Az Új Széchenyi Terv Megújuló Magyarország kitörési iránya Nemzeti Konzultáció Olajos Péter Energia- és Klímapolitikai Helyettes Államtitkár 2010. Október.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Advertisements

GreenTech Megújuló Energia Klaszter 1. Konferencia
Norvég Alap Zöld ipari innováció. Célok – Zöld ipari innováció Zöld vállalkozások versenyképességének erősítése, meglévő iparágak zöldebbé tétele, zöld.
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
Kedvezményes MFB források hitelképeseknek Sebők Orsolya főszerkesztő.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
A fesztiválok turisztikai jelentősége Magyar Fesztivál Szövetség Évadzáró Konferenciája november Százhalombatta.
Az Új Széchenyi Terv Közép-magyarországi regionális környezetvédelmi konferencia Budapest, november 11. Dr. Nikodémus Antal főosztályvezető Nemzetgazdasági.
Környezetipari Export Klaszter pályázat 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
„ T ő lünk függ minden, csak akarjuk!” Széchenyi István Forrás: MAG Zrt.
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
BUDAPEST, Pénzügyi eszközök a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Programban (GINOP)
Az MFB Invest Zrt. tevékenységének bemutatása Buda Sándor Tanácsadási igazgató október 24.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
Uniós támogatású pályázati lehetőségek vállalkozásoknak.
BEVEZETÉS. Magyarország között 15 operatív program megvalósításáért felelős Összesen mintegy 22,4 milliárd euró fejlesztési forrást tudunk felhasználni.
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program értékelése
Baranya Megyei Önkormányzat
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A klímaváltozás és a legfontosabb hazai feladatok A klímaváltozás és a legfontosabb hazai feladatok Szabó Imre miniszter Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Területpolitikai eszközök és a klímaváltozás
JEREMIE Programok módosulásai
Innovatív Magyarország
Lorem ipsum. KEOP-OS ENERGETIKAI PÁLYÁZATI LEHETŐSÉGEK Horváth Péter július 11. Fórum - Hosszúhetény.
A es NYDOP akcióterv előkészítése. Várható ütemezés  Végleges módszertan: március  Főbb változások, újítási szándékok jelzése, egyeztetése:
A KKV-k számára elérhető támogatások. ÚSZT célok megjelenése a pályázati felhívásokban ÚSZT kitörési pontok Kkv-k fejlesztése Foglalkozta-tási hatás.
Kihívások a HR szakterület előtt Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Rajnai Attila gazdasági vezérigazgató-helyettes.
Környezetvédelmi pályázatok a GOP-ban PÁTOSZ workshop április 21. Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Az OHÜ évi tapasztalatairól és az idei feladatairól dr. Wégner Krisztina Főosztályvezető, Koordinációs főosztály január 24. Szombathely.
Energia konferencia Székesfehérvár 2008 Dr. Tiborcz Péter Fejér Megyei Önkormányzat alelnök.
Pályázati lehetőségek és tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési operatív programban Gáspár Bence Orosháza, július 31.
„Megújuló energia-megújuló vidék” Az agrárgazálkodás lehetőségei a zöld energia előállításában Kovács Kálmán államtitkár Tájékoztató Fórum, Nagykanizsa.
A 21. század energiapolitikai kérdései és hazai válaszai: a „Magyarország energiapolitikája ” című stratégia és a lezajlott társadalmi-szakmai.
Gárdonyi Géza Bt. 1 A KVVM erőfeszítései a geotermikus energia mezőgazdasági hasznosításának támogatása érdekében Lakatosné Dr.
Klaszter és egyéb vállalkozásfejlesztési pályázatok 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
Az innováció, mint a versenyképes gazdasági növekedés alapja
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
Indulnak az új, kkv-k versenyképességét segítő EU-pályázatok
TAB Város és a megújuló energiára alapozott oktatás Schmidt Jenő Tab Város Polgármestere 1.
„ A megújuló energia helye a Somogy megyei fejlesztési elképzelésekben” Budapest, március 30.
MEGÚJULÓ ENERGIA A MAGYAR ENERGIAPOLITIKÁBAN előadó: Ámon Ada Energy Summit – Gerbeaud Ház Budapest, november 25.
Mitől innovatív egy vállalkozás?
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. A szervezet a 68/2011 (IV.28) Korm. rendelet alapján, az európai uniós források hatékony felhasználását segítő térítésmentes.
Vállalkozások versenyképességének biztosítása az európai uniós forrásokkal Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
1 Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
Az Új Széchenyi Terv Tudomány - Innováció prioritása Dr. Nikodémus Antal főosztályvezető NGM Innovációs és K+F Főosztály Miskolc,
Környezet és Energia Operatív Program Várható energetikai fejlesztési lehetőségek 2012-ben Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
Miskolc város energetikai fejlesztései Geotermikus alapú hőtermelés Kókai Péter projektmenedzser.
Új Széchenyi Terv technológiafejlesztés pályázatok mikro-, kis- és középvállalkozások számára Kincses Róbert ügyvezető.
A területfejlesztés megújult rendszere február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
az önkéntes kamarai tagság
EDC Debrecen Város- és Gazdaságfejlesztési Központ
TOP vas megyei aktualitásai
12 ezer milliárd forintos keret
Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
Előadás másolata:

