2010. október 21. III. FELSŐOKTATÁSI MARKETING KONFERENCIA 1 A felsőoktatási marketing folyamatok minőségügyi támogatása Koczor Zoltán - Gáti József – Göndör Vera (Óbudai Egyetem)
2010. október 21. III. FELSŐOKTATÁSI MARKETING KONFERENCIA 2 A felsőoktatási folyamat modellje
2010. október 21. III. FELSŐOKTATÁSI MARKETING KONFERENCIA 3 Az intézményi célok lebontása
2010. október 21. III. FELSŐOKTATÁSI MARKETING KONFERENCIA 4 Az intézményi célok megjelenése a marketingfolyamat tervezése során
2010. október 21. III. FELSŐOKTATÁSI MARKETING KONFERENCIA 5 Példa ismétlődő típusú marketing folyamat szabályozására
2010. október 21. III. FELSŐOKTATÁSI MARKETING KONFERENCIA 6 Példa projekt típusú marketing folyamat szabályozására
2010. október 21. III. FELSŐOKTATÁSI MARKETING KONFERENCIA 7 Az intézményi célok megjelenése a marketingakciók térképén
2010. október 21. III. FELSŐOKTATÁSI MARKETING KONFERENCIA 8 A felvétel után 1-2 hónappal
2010. október 21. III. FELSŐOKTATÁSI MARKETING KONFERENCIA 9 Az oktatási folyamatban érintettek bevonásával
2010. október 21. III. FELSŐOKTATÁSI MARKETING KONFERENCIA 10 A végzés pillanatában
2010. október 21. III. FELSŐOKTATÁSI MARKETING KONFERENCIA 11 A végzés pillanatában
2010. október 21. III. FELSŐOKTATÁSI MARKETING KONFERENCIA 12 A marketingmunka megítélése az elérés sikerességével (elégedettség) és szükségességével (fontosság) kapcsolatban
2010. október 21. III. FELSŐOKTATÁSI MARKETING KONFERENCIA 13 A kockázat értékelése A kockázat számszerűsítésére a bekövetkezési esély és a veszteség szorzata használható. Kockázat = a bekövetkezés valószínűsége * veszteség K = P (A)* V(A) RPN = R1 * R2 * R3
2010. október 21. III. FELSŐOKTATÁSI MARKETING KONFERENCIA 14 Valós hibahatás lánc k. hatás Hibaok Hibajelenség Hibahatás 2. hatás 1. ok n. ok 2. ok 1. hiba 2. hiba m. hiba 1.hatá s
2010. október 21. III. FELSŐOKTATÁSI MARKETING KONFERENCIA 15 Hibahatás lánc modellek 1. hatás 2. hatás n. hatá s 1. hatás 2. hatás n. hatá s hatás 1. hiba 2. hiba n. hiba hiba 1. hiba 2. hiba n. hiba ok 1. ok 2. ok n. ok 1. ok 2. ok n. ok Egyetlen ok hatásai FMEAEgy hatást előidéző okok Hibaok Hibajelenség Hibahatás
2010. október 21. III. FELSŐOKTATÁSI MARKETING KONFERENCIA 16 Példa a kockázatok szubjektív értékeléssel kapott rangsorának kialakítására
2010. október 21. III. FELSŐOKTATÁSI MARKETING KONFERENCIA 17 A benchmarking csoportosítási lehetőségei
2010. október 21. III. FELSŐOKTATÁSI MARKETING KONFERENCIA 18 Egy belső benchmarking eredménye
2010. október 21. III. FELSŐOKTATÁSI MARKETING KONFERENCIA 19 A feldolgozáshoz szükséges minőségügyi értékelések Hogyan ismerete meg az egyetemet? (Több választ is megjelölhet.)
2010. október 21. III. FELSŐOKTATÁSI MARKETING KONFERENCIA 20 Milyennek ítéli meg az egyetem által szervezett nyitott napon történő bemutatkozását? 1.kar 2.kar 3.kar 4.kar
2010. október 21. III. FELSŐOKTATÁSI MARKETING KONFERENCIA 21 A multilaterális benchmarking eredményei egy felsőoktatási intézmény szempontjából
2010. október 21. III. FELSŐOKTATÁSI MARKETING KONFERENCIA 22 Kétváltozós optimalizációs probléma vizuális értelmezése a tények és a regressziós felület megjelenítésével
2010. október 21. III. FELSŐOKTATÁSI MARKETING KONFERENCIA 23 A feldolgozáshoz szükséges minőségügyi értékelések Ne csak középiskolákat célozzanak meg, az esetleges,,hírverést" terjesszék ki a nagyobb munkahelyekre is. Egy felnőtt sokkal komolyabban veszi a feladatokat, mint egy 18 éves. Nyissanak a középkorosztály felé is! Mindenképp az internetes hirdetéseket tudom ajánlani, különösen közösségi oldalakon, azok közül is inkább a Facebook-ot emelném ki, amennyiben a mennyiség a lényeg. Viszont ha a minőség a fontos, akkor a gimnáziumokkal való kapcsolattartás az ideális megoldás. Több kiállítás szervezését a hallgatók munkáiból, elért eredményeiből. A mar végzett hallgatok sikertörténeteinek összegyűjtése es a jelenlegi hallgatok diákéletről szóló elbeszéléseinek publikálása. Szerintem az egyetemnek nincs szüksége már plusz propagandára, mert az évek során kivívta magának a megfelelő tiszteletet, és egy igazán jó hírnevet szerzett, …