Projektindító nap TÁMOP PÉNZÜGYI elszámolás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Projektek pénzügyi végrehajtása. Pénzügyi megvalósítás alapvető dokumentumai  Támogatási szerződés  Szakmai és pénzügyi végrehajtásra vonatkozó előírásokat.
Advertisements

ESZA Nonprofit Kft. TÁMOP /A azonosítószámú
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
Mecsek-Völgység-Hegyhát Egyesület ÚMVP IV. tengely LEADER, kifizetési kérelmek.
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
Kifizetési igénylések gyakorlati tapasztalatai
Projekt Partneri Jelentés készítése és benyújtása
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai A pályázatkezelés menete – Pénzügyek.
TARKA-BARKA Szászvár Főtér
Kifizetési igénylések benyújtásával kapcsolatos tudnivalók
Projektek pénzügyi elszámolása
A pénzügyi elszámolhatóság kérdései
Magyar Vívó Szövetség Állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásrend.
Az Európai Területi Társulások évi támogatására kiírt pályázat (A pályázat kódja: ETT-14) Szilágyi Orsolya Támogatási Főosztály Közigazgatási és.
Támogatási Szerződés előkészítése  az előkészítést a Közreműködő Szervezet és a kedvezményezett programmenedzserei közösen végzik  az előkészítés formanyomtatvány,
Európai Uniós pályázatok Unio Tender Europa Kft..
TÁMOP /10/1 TÁMOP /10/1/KMR Pénzügyi követelmények.
TÁMOP Pénzügyi elszámolás
ÉSZAK-MAGYARORSZÁGI REGIONÁLIS OPERATÍV PROGRAM
Tájékoztató Fórum Észak Kelet-Pest Megyei Leader Egyesület 2170 Aszód Pesti út
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
Európai Uniós pályázatok
TAMOP 5.2.2/08 A korai beavatkozást középpontba helyező Biztos Kezdet programok elterjesztése országos szinten, kiemelt figyelemmel a leghátrányosabb helyzetű.
ELSŐ SZINTŰ ELLENŐRZÉS ALAPJAI South East Europe Programban
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment IV. Modul A kultúra gazdaságtana.
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Az ellenőrzés jogi háttere
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Ügyfélbarát ügyintézés, partneri kapcsolat a pályázatkezelésben – Az Új Széchenyi Terv pályázatok tanulságai.
Európai Uniós pályázatok
A szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatás igénybevételéről és elszámolásáról november 16. Sebestyén Andrea EMVA jogcím-felelős.
Pénzügyi és szakmai elszámolás
A projektek megvalósításának pénzügyi kérdéseiről.
Regionális Operatív Programok KMOP közoktatási intézmények beruházásainak támogatására Pénzügyi lebonyolítás.
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
Projektzárással kapcsolatos teendők
Pénzügyi lebonyolítás és a Pályázó- tájékoztató felület
XVIII. Magyarországi Egészségügyi Napok
Európai Visszatérési Alap évi / évi allokáció szeptember 26.
Európai Menekültügyi Alap évi allokáció szeptember 18.
TÁMOP /1. és TÁMOP /2. A korai beavatkozást középpontba helyező Biztos Kezdet programok elterjesztése országos szinten, kiemelt figyelemmel.
TÁMOP TÁMOGATÁS FOLYÓSÍTÁSA, PÉNZÜGYI ELSZÁMOLÁS.
Számlaösszesítők használata
Pannónia Kincse LEADER Egyesület EMVA VIDÉKFEJLESZTÉSI JOGCÍMEK HELYSZÍNI ELLENŐRZÉSSEL KAPCSOLATOS FONTOSABB TUDNIVALÓK.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
Kifizetési kérelmek összeállítása (ÚSZT)
Technikai és gyakorlati segítségnyújtás Kifizetési kérelem feltöltéséhez Pályázati Tájékoztató felület az ELEKTRONIZÁLÁS bevezetését követően Előadó: Gombita.
TÁMOP /1-2 TÁMOP /1 Az utcán élő hajléktalan személyek társadalmi visszailleszkedésének, foglalkoztathatóságának elősegítése, sikeres.
FINANSZÍROZÁS - TÁMOP I. RÉSZ FINANSZÍROZÁS - TÁMOP POLGÁR ÉVA ESZA Kht.
FuturICT.hu Infokommunikációs technológiák és a jövő társadalma Kick-off meeting Szeged, december 7. PROJEKT SZINTŰ PÉNZÜGYI LEBONYOLÍTÁS MŰKÖDÉS.
TÁMOP /09 Az önkéntesség elterjesztése Az elszámolhatóság feltételei.
2007. január 25.1 Kedvezményezetteket érintő változások a projekt megvalósítása során.
Projekt zárás.
TÁMOP Projektindító nap PÉNZÜGYi elszámolás II.
Projekt címe, azonosító száma Projektvezető/Előadó Beszámolási időszak Dátum.
TÁMOP Projektindító nap PÉNZÜGYi elszámolás ALapok
dr. Szedő Szilvia Támogatás-koordinációs Főosztály Belügyminisztérium
2007. febuár 6.1 Kedvezményezetteket érintő változások a projekt megvalósítása során.
2013. Június 26. Békéscsaba Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
Fókuszban az önkormányzati tagsággal rendelkező szociális szövetkezetek _ A program pénzügyi feltételei, elszámolások.
Pályázati audit. Jogszabályi háttér as periódusban változatlan volt  Közösségi joganyag 1083/2006/EK rendelet 1828/2006/EK rendelet 1080/2006/EK.
KDOP /C- Telephelyfejlesztés Projekt finanszírozás Harsányi Andrea KDRFÜ Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit.
A pénzügyi tervezés és elszámolhatóság kérdései TÁMOP /1 (KMR) és TÁMOP /2 (KONV) A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének.
Pénzügyi Elszámolások, Helyszíni Ellenőrzések (ÚSZT) Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Röviden a közbeszerzésről
Angyal László főosztályvezető november 16..
Tájékoztató Fórum Kifizetési kérelem
Előadás másolata:

