(Angyali) kalandozás a barokk Gödöllőn avagy múzeumpedagógiai foglalkozások a Gödöllői Városi Múzeumban.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Kóstoljon bele” a Vidék Ízébe!
Advertisements

ELVÁRÁSOK A NÉPRAJZTÓL, NÉPRAJZI MUZEOLÓGIÁTÓL Debrecen példája.
Szeretem a könyvtáram!.
Királyhelmec városunk története
Felvételi tájékoztató
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
GÁRDONYI GÉZA EMLÉKHÁZ
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Göcseji Múzeum •.•..\Piano.mp3. „Diák-barát múzeum, múzeum-barát diák” Közhasznú munka lehetőségek diákoknak.
Országos Múzeumandragógiai Konferencia
A holokauszt tanítása iskolámban
Tájékoztató TÁMOP-projektünk nyitórendezvényére Kalocsa, november 7. (Katona István ház) A Kalocsai Főegyházmegyei Levéltár gyűjteményére épülő,
Gödöllő Wiki Helyismereti szolgáltatások a Pest megyei könyvtárakban Monor.
A falu bemutatása Készítette: Szlovicsák Valéria 8.c
Táplálkozz tudatosan! program Bemutató prezentáció.
Játékos katonák, katonás játékok
Tehetségpont létrehozása
„CSOPORT VEZET CSOPORTOT”
Készítette: Grolyóné Szabó Éva május10.
Zrínyi Ilona Általános Iskola
Olvasunk és cselekszünk egészségünk megvédéséért: Egészséges életmódra nevelés a könyvtári foglalkozások keretében című program kipróbálásának tapasztalatai.
Beszámoló a Tanoda- Játszóház működéséről
Roots & Shoots csoport megalakítása
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
III. Kerület Óbuda-Békásmegyer Általános Iskola Medgyessy Ferenc utca
Készítette: Köhler Ágnes 1. A prezentációban a Gödöllői Városi Múzeumot kívánom bemutatni és elemezni. Remélem bővebben tájékozódik az intézmény szolgáltatásairól.
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Szendrő nevezetességei
Idegenvezetők világnapja Idegenvezetők világnapja történelmi bemutató óta számos országban ünneplik az Idegenvezetői Világnapot. Némely európai.
A L É V A Y J Ó Z S E F REFORMÁTUS GIMNÁZIUM ÉS DIÁKOTTHON egész közössége nevében szeretettel köszöntjük a Felső-magyarországi református intézmények.
A Könyvtárterem ilyen volt... A Könyvtárterem ilyen lett...
Szepesi Vendel A Királyhelmeci Magyar Tanitási Nyelvű Alapiskola.
MÁS-KÉPp 60 Esély a tanulásra – csatlakozás a jövőhöz Hatvanban Hatvan Város Önkormányzata Hatvan Városi Művelődési Központ és Könyvtár Grassalkovich Oktatási.
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
Túl az első lépéseken... II. Múzeumandragógiai konferencia Budapest október 17. (TÁMOP /B) -- Bodolai Mária Speciális csoportok a Damjanich.
LLP program - Comenius Tempus Közalapítvány LLP Nemzeti iroda Kiss Tímea, Comenius asszisztens november 24.
Dr. habil. Viskolcz Noémi csoportvezető főiskolai tanár
Múzeumpedagógia Komárom, Múzeumpedagógiáról általában: Pedagógus feladata: - Múzeumlátogató, értő közönség nevelése - környezeti nevelés.
MKE Helyismereti Könyvtárosok Szervezetének XVIII. Országos Tanácskozása Gödöllő, július Helyismereti fejlesztés - online elérés a dunakeszi.
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
Magyar Nemzeti Múzeum ( )
Kultúra a török hódoltság korában
Készítette: Kocsis Erzsébet
Szellemi műhelyek az egyházi könyvtárakban Körkép 23 kérdőív alapján
MŰVÉSZETEK VÁNDORÚTJÁN FÜZESGYARMATON
Adventi forgatag Balassa Bálint Gazdasági Szakközépiskola és Szakiskola december 19.
Utazás Budapest. Helyszín, időpont Idén, 33-dik alkalommal, március 5-7 között kerül megrendezésre a Hungexpo budapesti vásárcsarnokban, Budapest.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Iskolakert.
2013/14.. A megvalósítás éve számokban  11 partnerintézmény  összesen 330 óra  iskolánként 3x10 óra  kísérletek 4 természettudományos tárgyból  40.
LEGO Dacta program.
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
„ADJ TERET, NYISS UTAT!” – SZOCIÁLIS KOMPETENCIÁKKAL A HÁTRÁNYOK ELLEN avagy Ágota és Ambrus testvérek lettek.
Bemutatkozik A Debreceni Szakképzési Centrum Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolája NYITOTT KAPUK NAPJA
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
MTM Budapest Holler Judit
Határtalanul.
TURISZTIKAI SZEZONÉRTÉKELÉS
Múzeumok párbeszéde HUSK 1101/1.3.1/0244
MKE Helyismereti Könyvtárosok Szervezetének XVIII
A KönyvTÁRva-nyitva jó gyakorlat
Cél: szövegértés fejlesztése – tanulás segítése
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
3. osztályban.
1.
Előadás másolata:

(Angyali) kalandozás a barokk Gödöllőn avagy múzeumpedagógiai foglalkozások a Gödöllői Városi Múzeumban

„Az a múzeumvezetés, amely nem ismeri fel az oktatás meghatározó szerepét a kulturális intézményrendszerben, a saját múzeumi jövőjét biztosan kockára teszi, vagy legalábbis veszélyezteti.” Kaján Imre Közlekedési Múzeum főigazgató-helyettes

Gödöllői Városi Múzeum előnyei múzeumpedagógiai szempontból hatalmas saját gyűjtemény (a hétköznapi tárgyaktól a szecessziós műtárgyakig) kisebb, jól átlátható múzeumi tér jó elhelyezkedés: városközpont önkormányzati intézmény

Foglalkozások Állandó kiállítások Óvodások és kisiskolások (1-4. osztály): Állatlesen (Zsivajgó természet) Mesélő tárgyak (Gödöllő, a nyitott város) Mesesarok (A gödöllői művésztelep) Iskolások (5-8. osztály) „A játszótársam mondd, akarsz-e lenni” (A magyar cserkészet története 1910-től napjainkig) Iskolások (9-12. osztály) Főként tárlatvezetések

Foglalkozások Barokk kiállítás Óvodások és kisiskolások (1-4. osztály): Az én házam, az én váram (barokk építészet) Munkák és napok (hétköznapok és ünnepek a barokk korban) Iskolások (5-8. osztály) Lúdtollal írt történelem: a barokk írásbeliség Máriát imádni hívek jöjjetek: reformátusok, katolikusok (offerek készítése)

Látogatók (06.30-ig) összes látogató diák % 51% 47% 47,4%

2011  múzeumpedagógiai foglalkozások 33 csoport (802 fő) (A gyerekek 34%-a foglalkozásra jön) Ebből: 2 tárlatvezetés a művésztelep kiállításon 24 csoport érkezett a barokk kiállításra 2 csoport összetett foglalkozás (tárlatvezetés+ foglalkozás, össz. 2 óra)

Tapasztalatok nem kell túl sokféle foglalkozást kínálni átláthatóság évi max. 2 alkalommal tudják beilleszteni a látogatást az iskolák, óvodák közvetlen kapcsolat kell a pedagógusokkal állandó és időszaki kiállítás összekapcsolása a foglalkozáson