A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A munkahelyi egészségfejlesztés lehetőségei, nemzetközi tapasztalatok
Advertisements

Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
Mi a marketing?.
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
2. Nemzetközi Környezetipari, Energiahatékonysági és Megújuló Energiaforrások Szakkiállítás Budapest november
A Nemzeti Iskolagyümölcs-program jelentősége – hazai gyakorlatok, értékelés Dr. Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár Budapest,
KOLEIPLAN GMBH. reorganizációs projekt prezentációja.
Közösségi marketing aktivitások a sertéshús piacon Dr. Simon Péter MT Zrt. – AMC 2013.
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
BFA SPAR – A magyar áruk elkötelezett kereskedője
Eladásösztönzés (Sales promotion)
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
„LEHETŐSÉGEK, KIHÍVÁSOK” Lakitelek Népfőiskola január 25.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Versenyelemzés 8.fejezet.
Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban
A napenergia-piac jellemzői Magyarországon
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
BUDAKESZI VADASPARK EMBERNYELVEN ÁLLATOKRÓL avagy a vadasparki kommunikáció és ami mögötte van…
Agrárszövetkezetek Dr. Szabó Zoltán HANGYA „Fenntartható gazdaság, etikus vállalkozások, alternatív pénzügyi rendszerek” konferencia Budapest június.
Online marketing, online PR Miben más? Előadás Végvári Imre Igazgató Arcus Interactive Group.
Marketingkommunikáció
Vásárlásösztönzés (sales promotion)
Közönségkapcsolat (public relations)
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Politikai marketing – kampánystratégiák
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Reklámozás, Public Relations
A marketing alapjai.
Marketing mix.
A marketing piac tartalma
Marketing eszközrendszere
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
A reklám alapjai és formái
„Családtámogatások, rugalmas munkavégzési formák és társadalmi kohézió” műhelykonferencia Budapest, november 24. Dr. Pulay Gyula, főigazgató, ÁSZ.
Sponsorare necesse est
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
8. Az eladásösztönzés.
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
1914.
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Társadalmi Felelősségvállalás Napja szeptember 24.
Kissné Bencze Katalin Nemzeti Erőforrás Minisztérium június 18.
E – kereskedelem - e? jótékony online árusítás Cseh Henriett
Balaton régió turizmusában
Hungarikumok a Parlamentben II Gyaraky Zoltán főosztályvezető Gőgös Zoltán államtitkár.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
„Helyi márka kialakítása a Bakonyban” című projekt bemutatása
Közösségi marketingstratégia és az etnocentrikus fogyasztói magatartás
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
A szerkezetfejlesztés résztvevői körének létrehozása – márkaépítés és városkommunikáció a vonzó városrészekért XX. Országos Főépítészi Konferencia Miskolc,
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Összefogás és megújulás az élelmiszeriparban június 10. Gyaraky Zoltán főosztályvezető V idékfejlesztési M inisztérium.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
2014 május 6., Miskolc. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar vállalkozások.
az Akasztói Szikiponty
Retailtainment.
Előadás másolata:

A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel A BIZALOM HÍDJA 35. Tej Világnap Dr. Totth Gedeon 2010. Ráckeve

Az előadás témája Fogyasztói tudat és magatartás a harmadik évezred küszöbén A közösségi marketing lehetőségei A közösségi marketing eszközrendszere Paradigma váltások a marketingben Közösségi marketing a fogyasztói magatartás megváltoztatására

Fogyasztói tudat és fogyasztói magatartás Környezetváltozás – változik a fogyasztói magatartás Bővül a kínálat - erősödik a piaci verseny Változnak a fogyasztói preferenciák Változnak a fogyasztói attitűdök Változnak a kockázatcsökkentő stratégiák

Fő kérdések Fogyasztói tudatosság Fogyasztói etnocentrizmus Hibrid vásárlói magatartás Milyen irányba próbáljuk változtatni? Milyen eszközökkel és milyen módon?

Fogyasztói tudat A nem hatékony marketingtevékenységnek gyakori oka - nem elég ismerni a fogyasztót az igazodás problémás lehet (idő, gazdaságosság, stb.) - erős árérzékenység - motivációk hiánya (mi a minőség) - birtoklási vágy, és a termékek versenye

KÖZÖSSÉGI MARKETING A közösségi marketing olyan marketing tevékenység, amely túllép a vállalati marketingmunkán és egy adott ágazat, termelői csoportosulás számára, annak szereplőivel együttműködve végez el marketingfeladatokat

A közösségi marketing célja Támogassa a hazai termékek gyártóit, erősítse piac és versenyképességüket, ösztönözze a védjegyhasználati szándékukat és tevékenységüket Nyújtson lehetőségeket a közösségi marketingben való hatékony részvételre Segítse a fogyasztót vásárlási döntéseiben

A közösségi marketing eszközrendszere Elméleti megközelítés (szolgáltatásmarketing) 7-1 P Gyakorlati megközelítés - közös márka, pl.: KME - reklám, reklámkampány - SP - kiállítás,vásár - in store marketing - eseménymarketing

Kiállítások belföldön (2010: 4 rendezvény)

Kiállítások külföldön (2009: 18 rendezvény)

Bemutatók, üzletember-találkozók (2009: 7 rendezvény)

Konferenciák, oktatás 2009: 10 konferencia 2005: több mint 50 konferencia!!!

Áruházi értékesítés-ösztönző akciók 2009: Németország Litvánia Lengyelország Nagy-Britannia Bulgária Szerbia

Védjegyek, eredetjelzők

Ágazati stratégia és a közösségi marketing Eltérő gyakorlat Központi agrárstratégia: Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Nincs központi agrárstratégia: Németország A közösségi agrármarketing szervezetek szerepe: alkotó és/vagy végrehajtó

Paradigma váltás 4P → 4E Vállalatorientált szemlélet 4P Vevőorientált szemlélet 4C - product → customer value - price → cost - place → convenience - promotion → communication

Paradigma váltás Diverzifikáció Piacok fragmentációja Új társadalmi értékrendek 4E - environnement - education - empathy - ethics

Az AMC 2009. évi tevékenysége Informálás, edukáció „A tej szerepe a humán táplálkozásban” „Tejút. A te utad az egészséghez” 24 helyszín, kvíz játék, rendhagyó óra, 4000 plakát Sajtókapcsolatok erősítése Média Tej Klub Tej Világnap

Az AMC 2009. évi tevékenysége Reklámkampány Áruházi akció (POS, kóstoltatás, matrica) Honlap Gerillamarketing

Ez évi program Fogyasztást ösztönző kampány TV, online, közterület Edukáció Iskolatej program Média Tejklub Tej világnap Kiállítások, szakmai rendezvények

Célok - feladatok A kommunikáció összehangolása A kommunikáció integrálása Folyamatos edukáció Együttműködés A fogyasztói változások figyelése Rugalmas befolyásolási stratégia, az üzenetek szükség szerinti módosítása

Zárógondolat helyett…

Köszönöm, hogy figyelmükkel megtiszteltek!