Educatio NKft. T342B projekt

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
7. előadás.  Zend_Auth komponens  Authentikációs típusok  Az authentikáció menete  Zend_Acl_Resource  Zend_Acl_Role  Jogosultságkezelés ZF-ben.
Advertisements

Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Statisztika 2008 Az elektronikus program használata.
E-KÖZIGAZGATÁSI ALAPISMERETEK
FÖKIR Integrált Elektronikus Közoktatási Információs Rendszer
Helyi oktatásirányítás fejlesztése TÁMOP /
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
Hálózati architektúrák
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
16. Tétel. Adatbázis: Olyan adatgyűjtemény, amely egy adott feladathoz kapcsolódó adatokat szervezett módon tárolja, és biztosítja az adatokhoz való hozzáférést,
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Adatfeldolgozás folyamata
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
AZ ISKOLA.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
Hálózat kiépítésével lehetőségünk nyílik más számítógépek erőforrásainak használatára. Osztott háttértár használat: egy számítógép merevlemezének megosztásával.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
Az elektronikus felvételi (e-felvételi) folyamata
Műszer vezérlő - kezelő program GPI-745A teszterhez.
Kérelem elektronikus benyújtása a Szolgáltatói Nyilvántartásba
Web-alapú humán lekérdező rendszer
Oktatási segédlet INYR Kibocsátás F1 Educatio NKft. T342B projekt
A PROTOKOLLOK SZEREPE A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATI FELADATOK ELLÁTÁSÁNAK TÁMOGATÁSÁBAN (TÁMOP B) Szitó Imre fejlesztéskoordinátor, főmunkatárs EDUCATIO.
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
A portfólió - óvodai szakterület
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Munkakörelemés és –tervezés röviden
A fizikai réteg. Az OSI modell első, avagy legalsó rétege Feladata a bitek kommunikációs csatornára való juttatása Ez a réteg határozza meg az eszközökkel.
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok 2. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta március 22.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európa terv keretében valósul meg. Számítógép- hálózatok dr. Herdon Miklós dr. Kovács György Magó Zsolt.
Az adatvédelem szabályozása
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
Új feladatok, új szakemberek, megújult intézmény a járás területén
Működését meghatározó törvények,rendeletek évi CXC törvény a nemzeti köznevelésről -15/2013-as EMMI rendelet a szakszolgálati intézmények működéséről.
Információigények a kliens oldaláról  Specifikus ellátás? Többletszolgáltatás: miért? -Ki észlel, ki jelez? -Ki tájékoztat?  Milyen típusú ellátásra.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta február 1.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Iskolai nevezési és monitoring rendszer
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
ONkoteam manager.
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
CSOPORTNAPLÓ MÓD - SZER - TÁR ANYAGÁNAK FELHASZNÁLÁSÁVAL.
Hálózati architektúrák
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
CONNECTRA rendszer bevezetése
Közoktatási alapismeretek
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Hozzáférés az Ügyfél portálhoz szeptember 27.
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Előadás másolata:

Educatio NKft. T342B projekt Intézményi konfiguráció lépései INYR Kibocsátás F1 Educatio NKft. T342B projekt

Tartalom 1.) Feladatok és előzmények 2.) Intézményi konfiguráció lépései 3.) Fogalmak áttekintése

1.) Feladatok és előzmények 2/1 Az megyei intézmény főigazgatója illetve a tagintézmény vezetője az INYR rendszerhez hozzáférést kap(ott): Oktatási azonosítójával és az ahhoz tartozó jelszóval be tud lépni a rendszerbe A közvetlen irányítása alá tartozó intézmény vagy tagintézmény vonatkozásában jogosult a következőkre: Valamennyi, az Intézményhez tartozó adatot eléri a rendszerben Munkatársai számára jogosultságokat tud kiosztani Intézmény irányítási szerepkör – szerkesztő Intézmény adminisztrátor – jogosultság karbantartó

1.) Feladatok és előzmények 2/2 A lépések végrehajtásához szükség lesz az INYR rendszer belépéshez szükséges felhasználónévre és jelszóra A munkatársak szervezethez rendelése és jogosultságainak beállítása az Oktatási azonosítóik segítségével történik, az intézménynél dolgozók Oktatási azonosítóit a jogosultságok kiosztása előtt célszerű összegyűjteni Oktatási azonosítók begyűjtése KIR személyi nyilvántartás_emailcímre jelszó kiküldése

