Pedagógia – pszichológia szakcsoport
Kapcsolati tér reláció manipuláció információ pszichológia és személyiségfejlesztés didaktika pedagógia alapjai szakmódszertan neveléstan kommunikáció iskolai gyakorlatok. Pedagógiai, szakmódszertani, összefüggő nevelési-oktatási elektronikus tanulás szakdolgozat manipuláció reláció információ
Konstruktivista szemlélet Nézzük a képzést a hallgatók szemével! Ismerjük meg egymás munkáját! Szaktárgyi kapcsolatok, harmonizálása, hídverés az információs szigetek között Kölcsönös utalások
Használjuk a kutatási eredményeket! 1. A személyiség értékei 2. Érzelmi elfogadás 3. Pedagógiai erények 4. Szaktudás 5. Humor
Használjuk a kutatási eredményeket! 1. A személyiség értékei 2. Érzelmi elfogadás 3. Pedagógiai erények 4. Szaktudás 5. Humor
A tanári hibáinak megjelenése a tanár – diák viszonyban Fölérendelődő Alárendelődő Közönyös – motiválatlan Szerepzavaros Ezek gyakran más köntösben jelennek meg
Szemléleti alapok Érzelmi elfogadás – C. Rogers, Csíkszentmihályi M., Bálint M. Értékrend – C. G. Jung, Hamvas B., V. Frankl Személyiség értékei – konfliktuskezelés, vita, önismeret, empátia, szocializáció, identifikáció … Ami nem válik sajátélménnyé az hatástalan
Pedagógia – pszichológia Munkatársunk a hallgató Filozófiai szemléleti alapok A pedagógiai, didaktikai törvények elvárások betartása saját óráinkon Képzési igények megfogalmazása Szupervízió Helyettesítési lehetőségek
Pedagógia – pszichológia Milyen a(z általunk képzett)jó tanár? Emberi erények, stílus, modell A tudásbázis főbb elemei A tárgyak fejlesztésének lehetőségei Brainstorming SWOT analízis Ki – mit – mikor
Ki mit kér és mit kínál ? Két hét múlva beszéljük meg! Pedagógiai tárgyanként legalább egy oktató