Gazdaságos Lakóutak Tervezése, Pályáztatása és Kivitelezése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az egyszerűsített foglalkoztatás (EF) új szabályai – 21 pontban
Advertisements

KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
Gazdaságos Lakó-út pályaszerkezet Tervezés – Pályáztatás - Kivitelezés
Kedvezményes MFB források hitelképeseknek Sebők Orsolya főszerkesztő.
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
Önkormányzati informatika ASP alapokon
Környezetipari Export Klaszter pályázat 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
Beruházási projektek dokumentációja
Gazdaságfejlesztési pályázatok 2009, 1.kör Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
AZ MSZ SZABVÁNYSOROZAT SZÜKSÉGESSÉGE
A Kbt §-a szerinti eljárás - könnyítések, egyszerűsítések –
Közmű tulajdon Önkormányzat – önkormányzati törvény – alapfeladat – ellátási kötelezettség – üzemeltető kiválasztása Állam – regionális rendszerek – Vízgazdálkodási.
1 „Az FSZH hosszú és rövidtávú elképzelései a foglalkoztatási célú civil szervezetekkel való együttműködésre, különös tekintettel a szolgáltatás-vásárlásokra.
Támogatási Szerződés előkészítése  az előkészítést a Közreműködő Szervezet és a kedvezményezett programmenedzserei közösen végzik  az előkészítés formanyomtatvány,
A szénhidrogén bányászat magyar gazdaságban betöltött szerepe
Tobit Pénzügyi Gazdasági Tanácsadó Bt. Budapest A határon átnyúló, közös ipari park lehetséges működési modellje, kialakítása, gazdasági lehetőségei Tóth.
Építési projektek megvalósítása a generálkivitelező szemszőgéből
JVSZ EU Bizottság február 09. „A gazdaságfejlesztési pályázatok módosuló feltételrendszere és a gazdasági válság: könnyítések és kockázatok”
Minőségbiztosítás és megfelelőség az ingatlanfejlesztésben
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Levegőtisztaság-védelem 10. előadás Engedélyezési eljárások, eljáró hatóságok, eljárások menete, engedélykérelmek tartalmi követelményei.
Tőkefinanszírozás biztosíték nélkül Török József Üzletfejlesztési igazgató Budapest, május 15.
MNB Növekedési Hitelprogram 2.0 Sebők Orsolya Főszerkesztő
Távhővezetékek csapadékvíz elleni gazdaságos és tartós szigetelése
Falusi szálláshelyek Napraforgós Nemzeti Tanúsító Védjegy rendszere
A KÉTTÉNYEZŐS TELEPÜLÉSI HULLADÉKKEZELÉSI KÖZSZOLGÁLTATÁSI DÍJ Előadó: Kneifel Ferenc ügyv. igazgató Gyulai Közüzemi Kft.
Közfoglalkoztatás ’2011 Szolnok, október 26. Dr. Czomba Sándor Foglalkoztatáspolitikáért felelős Államtitkár.
Civil Kezdeményezések Programja
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató „A közpénzek felhasználásáról és a köztulajdon használatának nyilvánosságáról, átláthatóbbá.
2011. évi CCIX. Tv. Konferencia neve, helye: Budapest, 2012 október 30. GWP-konferencia Vojtilla László elnöki tanácsadó Magyar Energia Hivatal.
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSE M6 autópálya – 51 sz
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
61. számú főút burkolat megerősítése a km és a – km szelvények között.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Lakossági fórum 41. sz. főút km szelvényében lévő, Vásárosnamény II. Rákóczi Ferenc Tisza-híd és a csatlakozó ártéri szakaszok felújítása 2009.
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
Környezetvédelmi pályázatok a GOP-ban PÁTOSZ workshop április 21. Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
A VÁROSREHABILITÁCIÓS KERET FELHASZNÁLÁSA ÉPÜLET KÖZTÉR 2013 előtt 2013 évben kifizetés: 12 milliárd Ft 8 támogatott kerület; 3 nyereséges. keret: 5 milliárd.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
A szaktanácsadás támogatása között
Remix és újrahasznosítás helyzete napjainkban
Az energiahatékonyság a legolcsóbb energiaforrás Budapest, november.
DR BITTNER PÉTER NEKÜNK ÖSZTÖNZÉS NEKIK OSZTALÉK SZÉKESFEHÉRVÁR,
A sertéstenyészés területén elérhető támogatások Hangsúly a hitelképességen és az innováción.
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
MGV Zrt. – „Több mint egy bank”
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
Fetter István Kereskedelemfinanszírozás és EU Szolgáltatások vezető CIB Bank Zrt. EU támogatások finanszírozása és ezen túlmutató pénzügyi szolgáltatások.
ÉMOP – Üzleti infrastruktúra fejlesztése. Keretösszeg: „1” részcél: Ipari Parkok millió Ft „2” részcél: Ipari területek millió Ft „3” részcél:
A külterületi kármentesítést meghatározó feltételrendszer és a kivitelezés összehangolása, együttműködés az irányító szervekkel.
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
Mindent a Mikro-, kis- és középvállalkozások versenyképességének növelése célú Hitelprogramról Beruházás, eszközbeszerzés, haszongépjármű vásárlás 0%-os.
2010-es komplex vállalati technológiafejlesztés mikro-, kis- és középvállalkozások számára Kincses Róbert ügyvezető.
Közfoglalkoztatás Nemzeti Közfoglalkoztatás Program.
Fejlessze vállalkozását pályázati források segítségével!
Közgyógyellátási igazolvány igénylése
Dr. Gáspár László és Bencze Zsolt KTI Nonprofit Kft.
Dr. Kovács László főtitkár
SZÉCHENYI PROGRAMIRODA
Falusi szálláshelyek Napraforgós Nemzeti Tanúsító Védjegy rendszere
Előadás másolata:

Gazdaságos Lakóutak Tervezése, Pályáztatása és Kivitelezése GALATER® Gazdaságos Lakóutak Tervezése, Pályáztatása és Kivitelezése Know-how és mintaoltalommal védett licenc AndreaS Építőipari Fejlesztő és Szolgáltató Kft 2011 .

Politikai háttér GALATER® - a politikai háttér MTI OS – hírek Orbán Viktor Kötcsén Budapest, 2011. június 5., vasárnap (OS) – Orbán Viktor a kötcsei polgári találkozón hangsúlyozta, hogy Magyarország háborúban áll az államadóssággal és a munkanélküliséggel. A miniszterelnök arra kérte a résztvevőket, hogy ezt a háborút vegyék komolyan, mert ha mi nem győzzük le az államadósságot és a munkanélküliséget, akkor azok győzik le Magyarországot. Elmondta, hogy ezt a háborút egyetlen módon lehet megnyerni: a munka megbecsülésének helyreállításával, beleértve a kétkezi, fizikai munkát is. A találkozón elhangzott, hogy az ország megújítása érdekében folytatni kell az adócsökkentést, a bürokrácia visszaszorítását, az Új Széchenyi Tervet, a munkavállalás feltételeinek könnyítését és nagyszabású közmunkaprogramokat kell indítani. Szijjártó Péter, a miniszterelnök szóvivője Kiadó: Miniszterelnökség ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait minden esetben OS jelzéssel használják fel. Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben jelzett közlő a felelős. (c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.

GALATER® - egy javaslat, az önkormányzati LAKÓUTAK olcsó kiépítésére. Politikai támogatás forrásigény nélkül beindítható projekt 10% mart aszfalt vagy törtbeton ár, mint állami hozzájárulás, 90% uniós támogatás 500 milliárd HUF projektérték 10 év alatt cél: önkormányzatok (lakóutak kiépítésének) támogatása uniós támogatások lehívhatók olcsó, de tartós és jó utak épülhetnek látványos mennyiségben munkahelyeket teremt a településen előnyben részesíti a kisvállalkozásokat kisvállalkozásoknak azonnali árbevétel úgy, hogy az uniós támogatásból származik a magyar vállalkozásokat támogatja Tudatosítja a vállalkozásokban, hogy segíteni kell a nemzetgazdaságot felpörgetni lakóútépítést újra kell gondolni szakmailag, ne repedjen, 20 évig hozzá se kelljen nyúlni Galater® rendszer garantálja, hogy olcsó, szakszerűen kivitelezett, valóban jó utak épüljenek támogathatók az önkormányzatok az állami mart aszfalttal, tört betonnal A tört beton és mart aszfalt állami tulajdon. A Magyar Közút a mart aszfaltot tárolja, de nem tud vele mit kezdeni… Minden állami tulajdonból (út, híd, épület) származó tört/zúzott beton is állami tulajdon! A kincstárnak ellenőriznie kell ezek felhasználását! Támogassuk?

Miről beszélünk? Számok, statisztika Állami úthálózat: 1272km autópálya, 2155km elsőrendű főút, 4417km másodrendű út, 18078km összekötőút, 4567km bekötőút, 485km állomáshoz vezető út. 31-36ezer km Önkormányzati utak közel 100 ezer km: kiépítettsége 12%-os, kiépítendő 100% GALATER®-rel épülő belterületi lakóút legyen kb 50% (44.000 km) Átlagos szélesség 3,5m (min), 4m 154millió m2 GALATER® pályaszerkezet költsége hozzávetőleg 2.500-3.500Ft/m2 Hagyományos megoldás (beton-aszfalt) költsége 9.000-12.000Ft/m2 Nemzetgazdasági megtakarítás 900-1000 milliárd HUF/10év Támogassuk?