2.) Intézményi konfiguráció lépései 2.1.) Bejelentkezés 2.2.) Beállított szakterületek ellenőrzése 2.3.) Vezetői jogosultságok kiosztása 2.4.) Ellátó szakemberek felvitele 2.5.) Kliensfelelős jogosultságok kiosztása 2.6.) Csoportfelelős jogosultságok kiosztása 2.7.) Jogosultságkezelés delegálása

A rendszer elérése a következő címen történik az interneten keresztül: http:// 2.1.) Bejelentkezés A támogatott böngészőverziók: - előfeltétel KIR és oktazonosító, ellátó szakember jogosultság beállítása Mikor tud bejelentkezni

KIR azonosítás, beállítás

KIR SZNY

KIR

2.2.) Beállított szakterületek ellenőrzése Az intézményhez beállított szakterületek a szakszolgálati felületen legegyszerűbben egy új tevékenység rögzítésének megkezdésével és a választható szakterületek átnézésével ellenőrizhetőek. Szakterület ellenőrzése, jó került-e rögzítésre a protokoll admin felületen

2.3.) Vezetői jogosultságok kiosztása 4/1 Két szinten adhatóak ki: Intézményi szinten Szakterületi szinten (pl. Nevelési tanácsadás, logopédia, stb.) A kiadható jogosultság Intézményi szerkesztő Intézményi szakterületi szerkesztő Pontos részletek a fogalomtárban találhatóak Intézményi szint és szakterületi szint

2.3.) Vezetői jogosultságok kiosztása 4/2 A jogosítandó kolléga oktatási azonosítója alapján választható ki.

2.3.) Vezetői jogosultságok kiosztása 4/3 Intézményi jogosultság esetén: A jogosultság típusát ki kell választani: Ez „Intézmény irányítási szerepkör” lesz. Az intézmény neve az első pár karakter begépelése után kiválasztható. A szerepkör listában a lehetőségek közül a szerkesztőt kell választani. Szerkesztői jogosultság

2.3.) Vezetői jogosultságok kiosztása 4/4 Szakterületi jogosultság esetén: A jogosultság típusát ki kell választani: Ez „Szakterület irányítási szerepkör” lesz. Az intézmény neve az első pár karakter begépelése után kiválasztható. A szakterület a legördülő listából választható. A szerepkör listában a lehetőségek közül a szerkesztőt kell választani. Szakterület irányítási jogosultsáa Szerkesztő jogosultság

2.4.) Ellátó szakemberek felvitele A jogosultság típusát ki kell választani: Ez „Szakszolgálati szerepkör” lesz. Az intézmény neve az első pár karakter begépelése után kiválasztható. A szakterület a legördülő listából választható, majd az adott szakterülethez tartozó szakszolgálati szerepkörök közül a listából kiválasztható a megfelelő elem. Szakszolgálati szerpkör, ellátó szakember

2.5.) Kliensfelelős jogosultságok kiosztása A klienskezelő jogosultság intézményi szinten értelmezett. A jogosultság típusát ki kell választani: Ez „Intézmény irányítási szerepkör” lesz. Az intézmény neve az első pár karakter begépelése után kiválasztható. A szerepkör listában a lehetőségek közül a kliensfelelőst kell választani. Klienskezelő intézményirányítási szerepkör, nem adható másnak Konkrét esetek

2.6.) Csoportfelelős jogosultságok kiosztása 2/1 Csoportfelelős jogosultságok két szinten adhatóak ki: Intézményi szinten Szakterületi szinten Intézményi jogosultság esetén: A jogosultság típusát ki kell választani: Ez „Intézmény irányítási szerepkör” lesz. Az intézmény neve az első pár karakter begépelése után kiválasztható. A szerepkör listában a lehetőségek közül a csoportfelelőst kell választani. Intézményi Szakterületi szint

2.6.) Csoportfelelős jogosultságok kiosztása 2/1 Szakterületi jogosultság esetén: A jogosultság típusát ki kell választani: Ez „Szakterület irányítási szerepkör” lesz. Az intézmény neve az első pár karakter begépelése után kiválasztható. A szakterület a legördülő listából választható. A szerepkör listában a lehetőségek közül a csoportfelelőst kell választani.

