Sün? LOL! Politika 2.0 Aki a figyelmüket kéri: Dr. Sós Péter János KJF.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A történet helyből csalással indul, hiszen a politikusok arra kérnek felhatalmazást az emberektől, hogy az ő érdekeiket képviselhessék a parlamentben –
Advertisements

Levéltárak, Balatonfüred, június közösségi oldalak, web 2.0.
Nobody’s Unpredictable Vélemények a pénzügyi-gazdasági válságról az internethasználó lakosság és a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások körében.
Valósidejű fenyegetések a virtuális térben Symantec Kiberbűnözési felmérés Teasdale Harold szeptember 26.
THE BUSINESS AUTOMATION COMPANY Alsópáhok,2012. február 12. Új média Magyar Kolping Szövetség titkári továbbképzés.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
2014. június 28. Hálózati tanulás Hálózatok Internet Web 2.0.
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
Pénz, de honnan?. Office 365 Eszközök 1 milliárd Okostelefon 2016-ra, ebből 350 milliót használnak majd munkára Emberek 82 % A világ online népességének.
Statisztikák. Foursquare • 2014 Januári adatok forrás: foursquare.com/about • Több mint 45 millió felhasználó • Több mint 5 milliárd check-in • Több mint.
Közösségi portálok használata
Jövő hálózati megoldások – Future Internet
Közösségi hálózatok alkalmazása internet marketingben
© 2006 Avaya Inc. All rights reserved. Kommunikáció bárhol, bármikor! Rohály Gábor ügyvezető igazgató.
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. • Telefon: • Telefax: •
 Információs társadalom – a fogalom és ami mögötte van  Másvilág – fiatalok az információs társadalomban  Útikalauz stopposoknak – ifjúsági munka virtuális.
2011. június 21. Kisfaludy Károly Megyei Könyvtár
3 millió közös ismerős A kormányzati kommunikáció első éve a közösségi médiában Böszörményi Nagy Gergely Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkárság.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Készítette: Kotymán Arnold PS ÁMK Társulás Cserkeszőlő
Web2. - KÖZÖSSÉGI MÉDIA MENNYIT ÉR EGY RAJONGÓ??.
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
NEWTON IDEI TUDOMÁNYOS FELFEDEZÉSEK
Történelem az Interneten Aranyi Zoltán SZTE Egyetemi Könyvtár
Történelem az Interneten Aranyi Zoltán SZTE Egyetemi Könyvtár
Felhasználói tartalmak A kötöttségek nélküli publikálási lehetőségek kinyíltak Web2.0-ás technológia: Tovább bővült a lehetőségek tárháza Egyszerű publikációs.
FONTOS FOGALMAK AZ INTERJÚZÁS ÉS A KÉRDŐÍVEZÉS MÓDSZEREIHEZ A politikai szocializáció kutatás (1990) példáján Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe.
Közösségi portálok használata
Közösségi portálok használata
Közösségi oldalak Készítette: Tóth Petra Felkészítő tanár:
A MEGÚJULÓ ENERGIAFORRÁSOK
Készítette : Szente Szilvia Felkészítő tanár : Mgr. Spek Krisztina Iskola : Magyar Tannyelvű Magán Szakközépiskola, Gúta.
Vezeték nélküli hálózatok
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Fiatalok az új magyar demokráciában a politikai magatartás és részvétel aspektusából Készítette: Kovács Tamás PTE BTK Politikai Tanulmányok Tanszék MA.
A Magyar Köztársaság euro-atlanti csatlakozásának politikai vonatkozásai. A magyar diplomácia további feladatai az európai politikai integrálódás folyamatában.
Közösségi oldalak használata
Közösségi weboldalak és az alumni szervezetek DPR Szakmai Klub I. Hain Ferenc - DPR Szakmai Klub http./
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Közösségi oldalak: újabb aspektusok a kapcsolatokban Dr. Kósa Éva PPKE, BTK, VJK Internet konferencia Szeptember
MeetOFF.eu Képadatbázisok az OSZK-ban avagy képek archiválása és szolgáltatása a XXI. században. Moldován István Országos Széchényi Könyvtár.
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
A Magyar Honvédség részvétele NATO missziókban
mLearning - A Moodle használata mobil eszközökön
Hány szavazó hiányzik az ellenzéknek? január 30.
IWiW – második hullám Simó György T-Online Magyarország Zrt, vezérigazgató.
A WEB ARCHÍVUMOK KÉRDÉSKÖRE KÖNYVTÁRI ÉS TÁJÉKOZTATÁSI SZEMPONTBÓL.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
1 Zala Megye az Információs Társadalomban Konferencia Zalaegerszeg, május 30..
WEB 2.0. Amiről szó lesz… Web átalakulóban, a WEB 2.0 –Újszerű weboldalak… –Első a tartalom! –A felhasználók hatalomátvétele?! –A Web mint platform –
 Római szerződés: 1957március 25.  Európai Ipar fejlődése  1973 olajválság  es évek legnagyobb problémája  80 – s években Amerika és Japán.
CENTRUM KFT. Budapest, XXX. Köves u. 42 Telefon: Fax: www. centrum hu.
Nemzetközi migráció és az Európai Uniós választások
Készítette Kaponya Gergely 2014/2015 I félév Msc
„Ötletből pénzt”.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
Közösségi portálok használata Tepszis Barbara 8/A Salamon Róza (felkészítő tanár) Dr. Török Béla Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola,Egységes.
DNS. Az interneten használt osztott név adatbázis, a DNS (Domain Name Service) folyton használatos: –minden web lap letöltésnél, –levél közvetítésnél.
Kommunikáció-technológia specializáció
Készítette: Peterdi Panna. Tartalom 1.Története 2.Felhasználói 3.Videó+film 4.Előnyei 5.Hátrányi.
Előadássorozat a Független Pedagógiai Intézetben fupi.hu Az internet: miért, hogyan? 2 / 10. Csada Péter Csada Bt. cspc.hu.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
A web története és statisztikái. World Wide Web előtti internet, internet előtti hiperszöveg.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
 A politikai berendezkedések: a demokrácia és a diktatúra  A rendszerváltás Magyarországon  Az Alkotmány  A politikai pártok ma Magyarországon.
Munkaerőpiaci kihívások Az új generációk elvárásainak megjelenése a kiválasztásban Készítette: Farkas Edit közvetítési üzletág vezető.
Politika a hipermédiában – web kettes techno-forradalmak
A SOCIAL MEDIA HATÁSA A FOGYASZTÓI KULTÚRÁRA
PARAPREMIER április 16-án, 20:25-kor a Feketelista című bűnügyi sorozat hazánkban a VIASAT3-on startolt először.
Előadás másolata:

