Az erdei iskola  Fogalma  Története  Jellemzői  Szervezése  Költségek és források  Ellenőrzés, értékelés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
A tanári munka értékelése
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
MAG Készítette: Bojtor Attiláné NKI Babay József Általános Iskola és Sportiskola.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A kolozsvári Báthory Líceum
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A projektpedagógia elmélete és gyakorlata
A pedagógiai program Érd,
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Szeretet, türelem, tolerancia
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Igénymérés a 2010/2011-es tanévben Beszámoló Összeállította: Fülöp Lászlóné Minőségirányítási vezető.
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon KÜLDETÉSNYILATKOZATA MUNKAANYAG: az augusztus i csoportmunkák, a vezetőségi együttgondolkodás,
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
A közművelődés és az egész életen át tartó tanulás Nevelésügyi Kongresszus Budapest, augusztus 26.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
ELEMÉR
Projektpedagógia az óvodai gyakorlatban
ERDEI ISKOLÁK. Az erdei iskola meghatározása (Pedagógiai Lexikon, 1997) "A századforduló táján kibontakozó szabadlevegõs iskola egyik típusa. Az egészséges.
Intézményvezetők válaszai a tanulmány kérdéseire.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Az erdei iskolák kialakulása
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
A beiskolázás előkészítése
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
Iskolai közösségi szolgálat
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Munkaszervezési formák
Iskolakert.
ÖKOISKOLA, ÖKOISKOLA-HÁLÓZAT Környezet- és Természetvédelmi Oktatóközpontok Országos Szövetsége Erdei Óvoda-Iskola Program Érdekegyeztető Tanács 2009.november.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Előadó: Dorka Péter SZTE JGYPK TSTI
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
„Ahol a világ összerakható” / Czippán /
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Előadás másolata:

Az erdei iskola  Fogalma  Története  Jellemzői  Szervezése  Költségek és források  Ellenőrzés, értékelés

2. Fogalma Többnapos, szorgalmi időben megvalósuló, a szervező székhelyétől különböző tanulásszervezési egységTöbbnapos, szorgalmi időben megvalósuló, a szervező székhelyétől különböző tanulásszervezési egység A tanulók együttműködő megismerő tevékenységére építőA tanulók együttműködő megismerő tevékenységére építő A környezettel harmonikusA környezettel harmonikus Közösségi tevékenységhez kötődőKözösségi tevékenységhez kötődő Fontos a pedagógus tanulásirányító munkájaFontos a pedagógus tanulásirányító munkája

3. Története Berlin mellett „szabadlevegős” iskolák1904. Berlin mellett „szabadlevegős” iskolák 1908, 1909 Magyarország különböző oktatási- nevelési céllal1908, 1909 Magyarország különböző oktatási- nevelési céllal A környezet gyógyító közeg mellett a tudás forrásának helyeA környezet gyógyító közeg mellett a tudás forrásának helye Szabad, gyermekközpontú műhelyek kialakulásaSzabad, gyermekközpontú műhelyek kialakulása

4. Jellemzői A megismerési folyamat a természetben zajlikA megismerési folyamat a természetben zajlik Az érzéki, tapasztalási oldala dominálAz érzéki, tapasztalási oldala dominál Feltételezi az önállságot, a kezdeményezést, a partneri viszonyon alapuló kooperációtFeltételezi az önállságot, a kezdeményezést, a partneri viszonyon alapuló kooperációt A tananyag átcsoportosításával mely részek taníthatók itt a legeredményesebben?A tananyag átcsoportosításával mely részek taníthatók itt a legeredményesebben? Az egész évi tanítási folyamat szerves része, visszahat arraAz egész évi tanítási folyamat szerves része, visszahat arra

5. A szervezés kérdései Hogyan válasszuk ki a helyet, az időpontot? Ki tervezze meg a programot? Milyen információkkal rendelkezzünk a tanulókról? Kik lehetnek résztvevők, kik dolgoznak együtt?

6. Költségek és források KÖLTSÉGEK Utazási, étkezés, szállásUtazási, étkezés, szállás Eszköz és felszerelésEszköz és felszerelés ProgramköltségProgramköltségFORRÁSOK PályázatokPályázatok Önkormányzati támogatásÖnkormányzati támogatás SzponzorokSzponzorok Civil szervezetekCivil szervezetek Iskolai alapítványokIskolai alapítványok Szülői befizetésekSzülői befizetések

7. Ellenőrzés, értékelés A pedagógust itt is jellemezze a következetességA pedagógust itt is jellemezze a következetesség Életkori jellemzők figyelembevételeÉletkori jellemzők figyelembevétele Nem „hagyományos, osztályozásos”Nem „hagyományos, osztályozásos” A csoport teljesítménye egymáshoz képestA csoport teljesítménye egymáshoz képest Egyéni értékelésEgyéni értékelés Minden tevékenység kapjon visszacsatolástMinden tevékenység kapjon visszacsatolást Dicsérő, további teljesítményre ösztönző legyenDicsérő, további teljesítményre ösztönző legyen JutalmazásJutalmazás