2.7.) Jogosultságkezelés delegálása Intézményi adminisztrátor szerepkör kiosztása valamely felhasználó számára. A jogosultság típusát ki kell választani: Ez „Intézmény amindisztrátor” lesz. Az intézmény neve az első pár karakter begépelése után kiválasztható. A szerepkör listában a lehetőségek közül a jogosultság karbantartót kell választani. Jogosultkiosztás delegála kezdetben a vezetőnek van, mi legyen eztán?

3.) Fogalmak 3.1.) Alapfogalmak 3.2.) Használatban lévő szerepkörök 3.3.) Nem használt szerepkörök

3.1.) Alapfogalmak Intézmény (teljes megnevezése: pedagógiai szakszolgálati intézmény) Az INYR rendszerben pedagógiai szakszolgálati intézményként jelenik meg minden olyan Rendeletben meghatározott állami fenntartású feladatellátási hely - székhelyintézmény, tagintézmény, telephely -, ahol szakszolgálati tevékenységet végeznek. Szakterület Minden Intézmény esetében meghatározott, hogy milyen Szakszolgálati feladatokat lát el, ezek az Intézmény Szakszolgálati területei, a továbbiakban: Szakterületei.

3.1.) Alapfogalmak Tevékenység Tervezési alapegység, egy önálló munkaegység (pl. egy foglalkozás, megbeszélés) Egy intézmény, egy szakterületén, egy időpontban, egy felelős által egy klienssel végrehajtandó feladat Egy szakszolgálati tevékenység(típusra) vonatkozhat (pl. szűrés, állapot megismerés, beavatkozás, kontroll)

3.1.) Alapfogalmak Szolgáltatási folyamat a közös céllal, tervezett egymásutániságban megvalósított Tevékenységek Szolgáltatási folyamatba szervezhetőek. Ilyen lehet egy teljes terápiás folyamat, vagy pl. egy több lépcsős szakértői bizottsági vizsgálat Egy intézmény, egy szakterületén, egy kliensre vonatkozik, egy folyamat felelős által koordinált, de egyébként önálló tevékenységek sorozata Egy szolgáltatási folyamattípusra vonatkozhat (pl. szűrés, állapot megismerés, beavatkozás, kontroll)

3.1.) Alapfogalmak Klienstípusok 2/1 gyermek/tanuló = természetes személy, egyedi TAJ és/vagy oktatási azonosító nevesített csoport = intézményben szervezett csoport nem nevesített csoport = általunk szabadon nevezett egyszeri csoport iskolai/óvodai csoport = kiválasztott intézmény szabadon nevezett csoportja Szülő = (gondviselő), egy konkrét gyermek/tanuló-é gyermek/tanuló pedagógusa = egy konkrét gyermek/tanuló nevezett tanára Pedagógus = általunk szabadon nevesített Család = egy konkrét gyermek/tanuló családja

3.1.) Alapfogalmak Klienstípusok 2/2 szülők csoportja = általunk szabadon elnevezett pedagógusok csoportja = általunk szabadon elnevezett szakszolgálati szakalkalmazott = általunk szabadon elnevezett szakszolgálati szakalkalmazottak csoportja = általunk szabadon elnevezett szakszolgálaton kívüli szakember = általunk szabadon elnevezett szakszolgálaton kívüli szakemberek csoportja = általunk szabadon elnevezett szakember csoport = általunk szabadon elnevezett

3.1.) Alapfogalmak Gyermek/Tanuló Kliens = Gyermek/Tanuló Természetes személy, gyermek/tanuló, aki egyedi TAJ számmal és/vagy oktatási azonosítóval rendelkezik Egy intézménybe új klienst csak a Kliensfelelős vehet fel a KIR rendszerből vagy „átmeneti” adatokkal, ha a KIR rendszerben még nem azonosított a TAJ szám szerinti alany Más intézménybeli adatai csak akkor láthatóak, ha adatai összevezetésre (Megfeleltetésre) kerültek a rendszerben A kliensadatokat, a megfeleltetését minden intézménynél a Kliensfelelős joga és kötelessége kezelni

3.1.) Alapfogalmak Csoport Kliens = Csoport (nevesített csoport) A gyermekek/tanulókból az Intézményben, egy Szakterületen belül Csoportot lehet képezni A csoportnak van tulajdonosa, kezdési és befejezési dátuma (becsülten) Tagsága (az itt kezelt tagokat lehet a tevékenységnél a jelenléti ívre felvenni)