Sün? LOL! Politika 2.0 Aki a figyelmüket kéri: Dr. Sós Péter János KJF

2009. május 8. Politikai Web 2.0 kommunikáció 2 Generációváltás A világban a Y2K óta, Magyarországon legalábbis a 2006-os választás óta számolni kell a generációváltással: A Z generáció (más néven net-generáció) az ezredforduló óta választásra jogosult korba ért Magyarországon a 2006-ban 18 éves korba lépettek a rendszerváltás idején tanultak meg beszélni – a demokrácia és a net gyermekei A városi professzionálisok számára a net- penetráció az ezredforduló óta természetes Ma már a városi 70+ korosztály egy része is netezik A legidősebb választók lassan kihalnak

2009. május 8. Politikai Web 2.0 kommunikáció 3 Magyar korfa (KSH, 2000) 2009-re választójog (A két csoport együtt több mint 1,1 millió szavazó) 2006-ra választójog Mostanra elveszítjük őket

2009. május 8. Politikai Web 2.0 kommunikáció 4 A net-generáció jelentősége Az első szavazók általában a választók >=1/10-ét teszik ki Bipoláris társadalmakban ekkora választó tömegnek döntő jelentősége van A netpenetráció az USA-ban és Nyugat- Európában ma már a választók többségét eléri Magyarországon is legalább a felét 2006-ig Magyarországon 2.8—3.2 millió határozatlan (pártot-nem-választó) volt, míg ezer szavazat már eldöntötte a választás kimenetelét

