Az öt érzék - öt kortárs művészeti alkotás a Ludwig Múzeumból - Korosztály: óvoda és alsó tagozat Műveltségi terület: Ember és természet, Művészetek Várjuk.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Advertisements

 A Web, kezdeti időszakában csak a szöveges file-okat kezelte.  Ma teljes körű multimédia szolgáltatásokat nyújt  Filmet,  Zenét,  Képeket nézhet.
GÁRDONYI GÉZA EMLÉKHÁZ
Dr. Tihanyi Miklós r. őrnagy..
MUNKAKERETEK Az óvodai vizuális nevelés tevékenységeit a következő munkakeretekbe soroljuk I. Természet utáni II. Emlékezet utáni III. Elképzelés utáni.
Feladatsor A mi világunk 1. c. tankönyvhöz
INFORMATIKA OKTATÁS GYÓGYÁSZAT KÖZLEKEDÉS TÁVKÖZLÉS HADITECHNIKA
H Ú S V É T P R O J E K T TÁMOP pályázat
„CSOPORT VEZET CSOPORTOT”
Buhály József (Nyírtass, 1945 –. Artportal.hu: •
AUSZTRÁL ŐSLAKOSOK Onódi Csaba, 6.B.
A lányok lapja Egy teljesen új újság Reklám,reklám mindig hat rám!
Takács Béla Tanulási VÁZ (lat). Mit várok a szóbeli feleletnél? Gondosan felépített, végiggondolt feleletet! A továbbiakban ehhez kívánok segítséget.
Kohán György (1910, Gyulavári , Gyula).
Hegyi Csaba SZABÓ ÉS VESZELSZKY szó – rajz – írás
A nyelv, az orr és a bőr mint érzékszervek
Csontváry Kosztka Tivadar -A Napút festő -
A szőlő a művészetben.
Kép - képsor A kép értelmezésének (dekódolásának) szintje: felismerés
3. óra Kódok, adatok.
Gondolatok a művészet rendszeréről
Magyarország a reformkorban
A művészetek születése Bevezetés az irodalomtörténetbe I.
Rekurziós példa „Az érzékek elé kell tárni mindent, mégpedig a láthatókat a látás elé, a hallhatókat a hallás elé, a szagolhatókat a szaglás elé, az ízelhetőket.
A MŰVÉSZET: „A SZEMÉLYISÉG KÉPE” Dr.Pető Zoltán, Szeged
A „Nekünk bejössz, ha a könyvtárba bejössz!” című Országos Tini Könyvtári Napok keretén belül a következő programokkal várjuk a Kedves Érdeklődőket: 2008.
Matematika a tudományban és a művészetekben
(1543) ifj. Hans Holbein (1497/8-1543) Önarcképek (1542)
Készítette: Szőke Gréta. A Művészetek Palotája egy többfunkciós kulturális létesítmény.Palotája Három művészeti ág kedvelőinek ad otthont : Zene Vizuálisművészet.
VTT-BudapestSchanda János VE-Professzor Emeritus – CIE-MNB Színészlelet és „lágy” metrológia CIE TC 1-65:A framework for the measurement of visual appearance.
Magasabbrendű idegtevékenység
Esztétika Kerékgyártó Béla docens Jász Borbála doktorandusz
ADOLF HITLER festményei.
MEGHÍVÓ Vasárnap Sas-hegy Természetvédelmi terület Fotó: Telek Gy Zene:Faragó”Judy”István Vén Budai hársfák /részlet/
Térszemlélet, időérzék fejlesztése
„….valami bűzlik Dániában….” /Shakespeare/
Az ember külső élősködői Bevezető. Human ectoparasites Introduction.
Ámos (Ungár) Imre (Nagykálló, Ohrruff, Németország, 1944)
ZRÍNYI IFJÚSÁGI KÖR „Kiművelt emberfők által tenni nagy nemzetté a magyart” (Széchenyi István)
BUDAPESTI SÉTA 6. ÉVFOLYAM.
A következőkben néhány képet láthatnak, amelyek bepillantást engednek a záró találkozó egyes eseményeibe, hangulatába, melyen 9 országból vettek részt.
Ami a tananyagból kimaradt… - Válogatás a Ludwig Múzeum gyűjteményéből - - A diasor a rajz és vizuális kultúra valamint a művészettörténet érettségire.
Adatbázis-kezelés. Középszint: –1-2 tábla –SQL-nyelv és lekérdező-rács használata –Űrlap és jelentés készítés Emelt szint: –több tábla (kapcsolatok) –több.
Kant ( ) a szépről és a zseniről
Matematika óra Az útügyi kiállításon. 2.állomás: Kiállító terem, híd makett. adatgyűjtés: Miről nevezték el a hidat?
Szponzori ajánlat Produkciós támogatás. A művészeti központ A Palota három épületet foglal magába: A Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem a világ élvonalába.
A stockholmi metro A stockholmi metrót "a világ leghosszabb művészati galériájának" nevezik. 3 fő vonala (a kék, a vörös és a zöld) közel 110 km.
Készítette: Berzlánovich Krisztián
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Általános Iskolája
Hagyományok, népművészet Magyarországon
Az öt érzék - öt kortárs művészeti alkotás a Ludwig Múzeumból - A diasor a Ludwig Múzeum Az öt érzék című múzeumpedagógiai foglalkozás előkészítéséhez.
Lajta Gábor: Az emmausi vacsora
Urbán Gábor 1946-ban született Szabadkán
Iskolakert.
HALÁL a művészetben Készítette: Barna Eszter 9.a.
Művészetek Palotája. Budapest legfiatalabb többfunkciós kulturális létesítménye m²-t meghaladja az alapterülete.
október 26.Élő kövek – gyülekezeti tanfolyam Csoportos bibliatanulmányozás kreatív módon?
M ű vészeti korok szépségei Játékos vetélked ő Kriván Norbert Buzás Kristóf 12.C 12.A.
Az E-galéria kiállítása Gergely Borbála első önálló tárlata az E-galéria „Tehetségek” című sorozatában december 2 – december 2 – 18.
Schönberger Armand Nézzük együtt….  Schönberger Armand magyar festőművész, grafikus  Született:1885 Galgóc  Meghalt:1974 Budapest, Magyarország.
Használati útmutató Készítette: Kávai Áron Felkészítő tanár: Sarnyai Zoltán Iskola: Beszédes József MMIK Cím: Magyarkanizsa,
Részletek a kiállítás anyagából: A 25.évforduló I-V. c. sorozatból (2011., kréta, szén, á/ 70x50cm) Hommage’a Vinkler I-V. c. sorozatból (2011.,
Magasabb rendű idegtevékenység
MŰVÉSZTELEP JÚLIUS KEMENCE.
Új tanévet kezdünk! A VARGA MÁTYÁS CSOPORTBAN.
Ön szerint a honlap jelentősége.
A kamara tárlat anyagát a hely adottságainak figyelembe vételével állítottam össze. OLAJ, AKRIL, AKVAREL, OLAJPASZTELL, XEROGRÁFIA, COMPUTER GRAFIKA.
B. Bodnár Éva „Élek , mint annyian mások , Szeretem e tarka világot.
Ki mit tud? december óra 330 terem
Hol találkoztatok már a sóval? Készítsetek s(z)ófelhőt!
Előadás másolata:

