Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola 1 „… Melyik út megyen itt Budára?” Gondolatok a nyelvvizsgarendszerek működéséről idegen nyelvek tanulásának sorrendjéhez.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
Advertisements

TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
A külföldi továbbképzések módszertana, menedzsmentje, hasznosítása ( BI 2000 és BioGIS 2005 projektek) A Leonardo program mint a szakmai tanár(tovább)képzés.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Szabó Miklós Az oktatás szerepe a társadalomban. Az oktatás filozófiai alapja „A helyes cselekvéshez és megértéshez szükség van a jó tudására.” (Platón)
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Teleki Blanka Közgazdasági Szakközépiskola.
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
Általános tájékoztatás az oklevélmellékletről
Informatika tanítása ea.
Idegen nyelvi fejlesztés Balog Éva TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS SIÓFOK október 24. Orosz Dalma főosztályvezető KBSZ HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY megalakulása és tevékenysége (Azért dolgozunk,
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
A NYEK tapasztalatai a 2006/2007. tanévi iskolalátogatások tükrében.
Soós László NGM Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
Bagaméri Zsuzsanna, BME Nyelvvizsgaközpont
Bagaméri Zsuzsanna, BME Nyelvvizsgaközpont 1 SZAKMAI NAP Az akkreditált egynyelvű és kétnyelvű középfokú francia nyelvvizsgák bemutatása 2. Ebédszünet.
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
A tanulás szürke zónája Tót Éva PH – Felsőoktatási Kutatóintézet Képzés és munkaerőpiac Educatio konferencia Budapest, szeptember.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
szerepe a köznevelésben
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
Az Inklúziós Index hazai adaptációja
2012. február 15. Paulik Áron. i:=0 CIKLUS AMÍG i
Ágazati szakképzés változásai
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése
Idegenforgalmi és Kulturális Vidéki-falusi Ernyőhálózat (IKUVÉH) kialakítása (TÁMOP /07/1) Pályázat FATOSZ-Tourinform.
Az idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése, valamint az intézményeken belüli implementáció és megyei szaktanácsadás. KOMPETENCIA-KONFERENCIA Debrecen, 2006.
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
20).7-es szint Rákóczi 2. sz. barlang előtt
NAK, Szakképzési Igazgatóság
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
A MAGYAROK ÉS A NYELVTANULÁS Készítette: Beta Viktória ÁVF Közszolgálati Alapszak XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia Társadalomtudományi.
Keretrendszerek az oktatás rendszerében Felnőttképzés a változó gazdasági és oktatási rendszer környezetében konferencia Eger április
Szakmai vizsgák az egészségügyi szakképzésekben
+ Idegennyelv-oktatás az általános iskola 1-3. évfolyamán OFI-konferencia Budapest, Morvai Edit.
A szaknyelvoktatás helyzete és jövője Hidasi Judit/ BGF
 Programs in particular areas of lifelong learning (e.g. language teaching) Dr. László HÁRY.
Az idegennyelvi képzés helyzete a bolognai- rendszerű képzésben (Nyelvi követelmények) MFRFK Gödöllő április 22.
Közigazgatási Jog 4. Európai Közigazgatás, 11. előadás november 23. Témakörök: 5. Az EU jogrendszerének közigazgatási alapjai 5.1. Az EU jogrendszerének.
Informatika tanítása ea.
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
Komplex vizsga Szolnok szeptember 3.. Modulrendszerű vizsgadelegálások száma 2014 Vizsgaelnöki delegálások száma kamarai szakképesítésekben: 4157.
A NYÍREGYHÁZI BESSENYEI GYÖRGY TANÁRKÉPZŐ KÖZPONT ÁLTAL KOORDINÁLT TANÁRKÉPZÉS FŐBB SAJÁTOSSÁGAI Debrecen, február 13. Dr. Szabó Antal Dr. Vallner.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
Az NSZI minőségirányítási rendszerét a BVQI tanúsította A tanév aktuális rendje és feladatai Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes augusztus.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
HAZAI REGIONÁLIS SZAKMAI VIZSGAKÖZPONT HÁLÓZAT ELKÉPZELÉSEK Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék „Szakképzési és felnőttképzési.
Érettségi tájékoztató 2016/2017
Vásárhelyi Pál kereskedelmi Szakgimnázium
Idegennyelv-tanulás Műhelykonferencia – sorozat 1
Beiskolázás a „Gundel”-ben
Előadás másolata:

Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola 1 „… Melyik út megyen itt Budára?” Gondolatok a nyelvvizsgarendszerek működéséről idegen nyelvek tanulásának sorrendjéhez A magyarországi nyelvtanítás eredményessége, tanulási környezete az elmúlt évtizedben OFI, Budapest, február 29. __________________________________________________________

Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola 2 A magyarországi nyelvtanítás eredményessége, tanulási környezete az elmúlt évtizedben OFI, Budapest, február 29. ___________________________________________________________ „A narancshajat megtartsd…” I. Rákóczi György 1633-ban a Nagyváradon tartózkodó Lorántffy Zsuzsannához

Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola 3 -A nyelvtanulás és a nyelvi sokszínűség támogatása, Akcióterv Brüsszel, KOM(2003) 449 végleges „Anyanyelv és további nyelv: a legfiatalabb gyerekkortól kezdve” A magyarországi nyelvtanítás eredményessége, tanulási környezete az elmúlt évtizedben OFI, Budapest, február 29. ________________________________________________________

Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola 4 - Mi a nyelvvizsgáztatás? Két értelmezés: - tágabb: nyelvtudásmérés általában - szűkebb: standardizált eljárások és eszközök A magyarországi nyelvtanítás eredményessége, tanulási környezete az elmúlt évtizedben OFI, Budapest, február 29.

Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola 5 - A nyelvvizsgáztatás feladata: Igazolás Motiváció Haladásmérés Járuljon hozzá a versenyképesebb oktatáshoz A magyarországi nyelvtanítás eredményessége, tanulási környezete az elmúlt évtizedben OFI, Budapest, február 29. ________________________________________________________

Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola 6 1. Eszközök: A. KER - tanítás, tanulás - nyelvtudásmérés - hat szint: A1-C2 „kisinas”-tól a „mester”-ig ► tanártovábbképzés - tudásátadás, készségfejlesztés - követelmény-egységesítés A magyarországi nyelvtanítás eredményessége, tanulási környezete az elmúlt évtizedben OFI, Budapest, február 29. ________________________________________________________

Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola 7 1. Eszközök: A magyarországi nyelvtanítás eredményessége, tanulási környezete az elmúlt évtizedben OFI, Budapest, február 29. ________________________________________________________ B. Tudástranszfer ► a 2000-től felhalmozott „tudás” hasznosítása az oktatási rendszer számára (személyek, anyagok, infrastruktúra is) ►fejlesztések beépítése ZfA: DSD – Franciaország, Magyarország

Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola 8 1. Eszközök: C. Vizsgák korszerűsítése: ►Készségenkénti vizsgáztatás, tanúsítványozás ►Szintező vizsgák A magyarországi nyelvtanítás eredményessége, tanulási környezete az elmúlt évtizedben OFI, Budapest, február 29. ________________________________________________________

Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola 9 2. Igazgatás A. NEFMI – szakmai testület ►Nyelvpolitikai Tanács ►”Élesztő-klub”: nyelvoktatási terület ►Kormányhivatalok – Oktatási Főosztály (regionalitás) A magyarországi nyelvtanítás eredményessége, tanulási környezete az elmúlt évtizedben OFI, Budapest, február 29. ________________________________________________________

Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola Igazgatás B. Partnerek ►Vizsgaszervezés - külső szereplők bevonása (kamarák) =legyen nyelvvizsgáztatói kamara → szakértői jegyzék - dokumentálás: nem kell mindig bizonyítvány A magyarországi nyelvtanítás eredményessége, tanulási környezete az elmúlt évtizedben OFI, Budapest, február 29. ________________________________________________________

Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola Igazgatás ►A kéttannyelvű iskolák fontosak ►Szakképzés és nyelvoktatás szorosabb összefogása ► EU-strukturális alapok: nyelvi „infrastruktúra” A magyarországi nyelvtanítás eredményessége, tanulási környezete az elmúlt évtizedben OFI, Budapest, február 29. ________________________________________________________

Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola Összegzés ►„A narancshajat megtartsd…” → értékmegőrzés ►”… melyik út megyen itt Budára?” → útkeresés A magyarországi nyelvtanítás eredményessége, tanulási környezete az elmúlt évtizedben OFI, Budapest, február 29. ________________________________________________________

Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola 13 Köszönöm a figyelmet! A magyarországi nyelvtanítás eredményessége, tanulási környezete az elmúlt évtizedben OFI, Budapest, február 29. ________________________________________________________