Közgazdaságtan 0 Hogyan írjunk tudományos munkát? Tóth Gergely.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A hatásos prezentáció jellemzői
Advertisements

Tájékoztató a licenszdolgozattal kapcsolatban
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
Egy ötlet megvalósítása
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:
KKK-k elemzése, különös tekintettel a műszaki területre Borsa Judit Halász Gábor Jobbágy Ákos.
1 Magyar Nyelven Európában I. Felsőoktatás és Tudomány Budapest március 31 – április 1.
Szeretettel köszöntjük az iskolánk, és ezen belül az informatika-matematika szakirány után érdeklődő nyolcadikos tanulókat.
A diplomások jellemzőiről és előre- menetelükről készített felmérés Olaszországban prof. Andrea Cammelli Bolognai Egyetem AlmaLaurea igazgatója Konferencia.
Drajkó László Microsoft Magyarország
TÉT Platform Egyesület 1132 Budapest, Borbély u Tel.: Csontos Csaba TÉT Platform Közgyűlés.
Tehetségek segítése a természettudományok területén
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Szövegminta Szövegminta szövegminta MEZŐGAZDASÁG- ÉS KÖRNYEZET- TUDOMÁNYI KAR, GÖDÖLLŐ.
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
Tudományos dolgozatírás
Rendszer és modell szeptember-december Előadó: Bornemisza Imre egyetemi adjunktus.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
Szövegminta Szövegminta szövegminta ÁLLATORVOS-TUDOMÁNYI KAR, BUDAPEST.
Vám- és Pénzügyőri Tanszéki Tudományos Diákkör
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A tanulás szürke zónája Tót Éva PH – Felsőoktatási Kutatóintézet Képzés és munkaerőpiac Educatio konferencia Budapest, szeptember.
A kutatás és innováció értékelése MTA, Budapest, április A kiválóság mércéi és az ezek körüli viták SCHUBERT ANDRÁS MTA – KSZI, Budapest.
Gazdasági ismeretek.
Margitay – Mérnöketika KENŐPÉNZ ÉS KORRUPCIÓ 12. óra.
A szakdolgozat egésze Envisioning the Thesis as a Whole Mavrák Katalin
A hatásos prezentáció jellemzői
A hazai és a nemzetközi hadtudományi kutatások műhelyei, főbb képviselői, a legfontosabb hadtudományi kutatási témák GŐCZE ISTVÁN ZMNE, Gőcze.
Hasznos információk a kétszintű kémia érettségiről
A tudás értéke Nyelvtudás, közgazdasági és természettudományos tájékozottság Európában Lannert Judit.
A modell fogalma, a modellezés jelentősége
Számítógéppel támogatott pályaorientáció. Számítógéppel támogatott orientáció szerepe a munka- pályatanácsadásban Előnyei: Előnyei: A kutatások nagy része.
A szövegértési feladatok összeállítása
A szövegértési feladatok összeállítása
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Korai tehetségnevelés
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
A Számvitel Didaktikája
A nemzetközi felsőoktatási térben és a hazai felsőoktatás-politikai térben Pécs október 18. Dr. habil Fábri György egyetemi docens ELTE Egy magyar.
Kommunikáció írásban és szóban
TUDOMÁNYOS ELŐADÁS KÉSZÍTÉSE Kutatásmódszertan
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Benedek Szabolcs: Focialista forradalom. Benedek Szabolcs 1973-ban született Budapesten 1975-től az érettségi Szolnokon élt A budapesti Közgazdaság-tudományi.
A védett ismeret (know-how) "terjedésének" magánjogi aspektusai Dr
Általános társadalomföldrajz – bevezető gondolatok
Gaál Zoltán MFRFK Budapest, szeptember 29..
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
Tantárgyi tematika Területi gazdaságtan Nyíregyházi Főiskola, 2007/2008. II. félév Filepné dr. Nagy Éva.
KLASSZIKUS SZOCIOLÓGIA ELMÉLETEK
Nyelvet öltünk! Nyelv-történet Nyelv-újítás Nyelv-járás
Vidó Angelika 9.c. Tartalomjegyzék: Életútja Filozófiája A tudományok felosztása A filozófia három ága Ködképek (idolumok) A helyes módszer kiválasztása.
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
Gyakorló óra 5/12.
Jegyzetkészítés 5/17.
Szövegminta Szövegminta szövegminta. Szövegminta Az élô és élettelen természettudomány, valamint a társadalomtudomány számos területén oktató intézményünk.
Golda János: Stílus és korszerűség „kritika” a kritikáról (sokkal inkább néhány gondolat összefüggésben a leírtakkal, mintsem, határozott vélemény és bírálás)
Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.
Digitális bizonytalanság? Dr. Lux Ágnes, Németh Barbara, szeptember 30.
Tájékoztató NGM_AK004.
Tájékoztató NGM_AK004.
A tanárképzésről Tél Tamás ELTE.
ADAT – Információ – Tudás
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Instrukciók a szakdolgozat prezentáció elkészítéséhez
Tájékoztató NGM_AK004.
Velünk élő középkor Forrás:
Előadás másolata:

Közgazdaságtan 0 Hogyan írjunk tudományos munkát? Tóth Gergely

Mit értünk tudományos munkán?  Egyetem = Bizonyos tudomány(ágak) tanításával és kutatásával foglalkozó legfelső fokú oktatási intézmény  Tudomány = a természet, a társadalom és a gondolkodás összefüggéseiről szerzett, igazolható ill. bizonyítottnak tekintett ismeretek rendszere  Plágium = Szellemi alkotás eltulajdonítása, sajátként való közlése  pl. diploma- munka  pl. órákra beadandó feladatok  pl. kétoldalas esszé Forrás: Magyar Értelmező Kéziszótár, 2004.

Mi az egyetem célja? 1.Buli, sör, nők (fiúk) 2.Szakma 3.Tájékozottság 4.Logikus gondolkodás, tudományos táncrend 5.Absztrakció, összefüggések felismerése 6.Hozzájárulás a tudomány építéséhez 7.Bölcsesség?

Mi a legfontosabb az egyetemi képzésben? Forrás: Bulek kérdőívek, szeptember, 218 diák válaszai

Értékelési szempontok Szempont Súly Mit jelent Terjedelem22 oldal = 2 oldal Név2Rendőrök? Cím2Nagyobb betű, középre igazít, esetleg címoldal Fájlnév, küldés1Pl. 21 Sárompek Bori_Marxizmus ma.doc Nem 21 kB-os óriásfájl!.doc! Idézőjelek1* Forma1 Gépelve, sortávolság, betűtípus, oldalszámok, szabatosság, tagoltság (3 rész!)** Irodalom, utalások4 Nem plágium, nem agyömlés*** Leírás2Összefogott, lényegre törő, szabatos Rátekintés2Milyen ez a világban Értékelés3 Önálló gondolatok, reflexió, esetleg kritika

Cím, név, 3 oldal, plágium

Stílus, helyesírás

A forrás Tóth Gergely [2007]: A Valóban Felelős Vállalat, KÖVET, Budapest, 105.o.

A plágium és a helyes utalás közötti apró, de határozottan felismerhető és döntő rés  „A Valóban Felelős Vállalat magát a rendszer részeként, nem potyautasként, tisztán sajáthaszon- maximalizáló egyedként értelmezi.” (Tóth [2007], 24.o.)  Tóth [2007] szerint a felelős vállalat magát a nagy rendszer részeként értelmezi  A Valóban Felelős Vállalat magát a rendszer részeként, nem potyautasként, tisztán sajáthaszon- maximalizáló egyedként értelmezi.  A felelős vállalat magát a nagy rendszer részeként értelmezi

Utalások  Folyó szövegben: Tóth [2007]  Lábjegyzetben:…a mély felelősség 1 … 1 Erről ír Tóth Gergely [2007] az Európai Unió definíciójához képest meglehetősen radikális álláspontra helyezkedve  Dolgozat végére irodalomjegyzék: Tóth Gergely [2007]: A Valóban Felelős Vállalat, KÖVET, Budapest, 105.o.

Mi az idézetek helyes aránya? 1.Ha nincs, az gáz (0%) 2.Ha túl sok van, az is (>20-30%) 3.Összefüggően fél, legfeljebb 1 oldal (pl. diplomamunkában) 4.Többféle forrás 5.Internet általában gyenge, csakúgy mint napilap (ha mégis, pontos link, leolvasás dátuma) 6.Értelmezés és reflexió nélkül az idézet holt betű, konzerv! 7.A saját gondolatok idézetek nélkül légből kapottak lehetnek!

Tanulságok 1.Ezentúl így készítsük az esszéket! 2.Aki már beadta, öt munkanapon belül elküldheti az új változatot 3.Akitől nem idéztem a fekete oldalakon, azok relatív jók 4.Laci teszt (olvassák el egymásét!) 5.Mesés esszé kivétel, más stílus, ez az elsők jutalma + környezetbarát nyomtatás: fattyú oldalak kerülése, két oldalra nyomtatás