Az Új Széchenyi Terv Megújuló Magyarország kitörési iránya Nemzeti Konzultáció Olajos Péter Energia- és Klímapolitikai Helyettes Államtitkár Október 7. Budapest

2 Az Új Széchenyi Terv kitörési irányai 1000 milliárd Ft 100 pályázati ablak 1.Gyógyító Magyarország – Egészségipar - gyógyfürdők 2.Megújuló Magyarország - Zöld gazdaság 3.Otthonteremtés és lakásprogram - energiahatékonyság 4.Vállalkozásfejlesztés – zöld háttéripar 5.Tudomány – Innováció – Növekedés – zöld innovációk 6.Foglalkoztatás – zöld galléros munkahelyek 7.Közlekedés – Tranzitgazdaság – zöld közlekedés

3 Az Új Széchenyi Terv fejlesztései USZT vitairat Vélemények, észrevételek, koncepciók Módosított végleges USZT Programok, pályázatok További intézkedések, szabályozások, intézményi fejlesztések

4 Az Új Széchenyi Terv intézményi fejlesztés A programalkotási munkával párhuzamosan – a beérkezett javaslatoknak megfelelően – felülvizsgálat és fejlesztés alatt van a pályázati intézményrendszer. Az irányító hatóságok, MAG Zrt., Energia Központ, stb., egyszerűbbé, hatékonyabbá és sok esetben gyorsabbá tétele Cél: az adminisztrációs és bürokratikus gátak lebontása. Elkezdődött a pályázatok értékelési szempontjainak felülvizsgálata is, amely során nagyban támaszkodtunk a beérkezett javaslatokra.

5 Az Új Széchenyi Terv pályázati rendszer fejlesztése A pályázati konstrukciók kidolgozásánál törekedtünk a komplexitásra és a különböző pályázati rendszerek közötti szinergiák megteremtésére pl. gyógyfürdők energiahatékonysága + szolgáltatás bővítése + jövedelmezőség + egészségügyi szolgáltatások bővítése komplex programcsomag részesül előnybe)

6 Az Új Széchenyi Terv sarokkövei január 15-én a 10 éves évfordulón kerül bemutatásra az Új Széchényi terv, amelyben – a vitairathoz érkezett javaslatok, észrevételek alapján – bemutatásra kerülnek azehhez kapcsolódó intézkedési tervek, stratégiai irányvonalak. A dokumentum 10 éves távlatot foglal magába. Ezzel egyidőben egy egységes online platformra felkerül az a pályázati kiírás, amely a következő 2 évben – a 2013-ig szóló programozási időszakra vonatkozóan - a gerincét adja majd az ÚSZT-nek. A kiírandó pályázatok egy része megfelel majd az eddig megszokott kiírásoknak, de lesz közöttük olyan konstrukció is, amely nem csak a vissza-nem-téritendő támogatásokat foglalja magába, hanem egy banki, befektetői, kockázati tőkével is számol.

