A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel A BIZALOM HÍDJA 35. Tej Világnap Dr. Totth Gedeon 2010. Ráckeve
Az előadás témája Fogyasztói tudat és magatartás a harmadik évezred küszöbén A közösségi marketing lehetőségei A közösségi marketing eszközrendszere Paradigma váltások a marketingben Közösségi marketing a fogyasztói magatartás megváltoztatására
Fogyasztói tudat és fogyasztói magatartás Környezetváltozás – változik a fogyasztói magatartás Bővül a kínálat - erősödik a piaci verseny Változnak a fogyasztói preferenciák Változnak a fogyasztói attitűdök Változnak a kockázatcsökkentő stratégiák
Fő kérdések Fogyasztói tudatosság Fogyasztói etnocentrizmus Hibrid vásárlói magatartás Milyen irányba próbáljuk változtatni? Milyen eszközökkel és milyen módon?
Fogyasztói tudat A nem hatékony marketingtevékenységnek gyakori oka - nem elég ismerni a fogyasztót az igazodás problémás lehet (idő, gazdaságosság, stb.) - erős árérzékenység - motivációk hiánya (mi a minőség) - birtoklási vágy, és a termékek versenye
KÖZÖSSÉGI MARKETING A közösségi marketing olyan marketing tevékenység, amely túllép a vállalati marketingmunkán és egy adott ágazat, termelői csoportosulás számára, annak szereplőivel együttműködve végez el marketingfeladatokat
A közösségi marketing célja Támogassa a hazai termékek gyártóit, erősítse piac és versenyképességüket, ösztönözze a védjegyhasználati szándékukat és tevékenységüket Nyújtson lehetőségeket a közösségi marketingben való hatékony részvételre Segítse a fogyasztót vásárlási döntéseiben
A közösségi marketing eszközrendszere Elméleti megközelítés (szolgáltatásmarketing) 7-1 P Gyakorlati megközelítés - közös márka, pl.: KME - reklám, reklámkampány - SP - kiállítás,vásár - in store marketing - eseménymarketing
Kiállítások belföldön (2010: 4 rendezvény)
Kiállítások külföldön (2009: 18 rendezvény)
Bemutatók, üzletember-találkozók (2009: 7 rendezvény)
Konferenciák, oktatás 2009: 10 konferencia 2005: több mint 50 konferencia!!!
Áruházi értékesítés-ösztönző akciók 2009: Németország Litvánia Lengyelország Nagy-Britannia Bulgária Szerbia
Védjegyek, eredetjelzők
Ágazati stratégia és a közösségi marketing Eltérő gyakorlat Központi agrárstratégia: Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Nincs központi agrárstratégia: Németország A közösségi agrármarketing szervezetek szerepe: alkotó és/vagy végrehajtó
Paradigma váltás 4P → 4E Vállalatorientált szemlélet 4P Vevőorientált szemlélet 4C - product → customer value - price → cost - place → convenience - promotion → communication
Paradigma váltás Diverzifikáció Piacok fragmentációja Új társadalmi értékrendek 4E - environnement - education - empathy - ethics
Az AMC 2009. évi tevékenysége Informálás, edukáció „A tej szerepe a humán táplálkozásban” „Tejút. A te utad az egészséghez” 24 helyszín, kvíz játék, rendhagyó óra, 4000 plakát Sajtókapcsolatok erősítése Média Tej Klub Tej Világnap
Az AMC 2009. évi tevékenysége Reklámkampány Áruházi akció (POS, kóstoltatás, matrica) Honlap Gerillamarketing
Ez évi program Fogyasztást ösztönző kampány TV, online, közterület Edukáció Iskolatej program Média Tejklub Tej világnap Kiállítások, szakmai rendezvények
Célok - feladatok A kommunikáció összehangolása A kommunikáció integrálása Folyamatos edukáció Együttműködés A fogyasztói változások figyelése Rugalmas befolyásolási stratégia, az üzenetek szükség szerinti módosítása
Zárógondolat helyett…
Köszönöm, hogy figyelmükkel megtiszteltek!