A sportmenedzser képzés intézményi nézőpontból

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÉRETTSÉGI UTÁN TANÉV.
Advertisements

Gondolatok Sárospatak iskolavárosi helyzetéről Sárospatak, okt. 20.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Ágazati adatszolgáltatás és nyilvántartások stratégiai fejlesztése TÁMOP Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése, második ütem.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Szakképzés és gazdaság kölcsönhatása (műhelybeszélgetés: felnőttképzési szekció) Hajdúszoboszló február 7. Soós Roland igazgató ÉRÁK.
1 „Az FSZH hosszú és rövidtávú elképzelései a foglalkoztatási célú civil szervezetekkel való együttműködésre, különös tekintettel a szolgáltatás-vásárlásokra.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Dr. Sztachó-Pekáry István A főiskolák jövője a kétszintű képzési rendszerben FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA NOVEMBER 4-7.
Balogh Károly elnök Mór, november 10.. Turizmus Desztináció Menedzsment Professzionalizmus Partnerség Kooperáció Konszenzuskeresés Kontroll Innováció.
MUNKAERŐ-PIACI PARTNERSÉG
E-learning és a multimédia
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Agria Media Eger, október
Változások a felvételi eljárásban Előadó: Németh Péter hivatalvezető.
FELVÉTELI Előadó: Németh Péter igazgató. NEM VÁLTOZIK… …a pontos rendszer (emelt szintűért 50 többletpont, ha min 45%-os az eredmény), a.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
Felsőoktatási jelentkezés 2007 A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: OFIK felvi.hu Július 31.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Felsőoktatás-kutatás és szakpolitikai hasznosulás Magyarországon Tényeken alapuló (evidence based) szemlélet a felsőoktatásban „Adatalapú döntéshozatal.
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
Mit kell tennünk: - Célok, tények, tervek Rós László
Alberti Rita Apró Zoltán Balogh Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Átalakulási prognózisok Temesi József egyetemi tanár, Bologna tanácsadó „Mesterképzések Magyarországon” Országos oktatási konferencia Felvételi Információs.
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 14.
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
Hallgatói létszámok. Jelentkezési arányok (2006) n Nappali tagozat: Keret: 40 fő Jelentkező: 164 fő (45) n Levelező tagozat: Keret: Jelentkező:
Versenyképes képzés Versenyképes képzés Energetikusok és vállalati versenyképesség Előadó: Solti Károlyné tanácsadó Budapest, február 23.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Reform vagy megszorítás?. Hozzáférés Minőség Hatékonyság.
A szakmai gyakorlat megszerzésének lehetséges formái és tapasztalatok a non-profit szférától a for-profit vállalkozásokig. Dr. Fritz Péter főiskolai docens.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A felsőoktatási expanzió befolyása a regionális munkaerőpiacra Sándor Mária 2013.
Kurtán Zsuzsa A felsőoktatásban folyó nyelvi és szaknyelvi képzések Helyzetkép és fejlesztési lehetőségek „A szaknyelvoktatás szerepe a foglalkoztathatóság.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
Tájékoztató előadás a szakról ELTE PPK Nyílt Nap január 29. Sportszervező BSc.
Felsőoktatási felvételi ponthatárok 2007 Dr. Hiller István oktatási és kulturális miniszter Oktatási és Kulturális Minisztérium július 26.
Vörös-Gubicza Zsanett oktatási és képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara október 10.
Felvételi 2004 Felsőoktatási felvételi A felsőoktatásba jelentkezők számának alakulása
„NŐ az esély” TÁMOP B-2-12/
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
10 érv, hogy a Nyíregyházi Egyetemet válaszd!
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
tananyagfejlesztés TÁMOP E-13/1/KONV
Előadás másolata:

A sportmenedzser képzés intézményi nézőpontból Sportszakember-képzés, sporttudomány 2010. november 10. dr. Princzinger Péter, tanársegéd ELTE PPK ESI

Nézőpontunk tisztázása I. (2010) Képzés indítása Felvételi eljárás Akkreditációs „küzdelem” (2007-2010) Az ESI pozíciója az ELTE-n Az ESI pozíciója a sporttudományi képző intézmények családjában Tudjuk, „hol a helyünk” (a teljesítményünk alapján) Ambícionáljuk a változtatást (teljesítmények útján) A sportmenedzser képzés az ESI portfóliójában 2007-2008-as tanév – a felismerés éve (stratégia) c c

Egy nagyobb koncepció része VISSZA pozitívumok negatívumok erősségek gyengeségek belső tényezők ELTE brand (presztízs, hagyományok, töretlen jelentkezési trend) szinergia lehetősége oktatások és kutatások terén (PPK, Pedagogikum, többi ELTE kar, karközi együttműködés, más ELTE intézmények) rekreáció területén országos vezető szerep van a megújulásra vonatkozó szándék és koncepció és ez vezetői támogatást élvez érdekérvényesítő képesség az ELTE-n belül személyi feltételek (tudományos minősítések terén) kevés tudományos produktum szervezeti adottságok infrastruktúra állapota és üzemeltetési gyakorlata pályázati forrásszerzésben kevés tapasztalat lehetőségek (esélyek) veszélyek külső tényezők kedvező országos sportpolitikai klíma lényegében változatlan fogyasztói érdeklődés a sporttudományi képzések iránt budapesti elhelyezkedés (a versenytársak vidéki elhelyezkedése) egyetlen budapesti versenytárs elérhető források (pl. TÁMOP-ból) az ELTE szintű elköteleződés elmaradása az átszervezéssel kapcsolatos bizalmatlanság, azonosulás hiánya (belső) az átszervezéssel járó kiadások nem tervezhető „megugrása” jelentkező szám radikális csökkenése külső jogi/finanszírozási környezet romlása Verseny élesedése pályázati források nem nyílnak meg VISSZA

