HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN? Új tanulásszervezési eljárások alkalmazása Modul bevezetése és a projektoktatás Miért hasznos a hangszeres tanárok számára a kompetencia alapú oktatás bevezetése ?
„a GYEREKET TANÍTJUK, NEM A HANGSZERT!”
Az új tanulásszervezési eljárások megvalósítása hangszeres órán: az óra légkörének megteremtése - terem elrendezése ráhangolódás az órára - a tanítvány érdeklődésének felkeltése, célkitűzés tevékenységváltás alkalmazása – ritmusjátékok, IKT eszközök használata levezetés - mozgás
„Társas zenélés duó, trió, kvartett formációban” Kamarazenei modul bevezetése, kooperatív tanulási technikák alkalmazásával „Társas zenélés duó, trió, kvartett formációban” foglalkozás: tanszakon tanuló gyerekek ismerkedése kreatív zenei játékok segítségével kamarapartner kiválasztása szociometriai háló segítségével
II. foglalkozás: kamaraprodukciók létrehozása Ráhangolódás a kamarapartnerre – közös tulajdonságok keresése, csoportnév választása
Társas zenélés trió formációban Közös tulajdonságok keresése ritmusjátékokkal Társas zenélés trió formációban
Levezetés
Hogyan valósítható meg a projektoktatás egy hangszeres tanár számára? információgyűjtés a projektoktatás módszeréről(S. Kagan: Kooperatív tanulás) anyaggyűjtés a projekt témájához kapcsolódóan, illetve workshop szervezése óravázlatok készítése hetente egy közös óra megszervezése a tanszak tanulóival gyerekek motivációjának fenntartása (pl.: kívánságkártya)
I. foglalkozás: ismerjük meg a projekt témáját-ismerjük meg egymást!
II. foglalkozás: ismerkedés a barokk fuvolával
III. foglalkozás: a barokk kor embere
IV. foglalkozás: a barokk táncok
A kompetencia alapú oktatás alkalmazásának előnyei: gyermekközpontúság feltételezi és serkenti a tanár-szülő és a tanár-tanár közötti rendszeres kapcsolattartást folyamatos felkészülést igényel a tanárok és a gyerekek részéről is az új tanulásszervezési eljárások lehetővé teszik a tanórák menetének színesítését, a gyerekek számára a „használható tudás” megszerzését lehetőséget nyújt az elméleti és a gyakorlati órák összehangolására, elősegítve ezzel a diákok számára a rendszerben való gondolkodás képességének kialakítását lehetőséget nyújt szöveges, árnyalt értékelés használatára az IKT eszközök használata izgalmasabbá teheti a tanórákat és a koncerteket egyaránt
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!