Projektindító nap TÁMOP-5.3.3 PÉNZÜGYI elszámolás

A támogatás utalását akadályozó leggyakoribb problémák Nem érkeznek be időben a kifizetési kérelmek (következmények: - likviditási problémák, a záró kifizetési igénylésre maradnak a számlák, előleggel nem tud elszámolni, beszűkül a mozgástér) Formailag hibás kifizetési igények érkeznek be Számlaösszesítők hibás használata Alátámasztó dokumentumok hiánya vagy hibás használata Nem jelzik időben a módosításokat; kifizetést akadályozó módosítások Utolsó ponthoz: szerződésmódosítások, váltbejek, intézményi változások

Folyamatok felgyorsítása Mit teszünk mi? Folyamatok felgyorsítása Jogszabályi határidők ÚSZT-ben (Új Széchenyi Terv): Hiánypótlás kiküldésére: 30 nap Támogatás kifizetésére 45 nap Elektronizálás – 2014. június 6. óta – postai átfutás kikerülése Hp-ra 5 napot adunk

Mit tudnak tenni Önök? Részletes dokumentummátrix Hol tud tájékozódni?  www.szechenyi2020.hu Mindenképpen használják az alábbi dokumentumokat: Pénzügyi elszámolás részletes szabályai (PERSZ) Részletes dokumentummátrix Dokumentummátrix-ellenőrzési szempontok Pályázati Útmutató, Támogatási Szerződés (TSZ) + Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet 547/2013. (XII.30.) Korm. rendelet az egységes működési kézikönyvről (EMK)

Megvalósítás határidejei Fizikai befejezés – az utolsó tevékenység fizikai befejezése (az utolsó számlán szereplő teljesítési időpont, vagy a foglalkoztatás utolsó napja) 12-15 hónap (2015.06.30) Megvalósítás dátuma – az utolsó pénzügyi teljesítés dátuma - 14-17 hónap (2015.08.31) ZB/ZKI benyújtása – megvalósítás + 60 nap (2015.09.30) Projekt befejezése - a ZB/ZKK KSZ általi elfogadása vagy az utolsó folyósítás dátuma