Miről beszélünk? Kisvállalkozások, építőipar, mélyépítés mélyépítés „mélyrepülése” ma közismert kisvállalkozók bedőlnek, túlélést ki támogatja? bankok a hiteleket felmondják… nincs remény a munkára, megrendelésre… nincs remény a foglalkoztatásra… munkahelyek megszűnnek, szakképzetlen munkaerő nem kell… nincs elég adó és járulékfizető… nincs pénze az önkormányzatoknak… Önkormányzati utak közel 40 ezer km  154-180 millió m2 GALATER® árban 154millió m2 x 3eFt  460-540 milliárdos piac Támogassuk?

Miről is beszélünk? Mi az, ami ma van? Magyar Közút telepein 160ezer m3 martaszfalt depóban állami utakról felmart aszfalt, tört beton állami tulajdon évente 100-200em3 mart aszfalt keletkezik minden évben Állami Vagyonkezelői felügyelet Mit kezdjünk a mart / tört anyagokkal? Uniós támogatású infrastruktúrális projektek 10% állami pénz mellé 90% uniós támogatást lehet lehívni van 10%? Nincs. (vagy mégis?) csatorna után lakóút építés jön, miből? lakossági hozzájárulás - nem mindegy mennyi (helyi adó kedvezmény?) Van állami mart aszfalt? Értéke 300Ft/m2 állami hozzájárulást fedezi (10%)? 20cm szemcsés réteg 300/2*10=1500Ft/m3 reális érték reális támogatás Újrahasznosítható bontási anyag van és folyamatosan lesz Támogassuk?

Mit hagynánk ki? Támogassuk? kisvállalkozások helyi munkához jutnak foglalkoztatás a helyi munkanélküliekből, szakképzetlen munkaerő is mélyépítés, útépítés ott, ahol laksz és élsz kisvállalkozók dolgozhatnak, adóznak bankoktól nem kell a hitel van remény a munkára van remény a foglalkoztatásra munkahelyek teremthetők lehet elég adó és járulékfizető (adók és járulékok) pénzt generál az önkormányzatoknak (iparűzési adó) Önkormányzati utak közel 40 ezer km  154-180 millió m2 GALATER® árban 154millióm2 x 3eFt  460-540 milliárdos piac Támogassuk?

Miért hagynánk ki? Uniós támogatás nem hívható le örökké… mélyépítés, útépítés egyre csökken, az él még, aki megnyerheti kisvállalkozókat a multi nem fizeti ki, nem adózik utánuk nyereséget hazaviszi… mekkora a haszon az útépítésen? van remény a foglalkoztatásra? Vannak most munkahelye a szakképzetlen munkaerőnek? Van elég adó, van elég járulékfizető, vagy kergetni kell őket? Mi haszna van ebből az önkormányzatoknak? Mi haszna van a mikro és kisvállalkozásoknak egy településen Önkormányzati utak közel 40 ezer km  154-180 millió m2 GALATER® árban 154millióm2 x 3eFt  460-540 milliárdos piac Támogassuk?

Mi az a GALATER®? GALATER® Gazdaságos Lakóút Tervezési és Építési Program Egy átgondolt, egységes rendszer Kell-e egy autópálya-szerkezet egy lakóútra? Jogos gazdaságossági és politikai elvárás, hogy az adott pénzügyi keretből minél több lakóút legyen megépíthető. Miért kellene „autópálya” pályaszerkezet egy lakóútra, ha hetente egy kukásautó az összes teherforgalom?

Mitől új a GALATER®? Eredmény: Támogassuk? Mert más alapokra helyezi a hangsúlyt: a kisforgalmú lakó utat az időjárás, az idő, és a tervezéssel, a rossz pályaszerkezet választással bevitt „időzített bomba” teszi tönkre, nem a nehézgépjárművek! Új forgalmi tervezési kategóriát alkalmaz (A0). Típustervek = biztos minőség, egyszerű minősítés Egyszerű forgalomcsillapító küszöböket, kisbeton-elemes szigeteket alkalmaz Egyszerű közbeszerzés Biztos szakmai felügyelet Finanszírozás: állam 10% (martaszfalt, törtbeton) 90% uniós támogatás Eredmény: Kétszeres élettartam: 20 év! (a mostani szabályozásban 10 év) Nincs lokális besüllyedés, nincs kátyú a pályaszerkezet kialakítása miatt Garantáltan elmaradó fenntartási költség Támogassuk?

Miért érdemes alkalmazni? Nincs keresztrepedés, mint a beton alapú, aszfalt kopórétegű utaknál Rugalmas pályaszerkezet, a deformációkat átrepedés nélkül követni képes a kopóréteg Jóval hosszabb az élettartam, meghibásodások nélkül, nincsenek beépített pályaszerkezet-tervezési „bombák” jóval kisebb a fenntartási költség a meghibásodás minimális könnyen kivitelezhető, helyi kivitelezőknek munkát (és bevételt) ad Szakaszolható az építése kopóréteg egyszerre, nagy mennyiségben pályáztatható szakkivitelezőknek, akár két évvel az útalap építésének befejezése után alig kellenek hozzá gépek. A közműszerelvényeket könnyű kikerülni. georácsot alkalmaz, ami elosztja a lokális földmű-süllyedés hatását altalaj teherbírását növeli, az építendő alap vastagságát csökkenti alapréteg tartóssága nő, vastagsága az élettartam alatt a forgalom vibráló „pumping” hatása ellenére sem csökken le, az anyag nem nyelődik el Támogassuk?

