„eTwinning” Projektötlet: „Akikre büszkék lehetünk” Berettyóújfalui Arany János Gimnázium, Egészségügyi Szakképző és Közgazdasági Szakközépiskola.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A komplex tehetségfejlesztési program moduljainak tartalma
Advertisements

Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
Pályaválasztás 2014/15.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Lépések, végrehajtás, portfólió Marksteinné Molnár Julianna
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
FELVÉTELI tájékoztató
H Ú S V É T P R O J E K T TÁMOP pályázat
Széchenyi tehetségműhely
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Nyílt napok látogatottsága
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Raoul Wallenberg Humán Szakképző Iskola és Gimnázium.
„Let’s speak!” angol nyelvi diákkör Jónás Lászlóné.
Zelk Zoltán Általános Angol- Német Kéttannyelvű Iskola
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A gyerek nem az életre készül, hanem él
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
A kerettantervek fejlesztése
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
PROJEKT OKTATÁS.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
A tanulmányi munka értékelése (2010/2011.). Jegyek eloszlása a 2010/2011. tanévben.
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
BUDENZ JÓZSEF ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM Oktatási modellünk, továbbtanulási eredményeink 2014/2015. tanév.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
OH. Az egyes vizsgázói rétegek átlageredményeinek összehasonlítása %-ban, középszinten VizsgatárgyÖsszesGimnázium Kecskeméti Református Gimnázium.
VIZSGÁZÓK SZÁMA Tantárgy neve Közép- szinten Emelt szinten matematika magyar nyelv.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Barcsák Marianna - KPSZTI
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
DARUS a gyermekekért.
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Érettségi eredmények május
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Érettségi eredmények 2017.
magyar nyelv és irodalom
NÓGRÁD MEGYEI VÁCI MIHÁLY GIMNÁZIUM
FELVÉTELI Berzsenyi Dániel Gimnázium 1858
Tisztelettel köszöntjük a Trefort Ágoston Szakképző
Gimnáziumi statisztika
„Hagyjátok- mondta-, hadd jöjjenek hozzám a kicsinyek, ne akadályozzátok őket, hisz ilyeneké az Isten országa.” Mk 10,14.
Előadás másolata:

„eTwinning” Projektötlet: „Akikre büszkék lehetünk” Berettyóújfalui Arany János Gimnázium, Egészségügyi Szakképző és Közgazdasági Szakközépiskola

 a társadalomtudományok, természettudományok, művészetek és sportélet jeles magyar képviselőinek megismerése, információszerzés munkásságukról, életútjukról, ill. a testvériskola országának jeles képviselőinek megismerése,  példaképek, minták állítása a tanulók elé,  a tantárgyi integráció erősítése,  európaiság, összetartozás érzésének erősítése  együttműködési, kommunikációs képességek fejlesztése,  az egyéni felelősségtudat fejlesztése,  idegen nyelvi, informatikai kompetencia fejlesztése.

 fejlődik a tanulók figyelme, empátiája, toleranciája, segítőkészsége, szociális kompetenciája,  a tanulók megismerik a magyar / külföldi tudósok, művészek, sportolók életpályáját, követendő példát találhatnak köztük,  fejlődik idegen nyelvi és informatikai kompetenciájuk.

 magyar és idegen nyelvű antológia összeállítása magyar / külföldi tudósok, művészek munkásságáról,  a projekt során született termékekből (mesék, dalszövegek, plakátok, makettek) kiállítás

Kapcsolódó tantárgyak, műveltségterületek  társadalomtudományok: magyar nyelv és irodalom, történelem, idegen nyelvek  természettudományok: biológia, kémia, fizika, földrajz, matematika  informatika  művészetek: építészet, képzőművészet, zene, művészettörténet, zenetörténet  testnevelés

 Érintett korosztály: évfolyam  A projekt tervezett időtartama: 1 tanév (9 hónap)

Tevékenységek

Munka- formák Fejlesztett területekTevékenységek Kapcsolódó tantárgyak csoport páros munka egyéni - információgyűjtés - együttműködés - összetartozás érzésének erősítése - zenei hallás fejlesztése - kreativitás - finommotorika fejlesztése - informatikai kompetencia fejlesztés - idegen nyelvi kompetencia fejlesztés -a projektben résztvevő iskolák bemutatkozása -képregény készítés egy iskolai napról -versfelolvasás eredeti nyelven és magyarul -Welcome Europe! plakátkészítés -Denglisch vetélkedő -dalszövegfordító verseny -himnuszfelismerő verseny magyar nyelv idegen nyelvek (angol, német, francia) rajz és vizuális kultúra informatika SZEPTEMBER: AZ EURÓPAI NYELVEK HÓNAPJA

Munka- formák Fejlesztett területekTevékenységek Kapcsolódó tantárgyak egyéni pármunka csoport frontális - információgyűjtés - kreativitás - önkifejezés megfigyelőképesség - állóképesség - ritmusérzék - zenei hallás - zenei memória - finommotorika - informatikai kompetencia fejlesztés - idegen nyelvi kompetencia fejlesztés -a zene és képzőművészetek magyar jeles képviselőinek bemutatása -népdaltanulás -táncház -dalszövegírás ismert dallamra -kedvenc zenészem / festőm stb. bemutatása -makettkészítés ének-zene tánc és dráma magyar nyelv idegen nyelvek informatika művészetek OKTÓBER: A ZENE ÉS KÉPZŐMŰVÉSZETEK HÓNAPJA

