Ki segít a segítőnek?. A segítő „születése” Hogyan válik valaki segítővé? Az ember, mint eredendően társas lény, nembeli lényegeként hordozza a proszociális.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Advertisements

MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
Szociális munka a börtönben
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
Speciális szükségletek a foglalkoztathatóság nézőpontjából …a szociális munka lehetőségei és korlátai.
Trendek a világban /140 ország, tanácsadó/ Dr. Szilágyi Judit.
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Mi az egészség? EGÉSZ –SÉG, TESTI – LELKI- JÓL LÉT.
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
A fogyasztói magatartás
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Önismeret Horváth Renáta.
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA KIEMELT PROJEKT TÁMOP Elítéltek több szakaszos, társadalmi.
Alfred Adler individuálpszichológiája
DÖNTÉSELMÉLET A DÖNTÉS = VÁLASZTÁS A döntéshozatal feltételei:
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
Soft skills.
Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
A minősítés és a standardok szükségessége a civil szektorban Szekér András „Bizalom és átláthatóság a civil szektorban” konferencia.
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Az esetismertetés szerkezete Ágoston-Héderné 1. A kliens bemutatása 1.1. A realitások a kliens életkora, egészségi állapota, mentális képességei jövedelmi,
EURÓPAI TANÁCSADÓK SZÖVETSÉGE (ETSZ), European Consultants Unit (ECU)
Nevelés és nevelői attitűdök
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
A lelki egészség védelme az iskolában
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.
Az alapvető művelődési igények meghatározói
A VISSZAÚT ÉPÍTŐKÖVEI Készítette: Balatoni Ágnes | Utcai Szociális Segítők Egyesülete |
Primer tapasztalatok, Cardiff országos, állami ösztönzések (The Learning Country, Flying Start, stb.) önkormányzati feladat és erőforrás – többszektorú.
Családi csoport konferencia. a kliens egy ösztönző és őt bevonó hozzáállásból profitál a legtöbbet minden ember felelős a cselekedeteiért, és tiszteletben.
Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
X. Országos KEF Konferencia nov. 30.
A SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÓ SZEKTOR MUNKAHELYI JÓL-LÉT ÉRZETE.
EGÉSZSÉG ÉS JÓL-LÉT SZÉKESFEHÉRVÁR POLITIKÁJÁBAN Östör Annamária.
Speciális gyermekvédelem
Pedagógiai hét 18. kerület PIHGY Iskolasegítő munkacsoport
Családbarát közintézmények Kopp Mária MD, PhD Kopp Mária MD, PhD Semmelweis Egyetem, Magatartástudományi Intézet Semmelweis Egyetem, Magatartástudományi.
Érdekképviselet, képzés, távmunka Bihall Tamás alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Budapest, december 7.
„I. Alternatív finanszírozási stratégiák” Sopron, október 3.
„ÚT A JÖVŐBE” „EGY HULLÁMHOSSZON” Projektzáró rendezvény.
A külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjai
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Kiss István.
Lelki egészség kontra kiégés A lelki egészség megőrzésének és a kiégés elkerülésének lehetőségei Stionné Tokaji Judit
REGULA Viselkedésjavító, tanulást segítő foglalkozás „A fegyelmezett ember körül rend van, s ahol rend van, ott működnek a dolgok.” 1.
Prof. dr. Szabó Lajos klin. szakpszichológus ELTE Társadalomtudományi Kar Szociális Munka Tanszék.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
RÁCZ ANDREA DEBRECENI EGYETEM, SZOCIOLÓGIA ÉS SZOCIÁLPOLITIKA TANSZÉK Hatékonyságmérések a gyermekvédelmi szakellátásban.
Konfliktuskezelő eljárások és módszerek a Pártfogó Felügyelői Szolgálat tevékenységében Biró Balázs pártfogó felügyelő, mentor közvetítő.
A kamaszok és mi Dr. Gyenge Eszter. Történeti szempontok Archaikus társadalmak Felnőttéválás beavatási rítusok: Átmenet a gyermeki – profán- világból.
KÖTELESSÉGÜNK HÁLÓJÁBAN A segítő foglalkozásúak kockázata Dr. Barabás Katalin.
Az üzletek operatív működtetése
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Személyes életvitel.
MOTIVÁCIÓ FOGALMAK Személyiség tulajdonság-e?
Szociálpszichológia-2 Attitűd
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
Munkagazdaságtan kurzus DE GTK
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
Előadás másolata:

Ki segít a segítőnek?

