MATEHETSZ.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
kiemelt projekt szolgáltatásainak bemutatása
A Tehetséghidak Programról Törökszentmiklós, május 10. Bajor Péter elnök, projektmenedzser Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Tehetségnevelés, tehetségpontok és az alapfokú művészetoktatás Művészeti Nevelés – Kultúra – Társadalom; jelen és jövő Budapest, E február 27.
Tehetségpont létrehozása
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Gábor Dénes Tehetségpont
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
A gyakorlatvezető mentor
ELNÖKI BESZÁMOLÓ A ÉVI KÖZGYŰLÉSEN Rechnitzer János MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
 Tehetségsegítő Tanács:  A Tehetségsegítő Tanács helyi vagy térségi kezdeményezésre létrejött szerveződés, amely a tehetségek felkutatását, fejlesztését.
A tehetségfejlesztés mint a stratégia része
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
MATEHETSZ.
Projektindító nap TÁMOP /1-2, TÁMOP /1
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
TEHETSÉGPONTOK HÁLÓZATA SZÉKELYFÖLDÖN Székelyföldi Tehetségnap Szeptember 27., Marosvásárhely 1.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Gazdagodjunk az idei tanévben is!. Csoportos tehetségfejlesztő programok – 7. alprojekt Tervezett 250 millió forintos keret A korábbi Tehetséghidak három.
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
ADNI ÉS KAPNI A TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSOK MŰKÖDÉSÉNEK TAPASZTALATAI Kormos Dénes Kárpát – medencei Tehetségsegítő Tanácsok Kollégiumának elnöke CSÍKSZEREDA.
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
MATEHETSZ. A sokszínű tehetséggondozó program Bajor Péter ügyvezető elnök, projektmenedzser Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Iskolai tehetséggondozó tevékenység az online kérdőíves felmérés tükrében Sági Matild.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Családoknak szóló, helyi szemléletformáló programok támogatása „Tehetséges vagyok a családom támogat” NTP-CSSZP-M –
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
EGY PESSZIMISTA MINDEN LEHETŐSÉGBEN LÁTJA A NEHÉZSÉGET, EGY OPTIMISTA MINDEN NEHÉZSÉGBEN MEGLÁTJA A LEHETŐSÉGET Dr. GLOVICZKI ZOLTÁN SONKÁD, június.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
Lorem ipsum.
Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács
Előadás másolata:

MATEHETSZ

A Tehetséghidak Program eredményei és kiterjesztése 2015 nyaráig Bajor Péter ügyvezető elnök, projektmenedzser Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége Tehetségpontok Kárpát-medencei Találkozója Budapest, 2014. 10. 11.

tehetseg.hu

A Nemzeti Tehetség Program erőforrásai Állami alapfinanszírozás: köznevelési és felsőoktatási törvények (a tehetséggondozás mint kiemelt cél); szakszolgálatok tevékenysége Arany János tehetségprogramok eredményei és tapasztalatai Felsőoktatás: OTDT tevékenysége, szakkollégiumok Nemzeti Tehetség Alap pályázatai: a 2010-2014 között megvalósult NTP pályázati eredmények EU által támogatott programok eredményei (Géniusz, Tehetséghidak, Nemzeti Kiválóság, Campus Hungary stb.)

civil-állami összefogások Nemzeti ügy: civil-állami összefogások Civil szervezetek saját forrású aktivitása (egyesületek, alapítványok: lehetőségek, idő, pénz) Cégek, vállalatok, egyházak segítő tevékenysége (AEGON, jezsuiták stb.) Magánszemélyek felajánlásai (tehetségbarátok, tehetségnagykövetek, Sólyom-ösztöndíj, Nyilas Misi támogatások stb.) Tudatos szülői háttér (iskolai, szervezeti és egyéni energiák) Kortárscsoportok (kölcsönös személyes és webes ösztönzések) Médiatámogatás (honlapok, hírek, elektronikus és papíros médiumok) Tehetségbarát társadalom további szereplői

A tehetségprogramok szereplői, elemei, teendői Gyermek, diák, fiatal Egyedi igény, tehetség, érdeklődés. Iskolában és azon kívül. A törvény által biztosított jog alapján segítendő egyénileg és csoportban egyaránt. Komplex szemlélet. Színvonalas szakmai munka az iskolában (tanórán, tanórán kívül) Impulzusok biztosítása, gazdagítás, élmények, utazás, eszköz (iskola, szülő, projekt) Kortársközösségek támogatása (iskolán kívüli és iskolai közösségek) Önismeret, motiváció, készségek fejlesztése, mentális támogatás, EQ

A tehetségprogramok szereplői, elemei, teendői Pedagógus Egyéni és csoportos pedagógus tevékenység a tanórán és azon kívül! Alapképzés, továbbképzés (szakma, módszertan, gyakorlati hely, új szerepek elsajátítása) Helyi és külső tanácsadás, műhelymunka, szupervízió Egyéni készségfejlesztés, mentális támogatás Tantestületi klíma: együttműködés, kommunikáció, csapatépítés, tanári kiscsoportok Tehetséghálózatos örömök  Elismerés (kollégától, Bonis Bona)

A tehetségprogramok szereplői, elemei, teendői Pszichológus, szakszolgálati szakember Az iskola segítségével iskolán kívüli tevékenység! Sokféle tanácsadás, konzultáció, tájékoztatás, mérés Kapcsolat a gyermek/fiatal családjával, pedagógusaival Pályaorientáció, Szakszolgálati további fejlesztések biztosítása Mentális segítség, személyiségtámogatás a fiataloknak Kapcsolat a tehetségsegítő szervezetekkel, tehetséghálózattal a pályázatos programlehetőségek elérése érdekében Nyomonkövetés

A tehetségprogramok szereplői, elemei, teendői Szülő, család Egyéni és csoportos tevékenység az iskolát és az iskolán kívüli lehetőségeket célozva! Megértő és szakszerű szülői segítés – ennek támogatása (közérthető szakmai anyagok, fórumok, találkozások, műhelyek, képzések) Jelenlét a köznevelési intézményekben (eddigi találkozások megújítása, új kapcsolati módszertanok bevezetése) Tanácsadás A tehetségtéma szakszerű népszerűsítése

A tehetségprogramok szereplői, elemei, teendői A társadalom további szereplői Az iskolán kívüli világ segítő szerepe! Tehetségbarát, támogató társadalmi környezet, polgárok Tehetségbarát, toleráns, értékelvű médiumok Világi, egyházi alapítványok, ösztöndíjak, támogató programok Tehetségbarát vállalatok, munkahelyi bevezető, befogadó és továbbképző programok Törvényi/jogszabályi támogatás (pl. középiskola-felsőoktatás átmenete)

Mindenki egyért… óvoda, iskola pedagógus tanórán tanórán túl kortársak a család szakszolgálat tanodák EU-s projektek vállalatok társadalmi felelősségvállalása civil szervezetek magánszemélyek egyházi pályázatok NTP pályázatok, versenyek értékelvű médiumok települési díjak, ösztöndíjak

TÁMOP 3.4.5 – Tehetséghidak, számok 2014 nyaráig együttműködés 576 Tehetségponttal, 6194 megbízással bevont pedagógus közreműködésével, több mint 25.000 tehetséges fiatal a különböző programokban 550 gazdagító programpár 4427 szülő bevonása 73 versenyfelkészítő szakkör valósul meg 1710 érdeklődő fiatal tehetség vett részt térítésmentesen 27 nyári intenzív tehetséggondozó táborban

TÁMOP 3.4.5 – Tehetséghidak, számok 2014 nyaráig mentorprogram (155 fő), kortárscsoportok (1000 fő) ösztönzése 192 tehetséges fiatal jutott el Európa és a világ 21 országába (54 kísérővel) 109 (15-16 éves) tehetséges diák egyéni és csoportos személyiségtámogatása, 154 fő kapott tehetség- és pályatanácsadást, 151 diák ECDL tanfolyamra járhatott, 248 vizsgakártyát kapott 148 milliónyi eszközigény (négy területen közbeszerzés)

Tehetségkönyvtár

TÁMOP 3.4.5 – Tehetséghidak, számok 2014 nyaráig 15.342 könyvet küldtünk szét 420 Tehetségpontnak 6126 fő vett részt a képzéseken (301 csoport) 44 Tudástranszfer műhelybeszélgetés (több mint 1000 résztvevővel) Tehetségfejlesztő módszertani műhelymunkák 150 intézményben 13 egyedi mini projekt hátrányos helyzetű intézményekben

TÁMOP 3.4.5 – Tehetséghidak, számok 2014 nyaráig a „Tehetség hónapja” keretében 140 nyilvános rendezvény a tehetseg.hu havi átlagos látogatói száma 30.000 Szülőket célzó tartalom kampányunk (hetilapok) kb. 665.000 olvasót ért el fiatalokat célzó reklámkampány (Facebook és rádió) 4xkb. 72.000 főt ért el közvélemény-kutatás alapján a legnagyobb igény az alábbiakra mutatkozik: a tehetség felmérése, pályázati lehetőségek, szakkörök, szereplési lehetőségek, táborok, informálódási lehetőségek.