Kíméli a környezetet, kíméli a lakosságot Rövid építési idő (1-2 nap!), csökkenti a polgárok zavarását az építési munkákkal építése környezetbarát és energiatakarékos, mert nem jár felesleges földkiemeléssel, elszállítással, a meglévő tükör anyaga hasznosul a pályaszerkezetben nem porol, szakaszos építésnél is megoldott a pormentes felület építés közben is megközelíthetők az ingatlanok, nincs „gödör” a kapubejárók előtt nem kell a kukákat kihúzni az utca végére, építés alatt is bejöhet a kukásautó a burkolat a polgárok által kedvelt aszfaltos jellegű felületet ad lényeges kisebb útépítési költséget eredményez, mint a beton alap + aszfaltrétegek típusok. a GALATER® ára a beton-aszfalt pályaszerkezet fele-harmada, gazdaságos, ezért a lakossági hozzájárulás is harmada lehet, mint a szokásos azzal hogy olcsóbb, több út építhető egy projekt keretből (akár 2-3-ször több) Támogassuk?

GALATER® - lakóút négy lényeges eleme: altalaj –georács -szemcsés alap - kopóréteg Megfelelő, javított altalaj és előkészített, teherbíró és tömör út-tükör szőtt, időtálló (minimum 25év) georács szemcsés, megfelelő vastagságú, fagyálló anyagú útalap-réteg deformáció követésére tartósan alkalmas, vékony, vízzáró, időtálló, aszfaltszerű, vagy behatárolt tulajdonságú hosszú élettartamú aszfalt kopóréteg 1.) Altalaj - elvárások javított földmű jelleget kell biztosítani a felső 15cm-ben teherbírás (dinamikus módszerrel mérve) tömörség (dinamikus módszerrel mérve) Az altalaj tömörítettsége, teherbírása homogén kell legyen, kivédve a lokális besüllyedést, ezért georács beépítése mindenkor szükséges. Emiatt a tervezett élettartam lehet 20 év, azaz magasabb, mint az ÚT2-1.503 szerinti jelenlegi 10 éves szabványos követelmény!!!

Alapréteg Ed>60Mpa javított tükör esetén: GALATER® - lakóút négy lényeges eleme: altalaj –georács -szemcsés alap - kopóréteg 2.) georács tömörödési egyenetlenségek áthidalására, 2/2-20kN/m MK-nál bejegyzett CE jogosultság, központi beszerzés közmű szerelvényeknél könnyen átvágható (X), szőtt georács terítési szélesség 5m széleit le kell terhelni, vagy fel kell hajtani Biaxiális szőtt georács az alapréteg vastagságának (mennyiségének) megtakarításával jár 3.) alapréteg Kizárólag szemcsés anyagokból: Alkalmazható minden, folytonos szemeloszlású, szemcsés, fagyálló anyag, továbbá a homokkal kiegészített min 40%-ban mart/tört aszfalt, mart/tört beton, murva stb is. Alkalmasak továbbá az MSZ EN 13285, ÚT2-3.206 és ÚT2-3.207 szerinti, az M56, M80, FZKA0/32, FZKA0/56. rétegek, martaszfalt, törtbeton, helyi homok adalékkal. Alapréteg Ed>60Mpa javított tükör esetén: A0 forgalmi terhelési osztályban 20 cm tömör vastagságú, A1 forgalmi terhelési osztályban 25 cm tömör vastagságú A2 forgalmi terhelési osztályban 30 cm tömör vastagságú, megadott típusú szemcsés alapréteg Van rá alapanyag?

4.) Kopóréteg – elvárások GALATER® - lakóút négy lényeges eleme: altalaj –georács -szemcsés alap - kopóréteg 4.) Kopóréteg – elvárások Repedés nélküli deformációra legyen képes! Legyen időálló Nem repedhet élettartama alatt, nem kátyúsodhat Választék: ÚT2-1.503 szerinti kétrétegű felületi bevonatok, vagy emulziós „itatás” ÚT2-1.503 szerinti hidegaszfalt keverékek, Lágyaszfalt (MSZ EN 13 108-3), visszanyert aszaltból előállított hideg keverék (MSZ EN 13 108-8) DUPLEX® emulziós bevonat ÚT2-1.302 szerinti melegaszfalt keverékek egy behatárolt csoportja, meghatározott, Licencben rögzített kiegészítő követelményekkel indokolt?