A segítő „születése” Hogyan válik valaki segítővé? Az ember, mint eredendően társas lény, nembeli lényegeként hordozza a proszociális magatartását és viselkedési készségét. Az ember, mint eredendően társas lény, nembeli lényegeként hordozza a proszociális magatartását és viselkedési készségét. - a másik javát szolgálja - a másik javát szolgálja - önkéntes vállaláson alapul. - önkéntes vállaláson alapul. Az emberi segítő attitűd, magatartás, sokféle kontingenciában, különféle keretek és viszonylatok között jelenhet meg. Az emberi segítő attitűd, magatartás, sokféle kontingenciában, különféle keretek és viszonylatok között jelenhet meg.

Segítő szakma választásának okai: A minta, a modell (szülők magatartása) és a szülői háztól hozott, megoldatlan, nehéz emlékek, traumák, élmények által vezérelt segítő motivációk. A minta, a modell (szülők magatartása) és a szülői háztól hozott, megoldatlan, nehéz emlékek, traumák, élmények által vezérelt segítő motivációk. Valamilyen probléma, melyen úgy akar segíteni, hogy önmaga is segítővé válik. Valamilyen probléma, melyen úgy akar segíteni, hogy önmaga is segítővé válik. Divat Divat „Munkaerő-piaci kényszer” „Munkaerő-piaci kényszer”

A segítő hivatásban fellépő problémák legfőbb okai Hiányos teljesítménymérés (kontroll) Hiányos teljesítménymérés (kontroll) Pozitív visszajelzés hiánya Pozitív visszajelzés hiánya Megerősítés hiánya Megerősítés hiánya Alacsony jövedelem Alacsony jövedelem Extra igénybevétel mellett nagy felelősség Extra igénybevétel mellett nagy felelősség Gyakori krízishelyzet Gyakori krízishelyzet Elégtelen adminisztratív támogatás Elégtelen adminisztratív támogatás Magas adminisztratív terhek Magas adminisztratív terhek Hiányos karriervonal (korlátozott előrejutási lehetőség) Hiányos karriervonal (korlátozott előrejutási lehetőség) Az énhatárok rugalmas kezelése Az énhatárok rugalmas kezelése

Hatékonyságot akadályozó tényezők Frusztrálttá válás a sorozatos kudarcoktól Frusztrálttá válás a sorozatos kudarcoktól Saját személyiségükben rejlő lehetőségek kiaknázatlansága Saját személyiségükben rejlő lehetőségek kiaknázatlansága Személyes problémák kezeletlensége Személyes problémák kezeletlensége

Erőforrásaink Állami és önkormányzati szerepvállalás Állami és önkormányzati szerepvállalás Munkahely teendői Munkahely teendői Munkahelyi kapcsolatok Munkahelyi kapcsolatok Interperszonális kapcsolatok jelentősége Interperszonális kapcsolatok jelentősége Család, rokonok, lakóközösség, közvetlen környezet energiái Család, rokonok, lakóközösség, közvetlen környezet energiái Szakmai személyiségfejlődés Szakmai személyiségfejlődés Önismereti munka Önismereti munka Tréningek, szupervíziós lehetőségek kihasználása Tréningek, szupervíziós lehetőségek kihasználása Saját erőforrások ( saját technikák ) Saját erőforrások ( saját technikák )

Tehát ki segít a segítőnek? munkahely egyén munkahelyi kollektíva