TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz II. Konferencia, Debrecen, 2010.október 01. A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Dr. Mucsi László projektvezető A PROJEKT BEMUTATÁSA INTERDISZCIPLINÁRIS ÉS KOMPLEX MEGKÖZELÍTÉSŰ DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS A TERMÉSZETTUDOMÁNYI KÉPZÉSI TERÜLET ALAPSZAKJAIHOZ –
TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. 2 PÁLYÁZATI FELHÍVÁS a Társadalmi Megújulás Operatív Program Tananyagfejlesztés és tartalomfejlesztés különös tekintettel a matematikai, természettudományi, műszaki és informatikai (MTMI) képzésekre c. pályázati felhívásához Kódszám: TAMOP – /1/A
TÁMOP /1/A PÁLYÁZAT MEGJELENÉSE – pályázat megjelenése – pályázati határidő módosítása – pályázati útmutató módosítása – megjelent a kitöltő program – dokumentáció és határidő módosítása – pályázati határidő
TÁMOP /1/A FELKÉSZÜLÉS A PÁLYÁZATRA Előzmények (HEFOP , ) Konzorcium megalapítása Debreceni Egyetem Természettudományi és Technológiai Kar, Nyíregyházi Főiskola Természettudományi és Informatikai Kar, Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Kar, Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kara
TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. 5 A TÁMOGATÁS CÉLJA, RENDELKEZÉSRE ÁLLÓ FORRÁS A kompetencia-alapú oktatásra való áttérés, a bolognai lineáris képzési szerkezet bevezetése, az Info-kommunikációs technológia (IKT) elterjedése, az egész életen át tartó tanulás stratégiájának alkalmazása, a képzés tömegessé válása, a tudásanyag nagy mennyisége és gyors változása szükségessé teszi a komplex, modern felsőoktatási tartalmak és programok, módszerek kifejlesztését, alkalmazását.
TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. 6 A TÁMOGATÁS CÉLJA, RENDELKEZÉSRE ÁLLÓ FORRÁS A konstrukció célja, hogy lehetőséget teremtsen a felsőoktatási intézményeknek arra, hogy felkészüljenek a bolognai folyamatból, az Európai Képesítési Keretrendszerből (EKKR), az egész életen át tartó tanulás stratégiájából fakadó követelmények teljesítésére; megújítsák és bővítsék képzési kapacitásaikat a tananyagfejlesztés és ehhez kapcsolódó tartalomfejlesztés révén.
TÁMOP /1/A A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. 7 A TÁMOGATÁS CÉLJA, RENDELKEZÉSRE ÁLLÓ FORRÁS A konstrukció célja továbbá, hogy a Lisszaboni Stratégiával összhangban elősegítse a korszerű matematikai, természettudományi, műszaki és informatikai képzési területek fejlesztését; korszerű tananyagok, képzési módszerek kidolgozásával és terjesztésével hozzájáruljon az e területeken tanulók és végzettek számarányának növeléséhez.
TÁMOP /1/A A TÁMOGATÁS CÉLJA, RENDELKEZÉSRE ÁLLÓ FORRÁS A konstrukció célja, hogy a hét versenyképességi Pólus Zászlóshajó Program keretében horizontális gazdaságfejlesztési eszközökkel hozzájáruljon egy-egy régió tudásintenzív iparágának humánerőforrás-, illetve tudásigényéhez.