Tervezés – letölthető típusterv önkormányzatoknak - ingyen On-line kitöltés, Ingyen letölthető típustervek terv adaptálás: ellenőrzés, részletes helyszínrajz, tervezői nyilatkozat (egyszeri díj) egyszerű közbeszerzés biztos pályaszerkezet, bevált vízelvezetési tervezési megoldások biztos forgalomcsökkentési megoldások Nem lehet típusterv: egyedi tervezéssel kell minden mást tervezni (műtárgy, közúthálózathoz való csatlakozás stb) ELŐNYE: Olcsó Tervek engedélyezése, jóváhagyása – egyszerű licenc előírása – Önkormányzati hatáskör és az ingyenes licenc feltétele Megéri?

Közbeszerzési eljárás - tervezés KÖZBESZERZÉS, TERVEZÉSRE (csak adaptálás) tervezőnek Galater® tervezési-licenc engedélye meg kell legyen hirdetmény nélküli, tárgyalásos egyfordulós KBT 125§ 2bek(b)pont Közbeszerzési Döntőbizottság tájékoztatás KBT 132§ illetve a 135§ (2) bek gyorsított eljárás KBT 136§ KÖZBESZERZÉS, KIVITEZÉSRE KBT szokásos előírásait kell alkalmazni vállalkozó alkalmassági feltétele a Licenc megléte, alkalmasság előzetes elbírálása gépek, referenciák elbírálása és szakoktatás igazolása Garantált a minőség!

Minősítés, mérések Garantált a minőség! Valamennyi rétegre, valamennyi építési szakaszra a tipus-tervben szabályozott. MMT Mintavételi és Minősítési Terv (Típusterv része) TU Beépítéstechnológiai Utasítás (Típusterv része) Minősítési dokumentáció minta (Típusterv része) Jogosultság (Licenc) = minőség (Típusterv része) Minősítési dokumentáció (Kivitelezői licenc része) Garantált a minőség!

LICENC - GALATER® tervezésére, kivitelezésére, építésére A lakóutak tervezését, építését elvégezheti, akinek erre vonatkozó általános jogosultsága van (tervezés 7112’08, kivitelezés 4211’08, vagy 4523’03 TEÁOR). GALATER® tervezésére, kivitelezésére vállalkozóknak a Licencia-tulajdonos hozzájárulása, engedélye szükséges, mely egyben a kiírt tender feltétele (M.1.) a vállalkozó alkalmasságának elbírálásában. Ez Megrendelő Önkormányzat, Vállalkozó és Licencia-tulajdonos, közös érdeke. A tervezés egységesen, licencia-tulajdonos által kidolgozott és átadott típustervek alapján történik. Ennek adaptálását régiónként egy tervező látja el, jogosultságát és szakoktatását a licencia tulajdonos tanúsítja. Önkormányzatnak nincs licencia díj, feladata csak a licencia engedélyek számonkérése A Kivitelezői alkalmasságot – gépek, referenciák, anyagok elbírálása és háromévente egyszeri szakoktatással – a Licencia-tulajdonos (megbízottja) végzi el és tanúsítja. A hibátlan kivitelezés a kivitelező érdeke is, mert a GALATER® licenc előírások betartásával garanciális költségei elmaradnak és a licenc keretében átadott dokumentációkkal gyártói minőségtanúsítása biztosított. Ha a licenc előírásait a kivitelező betartja, semmilyen meghibásodással nem kell számolnia a garanciális időszakban. Megrendelőnek nem kell fenntartási költséggel számolni az építést követő 15-20 évben. Mindenkinek megéri!

A hagyományos megoldások hátrányai Beton alap és aszfalt kopóréteg pályaszerkezet hátrányai a beton alap rideg, könnyen átreped. dilatációs keresztrepedés keletkezik rajta minden forgalom nélkül is egy-két év alatt egy réteg aszfalt vastagsága a repedés-átütés megelőzésére nem elegendő, az is átreped a víz behatol, a por eltömi a réseket, emiatt a repedés egyre jobban megnyílik beton és aszfalt közötti tapadás is megszűnik, elválik az aszfaltréteg a beton alaptól a repedés mentén, és kagylós letöredezésekben megindul a tönkremenetel ezek javítása a kátyúzás. A fenntartás jelentős részét felemésztheti ez a költség, ezért jó lenne elkerülni és ebből a pénzből inkább új utakat építeni a repedések, burkolatszélek mellett bejutó téli sós hólé a beton (Ckt) alapot bomlásnak indítja, korrózió kezdődik, anyagában tönkre megy és morzsalékossá válik az alap teherbírása is fokozatosan megszűnik leromlott burkolat jellemző képe a mozaikrepedezett felület, amit kátyúk tarkítanak nincs az a fenntartási költség, amit ne lehetne elkölteni. Igaz? – igen!

