Táblán kínáljuk az információt Magic fejlesztői és felhasználói konferencia 2012, Budapest, 2012. 06. 06. Hans Zoltán AEGON Magyarország Szolgáltatás Fejlesztés és Online Irányítás Vezető
AEGON Magyarország számokban 1 413 281 ügyfél
AEGON Magyarország számokban 1 701 996 szerződés
AEGON Magyarország számokban 999 942 telefonhívás
AEGON Magyarország számokban 285 995 kárügy
AEGON Magyarország számokban 18 nagyobb IT rendszer
AEGON Magyarország számokban 117 adatbázis
AEGON Magyarország számokban 9,2 terrabyte adat
Ellenállni vagy felülni a száguldó vonatra? A világ változása 1990 – 2011 1990 2000 2011 Telefon Mobiltelefon iPhone TV Laptop Tablet/iPad Online vásárlás: 0,1% (zene) 3% 30% Ellenállni vagy felülni a száguldó vonatra?
Magyarország változása 1990 – 2011 2000 2011 Nyugdíjasok száma 25% 30% 35% Életbiztosítások növekedése 15-20% 10%+ 5% Felügyeleti szabályozás Termék kontroll Szolvencia Fogyasztóvédelem Fogyasztói bizalom Hiánytalan Fenntartás, negatív tapasztalat Nincs, csak ha átláthatóság
AEGON lehetőségei, lehetséges válaszai 1995 Sorállás Kárszám 2 hét fizetés 2011 Call Center 1 hét Szemle nélkül 2015 ?? 1 nap Online
Innováció, a fejlődés mozgatórugója Válság elhúzódása Nem várt extra terhek Reál értéken csökkenő díjbevételek Visszaeső jövedelmezőség Lehetőségek a kihívásokban Piacok bezárása Új szereplők belépése
Mivel foglalkozik/hatna egy biztosítótársaság mobilalkalmazások címén? Vezetői információ (MIS) Információk gyors elérése Adatok vizuális interpretálása Értékesítés támogatása életbiztosítási eladások hatékony támogatása, mobil applikáció az életbiztosítási kalkulációhoz, ajánlatkészítéshez Ügyfélkiszolgálás fejlesztése Könnyű, gyors ügyintézés Testreszabott kiszolgálás, visszajelzések up/cross-sell Kárrendezés Piacvezetőhöz méltó innovatív megoldások 17 115
Életbiztosítási vásárlási szokások Forrás: Nielsen global consumer report 2010, Pew Research Center US data2010, LIMRA US customer research 2011 Baby boomer: 1946-64 között született, Gen X: 1960-80 között született, Gen Y: 1980-90-es évek végéig születettek
Életbiztosítási weboldalak látogatottsága Forrás: Nielsen global consumer report 2010, Pew Research Center US data2010, LIMRA US customer research 2011 Baby boomer: 1946-64 között született, Gen X: 1960-80 között született, Gen Y: 1980-90-es évek végéig születettek
Érdeklődés a mobil életbiztosítások iránt Forrás: Nielsen global consumer report 2010, Pew Research Center US data2010, LIMRA US customer research 2011 Baby boomer: 1946-64 között született, Gen X: 1960-80 között született, Gen Y: 1980-90-es évek végéig születettek
Életbiztosítás alkalmazás B2B
Online ügyfélszolgálat B2C
Kárrendezés (múlt – jelen – jövő)
MSTR pilot project összefoglalás 2011. november – december: demo, pilot feladat meghatározása (Célul azt jelöltük ki, hogy keressünk egy jól definiált, strukturált adathalmazat, amin ezt a prezentációs réteget ki tudjuk próbálni.) 2012. január 20: MSTR szerverek telepítése 2012. március 01: dashboardok első változata 2012. március 30: alkalmazás terítése
MicroStrategy architektúra az AEGON-nál Internet iPad, iPhone, Android, Blackberry MS Office Webes felhasználók Titkosítás SSL 128 Azonosítás Microsoft AD Balabit ZORP MicroStrategy Web Universal Apache Tomcat DMZ MicroStrategy Desktop Designer Intranet Core network MicroStrategy Intelligence Server Linux (CentOS) MicroStrategy Architect TXT CSV Email, nyomtató, file Oracle Open Source MD XML
magad abban, amit csinálsz egyszerre csak egy dologra Kritika Visszautasítás Seggfejek Feszültség DOLGOZZ keményen (nem könnyű) és folytatódik… …és… Tarts ki Nehézségek és kudarc esetén fejlesztd magad abban, amit csinálsz próbálj meg sIKeR úgy, hogy Légy kreatív fókuszálj egyszerre csak egy dologra továbbá mindezt szenvedéllyel csináld és ne a pénzért szolgálj másokat Figyelj oda másokra Légy kíváncsi/nyitott Kérdezz bátran Oldj meg problémákat Építs kapcsolatokat TEDD ODA magad (lépd át a határaidat) ne felejts el mindig Richard St. John:’s 8 secrets of success
Kérdések?