Időközi kifizetések (KI-IB) Nincs korlát a darabszámra vonatkozóan, egyedül az összeg- és százalékos határ szabja meg. Összeg és százalékos korlátok: 2014 december 31-ig : csak 200.000 Ft! 6 hónapos szabály / 12 hónapos szabály / 50%-os szabály A projekt fizikai zárását követően, de még a záró elszámolás benyújtása előtt is nyújthat be időközi kérelmet. Több körös elszámolás Előleg elszámolás elég az utolsó kérelemben A záró kifizetési igény lehet „nullás” is! A benyújtás és a hiánypótlás kizárólag elektronikusan! Kivételek: Első kifizetési igénylés Záró kifizetési igénylés Kizárólag fordított ÁFA-összesítőt tartalmazó kifizetési igénylés Kizárólag szállítók számlát tartalmazó kifizetési igénylés Vegyes elszámolás IH-engedély

ÚSZT- Kifizetések és beszámolók Kifizetési igénylés kizárólag időszakos beszámolóval együtt nyújtható be, IB projektszinten, KI konzorciumi tagonként Nincs jelentésütemezés Jó tételek kifizetése: ha a beszámoló elfogadásra került Nem rögzíthető összesítőre: deviza számlák valamint építés, felújítás 200e forint felett eszközbeszerzés 100e forint felett Pénzügyi felfüggesztés esetei (szabálytalanság, szerződésmódosítás, köztartozás stb.) Ha nincs más felfüggesztő tényező: SZM/VB/köztartozás

Beadási feltételek Kizárólag az e-ügyintézés felületen kitöltött, sorszámmal ellátott kifizetési kérelem nyújtható be! A beszámolót / KI-t a pályázati e-ügyintézés felületen kell benyújtani, papír alapon NEM! A mellékelt dokumentumokat csak a felületen kell feltölteni. Felcsatolni: összesítők excel formátumban, alátámasztó dokumentumok eredet (v. szkennelve) Záradékolás !

Papír alapú dokumentumok benyújtása! Kérelmezhető, ha a kedvezményezettnek nem áll módjában szkennelnie! Lassítja a kifizetéseket – a beérkezés időpontja a papír alapú dokumentumok beérkezése lesz! Ha lehetséges, kerüljük!

Árajánlatok A Kbt. hatálya alá nem tartozó beszerzések esetén (ESZA/ERFA 2.2 pontja): Nettó 100 e Ft feletti beszerzések esetén a beszerzés tárgya vonatkozásában legalább 3 írásos árajánlat Tulajdonos, fenntartó, vagyonkezelő, irányító stb. jogokat gyakorló szállító esetén 100 e Ft alatt is kell 3 független árajánlat. Az ajánlattételre vonatkozó felkérések és a beérkezett ajánlatok minden mozzanata dokumentált legyen (e-mail, fax, postai levél) Feladat meghatározás megfelelő részletezettsége

Árajánlatok 2. Alkalmassági feltételek Ajánlatok értékelésének szempontjai és módszere 3 hónapnál nem régebbiek a szerződéskötéshez képest. Árajánlatkérés, árajánlat és szerződés összhangja A közbeszerzési értékhatárt el nem érő beszerzések a helyszíni ellenőrzéseken vizsgálatra kerülnek!

Kifizetési igénylés összeállítása Záradékolás Projektazonosító ÉS a „támogatás elszámolására benyújtásra került” szövegezés Ha a számlának csak egy része kapcsolódik a projekthez: a megfelelő összeget jelölni kell! Költségvetési oszlop és sor jelölése javasolt 2. Összetartozó dokumentumok rendezése Dokumentumok összeállítása a dokumentummátrix szerint 3. Számlák besorolása költségösszesítőkre Először specifikus összesítőkbe való besorolás  200 e Ft alatti összesítőbe való besorolás  önálló számlaként rögzíteni

Kifizetési igénylés összeállítása 4. Számlák rögzítése a Pályázati E-ügyintézés felületen Összesítőket egy bizonylatként és annyi tétellel, amennyi soron összesített elszámolni kívánt költséget a részösszegek munkalap Önálló számlaként Szállítói számla vs. ZKI 5. Alátámasztó dokumentumok feltöltése az eredeti záradékolt számlák szkennelése (olvashatóság) Összesítő esetén excel fájl + aláírt szkennelt példány is szükséges + záradékolás dokumentumok feltöltése a felületen

Kifizetési igénylés dokumentáció összeállítása 6. IB rögzítése, összerendelés – dokumentum csatolása nem szükséges 7. Kifizetési igény véglegesítése, beküldése – CSAK ELETRONIKUSAN! – technikai visszaküldés nem lehetséges!

KI-IB hiánypótlása Elfogadott IB esetén több körös elszámolás, ha a számlák közt van hiánypótlásra szoruló Csak elektronikusan nyújtható be! 5-15 nap a hiánypótlásra! (+korrekció ZKI esetén) „Visszaküldésre kerül a pályázati E-ügyintézés felületre” – minden esetben Közbeszerzéssel érintett összesítők – új rögzítés

IB gyakori hibái Nincs összhang az összefoglaló és az egyes tevékenységek között Számla újbóli benyújtása esetén újból be kell számolni a tevékenységről Közbeszerzés köteles nyilatkozat elmarad – hibás űrlap Indikátorok!!!

Előleg/előkészítés költségei Előleg elszámolási határ: pl. 25% előleg  70% a határ Legkésőbb a záró kifizetési igényben el kell számolni a teljes előleggel Bármikor megkezdheti az előleggel való elszámolást! Ha átlépi a 70%-ot, automatikusan előlegre rögzítünk! Előkészítés költségei bármikor elszámolhatóak, nem csak az első kifizetési igénylésben

Összesítők használata „Kis támogatástartalom”: 200 e Ft, a megítélt támogatástól függetlenül „Specifikus összesítők” (bér, útiköltség, „rezsi”, ÁFA, saját teljesítés) – mindegyik külön Excel tábla! Mindig lementeni először saját gépre! Másolást, Copy-Paste-t, beszúrást, kivágást stb. ne használja. Elektronikusan is csatolják fel (Excel)! Képletet ne írják át! Elfogadjuk az NFÜ-s új összesítőket is.

Pályázói kérdések Pályázói kérdés 1: „Az összesítő sorait egyesével be kell rögzíteni „új számla”-ként az e-ügyintézés felületen?” Pályázói kérdés 2: Mi a teendő akkor, ha egy számlán két tétel szerepel; az egyik pl. anyagköltség VII/5.1.1, amelynél külön összesítő kitöltését kérik, a másik tétel pedig 1.4.3 eszköz, melyet a felületen külön kell rögzíteni. Jó-e úgy, ha mindkettőt egy számlaként, azon belül külön tételenként a felületen rögzítjük?” Válasz 1: Nem. Az összesítőt egy számlaként kell benyújtani, minden költségvetési sort külön tételként! Válasz 2: Az egyik számlát külön számlaként, a másik tételt összesítőre rögzítjük.

Személyi költségek elszámolása 1. Projektmenedzser/szakmai vezető: figyeljünk a jogviszonyra! Ha hosszabbítja a projektet, arra az időszakra is kell projektmenedzsert alkalmaznia! Név, pozíció szerepeljen a beazonosíthatóság érdekében Kis támogatástartalom értelmezése

Személyi költségek elszámolása 2. Alátámasztó dokumentumok – ld. Dokumentummátrix! Csak a hatályos költségvetésben rögzített bér számolható el! Munkaszerződés / Megbízási szerződés / Kinevezés / Célfeladat kiírás / Helyettesítési rendelvény Munkaidő nyilvántartás: hiteles másolatot, a PROJEKTBEN ELTÖLTÖTT IDŐRŐL! Munkaköri leírásban szerepeljen a projektazonosító MÁK átutalásról: 15/A dokumentum vagy MÁK nyilatkozat + nyilatkozat, hogy kinek a bérét utalták Munkába járás költsége ide kerül (nem az útiköltség-összesítőre)! Figyeljenek a megfelelő oszlopra való rögzítésre! Projektben eltöltött idő: arányosított bér esetén érdekes 15/A melléklet: 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet az államháztartás működési rendjéről

Munkaviszony és megbízási viszony Munkaviszony: 54+56 sorok Vállalkozási szerződés: 529. sor (projektmenedzser is lehet, ha vállalkozási szerződéses) A számfejtett megbízási díj az 54. Bérköltség soron kerül elszámolásra Szakmai megvalósítás oszlopon csak munkaviszonyban állók bére számolható el!

