HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.
A Hallgatói Mentorprogram működése
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
Lépések, végrehajtás, portfólió Marksteinné Molnár Julianna
Az iskolai szociálismunka
Komplex Instrukciós Program
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Tanulók szabad és felelősségteljes egyéni munkája Dalton-tervvel
Fontosabb fogalmak Képesség :
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
A fejlesztő értékelés.
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
A TORNATANÍTÁS, TANULÁS TESTNEVELÉS-ELMÉLETI KÉRDÉSEI
Projektmunka.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
Tanuló szervezet.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Kompetencia alapú idegen nyelvi
A kompetencia alapú oktatásról
Projektpedagógia az óvodai gyakorlatban
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Kompetensek lettünk? június 27..
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Gyermekvilág régen és ma
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Drámajáték a magyarórán
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Inklúzív nevelés Magyarországon
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
FASORI LABORGYAKORLATOK
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Regionális konferencia
Tanácsok a portfólió készítéséhez
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN? Új tanulásszervezési eljárások alkalmazása Modul bevezetése és a projektoktatás Miért hasznos a hangszeres tanárok számára a kompetencia alapú oktatás bevezetése ?

„a GYEREKET TANÍTJUK, NEM A HANGSZERT!”

Az új tanulásszervezési eljárások megvalósítása hangszeres órán: az óra légkörének megteremtése - terem elrendezése ráhangolódás az órára - a tanítvány érdeklődésének felkeltése, célkitűzés tevékenységváltás alkalmazása – ritmusjátékok, IKT eszközök használata levezetés - mozgás

„Társas zenélés duó, trió, kvartett formációban” Kamarazenei modul bevezetése, kooperatív tanulási technikák alkalmazásával „Társas zenélés duó, trió, kvartett formációban” foglalkozás: tanszakon tanuló gyerekek ismerkedése kreatív zenei játékok segítségével kamarapartner kiválasztása szociometriai háló segítségével

II. foglalkozás: kamaraprodukciók létrehozása Ráhangolódás a kamarapartnerre – közös tulajdonságok keresése, csoportnév választása

Társas zenélés trió formációban Közös tulajdonságok keresése ritmusjátékokkal Társas zenélés trió formációban

Levezetés

Hogyan valósítható meg a projektoktatás egy hangszeres tanár számára? információgyűjtés a projektoktatás módszeréről(S. Kagan: Kooperatív tanulás) anyaggyűjtés a projekt témájához kapcsolódóan, illetve workshop szervezése óravázlatok készítése hetente egy közös óra megszervezése a tanszak tanulóival gyerekek motivációjának fenntartása (pl.: kívánságkártya)

I. foglalkozás: ismerjük meg a projekt témáját-ismerjük meg egymást!

II. foglalkozás: ismerkedés a barokk fuvolával

III. foglalkozás: a barokk kor embere

IV. foglalkozás: a barokk táncok

A kompetencia alapú oktatás alkalmazásának előnyei: gyermekközpontúság feltételezi és serkenti a tanár-szülő és a tanár-tanár közötti rendszeres kapcsolattartást folyamatos felkészülést igényel a tanárok és a gyerekek részéről is az új tanulásszervezési eljárások lehetővé teszik a tanórák menetének színesítését, a gyerekek számára a „használható tudás” megszerzését lehetőséget nyújt az elméleti és a gyakorlati órák összehangolására, elősegítve ezzel a diákok számára a rendszerben való gondolkodás képességének kialakítását lehetőséget nyújt szöveges, árnyalt értékelés használatára az IKT eszközök használata izgalmasabbá teheti a tanórákat és a koncerteket egyaránt

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!