Munka- formák Fejlesztett területekTevékenységek Kapcsolódó tantárgyak egyéni csoport frontális pármun- ka -információszerzés - kreativitás - megfigyelés - alkalmazás - összefüggések felismerése - informatikai kompetencia fejlesztés - idegen nyelvi kompetencia fejlesztés -Nobel-díjasok, feltalálók munkásságának bemutatása -természettudományos kísérletek -Quiz Természet- tudományok Társadalom- tudományok idegen nyelvek informatika NOVEMBER: NOBEL-DÍJASOK, FELTALÁLÓK HÓNAPJA

Munka- formák Fejlesztett területek Tevékenységek Kapcsolódó tantárgyak egyéni csoport frontális pármun- ka -információgyűjtés - kreativitás - informatikai kompetencia fejlesztés - idegen nyelvi kompetencia fejlesztés -orvosok, szakácsművészek bemutatása -biológiai vizsgálatok élelmiszerekkel -salátakészítés, gyümölcslékészítés -ismeretterjesztő előadás a gyakori betegségek megelőzéséről -játékos vetélkedő az egészséges életmódról biológia egészségtan idegen nyelvek informatika DECEMBER: AZ EGÉSZSÉG HÓNAPJA

Munka- formák Fejlesztett területek Tevékenységek Kapcsolódó tantárgyak egyéni csoport - információgyűjtés - finommotorika - kreativitás - önkifejezés - informatikai kompetencia fejlesztés - idegen nyelvi kompetencia fejlesztés -kedvenc íróm / költőm bemutatása -szép kiejtési verseny -meseírás és illusztrálás -kézműves délután -múzeumlátogatás irodalom magyar nyelv technika idegen nyelvek informatika JANUÁR: A MAGYAR KULTÚRA HÓNAPJA

Munka- formák Fejlesztett területekTevékenységek Kapcsolódó tantárgyak egyéni csoport frontális pár- munka - ismeretgyűjtés - megfigyelőképesség - figyelem - vizuális memória fejlesztése - kooperáció - érvelési készség - informatikai kompetencia fejlesztés - idegen nyelvi kompetencia fejlesztés -jeles rendezők és alkotásaik bemutatása -ismeretterjesztő előadás a filmkészítésről -filmnézés és hozzákapcsolódó vetélkedő -film kontra könyv - vitadélután médiaismeretek irodalom FEBRUÁR: A FILM ÉS A SZÍNHÁZ HÓNAPJA

Munka- formák Fejlesztett területek Tevékenységek Kapcsolódó tantárgyak egyéni csoport frontális pármun- ka - információgyűjtés - megfigyelés - összefüggések felismerése - informatikai kompetencia fejlesztés - idegen nyelvi kompetencia fejlesztés -kiemelkedő történelmi személyek bemutatása, jelentőségük a magyar történelemben -történelmi film megtekintése, az események megbeszélése -történelmi emlékhelyek felkeresése, -játékos vetélkedő történelem média informatika idegen nyelvek MÁRCIUS: A FORRADALMAK HÓNAPJA

Munka- formák Fejlesztett területekTevékenységek Kapcsolódó tantárgyak egyéni csoport frontális pár- munka - információgyűjtés - alkalmazás - logika - megfigyelés - informatikai kompetencia fejlesztés - idegen nyelvi kompetencia fejlesztés -kiemelkedő fizikusok, matematikusok, kémikusok, biológusok, geográfusok, utazók életének, munkásságának bemutatása -természettudományos kísérletek bemutatása és értelmezése -„Az év diáktudósa” – komplex természettudományos vetélkedő -növény-meghatározás -állathang-felismerés -természetfotók készítése biológia matematika kémia fizika földrajz idegen nyelvek informatika ÁPRILIS: A FÖLD HÓNAPJA

Munka- formák Fejlesztett területekTevékenységek Kapcsolódó tantárgyak egyéni csoport frontális pármun- ka - információgyűjtés - ügyesség - állóképesség, kitartás - logikus gondolkodás - együttműködés - felelősségtudat - informatikai kompetencia fejlesztés - idegen nyelvi kompetencia fejlesztés -kiemelkedő sportolók bemutatása -helyi sportolók emléktáblájának megkoszorúzása -labdajátékok -öttusa -futóverseny a Berettyó parton -sakkverseny -olimpiatörténeti akadályverseny testnevelés idegen nyelvek informatika MÁJUS: AZ OLIMPIÁK HÓNAPJA

számítógépek interaktív táblák projektorok videokamera fényképezőgép kooperatív tanulási módszerek, differenciált csoportmunka, projektmódszer, előadás, tanulói kiselőadás, megbeszélés, vita, szemléltetés, játék, verseny Pedagógiai módszerek:

A tanulók szempontjából: - a tevékenységek során sokoldalúan fejlődnek - nemzetközi barátságok kötődhetnek - a tanulók a nyelveket eszközként használják más népek, kultúrák megismerésére - kinyílik számukra a világ, élményszerzés - tanulóink általános műveltsége szélesedik Az iskola szempontjából: -testvériskolai kapcsolat létesítése -az iskola vonzereje nő, könnyebb beiskolázás A résztvevő pedagógusok szempontjából: - szakmai fejlődés, önmegvalósítás