A Web 2.0-ás technológiák alkalmazási lehetőségei a tanárképzésben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Advertisements

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Gyülekeznek a felhők a felsőoktatás egén - avagy a cloud learning szárnyalása a kibertérben SERES – MISKOLCZI - FÓRIKA - LENGYEL.
LESZ-E INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM A XXI. SZÁZADBAN Detrekői Ákos a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács Elnöke Székesfehérvár,
2014. június 28. Hálózati tanulás Hálózatok Internet Web 2.0.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
Tanárok kis világa Lehetőségek a tanári hálózatok kutatásában.
Tarcsi Ádám Tanulásmenedzsment Tarcsi Ádám
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
WordLearner.com -- Learn or Teach Words in Almost Any Language WordLearner.com online és offline nyelvoktatás mobiltelefonon és interneten Benedek Balázs.
Kultúra mint kapcsolat Birher Nándor. „A tudás a világ alkotóelemeiről szerzett ismeret, a bölcsesség az elemek kapcsolódásának ismerete.” -szemléletmódváltozás-
2009. november 30. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 12. előadás.
Drajkó László Microsoft Magyarország
Paradigmaváltás az oktatásban
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A multidiszciplináris e-learning
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
E-learning és a multimédia
Az ICT hatása az oktatási folyamatra Paradigmaváltás az oktatásban.
A posztfordista termelési rendszer
Hunya Márta módszertani szakértő
Az IKT kompetenciaterület specialitásai
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
Hipermédia tanulási források az interneten
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
e-Learning a tanárképzésben
Vezeték nélküli hálózatok
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
E-learning Kovácspál Eszter.
2009. november 23. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 11. előadás.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
mLearning - A Moodle használata mobil eszközökön
Konstruktív pedagógia és számítógéppel segített tanulás
WEB 2.0. Amiről szó lesz… Web átalakulóban, a WEB 2.0 –Újszerű weboldalak… –Első a tartalom! –A felhasználók hatalomátvétele?! –A Web mint platform –
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Új technológiák elterjedésének modellezése
EGEE-II INFSO-RI Enabling Grids for E-sciencE A HunGrid infrastruktúra és alkalmazásfejlesztő környezete Gergely Sipos
Forgó Sándor H: Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák.
HÁLÓZATTÍPUSOK központosított decentralizált elosztott
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Kommunikáció-technológia specializáció
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
ADSL alkalmazása xDSL frekvenciaosztásos elven működik, azaz különböző frekvencián továbbítja az előfizető és a szolgáltató felé haladó adatokat.
E-larning és M-learning nemzetközi viszonylatban és Szerbiában (egy saját fejlesztésű oktatási keretrendszer bemutatása) Előadók: Kőrösi Gábor és Esztelecki.
4.Tétel: xDSL, VoIP, FTTx, NGN
Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját.
TANULNI AZ INTERNETET - TANULNI AZ INTERNETEN Sulyok Tamás.
Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ Új utak a tanárképzésben – a MOTIVATE projekt tapasztalatai Dr. Tóth Péter
A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos.
TANULNI AZ INTERNETET - TANULNI AZ INTERNETEN Sulyok Tamás.
A HAGYOMÁNYOS TANÁR- KÉP LEBONTÁSA A HÁLÓZATI TANULÁS SORÁN Fodorné Tóth Krisztina PTE
Új technológiák alkalmazási lehetőségei a mentori munkában Készítette: Lőrinczné Tasi Zsuzsanna.
Nemzeti Köznevelési Portál
EKE NTDI-DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
PRIMUS INTER PARES (pipa)
Integrált könyvtár rendszer (IKR)
A digitális kompetencia fejlesztése
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
Ovidius InfoService Co. Ltd.
Tarcsi Ádám, egyetemi tanársegéd ELTE Informatikai Kar
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
Ovidius InfoService Co. Ltd.
Előadás másolata:

A Web 2.0-ás technológiák alkalmazási lehetőségei a tanárképzésben MOTIVATE Leonardo projekt A Web 2.0-ás technológiák alkalmazási lehetőségei a tanárképzésben Staff development Tóth Péter toth.peter@tmpk.bmf.hu

A hálózatok hálózatai, avagy a hálózatok csapdájában

1. Az információs technológia fejlődési üteme Az integrált áramkörök kapacitása 18-20 havonta megduplázódik. Az integrált áramkörökbe épített tranzisztorok száma évente megkétszereződik. (Moore-törvény) A kommunikációs rendszerek teljes sávszélessége évente megháromszorozódik. (Gilder-törvény) A hálózat értéke négyzetesen arányos a csomópontok számával. (Metcalf-törvény; Barabási-törvény) A DRAM 1 bitjének ára 18 havonta megfeleződik. (Shugart-törvény) A felhasznált tárolókapacitás 12 havonta megkétszereződik. (Ruettgers-törvény) Forrás: Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács Az Információs Társadalom Technológiai Távlatai (www.nhit-it3.hu)

2. A közösségi hálózatok struktúrája

3. Tudáshálózat Fogalomtérkép (Joseph D. Novak konstruktivista elmélete a David Ausubel féle asszimilációs tanuláselméleten nyugszik)

Gondolati térkép (Allan Collins, M. Ross Quillian, Tony Buzan) 3. Tudáshálózat Gondolati térkép (Allan Collins, M. Ross Quillian, Tony Buzan)

