Hol ér véget a selyem út? A MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG IX. KÖZ- ÉS VÁNDORGYŰLÉSE Révkomárom, 2011. november 24–25. Selye János Egyetem.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÉRDEKELLENTÉTEK A BALKÁN KÖZLEKEDÉSI ELÉRHETŐSÉGÉBEN
Advertisements

Infrastruktúrafejlesztés a magyar-szlovén határszakaszon
A Föld képe, ahogyan az Apollo 17-ről látták.
Felzárkózás, infrastruktúra fejlesztés, uniós források felhasználása március 12. Dr. Veres János pénzügyminiszter.
Európa fogalma, fekvése, határai
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
Meteórák - Görögország Trevi –kút Róma Lépcső Vatikán.
Transzszibériai vasút
Smart logistic solutions Navigating the route to excellence. T.O.DELTA Vezető multimodális logisztikai operátor 19 fiókiroda 23 szárazföldi.
Oroszország és az orosz nyelv Kelemen Bálint
Szlovénia & Magyarország & Ciprus. Szlovénia Közép-Európa déli részén, az Alpok lábánál terül el május 1-je óta tagja az Európai Uniónak
Az építőipar fejlődése és válsága Dél-Dunántúlon.
Kelet- és közép-európai tudománytörténeti vázlat Horváth Gyula _______________________________ Magyar Regionális Tudományi Társaság 11. vándorgyűlése Győr,
Magyar Regionális Tudományi Társaság november 23.
A határmentiség kutatása a számok tükrében Tiner Tibor Selye János Egyetem, Révkomárom MRTT évi Vándorgyűlés, Szabadka, nov
MTA Regionális Kutatások Központja A dunai fejlesztések és azok elmaradásának geopolitikai háttere Hardi Tamás PhD tudományos főmunkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
Magyar Regionális Tudományi Társaság III. vándorgyűlése Sopron, november 26. Dr. Kolber István Regionális fejlesztésért és felzárkóztatásért felelős.
ELNÖKI BESZÁMOLÓ A ÉVI KÖZGYŰLÉSEN Rechnitzer János MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
A Duna-Körös-Maros-Tisza Eurorégió helye a Kárpát-medencében és gazdasági jellemzői Dr. (habil) Pál Ágnes főiskolai tanár HUNGARY, SZTE JGYTFK Sopron,
Az önkormányzat szerepe a logisztikai központ létrehozásában II. CEBC Logisztikai Konferencia Budapest, II. 3. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármestere.
Budapest turisztikai Marketingje
Balti és Fekete tengeri térség közlekedési kapcsolatának fejlesztése, tervezett útvonala, kapcsolódása a kelet nyugati korridorokhoz KIÚT javaslat Balti.
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
Vámeljárások korszerűsítése, gyorsabb, hatékonyabb vámvizsgálat az ukrán-magyar határon Dr. Nagy János püőr. dandártábornok Vám- és Pénzügyőrség Országos.
Az országos közúthálózat fejlesztése,
SZÖUL 서울 특별시.
S OUTH E AST T RANSPORT A XIS D ÉL - KELETI K ÖZLEKEDÉSI T ENGELY SETA Közlekedési Fórum Szombathely november 15.
Az ókori Róma 1. Itália földrajza A királyság kora (Kr.e. 753 – 510)
Az ókori görögök 1. KRÉTA ÉS MÜKÉNÉ.
REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS Sopron
A Selye János Egyetem informatikai hálózatának fejlesztése „ Lehetőségek az informatika fejlesztésére a környező országok magyar kisebbségi régióiban –
ÜDVÖZÖLJÜK a Térségi Konferencia résztvevőit november.
Európa fogalma, fekvése, határai
A II. világháború (2.) A keleti front
Olaszország.
Az Európai Unió bővülése Vincze János, 12. osztály Fazekas Mihály Gimnázium Debrecen >
A POLITIKA SZEREPE A BALKÁN KÖZLEKEDÉSÉBEN Erdősi Ferenc MTA Regionális Kutatások Központja Pécs, 2006.
A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg
Újraiparosítási folyamatok a Dél-Dunántúlon Feldolgozó ipari helyzetkép a Dél-Dunántúli régióban Kovács Szilárd PhD-hallgató PTE KTK Regionális Politika.
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
Erdősi Ferenc MTA Regionális Kutatások Központja
Földrajzi nevek helyesírása
A MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG IX. VÁNDORGYŰLÉSE A vizek szerepe a területi fejlődésben A Duna és a Tisza térségeinek fejlődési problémái és fejlesztési.
Szlovákiai Magyar Akadémiai Tanács Academic Council of Hungarians in Slovakia Akademická Rada Maďarov na Slovensku Létrehozás éve: 2013 SZMA T Elnök Dusza.
A gazdag és a szegény Itália
Szlovénia.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság évi tevékenysége Horváth Gyula elnök.
4. fejezet Világtengerek felosztása
CSODÁLATOS VILÁG.
Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.
A II. Nemzeti Fejlesztési Terv Szaló Péter elnök NEMZETI FEJLESZTÉSI HIVATAL Október 11.
Az európai uniós fejlesztések szerepe a V4 országok közlekedési hálózatának vonatkozásában Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra.
Modern. építészet Budapest Moszkva.
A magyarországi K+F politika
DB Cargo Hungária Kft. és a pályavasút együttműködése
Orosz geopolitikai és geoökonómiai érdekek a Duna mentén
Kereskedelmi útvonalak Az ókorban
Az európai nagyvárosok népesedés szerinti típusai
Az ókori Róma 1. Itália földrajza A királyság kora (Kr.e. 753 – 510)
Topográfiai gyakorlatok Közép - Európa
Topográfiai gyakorlatok Európa
33. EURÓPA FELOSZTÁSA.
Velünk élő középkor Forrás:
4. SZERBIA FÖLDRAJZI FEKVÉSE.
A Rail Cargo Hungaria Zrt
Előadás másolata:

