Kulturális tevékenységek és a közügyek kezelése (issue management) (Managementul activităţii culturale)
Közügyek kezelése A társadalmi felelősség -- a vállalatok számára ma már az üzleti kapcsolatokban alapvető költségvonzattal jár A felelősen viselkedő és ezt kimutató vállalatot többen választják partnernek (üzleti, állami, NGO szektorból egyaránt)
A közügyek hatékony kezelése a közéleti kommunikáció különböző formáinak ismeretét, használatát feltételezi A közléleti kommunikáció jelentésköre szűkebb, mint a társadalmi kommunikációé, de tágabb – és részben más – mint a szociológiában használt szinoníma, a nyilvánosság illetve a nyilvános kommunikáció
Közéleti kommunikáció: minden kommunikáció, amelyben intézmények, szervezetek, táradalmi csoportok, egyének kommunikálnak ezt a médiumok közvetítik
közérdekű intézményi tevékenységek nyilvánossága az intézmények politikai, társadalmi jelleg tevékenységeinek nyilvánossága
A kommunikáció színterei médiumok (nemzetközi, országos, regionális, helyi) behatárol földrajzi területek lakosságának nyilvánossága
szomszédsági szerkezetek nyilvánossága közigazgatás vonatkozó tevékenységeinek nyilvánossága gazdasági szereplők tevékenységeinek nyilvánossága
szocializáló intézmények tevékenységének nyilvánossága NGO szervezetek tevékenységének nyilvánossága Ha a vállalat a közügyek kezelésében részt akar venni, akkor mindezekben a nyilvánossági szférákban jelen kell hogy legyen
A közügyek kezelésének kommunikációs hibái konfrontatív helyzetek – kooperatív helyzetek szabályozatlan, korlátozatlan, versenyszerű jelenlét politikai érdekérvényesítés – a közügyek mellőzése
Létezhet teljes körű együttműködés a közügyek alakításában Egyházak, civil társadalom – közügyek érvényesítését segítik
Közügyek kezelésének kultúrája Napi viszonyulások sokasága a közügyek napi kérdéseihez – az ezek reprezentációihoz (pl. médiareprezentációk)