HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
CIVIL SZERVEZETEK AZ ESÉLYEGYENLŐSÉGÉRT. Esélyegyenlőség területei, célcsoportjai Jogszabályok: A közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény A fogyatékos.
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
Peőcz Veronika Béki Andrea
Közoktatási projektelemek Készítette: Deli Mária Közoktatási koordinátor.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
SNI együttnevelés törvényi szabályozása és intézményi gyakorlata 2012
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség, sajátos nevelési igény
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
KISÚJSZÁLLÁS.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Integráló iskolák a közoktatásban
MÓDSZERTANI KÖZPONT MŰKÖDÉSE A KAPOSVÁRI KISTÉRSÉGBEN
Inkluzív pedagógia Előadó: Török Mária.
SNI gyerekek az iskolában (1.) A sajátos nevelési igény
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
A beiskolázás előkészítése
Inklúzív nevelés Magyarországon
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Integráció és inklúzió
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Úton az inklúzió felé Szombathely, Bercsényi u tel./fax: 94/
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
Alapítás: augusztus „Többre megyünk együtt, mint külön- külön…”
„Referenciaintézmény kialakítása a II
„Együtt, eredményesen”
Előadás másolata:

HEF OP / 2.1.6 A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE Az együttnevelés feltételrendszerének megteremtése Kisújszállás alapfokú közoktatási intézményeiben Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kádas György Általános Iskola, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola, Diákotthon és Gyermekotthon Kisújszállás, Bajcsy_Zs. út 37

„Minden egyes ember csak ember, ennél te sem vagy több és ő sem kevesebb.”

Miről is szól a program? A Kisújszálláson és vonzáskörzetében élő, sajátos nevelési igényű gyermekek esélyegyenlőségének javításáról Befogadó közoktatási rendszer, inklúzív nevelés, oktatás feltételeinek megvalósításáról

Sajátos nevelési igényű gyermek Sajátos nevelési igényű , az a gyermek vagy tanuló, aki a szakértői és rehabilitációs bizottság szakvéleménye alapján: testi, érzékszervi, értelmi, beszédsérült, autista, több sérültség együttes előfordulása esetén halmozottan sérült, lelki fejlődés zavarai miatt a nevelési, tanulási folyamatban tartósan akadályozott (pl. olvasási, írási, számolási nehézséggel küzd.)

A program megvalósítói Kádas György Általános Iskola Arany János Általános Iskola Kossuth Lajos Általános Iskola, Pedagógiai Szakszolgálat és Diákotthon Városi Óvodai Intézmény Művelődési és Ifjúsági Központ

A projekt célja A közoktatási intézményekben csökkenjen a kirekesztő, és erősödjön a befogadó szemlélet, alakuljon ki a befogadó környezet. A közös programok, játékos tevékenykedés során, a gyermekek ismerkedjenek meg egymás értékeivel. A városi intézményekben tanuló gyermekek , pedagógusok, szülők, érzékenyítése, a „más” gyermekek elfogadásának segítése. Javuljon az SNI tanulók továbbtanulási esélye, csökkenjen társadalmi kirekesztettségük.

A projekt fő tevékenységei A cél érdekében 3 munkacsoportot hoztunk létre, mely alapján kidolgoztuk tevékenységeinket. I. Pedagógusok képzésével, szemléletformálásával kapcsolatos tevékenységek II. Szülők segítésével, szemléletformálásával kapcsolatos tevékenységek III. Gyermekek szemléletformálása érdekében, sok közös program szervezése

I. Pedagógusok tevékenységei A pedagógusok ingyenes képzéseken fognak részt venni, ahol az inklúzív nevelést fogják elsajátítani. Kompetencia-alapú programcsomagokat fognak kipróbálni, mely a tanulók sokoldalú képességfejlesztését segíti elő. A városban működni fog egy közös szakmai műhely, amelyben tapasztalatot fognak cserélni a pedagógusok, jó gyakorlataikat osztják meg egymással. Kiadványt fog készíteni a konzorcium Tapasztalatcsere látogatáson fognak részt venni Kistérségi szakmai konferenciát szerveznek.

Szülőknek tervezett foglalkozások Szülői tájékoztatás 2. foglalkozás: Mit várok a gyermekemtől? Pszichológus előadása 3-4-5-6.foglalkozás: Szülői klub pszichológus megsegítéssel, fejlesztő eszközkölcsönzéssel

Tanulók tevékenységei Az SNI gyermekek és a többségi iskolákban nevelkedő tanulók szemléletformálása, közös szabadidős rendezvényeken keresztül valósul meg, melynek helyszínei Művelődési házban lesznek. Kézműves délutánok, népi mesterségek, színpadi műsorok, játszóház, táncház…

Köszönöm a megtisztelő figyelmüket! Tatár Jánosné szakmai vezető tatarnekisse@t-online.hu