KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén a felsőoktatásban részt vevő hallgatók bevonásával végzett kutatómunka, és az eredmények társadalmi hasznosulásának támogatása" (NTP-FTH-M-13)
az aranyérmesek által 1992-ben létrehozott egyesület csak érmesek lehetnek a tagjai tagjaink száma közel 300 Céljaink (Alapszabály I. 4. pont): a magyar tudomány, a tudósok (különös tekintettel a kezdők, PhD-ösztöndíjasok), a hazai felsőoktatás és elitképzés tudománypolitikai érdekeinek országos szintű képviselete; a tudomány és az oktatás társadalmi megbecsülésének emelése; a magyar tudomány színvonalának emelése érdekében széles látókörű, modern szemléletű, már pályakezdőként értékes hazai és külföldi tapasztalatokkal rendelkező szakemberek, kutatók képzéséhez, tudományos fejlődéséhez történő hozzájárulás; lehetőség biztosítása elméleti és/vagy gyakorlati kutatómunkával foglalkozó hallgatók, fiatal diplomások hazai és nemzetközi tudományos tapasztalatcseréjére, valamint a nemzetközi tudományos életbe való bekapcsolódásuk elősegítése.
A PSAT LEGFŐBB TEVÉKENYSÉGEI Pro Scientia Aranyérmesek Konferenciája 1996-tól kétévente 2014 november Eger Elsősorban aranyérmesek részére Fiatal érmesek bemutatkozási lehetősége Publikációs lehetőség (tanulmánykötet) Konferenciáinkon az előadások nyilvánosak Médiamegjelenések Pályázati projektjeink keretében: -a PSAT, a tudományos, kutatói pálya bemutatása -tudományos előadások középiskolások, egyetemisták, laikusok számára Nyitás a „külvilág” felé
2013 „Megvalósult álmok” – szintén NTP támogatással – előadás-sorozat, film, arculat megújítása 2014 „Kutató kerestetik” PÁLYÁZATI PROJEKTJEINK
KUTATÓ KERESTETIK PROJEKT Te is lehetsz tudós! Te is lehetsz kutató! – országjárás aranyérmesekkel Kérdőíves felmérés Kutató kerestetik workshop Kutató kerestetik könyv – Kérdőívezés eredményei – Workshop tapasztalatai – Aranyérmes interjúk
TE IS LEHETSZ TUDÓS! TE IS LEHETSZ KUTATÓ! Országjárás – több helyszín, 11 alkalom: Budapest, Gödöllő, Miskolc, Pécs, Sopron, Zalaegerszeg Fiatalok különböző korosztályainak elérése: középiskolások, egyetemisták, doktoranduszok Cél: A tudományos pálya, az oda vezető út bemutatása (KutDiák, TDK, szakkollégium, egyéni tapasztalatok és példák) Eszközei: előadás, filmvetítés és fórum, beszélgetés a hallgatókkal (a jelenlévők kérdései - azonnali válaszok, a kérdések összegyűjtése és válaszkeresés a workshop alkalmával, illetve a projekt végeredményeként elkészülő kiadványban is)
TEHETSÉGKUTATÁSI KÉRDŐÍV Megkérdezési időszak2014 április Mintaméret858 fő Minta jellemzői – Nemek szerint (60-40%) – Tanulmány szintje BA képzés vagy főiskola 21% MA képzés 30% Doktori képzés 49% – Nem reprezentatív tudományterület szerint
TEHETSÉGKUTATÁSI KÉRDŐÍV Tudományos tevékenység (n=856)
TEHETSÉGKUTATÁSI KÉRDŐÍV A tipikus kutató tulajdonságai (n=837)
TEHETSÉGKUTATÁSI KÉRDŐÍV A tudományos pálya előnyei és hátrányai (n=834)
TEHETSÉGKUTATÁSI KÉRDŐÍV A tudományos pályán belül hol szeretnél elhelyezkedni (n=856)
A WORKSHOP ÉS TAPASZTALATAI Előadások – Állami tehetséggondozó programok – Motivációs lehetőségek a kutatói pályán – Életutak bemutatása – Kutató Diákok Mozgalmának bemutatása – Tudományos kompetenciák felmérése és fejlesztése – Doktoranduszképzés jelene és jövője – Tehetséggondozás a tanárképzésben
ÖSSZEFOGLALÓ GONDOLATOK A tehetség azonosítása, kiemelése és gondozása komplex folyamat Motivációs tényezők Egyéni tulajdonságok és képességek Tudományos és extrakurrikuláris tevékenységek, eredmények Magas szakmai színvonalú oktatás Témavezető (mentor) tevékenysége Publikálási lehetőség biztosítása Hallgatóközpontú oktatás Megfelelő ösztöndíjak
Készült az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által a Nemzeti Tehetség Program végrehajtásának 2013–2014. évi cselekvési programja alapján meghirdetett NTP-FTH-M pályázatának támogatásával.