„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről lépésre! – Pehartz Adrien
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről lépésre! – Pehartz Adrien Lágymányosi Bárdos Lajos Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Gimnázium
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium A modul rövid leírása A program középpontjában az alma áll. Ez a komplex téma A modul célja: A szemléletformálás felfedezéses tanuláson, kutató munkán keresztül. A lehető legtöbb tantárgy bevonásával komplex gondolkodásra nevelés. Hagyományok megismerése, szimbólumok értelmezése, projekt Időkeret: 1 hét Korosztály: osztály Megvalósítás: otthoni gyűjtőmunka, iskolai megvalósítás
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium Előkészítés, szervezési feladatok: A lista elkészítése a választható feladatokról a ZöldDök bevonásával. Ráhangolás: Az almárium eredete, jelentése, saját almárium rajzolása, ami a későbbi tanulói/csoport portfólió borítója lesz. Versenyek meghirdetése: ppt készítése a témában, legszebb almárium Fincsi almás ételek rajzos szakácskönyve Vers-, meseírás, képregény készítése Megvalósítás: A saját almáriumban összegyűjtött anyagok megbeszélése, rendszerezése a csoporton belül. A csoport almáriumának elkészítése a kiválasztott és rendszerezett anyagokból Kiállítás készítése az egyéni és a csoport almáriumokból Értékelés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Akvárium Terrárium Almárium
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről lépésre! – Pehartz Adrien
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről lépésre A modul leírása szakkör keretében gondozott iskolakert feltérképezése, élőlényeinek meghatározása, fényképezése. Információk gyűjtése. A tanösvény állomásainak kiválasztása, kijelölése. Az állomásokhoz egyszerű bemutató táblák készítése, Tájékoztató füzet és feladatlap szerkesztése. A modul célja Információk gyűjtése, rendszerezése, környezetvédelmi ismeretek nyújtása, pozitív attitűd kialakítása. Tanösvény projekt Időkeret: 3x 120 perc Korosztály: felső tagozat, gimnázium Megvalósítás: iskolai tankert
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről lépésre! Ajánlott feldolgozási mód: 1.Előkészítés: Szükséges anyagok összegyűjtése: iskolakert térképe, határozókönyvek, tanösvények bemutató anyagai, eszközök. 2. Ráhangolás: A kert igazi felfedezése térkép segítségével. Az érdekesnek, bemutatásra alkalmas helyszínek kiválasztása. 3. Feladatok meghatározása, beosztása 4. Növény- és állathatározás. 5. Gyűjtőmunka: internet, iskolai könyvtár segítségével 6. Bemutató füzet vagy táblák összeállítása 7. Feladatlap készítése 8. A növények névtábláinak elkészítése 9. Az elkészült anyagok kihelyezése 10. Tanösvény avató
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről lépésre!
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium Változatos, izgalmas a téma Mindenki megtalálja az őt érdeklő feladatot Az elkészült produktumok látványosak Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről lépésre Olyan tanulókat is megszólít ez a projekt, aki nehezebben kapcsolódik be egyéb programokba Újszerű a feladat Megszeretteti a kerti munkát, a madarakat, az egyéb élőlényeket
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről lépésre Nem almárium a fejem, a kert összes növényét nem tudom a fejemben tartani, ezért tanösvényt készítek feladatokkal