1 Marketing II. – VI. feladat E-kommunikáció Budapest, 2009. március 18. Készítette: Börcsök Sándor a K-ExxOn megbízásából K-Exx-On.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

okostelefon alkalmazások a turizmusban
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
A direkt marketing fogalma
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Szinkronizált multiplatform élmények
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
Készítette: Horváth Zsolt Éliás Krisztián
Takács Péter hírközlési fogyasztói jogok képviselője „World Wide Identity” konferencia A FOGYASZTÓI JOGOK KÉPVISELETÉBEN…
DPR kommunikáció alapelvei
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Reklámok az interneten: célozni tudni kell! Erőss Csaba.
Reklám.
Online marketing, online PR Miben más? Előadás Végvári Imre Igazgató Arcus Interactive Group.
Marketingkommunikáció
Közönségkapcsolat (public relations)
A kommunikációs mix elemei
Kommunikációs politika
Készítette Elmer Elizabet Primusz Flóra
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Reklámozás, Public Relations
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketingkommunikáció
DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
Sponsorare necesse est
IMK – Mobil marketing február Mobilreklám: a tenyérbemászó médium? Szabados Andrea Marketing vezető Voxline Kft.
Vizsga feladatok (Minta)
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
A blog hatása az üzleti életre Berényi Konrád Onlinemarketing.hu Kft május 29. Web 2.0 Symposium.
Mobilkód – az interaktív offline Szabó Tamás Head of Mobile Multimedia, Pannon.
A COACH-bioenergy projekt eredményeinek bemutatása
8. Az eladásösztönzés.
11. Az ambassador-modell. Az adatbázissal kapcsolatos követelmények
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
1 Marketing II. – VI. feladat E-kommunikáció Budapest, március 18. Készítette: Börcsök Sándor a K-ExxOn megbízásából K-Exx-On.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
IBM- Lenovo Készítette: Elmer Elizabet Primusz Flóra.
Az Interaktív multimédia Az információs társadalom három fő területének metszete Távközlés, (híradástechnika) Informatika, (számítástechnika) Tartalom-ipar.
A z o n l i n e m a r k e t i n g l e h e t ő s é g e i SZAKDOLGOZAT.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
A szerkezetfejlesztés résztvevői körének létrehozása – márkaépítés és városkommunikáció a vonzó városrészekért XX. Országos Főépítészi Konferencia Miskolc,
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Integrált kommunikációról Mezriczky László. Hitelválság.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Online és e-könyvek Hasonlóságok és különbségek. Tartalom és funkcionalitás A hagyományos print könyv tartalma elektronikus formátumban + kiegészítő funkciókkal:
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
Reklámeszköz tervezés? Modern (eladáshelyi) marketingeszközök a gyógyszeripari kommunikációban.
PÁRBESZÉD 2.0. Pécsi Ferenc Közösségi kommunikáció a falakon belül.
2016-os újdonságok ! Készítette: Puska Tamás.
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
Integrált ügyfél-kommunikáció a weben
Partnerség és együttműködés
Közérdekű agrárinformációs szolgáltatások
ONLINE MARKETING STRATÉGIA
Előadás másolata:

1 Marketing II. – VI. feladat E-kommunikáció Budapest, március 18. Készítette: Börcsök Sándor a K-ExxOn megbízásából K-Exx-On

2 Idézet Idézet Online kommunikációs szabályok Online kommunikációs szabályok Online – Offline összehasonlítás Online – Offline összehasonlítás Pilot kommunikációs stratégia Pilot kommunikációs stratégia Tartalom K-Exx-On

Miért kell összehasonlítanunk bármit is? „A kommunikáció-technológiai robbanás eredményeként óriási – és egyre növekszik – az információs nyomás. Egy szemléletes példával érzékeltetve: ma a New York Times egyetlen kiadása több információt tartalmaz, mint amit a 17. századi Angliában egy ember egész élete során befogadhatott. Az egyre irritálóbb környezetre válaszul a fogyasztói magatartás egyre célratörőbbé válik.” „A kommunikáció-technológiai robbanás eredményeként óriási – és egyre növekszik – az információs nyomás. Egy szemléletes példával érzékeltetve: ma a New York Times egyetlen kiadása több információt tartalmaz, mint amit a 17. századi Angliában egy ember egész élete során befogadhatott. Az egyre irritálóbb környezetre válaszul a fogyasztói magatartás egyre célratörőbbé válik.” 3 K-Exx-On

Az online kommunikáció 13 szabálya 1. A megfelelő embert a megfelelő időben. 2. N incs kontroll. 3. A hálózatok ereje meglovagolható. 4. C sak az üzleti érték számít. 5. C sak mert online – még nem feltétlenül jobb. 6. I ntegráció – csak hatás alapján! 7. M indig szem előtt tartandók: érték és igazság. 8. A „vissza” gomb mindenekfelett áll. 9. A tapasztalat mindennél többet ér C sak a változás örök. 11. É píts adat helyett információra. 12. A fogyasztó is ember. 13. M inek új fogyasztó, ha már van régi? K-Exx-On

