LÉGIKÖZLEKEDEDÉSI ESEMÉNYEK 2009. 750 kg és 5700 kg közötti légijárművek KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, 2010. 04. 01. Dusa János balesetvizsgáló.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

EMCS RENDSZER JOGSZABÁLYI HÁTTERE
Az esemény vagy eseménysorozat katasztrófává minősítése Jogszabályi háttér § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról, szervezetéről.
TÁJÉKOZTATÓ A ÉV REPÜLÉSBIZTONSÁGI MUTATÓIRÓL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Dusa János balesetvizsgáló.
GYMSMKH Jegyzői értekezlet május 11. a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal első negyedévi tapasztalatai a helyi önkormányzatok, kisebbségi.
A 17/2010. (III. 4.) FVM rendelet a családi gazdálkodók által igénybe vehető átmeneti állami támogatásról Szeged, március 31.
a Szabad Repülők Szövetsége (HFFA: Hungarian Free Flying Association)
1 ENCASIA – A KBSZ részvétele a Hálózat munkájában KBSZ SZAKMAI FÓRUM - LÉGIKÖZLEKEDÉS Budapest, dr. Becske Loránd főigazgató.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
AZ ÚJ SZABÁLYSÉRTÉSI TÖRVÉNY
Miniszterelnöki Hivatal, Kisebbség- és Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály 376/2007. (XII. 23.) Korm.
Kerekes László igazságügyi szakértő
KBSZ szakmai találkozó Siófok, április 08.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, október 25. Storczer László balesetvizsgáló KÖZFORGALMI REPÜLÉS (NAGYGÉPEK) REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZETE 2006-BAN.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, október 26. Badovszky György balesetvizsgáló 5700 kg alatti helikopterek és merevszárnyú repülőgépek eseményei.
Munkavédelmi előírások rendszere
Állam munkavédelmi feladatai
Levegőtisztaság-védelem 10. előadás Engedélyezési eljárások, eljáró hatóságok, eljárások menete, engedélykérelmek tartalmi követelményei.
KBSZ SZAKMAI NAPOK Siófok, október Bajkó Erika kommunikációs vezető A KBSZ JELENTÉSI ÉS TÁJÉKOZTATÁSI KÖTELEZETTSÉGEI.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Siófok, április 8. Sipos Sándor főosztályvezető.
HELIKOPTER REPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest,
SÁRKÁNYREPÜLÉS VITORLÁZÓREPÜLÉS ULTRAKÖNNYŰ REPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Siófok, április 8. dr. Ordódy Márton balesetvizsgáló.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL (I-IX. HÓ) KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 29. Sipos Sándor repülési főosztályvezető.
KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS Agárd, április 12. Pál László balesetvizsgáló ATM VONATKOZÁSÚ ESEMÉNYEK 2006.
Várható változások a légiközlekedést érintő európai uniós jogi szabályozásban október 7.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, október 25. Sipos Sándor Repülési főosztályvezető LÉGIKÖZLEKEDÉS.
REPÜLÉSBIZTONSÁG STATISZTIKAI ADATAINAK ÁLTALÁNOS ISMERTETÉSE − (2008. I-VIII. hónapok) és a biztonsági ajánlások KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok,
ATM ESEMÉNYEK TENDENCIÁI KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, Németh Zoltán balesetvizsgáló.
MŰSZAKI MEGHIBÁSODÁS? - Avagy mi okozhat műszaki meghibásodást
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
1 A 7/2006. GKM RENDELET TERVEZETT MÓDOSÍTÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, november 24. dr. Gincsai János főosztályvezető.
A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET HAZAI STATISZTIKAI ADATOK ALAPJÁN
ÜZEMBENTARTÓI BALESETVIZSGÁLAT első tapasztalatok
RIASZTÁS, KUTATÁS-MENTÉS ÉS AZ
A LÉGIKÖZELEKDÉSI BALESETEK VIZSGÁLATÁNAK KÖZÖSSÉGI SZINTŰ SZABÁLYOZÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 27. dr. Horváth Diána jogi.
MIHÁLY PÉTER Nemzeti Közlekedési Hatóság
LÉGIKÖZLEKEDEDÉSI ESEMÉNYEK – kg tömegű légijárművek KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 27. Kovács Márk balesetvizsgáló.
HELIKOPTER REPÜLÉS – KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS
VITORLÁZÓREPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 30. dr. Gincsai János főosztályvezető A évi tevékenység összefoglalása.
A közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter 32/2009. (VI. 30.) KHEM rendelete a hajózó személyzet képzésérõl és szakszolgálati engedélyérõl.
1 TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, március 29. Sipos Sándor főosztályvezető.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 27. Sipos Sándor főosztályvezető.
1 ATM ESEMÉNYEK 2010-BEN KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, március 29. Németh Zoltán balesetvizsgáló.
LÉGIKÖZLEKEDEDÉSI ESEMÉNYEK 2010
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Sipos Sándor főosztályvezető.
Győri Gyula Légügyi elnökhelyettes Hivatalvezető
LÉGIKÖZLEKEDÉSI ESEMÉNYEK – Vitorlázó repülőgépek és UL légijárművek
1 VÁLTOZÁSOK A SZAKMAI ÉS AZ ÜZEMBEN TARTÓI VIZSGÁLATRA VONATKOZÓ SZABÁLYOKBAN KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS BUDAPEST, november 11. dr. Horváth Diána.
Készítette: dr. Szucsigán Ádám
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
1 Az EMC témaköre, EMC Irányelv Zavarok frekvencia tartomány szerinti elhelyezkedése Az EMC megvalósításának módszere.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
Vasútszabályozási Osztály
Ágazati szakképzés változásai
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
Adatvédelmi alapelvek
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 29. Papp István balesetvizsgáló HELIKOPTER REPÜLÉS – 2009.
Anyagvizsgálat a Gyakorlatban 7. Szakmai Szeminárium Tóth Péter MVM Paks II. Atomerőmű fejlesztő ZRt. Nukleáris Osztály VII. AGY, Új atomerőművek.
Ellenőrzés, karbantartás, felülvizsgálat
MOTOROS-SÁRKÁNY BALESET
~ COMLOSS REPÜLÉSEK Szarka Ágoston légiközlekedés védelmi tiszt.
A pilóta nélküli légijármű rendszerek hatósági tanúsítása
NÉHÁNY GONDOLAT A KISREPÜLŐTEREKRŐL …
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Nemzeti Energetikusi Hálózat
KBSZ ÚJ BEJELENTŐ FELÜLETÉNEK BEMUTATÁSA
KBSZ Alapító: Gazdasági és Közlekedési Miniszter Alapítva: január 01. Jogállása: országos illetékességű, központi hivatal, alkalmazottai kormánytisztviselők.
Előadás másolata:

