Pedagógia – pszichológia

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

A tanárképzési gyakorlatok fajtái, szerepük
Iskolai tehetséggondozás a Rendőrképzésben TÁMOP / Előadó: Nemes Ferenc r. alezredes.
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Hazai könyvtár-pedagógiai kutatások a tanulás-tanítás szolgálatában
Internet és tanulás – a 21. század kihívása
A mentori munka kihívásai a mentorképzés tapasztalatai alapján
Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A pedagógus és diák szerep értelmezési lehetőségei
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Hunya Márta módszertani szakértő
PEDAGÓGIAI SZOCIÁLPSZICHOLÓGIA (NMP_PS021K2)
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A kísérőszeminárium funkciója a tanárképzésben
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
BMF – TMPK – HÖK Hallgatói tanácsadás
A SZOCIALIZÁCIÓ.
SZEMÉLYISÉGFEJLESZTŐ MÓDSZEREK
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
A tanácsadó és a mentor szerepe
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
A pedagógus.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Fenntarthatóság és káoszelmélet
A gyakorló intézmények feladatai a pedagógusképzésben
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
A digitális állampolgárság neveléstudományi kontextusban Perjés István ELTE, PPK.
Petrou Thessalia, spanyoltanár MA_LMK
A tanárképzés szerkezete
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Pedagógiai hét 18. kerület PIHGY Iskolasegítő munkacsoport
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt SCHMERCZ.
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Pedagógus értékelési rendszer
Reflektív gondolkodás
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
A NYÍREGYHÁZI BESSENYEI GYÖRGY TANÁRKÉPZŐ KÖZPONT ÁLTAL KOORDINÁLT TANÁRKÉPZÉS FŐBB SAJÁTOSSÁGAI Debrecen, február 13. Dr. Szabó Antal Dr. Vallner.
TÁMOP B.2-13/ Szakmai szolgáltató és kutatást támogató regionális hálózatok a pedagógusképzésért az Észak-Alföldi régióban Dobos Zoltánné.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
A fizika tanítása 10. lecke Az óraelemzés szempontjai.
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Tervezési folyamat.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

Pedagógia – pszichológia szakcsoport

Kapcsolati tér reláció manipuláció információ pszichológia és személyiségfejlesztés didaktika pedagógia alapjai szakmódszertan neveléstan kommunikáció iskolai gyakorlatok. Pedagógiai, szakmódszertani, összefüggő nevelési-oktatási elektronikus tanulás szakdolgozat manipuláció reláció információ

Konstruktivista szemlélet Nézzük a képzést a hallgatók szemével! Ismerjük meg egymás munkáját! Szaktárgyi kapcsolatok, harmonizálása, hídverés az információs szigetek között Kölcsönös utalások

Használjuk a kutatási eredményeket! 1. A személyiség értékei 2. Érzelmi elfogadás 3. Pedagógiai erények 4. Szaktudás 5. Humor

Használjuk a kutatási eredményeket! 1. A személyiség értékei 2. Érzelmi elfogadás 3. Pedagógiai erények 4. Szaktudás 5. Humor

A tanári hibáinak megjelenése a tanár – diák viszonyban Fölérendelődő Alárendelődő Közönyös – motiválatlan Szerepzavaros Ezek gyakran más köntösben jelennek meg

Szemléleti alapok Érzelmi elfogadás – C. Rogers, Csíkszentmihályi M., Bálint M. Értékrend – C. G. Jung, Hamvas B., V. Frankl Személyiség értékei – konfliktuskezelés, vita, önismeret, empátia, szocializáció, identifikáció … Ami nem válik sajátélménnyé az hatástalan

Pedagógia – pszichológia Munkatársunk a hallgató Filozófiai szemléleti alapok A pedagógiai, didaktikai törvények elvárások betartása saját óráinkon Képzési igények megfogalmazása Szupervízió Helyettesítési lehetőségek

Pedagógia – pszichológia Milyen a(z általunk képzett)jó tanár? Emberi erények, stílus, modell A tudásbázis főbb elemei A tárgyak fejlesztésének lehetőségei Brainstorming SWOT analízis Ki – mit – mikor

Ki mit kér és mit kínál ? Két hét múlva beszéljük meg! Pedagógiai tárgyanként legalább egy oktató