Az öt érzék - öt kortárs művészeti alkotás a Ludwig Múzeumból - Korosztály: óvoda és alsó tagozat Műveltségi terület: Ember és természet, Művészetek Várjuk a múzeumpedagógiai foglalkozásainkra! Helyszín: Ludwig Múzeum (Művészet Palotája) 1095 Budapest, Komor M. u. 1.

Használati útmutató A diasor a Ludwig Múzeum Az öt érzék című múzeumpedagógiai foglalkozás előkészítéséhez (a programba ezek az alkotások szerepelnek, más feladatok kiegészítésével), de a rajz és a környezetismeret órák színesítésére is alkalmas. A művek alkotójának neve, a művek címe és technikája mellett elhelyeztünk néhány kérdést a művek megfigyelése, értelmezés, az érzékek működésbe hozása céljából.

Tapintás Domenico Gnoli : Nadrágzseb (1969) olaj, vászon, 131 x 111 cm Mit látsz a képen? Mire való a nadrágzseb? Mit tartunk a zsebben? Mivel „látunk” a zsebben?

Ízlelés Spoerri: Az Hôpital Ephémère szomszédos műtermének fiatal művészei által fogyasztott desszert (1991) vegyes technika, farostlemez, 80,2 x 160,3 x 43,5 cm Mit látsz a képen? Hány fő étkezhetett ezen az asztalon? Milyen ételek, italok nyomait fedezed fel? Miképpen tudnád csoportosítani az ételeket az ízük szerint? Tudod-e csoportosítani az ételeket a színük szerint?

Látás Nádler István: Erőszak (1968) kazeintempera, akril, vászon, 199,5 x 150 cm Nevezd meg a képeken látható színeket! A kép címe: Erőszak. Mely színeket látod erőszakosnak, melyikeket szelídnek a képen? Hogy tudnád még csoportosítani a képeken látható színeket?

Hallás A. R. Penck: Metafizikus áthatolás egy zebrán (1975) pamutvászon, diszperziós festék és akril, 285,8 x 285,8 cm Milyen állatokat ismersz fel a képen? Hol élnek ezek az állítok, melyik földrészen, melyik kontinensen? Próbáljátok meg a képeken látható állatok hangjait utánozni? (Az állatok nemcsak a „hangszálaikkal” hoznak létre jellegzetes hangokat!)

Szaglás Csujkov: Panoráma I-II. (1976) zománcfesték, farost, II.: 29 x 65,8 x 65,4 cm Felismered a képen (részlet) látható helyiséget? A helyiség mely jellegzetes tárgyai hiányoznak még a képről? Hasonlítsd össze a képen látható konyhát a ti konyhátokkal! Miben hasonlítanak, miben különböznek? Mely illatok jutottak először eszedbe a kép láttán?