A hagyományos megoldások hátrányai Zúzott alapréteg és aszfaltréteg kopóréteg egy rétegben pályaszerkezet változat hátránya az alsóbbrendű úthálózatról ismeretes hepehupás felület sok kátyú, a bomló, mozaikrepedezett kopóréteg, töredezett burkolatszélek, gödrös, elázott padka, töredezett burkolatszél a zúzott alap alá kellően teherbíró, homogén tömörítettségű felület lenne szükséges a földmű sohasem teljesen egyenletes tömörítettsége miatt egyenetlenségek keletkeznek, gödrök alakulnak ki, ezek görbületét az aszfalt nem képes elviselni, átreped az összegyűlt víz itt marad, behatol és eláztatja a földművet, ami miatt még kisebb lesz a teherbírás a szemcsés réteg a földműbe nyomódik, azaz az alap vastagsága egyre kisebb lesz a folyamat idővel gyorsuló, a bejutó csapadék miatt végeredmény egy széle töredezett, kátyús, hepehupás, mozaikrepedezett felület Igaz? Igen!

Ezért egy új megoldást – a GALATERT® - dolgoztunk ki. Összefoglalva, a kisforgalmú lakó-utat ma nem a forgalom, hanem az időjárás, az idő, és a tervezéssel, a rossz pályaszerkezet megválasztással bevitt „bomba” teszi tönkre. Ezért egy új megoldást – a GALATERT® - dolgoztunk ki.

Más lehetséges alternatív megoldások és hátrányai Recycling-eljárás Az eljárás a meglévő útfelület anyagait újra felhasználja, újrakeverésével, a réteg a helyszínen készül el a hiányzó szemcsés részt lehet elteríteni, lehet egy vastagabb réteget egyszerre bekeverni, azt tömöríteni, majd ennek felső részét újra felmarni és kötőanyaggal (mész, bitumen, cement, víz) keverni Hátránya lakott településen belül – sajnos- óriási: a gépmonstrum alig tud mozogni, az előre haladó maróhenger síkja a közműszerelvényeket nem érheti el, szakaszosan tud csak dolgozni a kihagyott szelvényekben kézi munkával kell kiszedni és helyettesíteni az anyagot Látni kell, hogy ez az eljárás sajnos csak a védőréteget és az alapréteget képes megújítani, azaz a probléma megmaradhat (kopóréteg átrepedés, mozaikrepedés, fészkesedés, aszfalt leválás). Igaz? Az!

Más lehetséges alternatív megoldások és hátrányai Lágyaszfalt A „finnaszfalt” igen kedvelt lett az utóbbi időkben, melynek okain érdemes elgondolkodni: speciális hideg aszfaltot takar, aminek kötőanyaga olajosabb, lágyabb magas deformációk elviselésére alkalmas kisforgalmú utakon nem kell a keréknyomosodástól tartani nem reped meg deformáció, süllyedés esetén sem az után-tömörödő földművet, alapot süllyedésében követi hidegaszfaltban azonban elfér a martaszfalt, az újra hasznosítható a törtbeton és sok más újra hasznosítható melléktermék HÁTRÁNYAI: Ami előnye, a hátránya is egyben, lejtőkön bebordásodik, megcsúszik, melegben igen puha a nehéz, pontszerű terhelés nyomot hagy ára inkább közepes, mert a finisher és tömörítő henger éppúgy kell hozzá, mint egy meleg aszfaltozáshoz A lágyaszfalt jó példa arra, milyen irányt kellene venni a lakóutak kopórétegének ahhoz, hogy azok sikeresek és alacsony fenntartási költségűek legyenek Így van?

Közbeszerzési törvény Tervezés KBT a kizárólagos jogok miatt a tervezés pályáztatása a KBT 125§ 2bek (b) pontja szerinti hirdetmény nélküli, tárgyalásos egyfordulós eljárással bonyolítható a Közbeszerzési Döntőbizottságot a tárgyalás napján a KBT előírásai szerinti adatokat megküldve kell tájékoztatni a KBT 132§ illetve a 135§ (2) bek szerint az Önkormányzat ezen felül gyorsított eljárást is alkalmazhat 136§ szerint Kivitelezés KBT szokásos előírásait kell alkalmazni a kiírt tender feltétele a vállalkozó alkalmasságának elbírálásában az, hogy a Licenc használatára a Vállalkozó jogosult legyen ez Megrendelő érdeke, mert a Kivitelezői alkalmasságot – gépek, referenciák elbírálása és szakoktatás – a Licencia gazda elvégzi, ellenőrzi és tanúsítja ezzel a szakszerű kivitelezést és minőséget garantálja az Önkormányzat fenntartási költsége ezzel minimális a következő 20 évre Megvalósítható?

