(Angyali) kalandozás a barokk Gödöllőn avagy múzeumpedagógiai foglalkozások a Gödöllői Városi Múzeumban
„Az a múzeumvezetés, amely nem ismeri fel az oktatás meghatározó szerepét a kulturális intézményrendszerben, a saját múzeumi jövőjét biztosan kockára teszi, vagy legalábbis veszélyezteti.” Kaján Imre Közlekedési Múzeum főigazgató-helyettes
Gödöllői Városi Múzeum előnyei múzeumpedagógiai szempontból hatalmas saját gyűjtemény (a hétköznapi tárgyaktól a szecessziós műtárgyakig) kisebb, jól átlátható múzeumi tér jó elhelyezkedés: városközpont önkormányzati intézmény
Foglalkozások Állandó kiállítások Óvodások és kisiskolások (1-4. osztály): Állatlesen (Zsivajgó természet) Mesélő tárgyak (Gödöllő, a nyitott város) Mesesarok (A gödöllői művésztelep) Iskolások (5-8. osztály) „A játszótársam mondd, akarsz-e lenni” (A magyar cserkészet története 1910-től napjainkig) Iskolások (9-12. osztály) Főként tárlatvezetések
Foglalkozások Barokk kiállítás Óvodások és kisiskolások (1-4. osztály): Az én házam, az én váram (barokk építészet) Munkák és napok (hétköznapok és ünnepek a barokk korban) Iskolások (5-8. osztály) Lúdtollal írt történelem: a barokk írásbeliség Máriát imádni hívek jöjjetek: reformátusok, katolikusok (offerek készítése)
Látogatók (06.30-ig) összes látogató diák % 51% 47% 47,4%
2011 múzeumpedagógiai foglalkozások 33 csoport (802 fő) (A gyerekek 34%-a foglalkozásra jön) Ebből: 2 tárlatvezetés a művésztelep kiállításon 24 csoport érkezett a barokk kiállításra 2 csoport összetett foglalkozás (tárlatvezetés+ foglalkozás, össz. 2 óra)
Tapasztalatok nem kell túl sokféle foglalkozást kínálni átláthatóság évi max. 2 alkalommal tudják beilleszteni a látogatást az iskolák, óvodák közvetlen kapcsolat kell a pedagógusokkal állandó és időszaki kiállítás összekapcsolása a foglalkozáson