A civil szervezetek helye a helyi közösségekben különös tekintettel a társadalmi kirekesztés elleni küzdelemre, az esélyegyenlőség biztosítására.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Budapesti Esélyegyenlőségi Koordinációs Iroda –
Advertisements

Mit lehet tudni a célcsoportról?
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
GRAFFITI Brassai Orsolya június 2. …így is lehet!?
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
A Grundtvig program: felnőttoktatási pályázatok a Tempus Közalapítvány kezelésében Várterész Flóra Budapest,
Lépj pályára! Využi šancu! Lépj pályára! / Využi šancu! HUSK /1101 /1.6.2 /0107.
Kis csoport szeptember
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
Civil szerepek és civil szereplők Salgótarján, január 29.
1 KÖZÖSSÉGFEJELSZTŐK BÉKÉS MEGYEI EGYESÜLETE. 2 KÖZÖSSÉGI SZÍNTÉR - IBSEN HÁZ.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
Az OFA támogatási tevékenysége Programok ben.
NJSZT Közgyűlés május 13. NJSZT KÖZGYŰLÉS május 13.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
Civil szervezetek a munka világában
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
Povorello XXI – A rend jövője PR és kommunikációs javaslatok.
ENSZ - ECOSOC EU EU Bizottság - AGIS Európa Tanács Szervezett, határokon átlépő bűnözés elleni harc Társadalmi-közösségi bűnmegelőzés az újszerű és a tradicionális.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
4. A nyilvánosság – a civil társadalom éltető kerete. Civilség és közhasznúság.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
„Egyenlő Eséllyel a Rák Ellen” szűrő és felvilágosító program hátrányos helyzetű nőknek
Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia január 26.
“Új Dimenziók” mentorképzési program A program kidolgozói: Artemisszió Alapítvány EcPec Alapítvány Göllesz Viktor Speciális Szakiskola MATISZ MH Líceum.
NEA szakmai támogatások (2014) Budapest, november
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége PATHWAYS II. Záró konferencia Fogyatékossággal élő fiatal felnőttek társadalmi.
„Szemléletváltás az oktatásban” Az Igazgyöngy Alapítvány pályázata.
VEDD KI A RÉSZED! minden, amit az EU és a civilek egymásért tehetnek Dandé István Magyar Szegénységellenes Hálózat Strukturális Alapok Munkacsoport.
Roma Központ Nagykanizsa Magyar-Horvát Szakértői Akadémia szeminárium
1 A roma kisebbség iskolai helyzete Készítette: Keresztes Eszter Kommunikáció az egyetemen c. kurzus.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
Nyíregyháza, december 2. Tájékoztatás a lakóotthoni kitagolási program szakmai és finanszírozási hátteréről Horváth Péter SZMM, az Országos Fogyatékosügyi.
TÁMOP / Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért május 31. TERÜLETFEJLESZTŐK SZAKMAI MŰHELYE.
Peremhelyzetű és kirekesztett csoportokkal végzett szociális és közösségi munka Kunbábony, Civil Kollégium Képzési Központ április május.
Strukturális és Kohéziós Alapok
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Ajánlás a nevelés és az oktatás újjáépítésére 2010.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Alapfogalmak, definíciók
A társadalmi felelősségvállalás civil példái – jó gyakorlatok a Nyugat-dunántúli és Észak- alföldi régióból Kóbor Krisztina 2010.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Alapfogalmak, definíciók ÁVF Civil társadalom és nonprofit elméletek 1.
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Fiatalok Lendületben Program Youth in Action Tineret in Acțiune.
DIAKONIA KERESZTYÉN ALAPÍTVÁNY Koordinációs iroda KOLOZSVÁRI FIÓK MAROS- VÁSÁRHELYI FIÓK SZENT- GYÖRGYI FIÓK SZÁSZ- RÉGENI FIÓK 100 alkalmazott BRASSÓI.
Iskolai közösségi szolgálat
P ROGRAMALAP KERETÉBEN MEGHIRDETÉSRE KERÜLŐ PÁLYÁZATOK „Jászfényszaru Városközpontjának értékmegőrző megújítás” „Szociális városrehabilitáció Jászfényszaru.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A társadalmi részvétel elve és az NGO-k jogai dr. Pánovics Attila március 5.
Civil szervezetek az európai biztonságért november – április koncepció, programvezető: Dr. Deák Péter.
TÁRSADALMI INNOVÁCIÓ GENERÁLÁSA BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉNMEGYÉBEN (T – MODELL) KOCZISZKY GYÖRGY „Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj- Zemplén megyében”
A tudatos fogyasztói magatartás kultúrájának terjesztése, a civil kezdeményezések fontossága Boczné Lakatos Vanda Pécsi Zöld Kör Egyesület – egyesületi.
TÁMOP B ,,Esély a Vass Jenő Óvoda és Bölcsőde gyermekeinek” Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek támogatásának eredményessége 3.
1 Felelősségvállaló szereplő avagy mit tehet a könyvtár a fogyatékosok érdekében.
NONPROFIT SZERVEZETEK, CIVIL SZEKTOR
Lorem ipsum.
Társadalmi követelmények és igények speciális könyvtári ellátásra
Előadás másolata:

