Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Advertisements

Másodfokú egyenlőtlenségek
NYELVVÁLASZTÁS A 10B 10C. LEHETŐSÉGEK • EDDIGI NYELV FOLYTATÁSA 12. OSZTÁLY VÉGÉIG • ÚJ NYELV VÁLASZTÁSA ELŐREHOZOTT ÉRETTSÉGI UTÁN.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
Az országos mérések megújult rendszere
Értékelés a pedagógiában
Kompetencia- mérés Somogyi József Általános Iskola
A ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS ISKOLAI EREDMÉNYEI.
A ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS ISKOLAI EREDMÉNYEI /A kisebb grafikonok az előző évi eredmények/
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei november 29. Előadó: Papp Gabriella, Felvételi Irodavezető ELTE IK Nyílt Nap.
TIMSS 2007.
STATISZTIKA II. 5. Előadás Dr. Balogh Péter egyetemi adjunktus Gazdaságelemzési és Statisztikai Tanszék.
Statisztika Érettségi feladatok
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
Ozsváth Károly TF Kommunikációs-Informatikai és Oktatástechnológiai Tanszék.
A középérték mérőszámai
Országos kompetencia mérés A kompetencia mérés:  4., 6. és 8. évfolyamokon mérik a tanulók képességeit ált. iskolában, ill. a 10. évfolyamon középiskolában.
BENKŐ PÉTER VANNAK-E KULTURÁLIS RÉGIÓINK?. -A méréseknél a KSH jelentéseit vesszük alapul. -Lehetséges mutatók: -a mezorégiók különböző fokú iskoláin.
Hogyan segítheti az országos kompetenciamérés a tanulás tanítás folyamatának szabályozását? Brassói Sándor főosztályvezető-helyettes Oktatási Minisztérium.
2010 évi országos kompetenciamérés elemzése Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola „Az egyetlen dolog, ami rosszabb annál, hogy beszélünk róla,
A ÉVI KOMPETENCIAMÉRÉS FIT- JELENTÉSEINEK ÚJ ELEMEI Balázsi Ildikó.
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
KÉT FÜGGETLEN, ILL. KÉT ÖSSZETARTOZÓ CSOPORT ÖSZEHASONLÍTÁSA
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
Középpontban a fejlődés
Kvantitatív Módszerek
Többváltozós adatelemzés
Többváltozós adatelemzés
Lineáris regresszió.
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2012 Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
A szociális képességek fejlesztése módszertana
A tanulói jelentés.
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
Statisztikai alapfogalmak
FIT elemző szoftver: Kinek és miért?
Elemzések és másodelemzések az intézményi teljesítmények fejlesztésének szolgálatában Kern Zoltán
Telephelyi jelentés A telephelyi jelentés nyújtja a legrészletesebb képet az eredményekről és a tanulói összetételről. Nem csupán egy mérőszámot közöl,
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
Tájékoztató 10. osztályosoknak
Mérési szótár, illetve útmutató
Az országos mérések megújult rendszere
A számítógépes elemzés alapjai
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Kompetenciamérés Kompetenciamérés Matematika 6. évfolyam.
Országos kompetenciamérés 2014
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
OKM 2014 iskolai elemzés Készítette: Fülöp Anna.
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,27. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,41 A legalacsonyabb átlag: 3,6. Nyolc osztály teljesített a négyes.
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
FIT-jelentés 2014 Kompetenciamérés eredményeinek elemzése.
A PISA2009 eredményei Szövegértés tíz év távlatában Balázsi Ildikó és Ostorics László Oktatási Hivatal Közoktatási Mérési Értékelési Osztály.
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,13. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,62 A legalacsonyabb átlag: 3,53. Hét osztály teljesített a négyes.
2015. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola Készítette: Kohodné Tóth Andrea intézményvezető.
A számítógépes elemzés alapjai
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
Új skála – új lehetőségek
A évi kompetenciamérés eredményeinek elemzése 2016
Statisztika Érettségi feladatok
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Speciális szóródás: Koncentráció
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Országos Kompetencia Mérés 2011
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
dr. T. Nagy Judit - dr. Molnár Tamás Edutus - DE, METK
Statisztika Érettségi feladatok
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez

Iskolák sorrendje - standardizált átlagos képességek (1. Ábracsoport) Az Önök iskolájának átlagos standardizált MATEMATIKA képessége a felmérésben részt vett többi iskola eredményéhez viszonyítva Az Önök iskolájának átlagos standardizált MATEMATIKA képessége a település típusának megfelelő eredményekhez viszonyítva Teljesítménymérő (az Önök iskolájánál átlagosan jobban, illetve gyengébben teljesítő iskolák száma és aránya) Néhány, Önöket tartalmazó részpopuláció átlaga MATEMATIKÁBÓL Viszonyítás a tavalyi eredményekhez

Ez az iskola valamivel az országos átlag alatt helyezkedik el Az Önök iskolájának átlagos standardizált MATEMATIKA képessége a felmérésében részt vett többi iskola eredményeihez viszonyítva Ha az Önök iskolája itt helyezkedne el, az azt jelentené, hogy több, mint 1 szórásnyival az országos átlag felett teljesítettek átlagosan Ez az iskola valamivel az országos átlag alatt helyezkedik el A görbe alakjából leolvasható, hogy ez az iskola a rosszabbak közül való

Az Önök iskolájának átlagos standardizált MATEMATIKA képessége a településtípusnak megfelelő iskolák eredményeihez viszonyítva Ez az ábra még részletesebb bontásban mutatja az iskolák megoszlását és az Önök helyzetét

Teljesítménymérő Erősebbek Gyengébbek A Teljesítménymérő és a táblázat segítségével a pontos adatokat is megismerhetik Néhány, Önöket is tartalmazó részpopuláció átlaga MATEMATIKÁBÓL Az Önök eredménye 468 Országos átlag 503 Városi iskolák diákjainak átlaga 499 Közepes városok diákjainak átlaga 502

Viszonyítás a tavalyi eredményekhez Mivel a 2003-mas és a 2004-es tesztek között a CORE teszt segítségével hidat képeztünk, és a 2003-mas standard 500-as értéket tekinthettük az idén is alapnak, így már az iskolák teljesítménye is összehasonlítható volt, nem csak a rangsorban elfoglalt helyük. (95%-os szignifikancia szint mellett vizsgáltuk a teljesítményekben beállt változást).

Egyéni teljesítmények és szinthatárok – standardizált képességek (2 Egyéni teljesítmények és szinthatárok – standardizált képességek (2. Ábracsoport) Tanulói képességek MATEMATIKÁBÓL az Önök iskolájában a településtípus, illetve az Önök iskolájának megfelelő még mélyebb típusbontásban Tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása a már említett bontásokban

Az ábra az iskola diákjainak eloszlását mutatja be Tanulói képességek MATEMATIKÁBÓL az Önök iskolájában és a megfelelő településtípus (vagy még mélyebb bontás) diákjai között A megfelelő településtípus (vagy még mélyebb bontás) diákjai közül közel 500-an értek el 275 és 300 pont közötti eredményt Az ábra a településtípus (vagy még mélyebb bontás) diákjainak eloszlását mutatja be Az intervallumok mutatják a szintek és a képességskála viszonyát. A 4. Szint alsó határa 6. osztályos MATEMATIKA teszt esetén 664,5 pont. Ez a diák a fent bemutatott részpopuláció legrosszabb eredményét elért diákjai között található Az iskola diákjai közül 4-en értek el 425 és 450 pont közötti eredményt Az ábra az iskola diákjainak eloszlását mutatja be Egy diák még az 1-es szint követelményeinek sem felet meg A bemutatott iskola 19 elemzésre került diákja közül egy sem érte el a 4-es szintet. Ez, - mivel a diákokat tanáraik a tudásuk alapján rendezték sorba, és ezért a Központ a gyengék és erősek közül egyaránt választott, - azt jelenti, hogy nagy valószínűséggel az iskola elemzéséből kimaradt diákok közül is elvétve akad 4-es szintű tanuló