LÉGIKÖZLEKEDEDÉSI ESEMÉNYEK kg és 5700 kg közötti légijárművek KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Dusa János balesetvizsgáló

2 ESEMÉNYEK Összes esemény40 Baleset 65 repülőgép + 1 helikopter Súlyos esemény 0 Esemény3026 repülőgép + 4 helikopter Intézkedést nem igényel 22 repülőgép Rendellenesség 22 helikopter

3 ESEMÉNYEK

1. Elektromos berendezés hiba:1 esemény 2. Madárral ütközés:1 esemény 3. Hajtóművel kapcsolatos:5 esemény –balhajtómű leállás DA-42 –turbófeltöltő hiba PA-46 –porlasztó jegesedés R44, C-152, Morane 4. Benzin hiány: 2 esemény 4 ESEMÉNYEK CSOPORTOK SZERINT

5.Rádió hiba,rádió kapcsolat elvesztés: 2 esemény 6.Átstartolás nem stabilizált megközelítés miatt: 1 esemény DA-42 7.Navigációs szabályok megsértése: 10 esemény 8.Leszállással, gurulással kapcsolatos esemény: 12 esetben 9.Repüléstechnikai hiba: 2 esemény, Z ESEMÉNYEK CSOPORTOK SZERINT

Rendellenesség: 2 esemény ECUREUIL SCHWEIZER 300C 6 ESEMÉNYEK CSOPORTOK SZERINT A KBSZ részéről intézkedést nem igényel: 2 esemény Az LH-P1 és LH-R1 légterek megsértése 1-1 esetben