Offline kontroll 5 Állami hatóságok – ORTT, NHH K-Exx-On

Online kontroll 6 Nincs – ellenpélda: Kína K-Exx-On

A hálózatok ereje 7 K-Exx-On

Összehasonlítás 8 A reklám megjelenése MéreteÜzenet módjaLefedettsége (terjedelmi korlát) CélközönségÁrÁrHírértékVisszakeres- hetőség Napi lapNapiFix, keretesKép+ szöveg Területi Meglévő előfizetők, alkalmi olvasók Magas Naponta frissítendő Nincs, csak ha eltesszük „emlékbe” RádióIdőszakosMeghatáro- zott idejű, max: 30’ HangFrekvencia Hatótávol- ság Háttér rádió- zók, alkalmi hallgatóság KözepesNaponta frissítendő Nincs* TvIdőszakosMeghatáro- zott idejű, max: 30’ Hang+kép+ +szöveg Lefedettségi hatótávolság Műsorfüggők alkalmi Tv nézők Nagyon magas Naponta frissítendő Nincs* InternetFolyamatosKorlátlan Hang+kép+ szöveg és ezek kombinációja (interaktivitás) Nincs területi korlát Korlátlan*AlacsonyAzonnali frissítés Tetszőleges időpontba K-Exx-On

Offline (Hagyományos) vs. Online (Interaktív) „Régi” „új” „Régi” „új” Egyirányú kétirányú Egyirányú kétirányú Monológ dialógus Monológ dialógus Pushpull rendszerű Pushpull rendszerű „Becsülhető” mérhető „Becsülhető” mérhető 9 K-Exx-On

Kommunikációs és márkastratégia 10K-ExxOn EXXONszempontokK-Exx-On SzokványostermékekKiegészítés bioüzemanyag, keksz szűrő ÖsszegyűjtőmárkastratégiaÖsszegyűjtő  szétszóró Vállalati szintűkommunikációVállalati, termék, személyi Megtartásra ösztönözpiacÚj generálása (biobutanol, cellulóz alapú bioüzema.) Nincs környezetvédelmi elismerés, nincs KIR EgyébEMAS, ISO14001

Online megjelenés Online kereskedés: nyers- és finomított olaj, CO2 kereskedelem Online kereskedés: nyers- és finomított olaj, CO2 kereskedelem Nincs e-termék, e-bolt Nincs e-termék, e-bolt Oka: Oka: világméretű vállalatként jelentős többletköltség világméretű vállalatként jelentős többletköltség kommunikációs krízismenedzsment kommunikációs krízismenedzsment Egyedüli próbálkozás: kutanként differenciált árak, extra akció minden nap a honlapon Egyedüli próbálkozás: kutanként differenciált árak, extra akció minden nap a honlapon 11K-ExxOn

12 Köszönjük a figyelmet! K-Exx-On

Kommunikációs stratégia Termékeink: nyersolaj, petrolkémiai termékek, műanyag, motorolaj, üzemanyag (diesel, LPG, bioüzemanyag) Termékeink: nyersolaj, petrolkémiai termékek, műanyag, motorolaj, üzemanyag (diesel, LPG, bioüzemanyag) Márkastratégia: márkaimázs Márkastratégia: márkaimázs Összegyűjtő szétszóró Összegyűjtő szétszóró Vállalati, termék és személy márka egyszerre Vállalati, termék és személy márka egyszerre Tudatos átállás a zöld termékekre (biobutanol) Tudatos átállás a zöld termékekre (biobutanol) EMAS, ISO hangsúlyozása EMAS, ISO hangsúlyozása 13 diverzifikáció K-Exx-On

Az Online (Interaktív) marketinget párbeszédre késztető piaci eszköznek tekinthetjük, mert: Az Online (Interaktív) marketinget párbeszédre késztető piaci eszköznek tekinthetjük, mert: - kétirányú ( a potenciális vevők és eladók közötti kapcsolat közvetítők nélkül jön létre) - adatbázisra támaszkodik - a vevőmagatartás kedvező irányú befolyásolására számos támogató média használható fel. (a névjegykártyától a prospektuson át a médiában való megjelenésig bezárólag /sajtó, rádió, tv/) 14K-ExxOn

15 Előre meghatározott célcsoportnak, személyeknek közvetít üzeneteket A kommunikációs üzenet előre meghatározott célcsoportra irányított A visszajelzés, a válasz módszere előre beépített Kis mértékben tér el a hagyományos reklámtól, de a különbség a kommunikációs célban található Összekapcsolja a reklámot az akcióval, és azonnali válaszra ösztönöz K-ExxOn

16 Összegzés Reklámok: tetszőleges méretű anyag helyezhető el a cégük honlapján és az értékesítési helyeken Reklámok: tetszőleges méretű anyag helyezhető el a cégük honlapján és az értékesítési helyeken Vevőszolgálat: heti 7 napon át, napi 24 órában meglévő értékesítési csatorna, mely a bejövő elektronikus párbeszédeket kezeli és adatbázist épít Marketingkutatás: az érdeklődő, vásárlói csoportokkal párbeszéd, interjúkészítés, elektronikus kérdőívek kitöltése Értékesítés: termék és szolgáltatás bemutatás, akciók megjelenítése kommunikálása K-ExxOn