Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A m ű v é s z e t e k A művészet a görög tekhné és technika,
Advertisements

Stacionárius és instacionárius áramlás
 .
A filozófia vizsgatárgy története Világnézetünk alapjaiBevezetés a filozófiába 1990-től bizonytalanság: kötelező - nem kötelező Részt vettünk a nemzetközi.
Történeti episztemológia
Mozgások I Newton - törvényei
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia.
Realista építészet EKLEKTIKA
A repülés kultúra A tudatos gyakorlás vezet mesterfokra.
Egymásrafényképezések
Európai vonat Európa 2010 Kaposvár. benyújtja pályázatát az „Európa Kulturális Fővárosa 2010” cím elnyeréséért.
Készitette:Bota Tamás Czumbel István
Az ellenreformáció és a barokk
AZ AVANTGÁRD új művészeti törekvések a XX. század elején
Vallásantropológia rítus, totem, tabu, mágia, mítosz
Matematika Eredete és története Kaszás Tamás.
Lyonel Feininger Vitorlások.
A XVII. század korstílusa
a futurizmus futuro = jövő
A tudományos munka néhány szerzői jogi vonatkozása
Az animáció nem más, mint egymás után levetített képkocka sorozat. Ezek a képkockák kis mértékben térnek el egymástól. Ezáltal az élettelen bábok, rajzok,
RENESZÁNSZ FESTÉSZET „A festészet az a művészet, amely arányos vonalakkal és a dolgok természetéhez hasonló színekkel, a perspektíva tényét követve oly.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Mozgás és sebesség megjelenése a képzőművészetben
Esztétika Kerékgyártó Béla docens Jász Borbála doktorandusz
Konzultációs nap – Minőségfejlesztési Iroda szeptember 18. Fekete Krisztina Fókuszban a formahibák.
A test mozgási energiája
Az impresszionizmus Európában
Az avantgárd művészeti irányzatok
A futurizmus.
Történelemtanítási stratégiák a nemzetközi történelemdidaktikai koncepciók tükrében F. Dárdai Ágnes
Naturalista filozófia Avagy milyen állásponton lehetünk azzal kapcsolatban, hogy hogyan épül fel a világ? Sipos Péter Budapest, 2007 október 10.
Művészeti-irodalmi irányzatok, stílusok a 20. században
A barokk, a XVII.sz. korstílusa
A valószínűségi magyarázat induktív jellege
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
XVIII. sz. , skót felvilágosodás Empirista, szkeptikus
3. A FILMELBESZÉLÉS KIALAKULÁSA
4. A FILM formanyelvi eszközei
25. Utómunka, FILMSZERKESZTÉS, VÁGÁS
Pontszerű test – kiterjedt test
A mozgás egy E irányú egyenletesen gyorsuló mozgás és a B-re merőleges síkban lezajló ciklois mozgás szuperpoziciója. Ennek igazolására először a nagyobb.
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
Hegel ( ) művészetfilozófiája
5. AVANTGARDE FILMES IRÁNYZATOK
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
A statisztika eredete és története
1.29 EURÓPAI POSZTMODERN FILM
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
Aldo Rossi ( ) The Architecture of the City.
Összeállította: Nikli Károly 2013
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
Összeállította: Nikli Károly
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
Kultúra értelmező kéziszótár alapján három jelentés
7. NÉMET EXPRESSZIONIZMUS
1 13. AZ OBJEKTÍV LÁTÓSZÖGE Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013.
22. FILMÖTLET, SZINOPSZIS, TREATMENT, STORYLINE
8. FRANCIA IMPRESSZIONIZMUS JEGYZET ÖSSZEÁLLÍTOTTA: NIKLI KÁROLY 2013.
Készítette: NoNameTeamAnonymus csapat, 2. forduló, 3.feladat
a kubizmus kubus = kocka
Energia: Egy test vagy mező állapotváltoztató képességének mértéke. Egy testnek annyi energiája van, amennyi munkát képes végezni egy másik testen,
AZ AVANTGÁRD (francia avant garde: előőrs) azoknak a XX. századi irányzatoknak a közös neve, amelyek a művészi forma radikális megújítására törekedtek.
Poltrona di Proust | 1978 Alessandro Mendini Fiktusz Lilla.
Spinóza ( ) Descartes-nál megoldatlan kérdés: Hogyan lehet hatással egymásra a test és a lélek (nála ugyanis ez két különböző szubsztancia). Spinóza.
Juicy Salif citrusfacsaró
Spinóza ( ) Descartes-nál megoldatlan kérdés: Hogyan lehet hatással egymásra a test és a lélek (nála ugyanis ez két különböző szubsztancia). Spinóza.
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
Előadás másolata:

Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013 9. OLASZ FUTURISTA FILM Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013

Futurizmus A futurizmus huszadik századi avantgárd művészeti irányzat volt. Filozófiája a jövőbe, a technikai haladásba vetett hitre épül, kulcsszavai a mozgás, dinamizmus,urbanizáció, militarizmus, nacionalizmus.

Futurizmus A futurizmus az avantgárd egyik legkorábbi, de gyorsan lefutó áramlata. A jövő felé forduló – és ezzel egyidejűleg a múltat élesen elutasító művészeti irányzatként, a dinamizmus és a sebesség kultuszát hirdeti. Kulcsfogalmai még: az erő, a veszély, a merészség, a lázadás, a küzdelem, a lendület, a technika és a zörej.

Futurizmus A futuristák magasztaltak minden egyéni megnyilatkozást, minden eredeti formát. Szembefordultak a könyvtárak és a múzeumok avíttnak tekintett kultuszával, és a modern, nyüzsgő nagyvárost dicsőítették.

Futurizmus Elnevezésének alapja (a ”jövő” jelentésű latin "futurum" szóból származó) olasz "futuro" szó. Elnevezője Marinetti.

A futurista fotográfia A futurista fotográfia és mozgófilm Anton Giulio Bragaglia 1911-ben kidolgozott fotódinamizmusához kötődik, ami atmoszferikus módon a mozgás pillanatnyi, anyagtalan sebességét szinte transzparens módon ragadja meg, hogy „a dolgok belső esszenciáját” tegye láthatóvá.

A futurista fotográfia Amennyiben a sebesség növeli a képek transzparenciáját és anyagtalanságát, úgy a megjelenő kép, az alakok és az események áttűnéseit és egymásba hatolásait, idézi elő.

A futurista fotográfia 1916-tól a fotográfia a mozgókép elterjedésével párhuzamosan ún. szuperimpressziókat kísérel megragadni. Egy sebesen mozgó test szépsége így elérkezik oda, hogy megszűntesse a kétdimenziós tér és az idő bármilyen dimenzióját, a mozgás érzetét keltve és rekonstruálva, újraalkotva azt.

A futurista mozgófilm Nem lehet a szó szoros értelmében vett futurista filmről beszélni, melynek elmélete és gyakorlata, vagy története és kikísérletezett technikája volna, röviden: nem létezik, és valójában soha nem is létezett futurista film. Tulajdonképpen egyetlen filmre volna érvényes ez a meghatározás: a Marinetti, Balla, Corra, Ginna és Settimelli által 1916-ban készített Vita futurista (Futurista élet) című alkotásra, ám ez nem maradt fenn.

Marinetti, Balla, Corra, Ginna és Settimelli: Vita futurista (1916)

Anton Giulio Bragaglia: Thais (1916) 00:35:14

vége