Mit gondolunk a tehetségről?

Közösségi oldalak Facebook – A tehetség sokszínű, 3735 lájk YouTube – Tehetségcsatorna, 129 videó, 26.286 megtekintés

Tehetséghidak 2014-15 A Tehetséghidak bővül, folytatódik a 2014-15-ös tanévben. Kormánydöntés: +1,2 mrd Ft Projekt új záró időpontja: 2015. június 30.

Tehetséghidak 2014-15 Mi történhet? 1. További magyarországi pályázati lehetőségek: egyedi és csoportos aktivitások támogatása

Tehetséghidak 2014-15 2. Új elem: online szolgáltatások diákok számára. „Tehetségsegítő diák-ügyfélszolgálat” Szakemberek a háttérben! Moderált és szabad egyéni használat Kognitív mérések lehetősége Gondolkodásfejlesztő feladatsorok Online tanulmányi támogatás (tesztek, egyedi segítségek) Mentorprogramokba bekapcsolódás Kérdések-válaszok, információk, motiváló tartalmak

Tehetséghidak 2014-15 3. Előkészítő munka a 2015-2020-as időszak érdekében Tehetségsegítés tervei Eddigi pilot programok Kárpát-medencei megvalósítási tervei (megyei hálózat, mérési lehetőségek évfolyamok számára, elért diákok számának bővítése) Tehetségbarát iskolai klíma – Hogyan? Szakszolgálatok tehetségkoordinátori feladatainak szakmai segítése Kutatási tervek 2020-ig

További lehetőségek, tervek Az állami alapok növekednek A társadalom erői erősödnek Nemzeti Tehetség Alap pályázatai folytatódnak EU-támogatott projekt előkészítés alatt: TALENTUM Program

További EU-s tervek Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program (EFOP) A minőségi oktatáshoz, neveléshez és képzéshez való hozzáférés biztosítása, korai iskolaelhagyás csökkentése; A neveléshez és képzéshez való hozzáférés biztosítása a nem formális és informális tanulási formákon keresztül; A felsőfokú végzettséggel rendelkezők arányának növelése, a felsőoktatás szerkezetalakítása és minőségi színvonalának emelése által.

További EU-s tervek „A következő években évente 1 mrd Ft EU-s forrást biztosítunk tehetséggondozásra” (Balog Zoltán miniszter 2014. március 25.) 6-7 éves időtartamú kiemelt projekt? Kárpát-medencei kiterjesztés? Támogató szándékok az EMMI ás a miniszterelnökség részéről.

További tervek: Talentum koncepció Tanórán túli helyi tehetséggondozó speciális programok támogatása – ami az iskolai költségvetésből nem megy. Kiemelkedő tehetségeknek egyedi szakterületi és személyiségtámogatás, mentorrendszer Eszközbeszerzések diákoknak, eszközfejlesztés pedagógusok számára A tehetséggondozás országos rendszerének fejlesztése: megyei, járási tehetséggondozó hálózat – a szakszolgálatok támogatása (szakmai, hálózatos). Minimum 2 évfolyamon mérési lehetőség biztosítása. Kárpát-medencei lefedettségű tehetség- és pályaorientációs tanácsadás biztosítása (min 10 óra/fő)

További tervek: Talentum koncepció Komplex iskolai programok: az iskolai klíma javítása a tehetségfejlesztés érdekében Tanár alapképzés szakmai-módszertani erősítése tehetségsegítői szempontok szerint Tehetséggondozó pedagógusok, pszichológusok, tehetségsegítő szakszolgálati munkatársak és szakoktatók továbbképzése A tehetségek kibontakozásának, előrejutásának törvényi-rendeleti segítése, cél pl. köznevelés-felsőoktatás között gyorsító modulok bevezetése EU-aktivitás kiszélesítése: kölcsönös előnyök, országimázs Kapcsolódó kutatások (a tanárképzés erősítése érdekében is).

…egy mindenkiért! óvoda, iskola pedagógus tanórán tanórán túl kortársak a család szakszolgálat tanodák EU-s projektek vállalatok társadalmi felelősségvállalása civil szervezetek magánszemélyek egyházi pályázatok NTP pályázatok, versenyek értékelvű médiumok települési díjak, ösztöndíjak