EU-s források ökoiskolák számára Takács Eszter Könczey Réka Budapest, 2009. június 6. Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
Advertisements

Az emeltszintű járóbeteg szakellátás fejlesztése a Lenti Kistérségben a Dr. Hetés Ferenc Rendelőintézet revitalizációjával NYDOP-5.2.1/B LENTI.
Helyi Érték – Értékhely! KEOP /B/
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Helyi Érték- Értékhely! KEOP CELODIN Zalai Alapítvány.
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
A Széchenyi Programiroda Nkft
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése A turisztikai pályázatok gazdaságélénkítő hatása az Észak-Magyarországi régióban.
A Délegyházi Napköziotthonos Óvoda komplex fejlesztése KMOP-4.6.1/B
Tehetségpont létrehozása
Európai Uniós pályázatok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok December 8. Barák Anita.
EU-s források ökoiskolák számára Könczey Réka Budapest, június 5. Magyarországi Ökoiskola Címkiosztó OecoSystem tanácsadó.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
Szemléletformálás a kerékpáros közlekedés támogatásában
a Nyugat-dunántúli Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Fenntartható termelési és fogyasztási szokások ösztönzése akcióterv Szántó Szilvia Környezetfejlesztési Főosztály Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
PÁLYÁZATI LEHETŐSÉGEK A HUMÁNERŐFORRÁS OPERATÍV PROGRAMOKBAN
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
TIOP február 2.. TIOP 1.1.1/09 Tanulói laptop Támogatás összege: Ft Pályázat időtartama: május 1. – március 1.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Környezetvédelmi és közlekedési infrastruktúra prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A es NYDOP akcióterv előkészítése. Várható ütemezés  Végleges módszertan: március  Főbb változások, újítási szándékok jelzése, egyeztetése:
Iskolánk futó projektjei
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
TISZK létrehozása és a TIOP-3. 1
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
Mezőföldi Híd Térségfejlesztő Egyesület. Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengely intézkedései 1. Mikrovállalkozások létrehozásának.
Pályázati lehetőségek és tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési operatív programban Gáspár Bence Orosháza, július 31.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ 2010.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Környezeti nevelés uniós forrásokból
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
KDOP /2F A közoktatás tartalmi feladataihoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztések Közép-dunántúli Regionális Döntés-előkészítő, Javaslattevő.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése.
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
Lorem ipsum.
EU-s források ökoiskolák számára
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Előadás másolata:

EU-s források ökoiskolák számára Takács Eszter Könczey Réka Budapest, június 6. Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója

ÚMFT forrásai Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) beruházási jellegű fejlesztések (termelő beruházás, infrastruktúra fejlesztés, környezetvédelem) Európai Szociális Alap (ESZA) humán erőforrás fejlesztés (képzések, HH…) Kohéziós Alap Közlekedési (50 millió ) és környezetvédelmi (25 millió ) nagyprojektek támogatása

Ökoiskola fejlesztési igényei? Épület, építmény, kert Felszerelés Képzés és továbbképzés Tananyagfejlesztés Minősítés-tanúsítás

Ökoiskola fejlesztési igényei? Ökoiskoláztatás: programok, kampányok, táborok, csereutazás stb. Ökoiskola külső kapcsolatai Rendszerfejlesztés

Ökoiskola: támogatható, elszámolható +Támogatható tevékenység: amennyiben a fejlesztés, kiépítés, bevezetés megnevezett célja (feladata) lehet a konstrukciónak +Elszámolható költség: amennyiben nem kifejezetten ez a konstrukció célja, de a (másféle) tevékenységhez tartozóan engedi/nem tiltja elszámolni az ökoiskola fejlesztés költségeit -/+Általában nem elszámolható, ha horizontális (FF) célul választják az ökoiskola minősítés megszerzése ?

Iskolafejlesztés példa Projekt megnevezése: Infrastrukturális fejlesztéssel a nyitott, többfunkciós iskoláért Pályázat neve: NYDOP-5.3.1/2/2F-2f Közoktatási infrastruktúra és szolgáltatások fejlesztése Megítélt összeg: Ft, 80% Projekt rövid összefoglalása: A pályázat célja a Gyenesdiási Általános és Alapfokú Művészeti Iskola infrastruktúra fejlesztése, a mai, modern 8 évfolyamot ellátni képes intézetért. Továbbá az iskola művészeti-, és a térségben egyedülálló ökotevékenység folytatásához szükséges helyiségek, feltételek biztosítása, mely révén a gyermekek számára egy egészséges, modern, méltányos oktatási környezet alakul ki, mely egyben a pedagógusi munka minőségének javulását, az egészségre nevelés folytonosságát biztosítja. Projekt tervezett kezdete-vége:

FÉF mintaprojekt példa Pályázó neve: Móra Ferenc Általános Művelődési Központ Projekt megnevezése: Kerékpártároló létesítése a mórahalmi Móra Ferenc Általános Művelődési Központban OP név:KEOP Pályázat neve: 6.2.0/A Fenntarthatóbb életmódot és fogyasztási lehetőségeket népszerűsítő, terjedésüket elősegítő mintaprojektek Beruházás helye (helység): Mórahalom Megítélt összeg: Ft Támogatás aránya:90 % Támogatási döntés dátuma:

Kampány példa Pályázó neve: Deák Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Projekt megnevezése: Egészséges környezetben - egészséges ember. (Hatékony tudatformálás a környezetvédelmben. A tanulókon keresztül a szülők, a falu környezeti szemléletváltoztatása.) Pályázat neve: 6.1.0/A A fenntartható életmódot és az ehhez kapcsolódó viselkedésmintákat ösztönző kampányok (szemléletformálás, informálás, képzés) Beruházás helye (helység): Kóny Megítélt összeg: Ft Támogatás aránya:90 % Támogatási döntés dátuma:

Kampány példa Pályázó neve: Algyői Általános Iskola Projekt megnevezése: Első lépés a fenntartható háztartások felé - regionális képzés és kampány Pályázat neve: 6.1.0/B A fenntartható életmódot és az ehhez kapcsolódó viselkedésmintákat ösztönző kampányok Megítélt összeg: Ft Támogatás aránya:95 % Projekt rövid összefoglalása: bemutató órák, pedagógus továbbképzés, előadás-sorozat és ismeretterjesztő kiadványok készítése a lakosság számára, rendezvény Algyőn (falunap) energetikával foglalkozó cégbemutatókkal, lakossági tanácsadó szolgálat működtetése Algyőn, tájbejárás-sorozat Projekt tervezett kezdete - vége:

Kampány példa Pályázó neve:KvVM Projekt megnevezése: Zöld Kréta kampány Pályázat neve: 6.1.0/B A fenntartható életmódot és az ehhez kapcsolódó viselkedésmintákat ösztönző kampányok Megítélt összeg:50 mFt + 2,5 mFt öbnerő Támogatás aránya: 95 % Projekt rövid összefoglalása: Ökoiskola „roadshow”, előadás-sorozat és ismeretterjesztés, Rendezvények pedagógusok és helyi döntéshozók számára

Statisztika eddig „nyerő” OP-k: ROP-ok, KEOP, TIOP Ökoiskola mint nyerő pályázó? KEOP 6.1.A: a nyertes iskolák fele ökoiskola Egyéb nyertes ökoiskolai projektek: pl. Zöld Kréta (KvVM)

Szekció hívogató Melyik pályázati kiírásban? Mire? Hogyan készítsünk nyerő pályázatot? Hogyan hajtsuk végre jól? Kérdések Köszönjük figyelmüket!