7 Az Új Széchenyi Tervhez beérkezett javaslatok

8 Általános zöld gazdaságfejlesztésre vonatkozó javaslatok Tágabban kellene értelmezni a zöld gazdaságfejlesztést, amikor azt csak az energiapolitikára érti. Azonban célszerűen a teljes gazdaságot kell zölden fejleszteni, vagyis az egész ipart és építőipart, a közlekedést, a mezőgazdaságot, kereskedelmet és az egyéb szolgáltatásokat (Levegő Munkacsoport, MTA Világgazdasági Kutatóintézet – Fleischer Tamás) Legyen hangsúlyos legyen az épületenergetika/energiahatékonyság és hulladék és alternatív energiahasznosítás (Polgár András, Energia Klub, Magyar Mérnöki Kamara, BME, Norda, KSZGYSZ és még sokan mások)

9 Szabályozásra vonatkozó javaslatok Adókedvezmény a megújulókra, egy új adózási struktúra Differenciált jogi szabályozási környezet kialakítása és működtetése. Elbírálásakor gondoskodni kell ökológiai vizsgálatról (Magyar Feltalálók Egyesülete) A tőke-intenzív, magántőkéből finanszírozandó beruházások érdekében javítani versenyszabályozás és a megújuló energia szabályozói környezetet (MOL csoport) Zöldhő – zöldáram decentralizált rendszerek, differenciált támogatások, hosszú távú biztonságos a megtérülésig garantált átvétel. Termékek, melyek megújuló energiákkal, épületkorszerűsítéssel kapcsolatosak, kerüljenek át a 0%-os ÁFA kategóriába. (Tóth Gábor - KKV)

10 Szabályozásra vonatkozó javaslatok A KÁT rendszer felülvizsgálata. (sokan) Visszasajtolási kötelezettség felülvizsgálata (Magyar Geotermális Egyesület) Külön kezeljék a nagymélységi (2500 m alatti) és a felszínhez közeli geotermikus energiaforrást hasznosító projekteket. (MOL csoport) Állami kockázati alap, amely értékeli a geológiai, szeizmikus, egyéb felszíni mérés alapján a kutatófurás sikeressége biztosításának lehetőségét. biomassza energetikai célú felhasználásának fenntarthatósági kritériumai Biomassza alapú fűtési rendszerek esetében közösségi (önkormányzati, szövetkezeti) tulajdonú termelési ésfeldolgozási rendszerek (technológia és eszközigényének, valamint földterület igényének) támogatását. (Polgár András)

11 Intézményrendszerre vonatkozó javaslatok Megyei, illetve vállalati energetikusi rendszer visszaállítása. (Magyar Energetikai Társaság és a Nemzeti Energetikai Kör elnöksége) Helyi önkormányzatok által ellenőrzött mentori hálózat létrehozása az energia hatékony felújítás sikeres megvalósítása érdekében Gyakorlat- és technológiaorientált zöld kutatás-fejlesztési és innovációs bizottság létrehozása, a differenciált pályázati forrásoldal egységesítés és átláthatóvá tétele, NKTH ügynökséggé való átalakítása NGM alá való bevonás: (GOP, NKTH, bilaterális, közvetlen brüsszeli forrás)

12 Intézményrendszerre vonatkozó javaslatok Közreműködő szervezeteket összevonása-egységesítése: Rendszeres kapcsolattartás és szakmapolitikai egyeztetés minisztérium és fejlesztési hatóság között Zöld Fejlesztési Bank: a magánbankokkal együtt finanszírozza a környezetkímélő programokat. A kormány részvétele elsősorban jelzésértékű kell, hogy legyen a magánbefektetők számára (kormányzati szándékok,kiszámíthatóság, együttműködés). Zöld kötvénykibocsátás is a forrásbevonás eszköze lehet. CO 2 kvóták értékesítéséből származó bevételek: a Zöld Beruházási Rendszer révén környezet- és klímavédelmi beruházásokba kell a bevételeket visszaforgatni.

Köszönöm a figyelmet!