3.1.) Alapfogalmak Módszertani leírás Módszertani leírás a módszertani egységesesítés, az alkalmazott módszerek rögzítése, és az egységes protokollok kialakítása és bevezetése miatt fontos Tevékenységnek és Szolgáltatási folyamatnak lehet módszertani leírása A szakszolgálati tevékenység illetve a szolgáltatási folyamattípus határozza meg a tartalmát

3.1.) Alapfogalmak Módszertani leírás elemei Terület - Leírja, hogy a Tevékenység/Szolgáltatási folyamat milyen területre vonatkozott (pl.: Kognitív képességek, Finom-motorika) Módszer - Az alkalmazott diagnosztikai, fejlesztési módszer (pl.: Ayres terápia) Eszköz - A használt fizikai eszköz, amely az Intézmény eszközei közül kiválasztható (pl.: billenőtalp) Eszköztár - A használt eszköztár, pl.:tüskés labda. A eszköztárak nem szerepelnek az Intézmény nyilvántartásaiban, értékkészletből választhatóak Űrlap - Űrlap, amely a módszer vagy a Tevékenység/Szolgáltatási folyamat részletes adatait tartalmazza. Csatolmány - Megadott típusú állomány, amely a módszer vagy a Tevékenység/Szolgáltatási folyamat dokumentálását biztosítja.

3.2.) Használatban lévő szerepkörök Szerepkör (jogosultságokat meghatározó adat) Szakszolgálati (Ellátó szakember) = aki a tevékenység, szolgáltatási folyamat felelőse, illetve csoport tulajdonosa lehet Irányítási szerepkörök = intézményi, illetve szakterületi szinten értelmezett irányítási, működtetési funkciókhoz kapcsolódó jogok Intézményi adminisztrátori = rendszerbeli adatok, jogosultságok kezelése Ezeket a jogosultságokat intézményi szinten, az intézményi adatkarbantartó felületen kezeli az erre jogosult.

3.2.1.) Szakszolgálati szerepkörök Ellátó szakember = aki a tevékenység, szolgáltatási folyamat felelőse, végrehajtója, illetve csoport tulajdonosa lehet Egy ellátó szakember egyidőben több szerepkörrel is rendelkezhet Egy ellátó szakemberi szerepkör egy intézmény, egy szakterületén egy szakszolgálati szerepkört jelent (Pl. ABC intézményben a Gyógytestnevelés szakterületen gyógytestnevelő)

3.2.2.) Irányítási szerepkörök Irányítási szerepkörök (intézményi/szakterületi) Szerkesztő = aki az intézmény/szakterület szintjén minden adathoz szerkesztési joggal hozzáfér (tipikusan valamilyen vezető ), de ezen a jogon nem lehet tevékenység, szolgáltatási folyamat felelőse Kliensfelelős = egy intézménynél új gyermek/tanuló felvételére, adatai kezelésére jogosult Csoportfelelős = egy intézmény/szakterületnél új csoportot tud létrehozni, adatait kezelni A két utóbbi általában társul valamilyen más szerepkörök mellé.

3.2.3.) Adminisztrátori szerepkörök Adminisztrátor szerepkörök (intézményi szintű) Jogosultság karbantartó = aki az intézménynél a felhasználókat, azok jogosultságait kezelheti. Először az intézmény vezetője, majd akinek Ő beállítja ezt a jogot.

3.2.) Nem használt szerepkörök 2/1 Irányítási szerepkörök (intézményi/szakterületi) – első fázisban nem használtak Elemző = aki az intézmény elemzéseket készíthet Delegáló = aki kiosztja a tevékenységeket Jóváhagyó = aki a tevékenység elkészültét szakmailag jóváhagyja Jelentéskészítő = aki intézményi jelentéseket készíthet Ezek mind általában társulnak valamilyen más szerepkörök mellé.

3.2.) Nem használt szerepkörök 2/2 Adminisztrátor szerepkörök (intézményi szintű) Eszköz karbantartó = egy intézmény eszközeit kezeli Módszertani javaslattevő = az intézmény nevében kérelmezheti a rendszer protokoll adatkészleteinek bővítését Kompetencia karbantartó = az intézmény felhasználóinak kompetencia adatait kezelheti

Kérdések és támogatás Educatio INYR Helpdesk szolgáltatás Telefonszám: (06-1) 477-3166 E-mail: inyrhelpdesk@educatio.hu Kern Zoltán Kern.zoltan@educatio.hu www.slideshare.net/kernz