Az erdei iskola Fogalma Története Jellemzői Szervezése Költségek és források Ellenőrzés, értékelés
2. Fogalma Többnapos, szorgalmi időben megvalósuló, a szervező székhelyétől különböző tanulásszervezési egységTöbbnapos, szorgalmi időben megvalósuló, a szervező székhelyétől különböző tanulásszervezési egység A tanulók együttműködő megismerő tevékenységére építőA tanulók együttműködő megismerő tevékenységére építő A környezettel harmonikusA környezettel harmonikus Közösségi tevékenységhez kötődőKözösségi tevékenységhez kötődő Fontos a pedagógus tanulásirányító munkájaFontos a pedagógus tanulásirányító munkája
3. Története Berlin mellett „szabadlevegős” iskolák1904. Berlin mellett „szabadlevegős” iskolák 1908, 1909 Magyarország különböző oktatási- nevelési céllal1908, 1909 Magyarország különböző oktatási- nevelési céllal A környezet gyógyító közeg mellett a tudás forrásának helyeA környezet gyógyító közeg mellett a tudás forrásának helye Szabad, gyermekközpontú műhelyek kialakulásaSzabad, gyermekközpontú műhelyek kialakulása
4. Jellemzői A megismerési folyamat a természetben zajlikA megismerési folyamat a természetben zajlik Az érzéki, tapasztalási oldala dominálAz érzéki, tapasztalási oldala dominál Feltételezi az önállságot, a kezdeményezést, a partneri viszonyon alapuló kooperációtFeltételezi az önállságot, a kezdeményezést, a partneri viszonyon alapuló kooperációt A tananyag átcsoportosításával mely részek taníthatók itt a legeredményesebben?A tananyag átcsoportosításával mely részek taníthatók itt a legeredményesebben? Az egész évi tanítási folyamat szerves része, visszahat arraAz egész évi tanítási folyamat szerves része, visszahat arra
5. A szervezés kérdései Hogyan válasszuk ki a helyet, az időpontot? Ki tervezze meg a programot? Milyen információkkal rendelkezzünk a tanulókról? Kik lehetnek résztvevők, kik dolgoznak együtt?
6. Költségek és források KÖLTSÉGEK Utazási, étkezés, szállásUtazási, étkezés, szállás Eszköz és felszerelésEszköz és felszerelés ProgramköltségProgramköltségFORRÁSOK PályázatokPályázatok Önkormányzati támogatásÖnkormányzati támogatás SzponzorokSzponzorok Civil szervezetekCivil szervezetek Iskolai alapítványokIskolai alapítványok Szülői befizetésekSzülői befizetések
7. Ellenőrzés, értékelés A pedagógust itt is jellemezze a következetességA pedagógust itt is jellemezze a következetesség Életkori jellemzők figyelembevételeÉletkori jellemzők figyelembevétele Nem „hagyományos, osztályozásos”Nem „hagyományos, osztályozásos” A csoport teljesítménye egymáshoz képestA csoport teljesítménye egymáshoz képest Egyéni értékelésEgyéni értékelés Minden tevékenység kapjon visszacsatolástMinden tevékenység kapjon visszacsatolást Dicsérő, további teljesítményre ösztönző legyenDicsérő, további teljesítményre ösztönző legyen JutalmazásJutalmazás