„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP-3.1.1-11/1-2012-0001 Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

Egész nap iskola?! – a pilot program bemutatása
Lépések, végrehajtás, portfólió Marksteinné Molnár Julianna
Komplex Instrukciós Program
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
Tehetségpont létrehozása
Losontzi István Többcélú Közoktatási Intézmény
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
TÁMOP /A
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Idegen nyelvi fejlesztés Balog Éva TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az e-portfólió használati köre
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Keretrendszer az egész napos iskola nevelési-oktatási programjának fejlesztéséhez.
A nevelési-oktatási program előzményei
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
A tea varázslatos világa. 1. Célrendszer I.  Általános célok:  Élményszerzés nyújtása  Viselkedéskultúra fejlesztése  Szabadidő hasznos eltöltésére.
Erdei iskola Szálkán. CélokEredmények Tantárgyi ismeretanyag elmélyítése, bővítése, közvetlen tapasztalatszerzés – cselekvés útján Vízinövények és állatok.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Házi kedvencek – Haramiáné Kovács Mária.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / HÁZT Ű ZNÉZ Ő BEN ZILAHI-SZABÓ EDIT.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A papír útja-Tóth-Pliska Ágnes.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
A szaktanácsadó segítő szerepe
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
A Magyar Nyelv Napja kezdőkép Tarczal-Márta Edit
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
A NYANYELVI ISMERETEK ÉS KOMMUNIKÁCIÓ FEJLESZTÉSE A T EHETSÉGHIDAK P ROGRAMBAN Abaújszántó, május 22. Tehetségnap Vezető fejlesztő: Nagy Ottóné Fejlesztő:
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Integráció, inkluzió PPK,
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Ételkészítés sváb hagyományok alapján
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
Regionális konferencia
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről lépésre! – Pehartz Adrien

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről lépésre! – Pehartz Adrien Lágymányosi Bárdos Lajos Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Gimnázium

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium A modul rövid leírása A program középpontjában az alma áll. Ez a komplex téma A modul célja: A szemléletformálás felfedezéses tanuláson, kutató munkán keresztül. A lehető legtöbb tantárgy bevonásával komplex gondolkodásra nevelés. Hagyományok megismerése, szimbólumok értelmezése, projekt Időkeret: 1 hét Korosztály: osztály Megvalósítás: otthoni gyűjtőmunka, iskolai megvalósítás

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium Előkészítés, szervezési feladatok: A lista elkészítése a választható feladatokról a ZöldDök bevonásával. Ráhangolás: Az almárium eredete, jelentése, saját almárium rajzolása, ami a későbbi tanulói/csoport portfólió borítója lesz. Versenyek meghirdetése: ppt készítése a témában, legszebb almárium Fincsi almás ételek rajzos szakácskönyve Vers-, meseírás, képregény készítése Megvalósítás: A saját almáriumban összegyűjtött anyagok megbeszélése, rendszerezése a csoporton belül. A csoport almáriumának elkészítése a kiválasztott és rendszerezett anyagokból Kiállítás készítése az egyéni és a csoport almáriumokból Értékelés

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Akvárium Terrárium Almárium

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről lépésre! – Pehartz Adrien

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről lépésre A modul leírása szakkör keretében gondozott iskolakert feltérképezése, élőlényeinek meghatározása, fényképezése. Információk gyűjtése. A tanösvény állomásainak kiválasztása, kijelölése. Az állomásokhoz egyszerű bemutató táblák készítése, Tájékoztató füzet és feladatlap szerkesztése. A modul célja Információk gyűjtése, rendszerezése, környezetvédelmi ismeretek nyújtása, pozitív attitűd kialakítása. Tanösvény projekt Időkeret: 3x 120 perc Korosztály: felső tagozat, gimnázium Megvalósítás: iskolai tankert

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről lépésre! Ajánlott feldolgozási mód: 1.Előkészítés: Szükséges anyagok összegyűjtése: iskolakert térképe, határozókönyvek, tanösvények bemutató anyagai, eszközök. 2. Ráhangolás: A kert igazi felfedezése térkép segítségével. Az érdekesnek, bemutatásra alkalmas helyszínek kiválasztása. 3. Feladatok meghatározása, beosztása 4. Növény- és állathatározás. 5. Gyűjtőmunka: internet, iskolai könyvtár segítségével 6. Bemutató füzet vagy táblák összeállítása 7. Feladatlap készítése 8. A növények névtábláinak elkészítése 9. Az elkészült anyagok kihelyezése 10. Tanösvény avató

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről lépésre!

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium Változatos, izgalmas a téma Mindenki megtalálja az őt érdeklő feladatot Az elkészült produktumok látványosak Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről lépésre Olyan tanulókat is megszólít ez a projekt, aki nehezebben kapcsolódik be egyéb programokba Újszerű a feladat Megszeretteti a kerti munkát, a madarakat, az egyéb élőlényeket

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről lépésre Nem almárium a fejem, a kert összes növényét nem tudom a fejemben tartani, ezért tanösvényt készítek feladatokkal