Nézőpontunk tisztázása II. a társadalmi, gazdasági környezet Általában nem jó idők járnak a felsőoktatásra (2010) De érzékelünk egy koncepcionális változást (2007): A sport „eszköz” jellegének előtérbe kerülése A „sport” szó jelentéstartalmának bővülése Az „evidece based” politikák iránti igény Hiányérzetünk van: „paradigmaváltás”? A Bologna reform során kialakított KKK = kötöttségek és lehetőségek (2005-2006) Ebben a magunk számára előrelépési lehetőséget látunk („facilitátorok”-ra lesz szükség)

Három fő kérdés Van-e létjogosultsága (egy) újabb sport(menedzser) képzés(ek)nek? Tudunk-e, és hogyan tudunk a szükségből erényt kovácsolni? (gyengeségeinket „kompenzálni”?) Mi lehet a képzés koncepcionális célja? (milyen egy jó minőségű képzés?)

1) Egy újabb sportszervező képzés létjogosultsága „a tervezett létszám túlzott, nem reális” (80 + 40 fő) Van-e kereslet a képzésre? ( = Jelentkezői érdeklődés?) A piacon jelenlévő szereplők ki tudják-e elégíteni a keresletet? ( = Felvételi létszámok?) Van-e igény a munkaerő-piacon? ( = Felvételi irányszámok 2010?) Nézzük a végeredményt! ( = Felvételi eredmények 2010)

Van-e kereslet a képzésre? Sportszervező BSc-re benyújtott jelentkezések száma. 2006-2010. Minden intézmény, tagozat, államilag támogatott és költségtérítéses forma. Forrás: felvi.hu VISSZA

A piacon jelenlévők ki tudják elégíteni a keresletet? Sportszervező BSc-re benyújtott jelentkezések és felvettek száma. 2006. Minden intézmény, nappali és levelező tagozat, államilag támogatott forma. Forrás: felvi.hu VISSZA

Van-e igény a munkaerő-piacon? Mi „a” munkaerő-piac? Sportszervező BSc-re felvételt nyert hallgatók száma. 2006-2010. Minden intézmény, tagozat, államilag támogatott és költségtérítéses forma. Forrás: felvi.hu VISSZA

Nézzük a végeredményt! Felvettek megoszlása a hat képző intézmény között. 2010. Nappali tagozat, államilag támogatott és költségtérítéses képzés együtt. Forrás: felvi.hu VISSZA

2) Szükségből erényt….? Kihívások (problémák): Válaszok (megoldások): Akkreditációs feltételek szigorodása Minősített oktatók alacsony száma, kutatási teljesítmény gyenge színvonala Aggályok a „sportszakmaiság” terén Válaszok (megoldások): Maradjunk a standardoknál! (szakindítás) Személyi / szervezeti fejlesztés Együttműködés az ELTE jogi karával A szakmai gyakorlat kiemelt szerepe a képzésben

3) Mi lehet a képzés koncepcionális célja? Egy sportoló, aki menedzsment képzésben is részesül, vagy egy menedzser, aki a sportból vett példákon keresztül tanulja meg a menedzsmentet? Masszív közgazdasági, jogi, szervezetpszichológiai alapokra épülő sportszervező képzés Külső helyszíni gyakorlatokkal Félévente 90 óra (heti 5-6 óra, nem összefüggő) Gyakorlatvezetői és oktatói irányítással Tapasztalatszerzés a terepen Az élmények „bekötése” a képzésbe: beszámoló, de inkább: esettanulmány, prezentáció → portfólió

3) Mi lehet a képzés koncepcionális célja? Gyakorlóhely(ek) Egyetem (a tudás „tárhelye”) Szervezés, kommunikáció, szerződéskötés, oktatói közreműködés, a teljesítés naplózása és igazolása, írásos értékelése, esettanulmány, prezentáció, portfólió

Várható eredmény? (V. ö. képzési cél) „Kapunk” egy jó szervezőt, aki jól tud kommunikálni Akinek már hallgató korában élő kapcsolata alakulhatott ki a sportszféra valamely szereplőjével Aki nem „letudja” a szakdolgozat írást, hanem továbbfejleszti a terepmunka tapasztalat-anyagát Aki vagy beilleszkedik egy meglévő szerepbe… …vagy képes magának egy új szerepet kreálni Az sem tragédia, ha végül nem a sportban talál állást, de mégis hasznosul a sportmenedzsment tudása (a sportban, társadalmi munka pl.)

Szükséges feltételek? Gyakorlati tapasztalat, kapcsolatrendszer (nk-i is) Szakirodalom bővítése (külföldi is) Kutatási eredmények létrehozása … … és a meglévők hozzáférhetővé tétele: Adatbázisok (pl. sportjogi), és e-learning megoldások Szakmai kommunikáció infrastruktúrájának fejlesztése (pl az ilyen videokonferenciák) Túl kicsi piac ez ahhoz, hogy az érintett intézmények külön-külön „versenyezzenek”. Mi a megoldás? A kooperáció bármely / minden formája

(a hozzáférés platformja) Szükséges feltételek Gyakorlóhely(ek) Egyetem (a hozzáférés platformja) T U D Á S

A sportmenedzser képzés intézményi nézőpontból dr. Princzinger Péter, tanársegéd ELTE PPK ESI princzinger.peter@ppk.elte.hu peter.princzinger@drprinczinger.hu