A civil szervezetek helye a helyi közösségekben különös tekintettel a társadalmi kirekesztés elleni küzdelemre, az esélyegyenlőség biztosítására

A konferencia keretei Újszászi Nevelési Központ épületében vagyunk Ebben az épületben működik a Vörösmarty Mihály Általános Iskola Szabó Győző, házigazda, moderátor, (az Újszászi Pedagógiai Társaság elnöke) – – moderált beszélgetés Ezt követően közös ebéd

Ki a civil? Civilszervezet = nem kormányzati szervezet (Non-governmental Organisations, NGO) Olyan, minden kormánytól független, magánjog alapján működő civilekből álló nonprofit szervezet, amely saját költségvetéssel rendelkeznek.magánjog Általában spontán módon, kezdeményezésre, mozgalomból kinőve jön létre. Forrás: Wikipédia Rendszeres tevékenység, szervezett keretek között!

Civilek Újszászon Újszászon működő civil szervezetek, művészeti csoportok – 31 db. Újszász székhelyű szervezetek a Társadalmi Szervezetek és Alapítványok Névjegyzéke szerint – 25 db. Lásd Civil Piknik kiadvány hátoldala Bemutatkozó körBemutatkozó kör

A civil szervezetek szerepe a helyi társadalomban? Jó az, hogy vannak civil szervezetek? Miért? Közösségi élet biztosítása, lehetősége (kimozdulni otthonról, barátok …) Önképzés, önművelés, önfejlesztés (művészeti vagy sport csoportok, egymástól tanulás az adott témában, segítség a problémamegoldásban…) Közéletiség lehetősége (nem lehet mindenki képviselő, közéleti ambíciók …) Az emberek véleményének eljuttatása a hatalomhoz, képviseleti rendszer kiegészítése Vélemény körVélemény kör

A társadalmi kirekesztés problematikája Kirekesztés–szegregáció–tudatos elkülönítés Roma szegregáció? Értékrend szegregáció? Azt közösítjük ki, aki nagyon más, mint mi vagyunk? Küzdeni kell a kirekesztés ellen? Mit tehetnek a civil szervezetek? A másik megismerése? Elfogadása? Bevonása a programokba? Egymás meggyőzőse? Nevelés?...??? Vélemény kör Vélemény kör

Esélyegyenlőség biztosítása Ki van hátrányos helyzetben? –Testi, érzékszervi, értelmi korlátozottság, fogyatékosság –Szegénység (nagyon rossz anyagi körülmények között élők) –Iskolázatlanság, ingerszegény környezet, infrastrukturális hátrány Mit tehetnek a civil szervezetek? A másik megismerése? Elfogadása? Bevonása a programokba? Egymás meggyőzőse? Nevelés?...??? Vélemény körVélemény kör