TÁMOP /1/A PÁLYÁZAT ELŐKÉSZÍTÉSE Pályázati célok kiválasztása Tananyagok kiválasztása, értékelő rendszer kidolgozása, Pénzügyi tervezés, költségterv kidolgozása Megvalósíthatósági tanulmány elkészítése Pályázati dokumentáció elkészítése
TÁMOP /1/A RÉSZCÉLOK Tananyagfejlesztés és tartalomfejlesztés A bolognai folyamatnak megfelelő, az egész életen át tartó tanulást segítő, – az Európai Képesítési Keretrendszerrel összhangban lévő – tananyag-adaptáció, tananyagfejlesztés, tartalomfejlesztés és a képzést segítő speciális tudományos szakadatbázisok beszerzése és továbbfejlesztése. Tananyagok, valamint az egyes képzések teljesítéséhez kötelezően előírt szakirodalmak on-line hozzáférhetőségének megteremtése. A képzési programok rugalmassá tétele, e képzési programok kínálatának közelítése a tudományos szféra humánerőforrás igényeiből fakadó valamint a munkaerő- piaci elvárásokhoz, kereslethez. A képzési tartalmak fejlesztése és adaptációja révén hozzájárulás többnyelvű képzések indításához.
TÁMOP /1/A PÁLYÁZAT TARTALMA TANANYAG-ADAPTÁCIÓ, TANANYAGFEJLESZTÉS, TARTALOMFEJLESZTÉSI TEVÉKENYSÉGEK Nemzetközi, külföldi felsőoktatási intézményekben, képzésekben alkalmazott tananyagok vásárlása, fordítása, adaptációja; Interdiszciplináris és komplex megközelítésű tananyagkészítés; Tananyagfejlesztés összehangolása a munkaerő-piaci elvárásokkal, munkaerő-piaci szereplők bevonása a tananyagfejlesztésbe; Áttérés a nyomtatott tartalmakról a digitális tartalmakra, digitális képzési programcsomagok fejlesztése; Idegen nyelvű kreditek beépítése a tananyagokba, kétnyelvű képzések fejlesztése; Idegen nyelvű képzések fejlesztése; Idegen nyelvű tanagyagok fordítása, magyar nyelvű tananyagok idegen nyelven történő előállítása; Teljes curriculum fejlesztés, kiemelten modulrendszerű tananyagok fejlesztése; képzési hálók kidolgozása, a tartalmakhoz kapcsolódó kreditallokáció elvégzése; Kreditallokáció felülvizsgálata, kredittartalom intézményi illetve tudományági összehangolása; intézményi ekvivalencia táblázat kialakítása; Leggyakrabban használt tankönyvek, tananyagok ingyenes, on-line hozzáférhetőségének biztosítása; Fenntartható fejlődéssel, társadalmi felelősségvállalással, éghajlatváltozással, esélyegyenlőséggel, egészségfejlesztéssel, fogyasztóvédelemmel, munkavédelemmel kapcsolatos tartalomfejlesztés.
TÁMOP /1/A TÁMOGATÁS ÖSSZEGE A jelen pályázat keretében elnyerhető támogatás összege: legalább Ft, de legfeljebb, Ft lehet.
TÁMOP /1/A A PÁLYÁZAT BEADÁSI HATÁRIDEJE A pályázatok benyújtása január 26-tól május 18-ig lehetséges.
TÁMOP /1/A A PROJEKT CÉLJA Az „Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz” című projekt célja: a XXI. század igényeinek és a hallgatók elvárásainak megfelelő digitális tananyagok kifejlesztése, valamint a képzés szerkezetének a korszerűsítése. A projekt kidolgozása során jelentős mértékben támaszkodunk a munkaerőpiaci szereplők által megfogalmazott elvárásokra, így véleményünk szerint a projekt nagymértékben hozzájárul ahhoz, hogy növekedjenek a végzett hallgatók elhelyezkedési esélyei.
TÁMOP /1/A A projekt rövid távú, közvetlen céljai On-line hozzáférhető digitális tananyagok fejlesztése, A képzési tervek felülvizsgálata a képesítési keretrendszernek való megfelelés, az új tananyagok beillesztése, az intézményközi együttműködés, a kompetencialapú oktatás elvárásainak figyelembevételével: Az idegen nyelvű szakmai kurzusok számának növelése, angol nyelvű tananyagok fejlesztése Angol nyelvű kurzusok rendszeres meghirdetése
TÁMOP /1/A A PROJEKT KERETÉBEN TERVEZETT TEVÉKENYSÉGEK 1. TEVÉKENYSÉG: DIGITÁLIS TANANYAGOK KIFEJLESZTÉSE 1. projektelem: A felelős szerzők felkérése, szerződéskötés 2. projektelem: Konzorciumi fejlesztőbizottságok megalakítása, a munkamódszer kidolgozása 3. projektelem: A tananyagok elkészítése, szakmai bizottságok folyamatos kontrollja közben 4. projektelem: A lektorok felkérése, szerződéskötés 5. projektelem: A tananyagok bírálata a különböző szakmai szervezetek és lektorok által 6. projektelem: A tananyagok közzététele a saját honlapon 7. projektelem: A tananyagok kipróbálása az oktatásban a célcsoporton 8. projektelem: A beérkezett javaslatok/vélemények/kritikák összegzése és beillesztése a tananyagok végleges formátumába 9. projektelem: A szükséges konvertálás és elhelyezés a oldalon
TÁMOP /1/A TEVÉKENYSÉG: DIGITÁLIS TANANYAGOK KIFEJLESZTÉSE - ÜTEMEZÉS GANTT-diagram Projektelemek I/1. I/2. I/3. I/4. I/5. I/6. I/7. I/8. I/9.
TÁMOP /1/A A szervezet felépítése
TÁMOP /1/A A PROJEKT KERETÉBEN TERVEZETT TEVÉKENYSÉGEK 2. tevékenység: Az alapszakok tantervének korszerűsítése, kreditallokáció megvalósítása A tevékenység keretében végbemegy az alapszakok tantervének a munkaerőpiaci igényeket is figyelembe vevő korszerűsítése; az elkészült tananyagok tantervekbe történő beillesztése; az idegen nyelvű kurzusok számának a növelése az intézményen belüli és az intézmények közötti ekvivalencia- táblázatok elkészítése 1. projektelem: A konzorciumi és intézményi szakmai bizottságok megalakítása 2. projektelem: Felülvizsgálati szempontrendszer készítése az Országos Kredittanács bevonásával 3. projektelem: Az elkészült tananyagok kreditallokációja, illesztése a különböző szintű képzésekhez 4. projektelem: Az alapképzések felülvizsgálata 5. projektelem: Ekvivalencia-táblázatok szakok és intézmények között 6. projektelem: Az eredmények összegzése (tanulmány) 7. projektelem: Az ekvivalencia táblák közzététele
TÁMOP /1/A TEVÉKENYSÉG: AZ ALAPSZAKOK TANTERVÉNEK KORSZERŰSÍTÉSE, KREDITALLOKÁCIÓ MEGVALÓSÍTÁSA - ÜTEMEZÉS Projektelemek II/1. II/2. II/3. II/.4 II/5. II/6. II/7.
TÁMOP /1/A KÖLTSÉGVETÉS 18 hónapos futamidejű projekt A projekt összes elszámolható költsége, Ft, mely Ft támogatási összegből, és Ft saját forrásból tevődik össze.
TÁMOP /1/A KÖLTSÉGEK BRUTTÓ MÓDON, FORINTBAN I. Projekt előkészítés költségei: II. Projektmenedzsment költségei: III. A projekt szakmai megvalósításával összefüggő költségek (ESZA) IV. Projekt megvalósításához igénybevett szolgáltatások: V. Egyéb szolgáltatások: VI. Egyéb a projekt végrehajtásával összefüggő (általános) költség:- Összesen Ebből támogatás (80,00%): saját forrás (20,00%)
TÁMOP /1/A
Köszönetnyilvánítás Az elődöknek A projektpartnerek Tananyagfejlesztőknek Saját erőt biztosítóknak (Karok, tanszékek, HÖK, stb.) A segítőknek (TIK, DH) Dr. Varga Zsuzsanna projektmenedzsernek
TÁMOP /1/A Köszönöm a figyelmet!