Az 50 év fölöttiek andragógiai és gerontagógiai nevelési, képzési problémái az embernevelés tudományának rendszerében
„Soha nem lehetsz túl öreg egy újabb cél kitűzéséhez és egy újabb álom megálmodásához. ” Les Brown „Nem csak testünket kell istápolnunk, hanem elménket és lelkünket még sokkal inkább, mert az ész fénye is, mint a lámpás, ha olajat belé nem csepegtetünk, kialszik öregkorban.” Marcus Tullius Cicero
Lépcsőzetesség… Megvalósulás Tervek…programok Elképzelések… Képezni…oktatni… Lehet-e nevelni…
Antropagógia Gerontagógia Pedagógia Andragógia Gyermeknevelés Felnőttnevelés Időskori nevelés Felnőttoktatás Tanítás - tanulás Felnőttképzés Elmélet - gyakorlat
Életkori megoszlás Tanulási színvonal Szinten tarthatósága
Szakmai lefedettség
Presztízs a munkában
„Munkahelyi autonómia”
A munkaerőpiacon kívül…(megszakítás)
Hasznosított kompetenciák:
Javasolt kompetenciatartalom:
Többgenerációs képzés Mit hoz a jövő…? Idősek egyeteme Többgenerációs képzés Családi egyetem
Az idősek zöme tudja,milyen fiatalnak és tudatlannak lenni Az idősek zöme tudja,milyen fiatalnak és tudatlannak lenni. De nincs olyan fiatal,aki tudná,milyen öregnek és bölcsnek lenni. / Sir Harold Macmillan/
Köszönöm a figyelmet! Háber Hajnalka Pécs, 2009. november 4. haberhajni@gmail.com