2009. május 8. Politikai Web 2.0 kommunikáció 5 Mai pártválasztás (Szonda-Ipsos, március)

2009. május 8. Politikai Web 2.0 kommunikáció 6 Mi a Web 2.0 jelentősége? (A politikai kommunikáció szempontjából) Interaktivitás? Szabad tájékozódás? Felületesség? Flame wars? Mozgósító eszköz? és IP címcsapdák? Mindegyik! De a legfontosabb: a KÖZÖSSÉGKÉPZŐ ERŐ!

2009. május 8. Politikai Web 2.0 kommunikáció 7 Közösségi kommunikáció IWIW, Facebook, Flickr, Twitter, LinkedIn és társai: Régi közösségi élet ápolása Új közösségek kialakítása: tematikus kötődés, véleményközösség, Új Népművészet ( ) A közösség tagjainak aktivizálása Lépésről lépésre: A Second World még csak reklámfelületet jelentett Sárközy számára Obama kampányában a Facebook már önkéntesek és adománygyűjtők szervező központjaként működött

2009. május 8. Politikai Web 2.0 kommunikáció 8 Obama a Facebookon

2009. május 8. Politikai Web 2.0 kommunikáció 9 Közösségi nyelv Az egyes közösségeknek kialakul a saját nyelvezetük Net-mémek jönnek létre, pl. SÜN, vagy LOL A közösségek pontosan tudják, hogy „tag” szólal-e meg, vagy kívülálló. Eszerint viselkednek. A net-mém mára külön műfajjá vált (lásd: )

2009. május 8. Politikai Web 2.0 kommunikáció 10 Eszközök Web 1: Pártok és politikusok web oldalai Sms-mobilizáció Web 2.0: Közösségi site-ok fan-oldalai Vírusmarketing, lánclevél Obama-microsite, Gyurcsányblog, OrbánTV Kérdőív, véleménykutatás – mint promóciós eszköz és címcsapda Photoshop háború, zenés videó és mp3 dalok Dokumentumok (esetleg hamisítottak)

2009. május 8. Politikai Web 2.0 kommunikáció 11 SWOT – 1. Erősségek Közösségképző hatás („mi” és „ők”) Egyre több választót ér el – sokszor érzelmileg Akcióra mozgósít Gyors és rugalmas Real-time közvetítésnél a „virtual experience” élménye Nagy tömegben is személyes érzetet kelt Híres emberek, sztárok személyes részvétele Gyengeségek Felületes Könnyen hamisítható – ezért megbízhatatlan (pl. hamis dokumentumok, híresztelések) A törvényi szabályozás teljes lemaradása (kampánycsend, területen kívüli szerverek, személyiségi jogok megsértése, stb.) Könnyen megfigyelhető („Big Brother hatás”)

2009. május 8. Politikai Web 2.0 kommunikáció 12 SWOT – 2. Lehetőségek Egyre több embert ér el (növekvő generációs hatás, net-penetráció) Kombinálható a mobil- telefonnal és a Bluetooth-szal Virtuális „pressure group”-ok térhódítása On-line szavazás Fenyegetések A szélsőségesek – politikai, vallási, stb. – térnyerése, potenciális terroristák beépülése Szervertámadások esélye megnő Személyes adatok illetéktelen kezekbe kerülése – pl. chatszobák tartalmi rögzítése révén – titkosszolgálatok túlhatalma

2009. május 8. Politikai Web 2.0 kommunikáció 13 Jövőkép -- kérdőjelekkel Biztos, hogy a célközönség egyre növekszik (Magyarországon is) Vajon a törvényi szabályozás eléri-e valamikor a technikai-társadalmi követelményeket? Vajon meddig maradnak biztonságban a személyes adataink? Vajon a tények és vélemények keveredése, a hamisítványok tömege akadályozza-e majd a politikai véleményalkotást? Vajon marad-e semleges, megbízható hang – vagy mindent átfognak a pártok beépített manipulátorai?