Közbeszerzés, Tervezés, Kivitelezés Kizárólagos jogok Közbeszerzés, Tervezés, Kivitelezés Kizárólagos jogok: Know-how: ARTISJUS Szerzői Jogvédő Iroda 110405001T Márkanév: GALATER ® M1103189 SZTNH Mintaoltalom: U1100217 Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala

LICENCDÍJAKRÓL ÁLTALÁBAN Egyszeri induló díj: (3 évre érvényes díj) a licencia jogosultnak a díj megfizetésével Licencia tulajdonosa igazolja tervező, kivitelező, vagy keverőtelep jogosultságát a licenc használatára. Éves licencia-fenntartási díj a leszámlázott éves árbevétellel arányos díj, melyet év végén kell fizetni Időgarancia: változatlan licenciadíjakat a Licenc-tulajdonos 10 évre garantálja. A licencia díjakat a Licenc-tulajdonos 2020-ig, illetve tíz évig nem változtatja. Bevezetési akció: 2011 november 30-ig a licenc-szerődéseket kötők egyszeri, 20% bevezetési kedvezményt kapnak. Önkormányzatnak (Megrendelőnek) nincs licencia díj!!! Ugyanakkor érdeke a licencia-rendszer fenntartása, mert a minőség így garantált és nem kell fenntartási költséggel számolni az építést követő 15-20 évben. Licenc jelentkezési lap/szerződések letölthetők: www.galater.hu honlapról A licencia feltételek elbírálását a kijelölt szakintézmény végzi el és ebből bevétele származik. Megéri?

Tervezők licenc-díja (megyénként legföljebb egy tervező lehet) Induló díj (3 évre érvényes egyszeri díj) ellenében a tervező következő szolgáltatásokat kapja: A díj megfizetésével Licenciatulajdonos igazolja a tervező jogosultságát a licenc használatára, egyszeri díjért regisztrációt (Licencia-engedélyt), típusterv-dokumentációt és szakoktatást kap, régiónként egy tervező cég lehet Licencia-tulajdonos elbírálja a tervező szervezetét, referenciáit, felszereltségét és igazolja a Licenc szerinti lakóút szerkezet tervezésére való alkalmasságát, Egy alkalommal maximum négy főre egyéni cégkonzultációt (0,5 mérnöknap) KKV, KV éves árbevétel <30 millió Ft/év 500.000,-Ft +ÁFA Vállalkozás, éves árbevétel 30-100 millió Ft/év 1.000.000,-Ft +ÁFA Vállalkozás, éves árbevétel >100 millió Ft/év 2.000.000,-Ft +ÁFA Természetes személy, magyar tulajdonosú cégeknek -10% nemzetgazdaság támogatási kedvezmény Éves licencia-fenntartási díj tervezőknek - év végén fizetendő A licenc szerinti GALATER® lakóút tervezéséből származó árbevétellel arányos (nulla esetén nulla) KKV, KV GALATER® tervezésből árbevétel 10%-a, de max 1.000.000,-Ft +ÁFA Egyéb vállalkozás GALATER® tervezésből árbevétel 10%-a, de max 5.000.000,-Ft +ÁFA Természetes személy magyar tulajdonosú cégek -10% nemzetgazdaság támogatási kedvezmény Megéri?

Kivitelezők licenc-díja induló díj (3 évre érvényes egyszeri díj) ellenében kivitelező a következő szolgáltatásokat kapja. A díj megfizetésével igazolja a kivitelező jogosultságát a licenc használatára, pályázatokhoz A Licencia-kérő egyszeri díjért regisztrációt (Licencia-engedélyt), dokumentációt és szakoktatást kap, melyet régiónként szervezünk. A Licencia-adó az egyszeri díjért elbírálja a kivitelező szervezetét, felszereltségét és igazolja a Licenc szerinti lakóút szerkezet építésének alkalmasságára való felkészültségét, Anyagok, keverékek, beszállítók alkalmasságát Az MMT-ket és a TU-kat egységes digitális formában biztosítja minden résztvevőnek. A minősítési dokumentációt Vállalkozó digitális formában megkapja, annak egyszerű kitöltésével nem keletkezik költsége. Egy alkalommal maximum négy főre egyéni cégkonzultációt (0,5 mérnöknap) Induló licencia-díj költsége: KKV mélyépítésből származó árbevétel 100mFt alatt 1.000.000,-Ft +ÁFA KV árbevétel <500 millió Ft 2.500.000,-Ft +ÁFA Egyéb vállalkozás, árbevétel <1md Ft 3.500.000,-Ft +ÁFA Egyéb vállalkozás, árbevétel <2md Ft 4.500.000,-Ft +ÁFA Természetes személy magyar tulajdonosú cégek -10% nemzetgazdaság támogatási kedvezmény Megéri?

