Az 50 év fölöttiek andragógiai és gerontagógiai nevelési, képzési problémái az embernevelés tudományának rendszerében.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Advertisements

FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
Életbölcsességek a szeretetről, boldog életről és a lélekről, lelkiismeretről.
A tanácsadó képzés regionális munkaerő-piaci hatásai
A felnőttképzés jövőképe (Érdemes-e intézményi stratégiát alkotni?) Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesülete – országos konferencia (2008.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Az alvásról az időmérleg tükrében Néhány társadalmi faktor hatása
E Ö T V Ö S L O R Á N D T U D O M Á N Y E G Y E T E M B Á R C Z I G U S Z T Á V G Y Ó G Y P E D A G Ó G I A I K A R 20 éves a Fogd a Kezem Alapítvány 2011.
Az OFA támogatási tevékenysége Programok ben.
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
Pécsi tudományegyetem neveléstudományi Intézet
Női oktatók a felsőoktatásban - a Debreceni Egyetemen végzett vizsgálat eredményei Tornyi Zsuzsa Zsófia DE GyFK, CHERD
„A barátság egy lélek, amely két testben lakozik.”
Leszkó Hajnalka SZTE – JGYPK Felnőttképzési Intézet
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Feln ő ttképzés és regionalitás Juhász Erika Ph.D. F ő iskolai docens Debreceni Egyetem TEK BTK.
Felnőttképzés.
Tehetséggondozás a pszichológiában TÁMOP / Járai Róbert, PhD PTE BTK Pszichológiai Intézet.
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
BESZÁMOLÓ A ÉVRŐL Horváth Gyula MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
Előzetes kérés a hallgatókhoz! Írják fel választott szakdolgozati témájukat! Foglaljanak helyet témájuk (ennek hiányában: szakmai érdeklődési területük)
Bevezető előadás ANDRAGÓGIA IFJÚSÁGSEGÍTŐKNEK Az akkreditált, iskolai rendszerű, felsőfokú szakképzésben 1. előadás.
A Biblia – Kisifi Isten Igéjének hasonlatai Isten Ígéjének hasonlatai.
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
A felnőttoktatás gazdasági, társadalmi és oktatási kapcsolatrendszere két alföldi nagyvárosban Petrás Ede MTA RKK Miklósi Márta DE BTK Változás.Válság.Váltás.Hu.
ANDRAGÓGIA ELMÉLETE ÉS TÖRTÉNETE
A mentorrá vált pedagógus a Foglalkoztatásba ágyazott képzés (FÁK) című programban Singer Péter
UEFA STUDY GROUP OCT 2008 UTÁNPÓTLÁS AKADÉMIAI IGAZGATÓ (DYA) ELMÉLET Marc Van Geersom , 10: :10.
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
ANDRAGÓGIATÖRTÉNET.
Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom, május
„Múzeumandragógia és múzeummediáció”
„Múzeumandragógiai nevelésfilozófia és mintaprojekt”
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
A moduláris szerkezet szervezési problémái az iskolai rendszerű és az iskolarendszeren kívüli képzések esetén Tóth Lászlóné Vitaindító.
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS SZAKMÁVÁ FEJLESZTÉSE A felnőttképzés támogatásának új formái Zarka Dénes TÁMOP /1-C
VIII. Közművelődési Nyári Egyetem Művelődés – műveltség Szeged A felnőttnevelés a művelődés rendszerében.
TANÁRKÉPZÉS A BOLOGNAI RENDSZERBEN Gaál István DE TEK oktatási és tanárképzési elnökhelyettes.
SZÜLETÉSNAPODRA!. SZÜLETÉSNAPODRA! „Élvezet Önnel egy évtizedben élni.” (Franklin D. Roosevelt - W. Churchill születésnapjára)
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
DE BTK Neveléstudományok Intézete Neveléstudományi MA.
Sajátos képzési igényű hallgatók számára nyújtott szociális szolgáltatások a Szegedi Tudományegyetemen Horváth Hajnalka SZTE ETSZK IV. évf. Szociális munka.
ACODOMUS EGYESÜLET ROMÁNIA -Deményháza. ACODOMUS EGYESÜLET Székhelye: Deményháza, 79. szám, Maros megye, Románia Székhelye: Deményháza, 79. szám, Maros.
Az LLL és a LWL rendszere és gyakorlata
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Miért fontos, Gyermekednek,hogy Az anyanyelvén tanuljon?
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
Andragógia Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest Összeállította: Marton Eszter.
„a gyakorlat a legjobb tanítómester, igazi gazdákat ez formál" (Tessedik Sámuel) Román István agrárszakképzésért felelős helyettes államtitkár március.
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj- Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Sürgősségi szakápoló képzés munkahelyi.
Közösségszervezés BA.
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Te adtad nékem lelkemet,
DE BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet
Csecsemő- és gyermekápoló képzés munkahelyi gyakorlat
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
NEVELÉSTUDOMÁNYOK INTÉZETE
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Sugárterápiás szakasszisztens képzés
5. Tétel – A Life Long Learning
Előadás másolata:

Az 50 év fölöttiek andragógiai és gerontagógiai nevelési, képzési problémái az embernevelés tudományának rendszerében

„Soha nem lehetsz túl öreg egy újabb cél kitűzéséhez és egy újabb álom megálmodásához. ” Les Brown „Nem csak testünket kell istápolnunk, hanem elménket és lelkünket még sokkal inkább, mert az ész fénye is, mint a lámpás, ha olajat belé nem csepegtetünk, kialszik öregkorban.”   Marcus Tullius Cicero

Lépcsőzetesség… Megvalósulás Tervek…programok Elképzelések… Képezni…oktatni… Lehet-e nevelni…

Antropagógia Gerontagógia Pedagógia Andragógia Gyermeknevelés Felnőttnevelés Időskori nevelés Felnőttoktatás Tanítás - tanulás Felnőttképzés Elmélet - gyakorlat

Életkori megoszlás Tanulási színvonal Szinten tarthatósága

Szakmai lefedettség

Presztízs a munkában

„Munkahelyi autonómia”

A munkaerőpiacon kívül…(megszakítás)

Hasznosított kompetenciák:

Javasolt kompetenciatartalom:

Többgenerációs képzés Mit hoz a jövő…? Idősek egyeteme Többgenerációs képzés Családi egyetem

Az idősek zöme tudja,milyen fiatalnak és tudatlannak lenni Az idősek zöme tudja,milyen fiatalnak és tudatlannak lenni. De nincs olyan fiatal,aki tudná,milyen öregnek és bölcsnek lenni. / Sir Harold Macmillan/

Köszönöm a figyelmet! Háber Hajnalka Pécs, 2009. november 4. haberhajni@gmail.com