Hol ér véget a selyem út? A MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG IX. KÖZ- ÉS VÁNDORGYŰLÉSE Révkomárom, november 24–25. Selye János Egyetem

A „Selyem út” I. ?

A „Selyem út” II.

Földközi-tengeri kikötők Ligur- tenger Tirrén- tenger Jón- tenger Adriai- tenger Krétai- tenger Égei- tenger Olaszország Genova, LivornóNápolyTaranto Bari, Ancona, Velence SzlovéniaKoper HorvátországRijeka, Split MontenegroBar AlbániaDures, Vlore GörögországPireuszThesszaloniki

Közép-európai közlekedési háló BerlinVarsóMinszk Északi vonal Moszkva Prága Bécs PozsonyKijev Középső vonal Budapest Milánó Adriai kikötők Szófia Déli vonal Isztambul

1921. évi XXXIII. törvény V. fejezet 306. cikk. vasút vonalak Bécs Pozsony Hegyeshalom Sopron Szombathely Csorna Hegyfalu Zalaszentiván Murakeresztúr Graz Pragerhof/Pragensko Adriai kikötő Jelmagyarázat: vasútvonal: országhatár: határátkelők:

Adriai kikötők – Bécs vonal BerlinVarsóMinszk Északi vonal Moszkva Prága Bécs PozsonyKijev Középső vonal Budapest Milánó Adriai kikötők Szófia Déli vonal Isztambul

Közép-európai közlekedési háló keleti kapuk BerlinVarsóMinszk Északi vonal Moszkva Prága Bécs PozsonyKijev Középső vonal Budapest Milánó Adriai kikötők Szófia Déli vonal Isztambul

Közép-európai közlekedési háló északi torzulás BerlinVarsóMinszk Északi vonal Moszkva Prága Bécs PozsonyKijev Középső vonal Budapest Milánó Adriai kikötők Szófia Déli vonal Isztambul

Közép-európai közlekedési háló középre torzulás (Bécs-Pozsony) BerlinVarsóMinszk Északi vonal Moszkva Prága Bécs PozsonyKijev Középső vonal Budapest Milánó Adriai kikötők Szófia Déli vonal Isztambul

Közép-európai közlekedési háló középre torzulás (Budapest) BerlinVarsóMinszk Északi vonal Moszkva Prága Bécs PozsonyKijev Középső vonal Budapest Milánó Adriai kikötők Szófia Déli vonal Isztambul

Orosz torzítás I.

Orosz torzítás II. Moszkva

Orosz torzítás II. Moszkva

Közép-európai közlekedési háló északi torzulás BerlinVarsóMinszk Északi vonal Moszkva Prága Bécs PozsonyKijev Középső vonal Budapest Milánó Adriai kikötők Szófia Déli vonal Isztambul

A széles nyomtáv szlovákiai és magyarországi kiépítésének hatása BerlinVarsóMinszk Északi vonal Moszkva Prága Bécs PozsonyKijev Középső vonal Budapest Milánó Adriai kikötők Szófia Déli vonal Isztambul

A közép-európai torzítás Varsó Pozsony Bécs Budapest Oroszország Kína Európai Unió A többi ország

A magyar torzítás I BerlinVarsóMinszk Északi vonal Moszkva Prága Bécs PozsonyKijev Középső vonal Budapest Milánó Adriai kikötők Szófia Déli vonal Isztambul Záhony

A „Selyem út”

Köszönöm a figyelmet!