Éves licencia-fenntartási díj kivitelezőknek - év végén fizetendő Galater-licencia szerinti lakóutak építésének leszámlázott éves árbevételével arányos díj, melyet év végén kell fizetni. Kivitelező a fenntartási díjért év közben a következő szolgáltatásokat kapja A Licencia-adó évente frissíti, aktualizálja az Mintavételi és Minősítési Terveket (MMT) és Beépítés-Technológiai Utasításokat (TU), valamint a minősítési dokumentációt (MD) és egységes, digitális formában biztosítja Szakértői tanácsadást nyújt a Licencia szerinti szerkezet szakmai kérdéseiben, kedvező méréssel és laborárakkal segít azoknak, akik nem működtetnek saját labort központilag szervezve anyagokat biztosít, kedvező piaci áron, melyet nagy mennyiségben tárol vitás eseteknél egy mérnöknapos ingyenes tanácsadással segíti a kivitelezést, csak a gépkocsi-használatot számítja fel, ha a helyszínre kell utazni Vitás eseteknél esetlegesen szükséges szakvélemény készítésére a kamarai árral, abból -10% kedvezményt biztosít Megéri?

Éves licencia-fenntartási díj kivitelezőknek - év végén fizetendő Az éves licenciadíjat az induló licenciadíj mellett csak addig kell fizetni, addig, amíg kivitelező azt érvényben kívánja tartani. Éves licencia-fenntartási díj költsége a licenc szerinti szerkezet építéséből származó árbevétellel arányos KKV licenc szerinti árbevétel 100mFt alatt 110Ft/m2+ÁFA KV licenc szerinti árbevétel 100- 500 millió Ft 140Ft/m2+ÁFA Egyéb vállalkozás, licenc szerinti árbevétel <1md Ft 170Ft/m2+ÁFA Egyéb vállalkozás, licenc szerinti árbevétel <2md Ft 180Ft/m2+ÁFA Természetes személy magyar tulajdonosú cégek -10% nemzetgazdaság támogatási kedvezmény Megéri!!!

Keverőtelepek, keverékgyártók licenc-díja Hidegaszfalt keverőtelepnek licencia engedélyt a keverék gyártása előtt meg kell kérni és licencia-bejelentési díjat kell fizetni, mely az év végi elszámolásba beszámít. Keverőtelep alatt fix, vagy mobil keverő értendő, a gyártás minősége mindegyik esetben licencia-adó know-how megítélését befolyásolja, ezért azt ellenőrizni kívánja. Licencia-bejelentési regisztrációs díj költsége: 1.000.000,.Ft+ÁFA/ keverőtelep. Mobil keverőre egyszer kell ezt a díjat megfizetni, a felállítástól, átköltözéstől függetlenül, mely regisztráció három évig érvényes. Hidegaszfalt gyártási licencia díjának költsége: 200Ft/tonna+ÁFA Éves elszámolásban minden év végén, ameddig Vállalkozó a licenciát fenn kívánja tartani. Melegaszfalt gyártási licencia díjának költsége: 500Ft/tonna+ÁFA Licencia engedélyek Keverőtelepek és keverékek elbírálása kti@kti.hu Megéri!!!

Árkedvezmények , központi beszerzés GALATER-ben olcsóbban jut minden kivitelező az alapvető termékhez: GEORÁCS: csak 270Ft/m2 a galater-licenc keretében : geogrid@geodrid.hu KalciumKlorid 25kg pormentesítő oldat készítéséhez: geogrid@geodrid.hu Bagger gyantás-emulzió (Penta Kft ) Hegedűs Sándor hegedus.sandor@pentakft.hu Helyszíni minősítő mérés (tömörség, teherbírás, víztartalom) andreas@andreas.hu BC-2 tömörség-, teherbírás mérő berendezés bérlése, vásárlása antal@andreas.hu WTM-LCD helyszíni víztartalom-mérő bérlése, vásárlása antal@andreas.hu Licencia elbírálás -10% első évben kti@kti.hu, emi@emi.hu beton, aszfalt helyszíni letörése mobil törővel bebok.gabor@fout-vonal.hu kötőanyag nélküli alapkeverék, vagy hidegaszfalt helyszíni keverése bebok.gabor@fout-vonal.hu Megéri!!!

Éves szakkonferenciák Az éves GALATER® szak-konferenciák tavasszal kerülnek megrendezésre minden évben, régiónként a rendszer tapasztalatait, újdonságait megosztja a kivitelezők között, állandóan frissíti az ismereteket ennek díját csak annak kell fizetni, aki a felhívásra jelentkezik a szakkonferenciát várhatóan a nagy gyakorlattal rendelkező Konferenciairoda Bt szervezi, Előadások neves előadókkal, meghívott szakértőkkel költsége nagyságrendben várhatóan 20-25eFt/fő+ÁFA Megéri!!!

Köszönjük figyelmét! Hajrá Magyarország! „A világ amit teremtettünk a gondolkodásunk eredménye; nem lehet megváltoztatni gondolkodásunk megváltoztatása nélkül." (Albert Einstein) Köszönjük figyelmét! Hajrá Magyarország!