A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása a már említett bontásban A diákok túlnyomó része – 58%-a - található az első szinten, szemben a megfelelő részpopuláció 29%-ával. Ha figyelembe vesszük azt a tényt, hogy az iskola diákjainak 63%-a tartózkodik az első szinten vagy az alatt, és azt, hogy egyáltalán nincsen 4-es szinten diákja, akkor ez már jelentős elmaradásnak tekinthető a neki megfelelő részpopulációval szemben. Az ábrán látható, hogy a neki megfelelő részpopulációban az alsó két szinten összesen 44%-a van a diákoknak, továbbá van 5%-nyi a 4-es szinten is. Mint azt mát megfigyelhettük, egyáltalán nincsen 4-es szintű diákja az iskolának

Csoportonkénti eloszlásadatok – a diákok képességeloszlásának néhány jellemzője (3. Ábracsoport) A diákok képességeloszlásának néhány jellemzője az Önök iskolájában és néhány, Önöket is tartalmazó részpopulációban, MATEMATIKÁBÓL A diákok MATEMATIKA képességeloszlása az egyes részpopulációkban

A diákok képességeloszlásának néhány jellemzője az önök iskolájában és néhány, Önöket is tartalmazó részpopulációban, MATEMATIKÁBÓL A városi iskolák diákjai ugyanolyan eloszlást mutatnak, mint az ország összes diákja Az iskola diákjainak több, mint fele a megfelelő régió iskoláiban tanuló diákok alsó 25%-ába tartozik. A bemutatott iskola diákjainak közel 60%-a az országos átlag alatt teljesített A megfelelő régió átlaga valamivel jobb, mint az országos átlag Erről az ábráról az iskolák diákjaik és néhány, őket is tartalmazó részpopuláció teljesítményének eloszlását tanulmányozhatják. A minimum és a 25%-os percentilis közötti nagy távolság leszakadó diákokra utal A táblázat a pontos adatok bemutatásával segíti az értelmezést

Teljesítmény a diákok hozott érték indexének függvényében (4 Teljesítmény a diákok hozott érték indexének függvényében (4. Ábracsoport) Az iskolák diákjainak a HÉI alapján várható és tényleges teljesítménye, MATEMATIKÁBÓL A megfelelő településtípus diákjainak a HÉI alapján várható és tényleges MATEMATIKA eredménye

A szövegdoboz az értékek számszerűsítését segíti Az iskolák diákjainak (és településtípusuknak megfelelően) a HÉI alapján várható és tényleges teljesítménye, MATEMATIKÁBÓL Az ábra a diákok otthoni háttere és teljesítménye közötti kapcsolatot mutatja be. Minden iskolát egy pont jelöl, amelynek x-koordinátája a diákok átlagos HÉI-je, míg y-koordinátája a diákok átlagos teljesítménye Ennek a bemutatott iskolának a HÉI-je nagyjából –0,5, ami az országos átlag alatt található fél szórásnyival. (Országos átlag 0, az országos szórás 1). Az őt jellemző pont a regressziós egyenesen található, ami azt jelenti, hogy egy átlagos iskola, hasonló HÉI-vel hasonló eredményt volna el. A regressziós egyeneshez viszonyított elhelyezkedés a következőket jelenti: a regressziós egyenes alatt elhelyezkedő iskolák rosszabb eredményt értek el, mint egy hozzájuk hasonló átlagos hátterű, átlagos teljesítményű iskola, míg a regressziós egyenes fölött elhelyezkedő iskolák jobb eredményt értek el, mint egy hozzájuk hasonló hátterű, átlagos iskola. A szövegdoboz az értékek számszerűsítését segíti Az ábrán a településtípusnak megfelelő iskolák szerepelnek a rájuk illesztett regressziós egyenessel. Látható, hogy ez a mintaiskola itt is az átlagosnak megfelelő értékekkel bír