Visual Understanding Environment (VUE) program grafikus felülete 3. Tudáshálózat Visual Understanding Environment (VUE) program grafikus felülete

VUE 2.0 bemutatók

További fogalomtérképek Highwire-Stanford Ontopia

Összefoglaló megállapítások A hálózatok hálózatai, avagy a hálózatok csapdájában Összefoglaló megállapítások Az Internet felépítése és fejlődése skálafüggetlen hatványfüggvényekkel írható le Az egyének közösségi hálózatot alkotnak A tudás szerveződése - tudásháló

Második generációs web

1. Tanulási környezet, tanulási módok Virtuális Tanulási Környezet Technológia Virtuális Tanulási Környezet Pedagógia Internet Keretrendszerek VTK szabványok Tanulási stílus Tanári módszerek Munkaformák Motiváció Didaktikai feladatok Szervezés, irányítás Kooperatív tanulás: a csoporttagok egymást segítik az egyéni tanulási célok elérésében Kollaboratív tanulás: a csoporttagok egymást segítik a közös tanulási célok elérésében Learning Management System (LMS) Learning Delivery Environment (LDE) Communication System Content Management System (e. g. SCORM) Alkalmazkodó Asszimiláló Konvergens Divergens tanulási stílus

2. Web lépésről lépésre Forrás: Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács Az Információs Társadalom Technológiai Távlatai (www.nhit-it3.hu)

2. Web lépésről lépésre SOA – szolgáltatás-orientált architektúra Forrás: Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács Az Információs Társadalom Technológiai Távlatai (www.nhit-it3.hu)

2. Web lépésről lépésre Forrás: Pew Internet & American Life Project (2005)

3. A Web 2.0 eszközei A felhasználók nemcsak „fogyasztói” az interneten található információknak, hanem előállítói is. (Az Internet és az ember közötti kétirányú kapcsolat) Internet-tartalmak véleményezése

3. A Web 2.0 eszközei

3. A Web 2.0 eszközei Személyes véleménynapló (webnapló, blog)

3. A Web 2.0 eszközei XXI. századi enciklopédiák

3. A Web 2.0 eszközei Web-bányászat Wikipedia

3. A Web 2.0 eszközei Dinamikus fogalomtár - Moodle

3. A Web 2.0 eszközei Tananyag-fejlesztés Wetpaint wiki

http://motivate.wetpaint.com 3. A Web 2.0 eszközei projektmunka A MOTIVATE projekt wiki felülete http://motivate.wetpaint.com

3. A Web 2.0 eszközei Digitális tartalmak megosztása képmegosztás

3. A Web 2.0 eszközei videomegosztás

3. A Web 2.0 eszközei Audiomegosztás (podcasting)

3. A Web 2.0 eszközei Feliratkozás hírfolyamokra (RSS – Really Simole Syndication) Hírfolyam Hírek előnézete

4. Associate Online http://associate.hud.ac.uk

A Web 2.0-ás technológiák alkalmazási lehetőségei a tanárképzésben MOTIVATE Leonardo projekt A Web 2.0-ás technológiák alkalmazási lehetőségei a tanárképzésben Tóth Péter toth.peter@tmpk.bmf.hu

Adatfeldolgozási sebesség (MIPS) A tranzisztorok száma

VoIP – IP alapú beszédátviteli szolgáltatás IPTV – IP alapú digitális interaktív televízió szolgáltatás NGN – integrált szélessávú hálózati multimédia szolgáltatás

A mikroprocesszor sebessége (MHz) A DRAM ára bitenként

A www struktúrája A világhálózat felépítésének naiv elmélete Forrás: Barabási Albert-László: Behálózva – A hálózatok csodálatos világa a sejtektől a világhálóig (Mindentudás Egyeteme; www.mindentudas.hu)

A www struktúrája Véletlen hálózat Skálafüggetlen hálózat csomópont sem, amit kiválaszthatnánk, és kijelenthetnénk, hogy arra az összes csomópont eléggé hasonlít. „A folytonos hierarchiában nincs egyetlen olyan Ezekben a hálózatokban nincsen belső skála.” A csomópontok közötti kapcsolatok léte vagy nem léte a véletlen műve Véletlen hálózat (Erdős Pál, Rényi Alfréd) Skálafüggetlen hálózat (Barabási Albert-László) A legtöbb csomópont egyformán népszerű (pl. úthálózat) Sok, kevés linkkel rendelkező csomópont és kevés, sok linkkel rendelkező csomópont (pl. repülési útvonalak)

A www struktúrája A világhálózat felépítésének skálafüggetlen értelmezése

A skálafüggetlen hálózatok növekedésének törvényei „Minden hálózat egy kis magból indul és új csomópontok hozzáadásával bővül.” „Amikor ezek az új csomópontok arról döntenek, hogy hová kapcsolódjanak, előnyben részesítik azokat a csomópontokat, amelyek eleve több huzallal rendelkeznek.” „A számítógépes szimulációk azt mutatták, hogy tetszőleges skálafüggetlen hálózatból véletlenszerűen eltávolítható a csomópontok jelentős része (akár 80%-a is!) anélkül, hogy a hálózat széttöredezne.” Forrás: Barabási Albert-László: Behálózva – A hálózatok csodálatos világa a sejtektől a világhálóig (Mindentudás Egyeteme; www.mindentudas.hu)