BA _1: A Vb javasolja az NKH LI -nek a munkarepülés szabályainak felülvizsgálatát, különös tekintettel a fedélzeten lévő személyek, illetve a légijármű által érintett vagy elérhető területen tartózkodó személyek, valamint létesítmények biztonsága szempontjából. A Vb javaslatát indokolja, hogy jelen esetben az érvényes szabályok lehetővé tették a repülést olyan magasságon és olyan körülmények között, ahol és amelyek fennállása esetén egy esetleges kényszerhelyzetben általában véve kérdéses annak biztonságos megoldása. BA _2: A Vb javasolja az NKH LI -nek, hogy a Robinson R-44 típusú helikopterek Üzemeltetési kézikönyv 4. Normál eljárások 4.12 pontjában, „A porlasztó fűtőautomata használata (Use of carb heat assist)" leírásában töröljék az automata szót, mert az megtévesztő lehet a fűtő segédberendezés használati módját illetően. A Vb javaslatát indokolja, hogy a jelen megszövegezés azt sugallja, hogy azzal a pilótának nincs további teendője a bekapcsolását követően, holott, a pilótának legalább ellenőrzési teendője van. (A Vb rendelkezésére bocsátott Kézikönyvben használt angol kifejezés a korrekt.) 7 BIZTONSÁGI AJÁNLÁSOK

8 BA _3: A Vb javasolja az NKH LI-nek, hogy a fűtő segédberendezés biztonságos használata érdekében az Üzemeltetési kézikönyv 4. Normál eljárások 4.12 pontját egészítsék ki az Üzemeltetési kézikönyv 10. Biztonsági tanácsok SN-31 Biztonsági közleményével. A Vb javaslatát indokolja, hogy a Biztonsági közlemény az üzemeltetésre vonatkozóan olyan fontos információkat tartalmaz, amelyeket naprakészen kell ismerni és alkalmazni a biztonságos üzemeltetés érdekében. BA _4: A Vb javasolja az NKH LI-nek, hogy kereskedelmi célú repülés esetén, amennyiben a repülést végrehajtó személyzeten kívül más személy is tartózkodik a fedélzeten, a vészhelyzet esetén való teendőkre vonatkozó eljárás ismertetésének tudomásul vételét az érintett személy aláírásával is igazolja, kivéve azt az esetet, amikor a személyzet az általános eljárási rendjének megfelelően biztonsági bemutatót tart. A Vb javaslatát indokolja, hogy ezzel megelőzhetőek a későbbi vitás kérdések a vészeljárási teendők ismeretét illetően. BIZTONSÁGI AJÁNLÁSOK

9 1. A BA _2 és BA _3 számú ajánlásokat az NKH Légiközlekedési Igazgatósága elfogadja, azonban hangsúlyozni kívánja, hogy az egyes megállapítások felvetéseken alapulnak, a baleset okának egyértelmű megállapítása nem valósult meg. A fenti két pontban foglaltak megvalósulása iránt az NKH Légiközlekedési Igazgatósága március 31-ig intézkedik. 2. A BA _1 és BA _4 számú ajánlásokat az NKH Légiközlekedési Igazgatósága elfogadja, az abban foglaltakkal egyetért, azonban a munkarepülésekre vonatkozó, valamint a kereskedelmi célú repülésekre vonatkozó ajánlásokban foglaltak bevezetéséhez a Magyar Köztársaság légterében és repülőterein történő repülések végrehajtásának szabályairól szóló 14/2000. (XI. 14.) KöViM rendelet módosítása szükséges. Figyelemmel arra, hogy az egyes jogszabályok felülvizsgálatának, módosításának rendjét a kormány jogalkotási tervében határozza meg, ezzel kapcsolatban teljesítési határidőt a NKH LI nem tud megjelölni. Az NKH LI a 14/2000. (XI. 14.) KöViM rendelet módosításakor a fenti ajánlásokban foglaltak megvalósulása iránt (szövegszerű) javaslatot fog tenni.

a légiközlekedésről szóló 1995.évi XCVII. törvény 74.§ (1) bekezdés s) pontja felhatalmazza a közlekedésért felelős minisztert, hogy e szabályokat rendeletben határozza meg. 10 BA _1: A Vb javasolja a közlekedésért felelős miniszternek, hogy intézkedjen a polgári légijárművekkel történő bemutatók és rendezvények végrehajtására vonatkozó szabályokat, feltételeket és biztonsági követelményeket meghatározó rendelet kiadására. BIZTONSÁGI AJÁNLÁSOK

BALESET

12 LHDK

13 A vonatkozó szabályok betartásával az ilyen esetek elkerülhetők, ezért biztonsági ajánlás kiadására nincs szükség. A Vb nem talált olyan körülményt, amely biztonsági ajánlás kiadását indokolná. TOVÁBBI „BIZTONSÁGI AJÁNLÁSOK” 38 vizsgált eseménnyel kapcsolatosan

14 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET !