPZÉSI PROGRAM ÉRTÉKE
B SZEKCIÓ KÉPZÉSI PROGRAMOK TERVEZÉSE A bemenet szabályozása A folyamat szabályozása A kimenet szabályozása o Mit tud, ismer? o Mit képes megcsinálni, milyen képességekkel rendelkezik? o Munkáját milyen önállósággal és felelősséggel végzi, milyen attitűdök jellemzik? Tanulási eredmények (learning outcomes)
A tanulási eredmények alapú képzési program-fejlesztés A diszciplína tudomány-rendszertani kérdéseinek gondozása Tudományhatárok, tudományterületek, tudományágak újradefiniálása A képzési területek és a diszciplínák illeszkedése A képzési terület és munka világa kapcsolat és megfelelés
A tanulási eredmények alapú képzési program-működtetés A pedagógiai szaktudás és felelősség Változások a tanulásfelfogásban Változások a tanulásszervezésben, értékelésben A tudomány taníthatóságának és tanulhatóságának kérdése
Rendszerszabályozó Hálózat-integráló Tanulásszabályozó Tudás-integráló A tanulási eredmények szemlélet beágyazódása EKKR MKKR Képzési területi leírások Képzési programleírások Tematikák
KÉPZÉSI TERÜLETI LEÍRÁSOK
Általános kompetenciák I. Szakmai kompetenciák működését alapozó és kísérő általános kompetenciák Komplex kompetenciák, jellemzőjük a multifunkcionalitás és transz-diszciplináris jelleg; jól szervezettségük révén a téma- /tartalomspecifikus szakértelem alapjai II. Személyiségjellemzők, értékek, attitűdök, nézetek, motiváció Kognitív képességek és stílusok, valamint az érzelmek generátorai; személyes kompetenciák, melyek részt vesznek a szakmai/szakmaspecifikus kompetenciák működtetésében
SZAKMAI KOMPETENCIÁK ALAPOZÁSA ÉS KÍSÉRÉSE I. SZAKMAI KOMPETENCIÁK MŰKÖDÉSÉT ALAPOZÓ ÉS KÍSÉRŐ ÁLTALÁNOS KOMPETENCIÁK KOMPLEX KOMPETENCIÁK, JELLEMZŐJÜK A MULTIFUNKCIONALITÁS ÉS TRANSZ- DISZCIPLINÁRIS JELLEG; JÓL SZERVEZETTSÉGÜK RÉVÉN A TÉMA- /TARTALOMSPECIFIKUS SZAKÉRTELEM ALAPJAI.
Diszkusszió 1.Mi segíti elő a felsőoktatás minőségének javulását, versenyképességének növekedését? 2.Milyen funkciót tölthet be a képzési területi leírás: szabályozó, orientáló, tanácsadó? 3.Mi lehet az általános kompetenciák helye és szerepe a felsőoktatásban?
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!