Személyi költségek Elszámolása 70 millió Ft támogatási összeg feletti projekt esetén a projektmenedzsment tagjai a projektmenedzsment tevékenységen kívül, a projektben más tevékenységben sem közvetve, sem közvetlenül nem vehetnek részt.

Példa: Projektmenedzser bérének elszámolása Jogviszony: munkaszerződéssel alkalmazott, heti ,órában, 3 havi bér elszámolása Szükséges dokumentumok : Munkaszerződés: első kifizetési kérelemben, tartalmazza a munkabért, munkakört stb. Munkaköri leírásban szerepelnie kell a projekt megnevezésének, a projektben betöltött pozíciónak Munkaidő nyilvántartás, aláírva, eredeti szkennelve * Munkabér és járulék átutalásáról banki kivonat (ha MÁK-os és nincs kivonat, akkor nyilatkozat erről)* (*benyújtandó, ha nem kis támogatástartalmú az adott költség)

Nyilvánosság III. Számú kommunikációs csomag A”, „B” vagy „C” típusú tábla Sajtóközlemény, sajtómegjelenések összegyűjtése Fotódokumentáció Térképtér D típusú tábla 2014.07.11. utáni megrendelések esetén: KTK 2020

Oktatással kapcsolatos költségek 525. sor oktatás költségei – célcsoport / igénybe vett szolgáltatások Csak akkreditált/engedéllyel rendelkező képzés számolható el Ha lejárt az akkreditációja a még megvalósíthatja a képzést, ha azt megkezdte az akkreditáció lejáratának dátuma előtt. Benyújtandó: Képzési szerződés Jelenléti ívek Számla Tanúsítványok a képzések sikeres elvégzéséről Fotódokumentáció Kifizetés bizonylata

Útiköltség elszámolása BKV jegy, bérlet: összesítőre kerül (ld. Útiköltség összesítő!) Számla minden esetben kell az új dokumentummátrix szerint (de kis támogatástartalom esetén benyújtani nem kell, csak a projektdossziéban megőrizni és helyszíni szemlén bemutatni) Kiküldetési rendelvény - vagy kiküldetési utasítás – pontos kitöltésére figyeljenek! Tüntesse fel, hogy mi célból utazik (ez egyezzen meg költségvetésben tervezett tétellel, úticéllal)!

Eszközbeszerzés Összesítőre nem kerülhet, önállóan kell rögzíteni és benyújtani (kivétel 100e forint alatt kis értékű eszköz) Eszközök megnevezése, értéke, darabszáma a költségvetésbe betervezettel egyezzen meg! Lefele eltérhet bejelentés nélkül is; ha nőnek az árak, akkor változás-bejelentéssel lehetséges eltérni Bármely változás esetén szerződésmódosítás/ változás-bejelentés (pl. más eszköz, ár változása stb.) Megrendelő/szerződés – teljesítésigazolás – számla – átutalás igazolása (dokumentum mátrix) – ha van, akkor közbeszerzés, egyébként 3 árajánlat! Számlára záradékolás! Használt eszköz beszerzése is elszámolható (ld. Útmutató 33. o)

Rendezvényekkel kapcsolatos számlák szakmai teljesítést igazolom” felirat a számlán költségvetési oszlop és sor megjelölése szerződés (nyilatkozat szóbeli megállapodásról), a kedvezményezett és a rendezvényszervező között meghívó (több esemény is szerepelhet rajta) záradékolás a költségvetésben beazonosítható legyen a rendezvény

Tartalék felhasználása Max 5% A tervezett tartalék az előre nem látható, elvárható gondos tervezés mellett nem tervezhető (de elszámolható költséget jelentő) kiadások fedezetére szolgál. Tartalék felhasználási kérelem – ne hagyjuk az utolsó pillanatra!

Sikeres megvalósítást kívánunk! Köszönjük a figyelmet!