IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS eLEMÉR Projektkonferencia –2010. okt. 21. Leövey Gimnázium, Budapest.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Advertisements

SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAMOK HATÁSVIZSGÁLATA
SDT-monitor Informatikai eszközök alkalmazása a tanulási folyamatban – 1. év febr. 6. – május 23.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
Zárórendezvémy Zárórendezvény TIOP / Oktatástechnológiai fejlesztés a Huszár Gál Iskolában.
2003. január Tanulói munkaterhek. A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk.
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
 Moduláris képzési módszertan kidolgozása.  Hátrányos helyzetű, az oktatási rendszerből lemorzsolódók szakképzésbe való bevonása.  Módszertan.
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
2.3 alszekció: Korszerű kommunikációs és információs eszközök alkalmazása az oktatásban Kárpáti Andrea, ELTE TTK
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
a szülői elégedettségmérés legfontosabb eredményeiről
JÓ GYAKORLATOK AZ IKT ISKOLAI ALKALMAZÁSÁBAN
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
A tételek eljuttatása az iskolákba
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes Számítógéppel segített kollaboratív tanulás.
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
Hunya Márta módszertani szakértő
SDT-monitor Informatikai eszközök alkalmazása a tanulási folyamatban Budapest, febr. 6.
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
Környei László elnök HunDidac Szövetség EGER október 11.
Microsoft az oktatásban
Előadó: Komjáthy Zoltán Oktatási Hivatal
e-Learning a tanárképzésben
ELEMÉR Informatikai eszközök az iskolafejlesztés szolgálatában Egressy Géniusz tehetségnap Budapest, április 7. TÁMOP /
Merre tovább? Tapasztalatok a kétszintű latin nyelvi érettségiről.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Startolj Reggelivel! iskolareggeli program
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
Az IKT-metria mérőeszköz
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
Készítette: Pethő Balázs 1 Oktatási keretrendszerek A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
ELEMÉR
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Szeretettel köszöntünk a Pesterzsébeti
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Forgatókönyv.
Pedagógus-továbbképzések hasznosulása
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
Tanári kompetenciák október 6. Caroline Kearney
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Érettségi eredmények Vizsgázók száma: 114 fő Rendes vizsga: 82 fő Előrehozott vizsga: 32 fő (30+2) Összes értékelt tantárgyi vizsga: 495 Összes.
Digitális eszközök és források a tanórán Országos informatikai mérés Hunya Márta Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Fejlesztési és Innovációs Központ.
+ Idegennyelv-oktatás az általános iskola 1-3. évfolyamán OFI-konferencia Budapest, Morvai Edit.
TÁRSADALMI VERSENYKÉPESSÉG ÉS SIKER A MAGYARORSZÁGI NAGYVÁROSI TÉRSÉGEKBEN BARÁTH GABRIELLA PHD TUDOMÁNYOS MUNKATÁRS KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA A MAGYAR.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Csúcstermék=csúcsminőség? április Nem mindig az új a legjobb!
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
IKER felülvizsgálata, referenciakeret bemutatása IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Országos Kompetencia Mérés 2011
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS eLEMÉR Projektkonferencia –2010. okt. 21. Leövey Gimnázium, Budapest

Tartalom Az IKT iskolai alkalmazásának alakulása Magyarországon A monitorozás szükségessége Az iskolai önértékelés szerepe Nemzetközi önértékelő rendszerek eLEMÉR – országos mérési eredmények A jövő – tervek, hátralévő feladatok

Az IKT iskolai alkalmazásának alakulása Magyarországon Digitális tananyagok A tanárok felkészültsége, változások a tanításban A tanulók iskolai munkája és otthoni tevékenységei Virtuális tanulási környezetek Szervezeti működés

A monitorozás szükségessége Visszajelzést ad a beavatkozások hatásáról az oktatáspolitika és a társadalom számára. Információval szolgál a döntéshozóknak a tervezéshez és a beavatkozásokhoz. Értékes adatokat biztosít a nemzetközi összehasonlító vizsgálatokhoz. Informálja és orientálja az iskolákat.

Az iskolai önértékelés szerepe Segíti az iskolák tudatos, belső motiváción is alapuló önfejlesztését. Megmutatja, hogy az informatikai eszközök hogyan járulhatnak hozzá 1.a tanulás, 2.a tanítás, illetve 3.az iskola fejlesztéséhez, és ehhez felméri 4.az informatikai feltételeket, az infrastruktúrát is. Egy országos minősítési rendszer alapjául szolgál.

Nemzetközi önértékelő rendszerek Értékelési keretrendszer az IKT oktatási alkalmazásához, P2P EUN Az angol minta: Self-Review Framework Microsoft: Innovatív iskolák - „Innovative Schools Toolkit”

eLEMÉR

Országos mérési eredmények 123 iskola regisztrált 93 iskola válaszai értelmezhetőek (a kérdések 75%-ára válaszoltak) Országos átlag : 2,59 (min: 1,38 max: 3,49 SD 0,54) –Tanuló és tanulás: 2,47 (min: 1,39 max: 3,64 SD 0,59) –Tanítás: 2,59(min: 1,39 max: 3,64 SD 0,59) –Szervezeti működés:2,52(min: 1,00 max: 3,68 SD 0,70) –Infrastruktúra: 2,75(min: 1,29 max: 3,76 SD 0,56)

Országos átlagok

A jövő – tervek, hátralévő feladatok A mérés értékelése A rendszer korrekciója A díjrendszer / akkreditáció kidolgozása Fenntarthatóság A rendszerre épülő iskolafejlesztő projekt

Várjuk a visszajelzéseket, köszönjük a figyelmet! eLEMÉR és munkatársai Hunya Márta